Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.



Het vorige topic vinden jullie hier





met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
Sverre vind ik een mooie naam overigens.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Happymind: we vinden namen als Bram en Sven beide erg leuk, met de 'maar' dat ze wel heel gewoontjes zijn. Toen zagen we Sverre (als alternatief voor Sven) en dat sprak ons beide erg aan. Enerzijds zijn we na Bram en Sven dus verder gaan zoeken omdat ze te gewoon waren, anderzijds hoeft ons kindje geen aparte naam omdat wij dat perse willen. Beide is prima.
Alle reacties Link kopieren
Gordein schreef:
24-10-2017 21:36
We verwachten binnenkort ons eerste kindje en denken voor een jongen aan Sverre. Ben benieuwd naar meer meningen over deze naam aangezien hij maar weinig voorkomt. Wat is jullie eerste reactie? Suggesties zijn welkom!
Ik vind Sverre leuk. Maar nu ik het lees snap ik ook wel de gedachte dat het een meisjesnaam zou kunnen zijn.
Ik heb trouwens niet het gevoel dat Sven zo vaak voorkomt. In mijn omgeving ken ik er maar 1. Heb je op de site van het van het svb gekeken hoe vaak hij per jaar wordt gegeven?

Wat vind je nog van:

Jerre
Hidde
Jelte
Nathan
Brent
Jesper
Vigo
Tim
Koen
Stef
Jurre
Rens
Lennard
Sjoerd
Stan
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Wij verwachten binnenkort onze eerste kleine (geslacht is nog een verrassing). Qua meisjesnaam zijn we er wel uit, maar we hebben nog 3 jongensnamen over waar we nog over twijfelen: Noan, Léan en Luan. We wonen in Spanje en willen een naam die zowel in Nederland als in Spanje goed uit te spreken is en liefst ook nog in het Engels.. En een naam die niet te veel voorkomt.

Eerst hadden we wel een sterke voorkeur voor Noan, maar toen las ik op internet een stukje van iemand die die naam ook wilde maar haar man vond het teveel op het Engelse no one lijken. Sindsdien twijfelen we er weer over. Wat vinden jullie van deze naam, hebben jullie er ook die associatie mee? Of een minder positieve associatie met een van de andere 2 namen?
miep82 schreef:
26-10-2017 17:56
Hoi,
Wij verwachten binnenkort onze eerste kleine (geslacht is nog een verrassing). Qua meisjesnaam zijn we er wel uit, maar we hebben nog 3 jongensnamen over waar we nog over twijfelen: Noan, Léan en Luan. We wonen in Spanje en willen een naam die zowel in Nederland als in Spanje goed uit te spreken is en liefst ook nog in het Engels.. En een naam die niet te veel voorkomt.

Eerst hadden we wel een sterke voorkeur voor Noan, maar toen las ik op internet een stukje van iemand die die naam ook wilde maar haar man vond het teveel op het Engelse no one lijken. Sindsdien twijfelen we er weer over. Wat vinden jullie van deze naam, hebben jullie er ook die associatie mee? Of een minder positieve associatie met een van de andere 2 namen?
Persoonlijk vind ik Luan het leukste. Léan vind ik wat te vrouwelijk, doet me denken aan Lea, Lianne etc.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is Nolan nog een optie voor jullie? Of Leon? Of Roan?
Ik vind Lean idd ook te meisjesachtig (Leanne ken ik als meisjesnaan). Luan vind ik iets mooier, maar ook nog een tikje vrouwelijk.
En Noan vind ik superleuk, maar bij het uitspreken hoor je inderdaad No one...
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de namen allemaal niet, vind Noan heel mooi. Vind ze wel allemaal wat vrouwelijk klinken. Maar weet niet of ze veel voorkomen in Spanje? Nolan vind ik ook heel erg mooi.
Life is always rocky when you're a gem.
Luan. Erg mooi.
Hai dames,

Met nog een paar weken zwangerschap voor de boeg krabbelt manlief opeens terug qua naam die we hadden gekozen terwijl het voor mij echt voelt als DE naam. Wil wel verder kijken naar andere namen omdat hij natuurlijk ook het recht heeft om zich goed te voelen bij de naam

Als jullie denken aan welke namen komen er nog meer in jullie op?
anoniem_125023 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 07:52
2.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Shadowfaxx, oei wat lastig dat jij het gevoel hebt dat jullie dé naam al hebben gevonden, maar dat je man zich nu bedenkt. Ik kan me zo voorstellen dat het voor jou dan wel heel lastig wordt aan een andere naam te gaan wennen.
Ik doe een poging:

David
Arthur
Ronald
Casper
Victor
Ruben
Laurens
Jeroen
Mathias
Thomas
Olivier
Fabian
Stefan
Jesper
Daniël
Tobias
mendy schreef:
27-10-2017 09:36
Shadowfaxx, oei wat lastig dat jij het gevoel hebt dat jullie dé naam al hebben gevonden, maar dat je man zich nu bedenkt. Ik kan me zo voorstellen dat het voor jou dan wel heel lastig wordt aan een andere naam te gaan wennen.
Ik doe een poging:

David
Arthur. Leuk!
Ronald
Casper vind zelf Jasper erg leuk ook!
Victor
Ruben leuk maar al in omgeving
Laurens
Jeroen
Mathias
Thomas
Olivier leuk!
Fabian
Stefan
Jesper
Daniël leuk!
Tobias leuk!

Ja heel lastig.. wil voorstellen dat we 2 namen achterwege houden zodat we bij geboorte nog kunnen kijken welke het beste past bij ons zoontje..

Maar ga paar namen van dit lijstje (weer) voorstellen al blijft mijn favoriet :cry:
anoniem_125023 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 07:52
0.33% gewijzigd
Hallo,

Nog maar een paar weken te gaan hier en nog geen naam voor een jongen. De meisjesnaam zijn we ondertussen wel over uit.

Wij houden van korte hollandse namen maar niet te voor de hand liggend. Joep, Mees, Guus, Daan, Koen, Luuk zijn namen die afvallen. We hebben al een zoon met een naam in de trant en daarom zoeken we net iets anders..

Persoonlijk denk ik aan 2 lettergrepen maar tot nu toe nog niets dus

Namen die wij leuk vinden maar al voorkomen in onze nabije omgeving;

Bram
Siem
Stijn
Jelle
Hugo
Jurre
Levi
Jeff


Iemand nog een idee?
Loessie: Tijn, Jonah/Jonas of Jesse iets voor jullie?
shadowfaxx schreef:
27-10-2017 09:44
Ja heel lastig.. wil voorstellen dat we 2 namen achterwege houden zodat we bij geboorte nog kunnen kijken welke het beste past bij ons zoontje..

Maar ga paar namen van dit lijstje (weer) voorstellen al blijft Hugo mijn favoriet :cry:
Snap ik! Hugo is leuk :heart:
Namen die bij mij een beetje in het zelfde rijtje passen zijn:
Willem
Jules
Merijn
Olivier
Jurriën
Tijmen
Roemer :heart:
Boris
Duco
Krijn
Mels
Ties
Thobias/Tobias
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-10-2017 18:13
Reden: spam
99.28% gewijzigd
miep82 schreef:
26-10-2017 17:56
Hoi,
Wij verwachten binnenkort onze eerste kleine (geslacht is nog een verrassing). Qua meisjesnaam zijn we er wel uit, maar we hebben nog 3 jongensnamen over waar we nog over twijfelen: Noan, Léan en Luan. We wonen in Spanje en willen een naam die zowel in Nederland als in Spanje goed uit te spreken is en liefst ook nog in het Engels.. En een naam die niet te veel voorkomt.

Eerst hadden we wel een sterke voorkeur voor Noan, maar toen las ik op internet een stukje van iemand die die naam ook wilde maar haar man vond het teveel op het Engelse no one lijken. Sindsdien twijfelen we er weer over. Wat vinden jullie van deze naam, hebben jullie er ook die associatie mee? Of een minder positieve associatie met een van de andere 2 namen?
Of Hugo of Leon?
CarmiggelT schreef:
29-10-2017 14:47
Loessie: Tijn, Jonah/Jonas of Jesse iets voor jullie?
Tijn vinden we leuk maar het is hét nog niet
miep82 schreef:
26-10-2017 17:56
Hoi,
Wij verwachten binnenkort onze eerste kleine (geslacht is nog een verrassing). Qua meisjesnaam zijn we er wel uit, maar we hebben nog 3 jongensnamen over waar we nog over twijfelen: Noan, Léan en Luan. We wonen in Spanje en willen een naam die zowel in Nederland als in Spanje goed uit te spreken is en liefst ook nog in het Engels.. En een naam die niet te veel voorkomt.

Eerst hadden we wel een sterke voorkeur voor Noan, maar toen las ik op internet een stukje van iemand die die naam ook wilde maar haar man vond het teveel op het Engelse no one lijken. Sindsdien twijfelen we er weer over. Wat vinden jullie van deze naam, hebben jullie er ook die associatie mee? Of een minder positieve associatie met een van de andere 2 namen?
Misschien klinkt Noam beter?
Alle reacties Link kopieren
miep82 schreef:
26-10-2017 17:56
Hoi,
Wij verwachten binnenkort onze eerste kleine (geslacht is nog een verrassing). Qua meisjesnaam zijn we er wel uit, maar we hebben nog 3 jongensnamen over waar we nog over twijfelen: Noan, Léan en Luan. We wonen in Spanje en willen een naam die zowel in Nederland als in Spanje goed uit te spreken is en liefst ook nog in het Engels.. En een naam die niet te veel voorkomt.

Eerst hadden we wel een sterke voorkeur voor Noan, maar toen las ik op internet een stukje van iemand die die naam ook wilde maar haar man vond het teveel op het Engelse no one lijken. Sindsdien twijfelen we er weer over. Wat vinden jullie van deze naam, hebben jullie er ook die associatie mee? Of een minder positieve associatie met een van de andere 2 namen?
Noan klinkt inderdaad als No One...
Léan vind ik persoonlijk te vrouwelijk.
Luan is mijn favoriet!
Alle reacties Link kopieren
loessie44 schreef:
29-10-2017 14:42
Hallo,

Nog maar een paar weken te gaan hier en nog geen naam voor een jongen. De meisjesnaam zijn we ondertussen wel over uit.

Wij houden van korte hollandse namen maar niet te voor de hand liggend. Joep, Mees, Guus, Daan, Koen, Luuk zijn namen die afvallen. We hebben al een zoon met een naam in de trant en daarom zoeken we net iets anders..

Persoonlijk denk ik aan 2 lettergrepen maar tot nu toe nog niets dus

Namen die wij leuk vinden maar al voorkomen in onze nabije omgeving;

Bram
Siem
Stijn
Jelle
Hugo
Jurre
Levi
Jeff


Iemand nog een idee?
Seth
Sjoerd
Ludo
Tijmen
Ivo
Lucas
Gust
Ronan
Chiem
Lucas
Bart
Wouter
Krijn
Giel
Job
Noud
Huub
Lars
Boris
Victor
Ewoud
Teun

En misschien zitten er in mijn post van 25 oktober 22.06uur ook wel namen die bij jullie passen
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_351887 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 09:27
98.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien:

Jake
Duco
Collin
Jax
Ilay
Tygo
Kai
Jay
Mitch
Kian
Rory
Mick
Just
Kyle
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie meningen en suggesties! Denk dat we er wel zo'n beetje uit zijn;-)
Alle reacties Link kopieren
miep82 schreef:
01-11-2017 21:45
Bedankt voor jullie meningen en suggesties! Denk dat we er wel zo'n beetje uit zijn;-)
Nu ben ik toch wel erg benieuwd. Wil je het delen, eventueel via een pb?
Alle reacties Link kopieren
Wij zoeken een jongensnaam.

Onze eisen zijn:
Een beetje uniek, een vrolijke klank.

We hebben al 2 kinderen en die hebben namen met meer dan 2 lettergrepen. Dus het liefst nu ook minimaal 2 lettergrepen.

Zelf vind ik Olivier heel mooi in het rijtje passen maar dat vindt mijn man vreselijk. En Joep vinden we allebei vrolijk klinken. Maar vind ik zo kort in vergelijking met de rest. En Joep vind ik eigenlijk al te bekend.

Als je onze andere namen wilt weten stuur dan even een pb. Ze zijn nogal onbekend dus te herkenbaar.

Man komt met namen als beau en storm. Vind ik echt niet leuk.
liedjepiedje wijzigde dit bericht op 08-11-2017 08:30
0.17% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven