Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Zo, even wat meer tijd.

MyZand, balen ziek zijn.... Niks aan te doen en beetje rustig aan met eten. Hopelijk ben je snel beter! Vervelend dat je blijft hangen, hopelijk breek je er snel door. Misschien wat meer variëren met eten? Dat wil hier wel eens helpen...

Happyowl, netjes toch, 1,3 kg. Na het weekend schommel ik ook nogal, je eet algauw iets meer en iets wat niet altijd even gezond is... Nu weer in het gareel en dan lekker genieten van je vakantie! Wauw, toch beetje jaloers hoor, zou ook wel eventjes wegwillen...

Strandbal, wauw, ook netjes afgevallen! Goed zo!

Polkadot, kan echt vervelend zijn wanneer klusjes opstapelen. Man is hier de hal aan het schilderen, hij was het ook steeds aan het uitstellen, maar nu al de hele dag aan het werk, ben ik blij mee! Wij zijn ook nog niet zo lang geleden verhuisd, maar heel veel moest er niets meer geklust worden. Ik zou ook niet zonder vaatwas kunnen, ik aanbid dat ding echt! Fijn dat je een nieuwe hebt. Hopelijk is de weegschaal morgen lief voor je!

Twilight, balen meid ongesteld geworden! Wij hebben onze kinderwens voor onbepaalde tijd in de koelkast gestopt. We zien wel hoe het vlot en of het ooit lukt. Zo niet, dan is het maar zo, we zijn ook gelukkig met ons tweetjes. Toen we dit beslist hebben, viel de grootste last ever van onze schouders! Ik wil echt niet meer in de mallemolen, heb het wel gezien zo!

Hamaika, ook goed, halve kilo eraf! Lukt je vast hoor 73 tegen eind dit jaar, zettem op!

Hier al productief dagje achter de rug, schoonmaken, wasjes draaien, boodschappen gedaan, straks nog even snel auto een beurt geven. Ondertussen staan er pompoenbrownies in de oven naar dit recept: https://ohmypie.nl/2016/11/07/pompoen-brownies-2/
Ben toch benieuwd!
Gisteren ook een nieuwe ontdekking gedaan, want had zo'n zin in een ovenpasta met pompoen. Ik heb dus de rodelinzenpasta van de AH geprobeerd en die is goed bevonden! Man vond het bijna hetzelfde smaken als volkoren pasta.

Morgen dagje shoppen met zus en moeder, kijk ernaar uit.

Fijne dag nog allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ehhh even vanuit geheugen proberen te reageren :)

Wauw goed bezig al jullie minnetjes!!

Polkadot vroeg of er teleurstelling was. Ja maximale teleurstelling! En boos en verdrietig! Ik had zon goed gevoel!

Sanseveria jullie hebben dus ook al in ziekenhuis gelopen? Wat hebben jullie al gedaan dan? Kinderwens wegstoppen is echt geen optie! Ik hoop zoooo hard dat het deze ronde dan wel gaat werken!

Vandaag goede dag gehad! Ik heb in ieder geval zon 7000 stappen gezet. En geen red bull en chocolade gehad!
O: mager vruchtenkwark. 2 glazen water
T: 1 boterham halvajam
L: 3 boterhammen halvajam, 2 koppen bouillon
T: sinaasappel, appel
T: 13 amandelen (half zakje)
D: speklap, aardappelen met roosmarijn/tijm/knoflook uit de oven, sperziebonen uit pot, kuipje appelmoes, kloddertje mayo
T: 13 amandelen (andere helft van het zakje)

Normaal zou ik het hele zakje in 1 keer doen. en dan 's avonds nog weer een ander tussendoortje. Dus dit is al een verbetering.

Nu ook nog eens op zoek naar wat verantwoordere optie voor het avondeten. sowieso iets zonder vis, want dat eten we niet.

*Toch geen speklap, zat bijzondere nasmaak aan.
twilight84 wijzigde dit bericht op 30-10-2017 19:06
4.63% gewijzigd
Goed bezig dames zeg! Ook voor diegenen met een +, proberen is al 50% :-).
Ik weeg me dus weer volgende week.
@Hamaika het familie event was prima, vaak vind ik het op zulke momenten niet moeilijk om dingen te laten staan, dat is juist meer als ik alleen ben. In gezelschap neem ik dan misschien een half stukje taart of 1 handje chips, dat gaat niet alles verpesten. Juist als ik in mijn eentje ben kan ik soms te ver gaan met 'een handje' ;-). Ik laat het deze week wel iets meer los want ik heb het heel druk met studeren, dus ik zie wel waar ik kom. Ga ook niet compleet los of zo, maar ga niet obsessief bezig met 'moeten'. Hoop dat ik dan in ieder geval niet aankom deze week.

Succes iedereen!!
Yes, vanmorgen 74,2 op de weegschaal! Zeer tevreden :yes:
Ik ga woensdag weer op de rest reageren!
Nette resultaten overall meiden!

Duien jullie vandaag mee, ik heb als het goed is om half elf nu echt die helse presentatie.

Polkadot wat goed jezelf zo een beloning in het vooruitzicht stellen! En helemaal verdiend straks ook! Vandaag doorgeven is prima meis.
En nee je bent geen duizendpoot helaas, rust nemen is helaas ook echt nodig soms. Heeft het ook een beetje met controle houden te maken of is het echt alleen dat je alles leuk vind? Fijn dat het huis weer een beetje wordt ingericht ook nu die vloer klaar is, hopelijk geeft dat ook weer wat meer rust straks.

Sanseveria en HappyOwl jullie hebben toch supermooie resultaten over een week gezien? Alles eraf is er af!

En Sanseveria wat heftig maar ook knap dat jullie die beslissing hebben kunnen nemen samen. Blijft enorm heftig maar vaak geeft het nemen van een besluit ook wel al wat rust in je hoofd. :hug:

MyZand beterschap!

Twilight mooi eetlijstje heb jij!

Lisaatje helemaal goed volgende week wegen. En inderdaad herkenbaar van een subjectief handje, heel herkenbaar.

Hier dus straks die helse presentatie. Zal blij zijn als ik daar vanaf ben. Verder gisteren voor het eerst een half uurtje gefietst, wil het nu om de dag weer opbouwen.

Succes weer ladies!
Vanmorgen was de weegschaal helaas evenmin lief.. 88,5 kg Dus 0.4 kg erbij...

Even kort. Twilight, ik begrijp zo goed dat je boos, verdrietig en teleurgesteld bent. En dat mag ook.
En dan is het logisch dat je even vlucht in wat comfort food. En dat mag! :hug:

Ik ga later wat uitgebreider reageren weer. Dag lieve dames!
Succes met de presentatie!
Succes Hamaika!!!

Balen Polkadot, maar nieuwe ronde, nieuwe kansen!! Geef niet op.
Ja veel succes Hamaika!
Hamaika, veel succes!!! :hug:
@Sanseveria87: Jah ik merk dat ik zeker meer moet variëren. Ik eet 's ochtends vaak yoghurt of melk met muesli omdat ik dat lekker makkelijk vind om te maken 's ochtend aangezien ik niet echt zin heb om vroeger op te staan om moeilijk eten te maken. Daarom eet ik 's middags ook gewoon crackers of een boterham.
Die pompoen brownies zien er lekker uit! Misschien maar eens proberen

@Twilight84: Ziet er goed uit! :)

@Hamaika: Succes! En dankjewel
Just keep swimming
En hoe ging het Hamaika?

Pfff ik wilde een nieuw topic openen met de vraag voor lekkere afwisselende lunch ideeën, kan ik geen topic openen. Stom forum!

Hier net alles wat ik vandaag gegeten heb eens ingevuld in mijn telefoon, kom ik op precies 1400 calorieën uit. Best netjes dacht ik. En dan heb ik ook nog heel fout een blikje red bull gehad. ohhh crap sinaasappel vergeten in te vullen.
Totaal 1462 kcal.

O: 150 gr magere vruchtenkwark
T: 1 boterham met halvajam
L: 3 boterham met halvajam, kop bouillon
T: 1 sinaasappel (appel was helaas niet lekker)
T: blikje redbull
D: maaltijd salade van de jumbo (met pasta, sla, gerookte kip enz)
*: uur circuit training
T: zakje amandelen.

Ik zit nu op 1 liter water drinken, en heb al 7700 stappen gezet. Al met al een prima dagje.
En de red bull was even een zwak moment...
Ik ben ook benieuwd Hamaika, het is in elk geval achter de rug, dat moet vast een fijn gevoel zijn.

Vervelend he twilight, dat het allemaal niet werkt. Misschien kunnen wij meedenken? Je eet nu vaak brood als lunch he?
Zoek je iets wat makkelijk mee te nemen is of ben je ook vaak thuis met de lunch? Wil je graag koolhydraatarm of maakt dat niet uit?
Ik ben alleen in het weekend thuis met de lunch. Door de weeks altijd op het werk. En er is een koelkast aanwezig. Dus als jullie ideeen hebben graag :)
Wel ben ik zon moeilijk persoon die, let op komt die: niet houdt van komkommer, tomaat, vis, paprika, en augurken lust. En ongetwijfeld nog wat dingen :D :D
Koolhydraten lust ik dan weer erg graag :D haha.
Misschien weten jullie nog wat dingen :) Nu is het eigenlijk altijd brood inderdaad.
Grrr maaltijdsalade was heel lekker! Maar mijn buik rommelt nog steeds! En dan moet ik zo ook nog sporten. Denk dat ik toch nog maar een boterham erbij pak.
Twilight, hier wel al een behoorlijke weg gehad met ovulatie inductie: Clomid, pregnyl, utrogestan, menopur... Ook IUI gehad, maar werd veel te belastend voor onze relatie. De constante ziekenhuisbezoeken, het leven van echo, naar echo, naar NOD, de vele teleurstellingen die zich opstapelden. Door de hormonen en stress ook flink bijgekomen, dat komt een zwangerschap toch niet ten goede.

Dus dan hebben we beslist om alles uit de deur te doen, eerst maar een half jaar en nu alweer wat langer. We hebben elkaar weer teruggevonden, ik kan eindelijk weer genieten van de zaken rondom ons en gelukkig zijn... Eindelijk weer ons op de eerste plaats. We sluiten niet uit dat we opnieuw beginnen, maar voor nu is het oké. Ik duim voor jullie!

In de winter eet ik graag soep als lunch, ik weet niet of je iets kan opwarmen? Of restjes van de vorige dag? Je kan ook kiezen voor goed gevulde maaltijdsoepen met pasta en vlees.

MyZand, ik snap het hoor, ik verzeil ook nog al vaak in het eten van hetzelfde...

Hamaika, hopelijk verliep jouw presentatie keigoed?

Polkadot, balen, maar een nieuwe week, nieuwe kansen!

Nijntje, goed gedaan!

Vandaag oké gegeten, had een shopdate met zus en moeder, dus hier en daar wat extra's. Maar ook flink gewandeld, dus hopelijk blijft er morgen niks plakken!

O: granola met peer en kiwi, Griekse yoghurt, koffie
T: café latte
L: salade met geitenkaas, spek, walnoten, appeldressing en 1 lookbroodje, cola zero
T: handje nootjes en gedroogde vruchten
D: 1 zoete paprika gevuld met rundsgehakt, tomatensaus en beetje mozzarella, gemengde salade
T: klein stukje pompoenbrownie
Ja ik ben ook gek op koolhydraten :) maar ik weet ook dat ik sneller afval als ik er wat laat staan, ik eet dus niet koolhydraatvrij, maar probeer wel wat brood en dingen te vervangen.

Misschien iets met wat meer eiwitten? Want dat vult ook wat langer.. zoals het kaas uienbrood dat ik gemaakt had, ik eet dan nog wel iets erbij maar is een leuke vervanger (google kaas uienbrood koolhydraatarm) of een stukje quiche achtig iets?

Of misschien een volkorenwrap vullen met flink wat sla en rauwkost dat je lekker vindt? Dat is ook makkelijk mee te nemen. En sowieso een salade tussen de middag vind ik oo zijn tijd wel lekker. Ik doe er altijd een eitje of wat stukjes kip door, dan vult het mij genoeg.

Gisteren had ik een schaaltje pompoensoep tussen de middag, ook erg lekker!
Goedemorgen dames (hoewel het hier avond is). Ik kom even zwaaien vanaf de andere kant van de wereld. Ik heb niet alles gelezen, maar zag best wat minnetjes. Goed gedaan! Twilight, wat balen dat je ongesteld bent geworden. En hoe ging je presentatie Hamaika?

Hier zijn allerlei lekkere dingen en etentjes enz. Ik probeer wel te blijven hardlopen, maar beweeg minder dan thuis. Ben benieuwd straks.... Maar tis wel een heerlijke vakantie.
@suikerbroodje: Geniet van je vakantie!!

Ik ben vandaag weer naar school gegaan. Het valt allemaal wel mee, voel me beter dan de afgelopen 2 dagen. :)
O: Bakje yoghurt met muesli en 1 banaan
T: Snoeptomaatjes
L: 2 sneetjes volkorenbrood met slankie smeerkaas
T: Appel, 2 rijstewafels
D: Kip, verse pasta, groentepakket

Kijken hoeveel ik er van op krijg, zeker het avond eten wordt waarschijnlijk een kinderportie
Just keep swimming
Geniet van je vakantie! !!
Fijn dat je je weer beter voelt!

Hier vandaag een dagje gezelligheid met vriend gehad. Gezellig de stad in geweest. Dus nog een extra broodje gegeten en een cola gehad. Wel dikke 9000 stappen gezet
Hey ladies ik had 2 mega drukke dagen dus nu pas tijd om fatsenlijk te reageren vanochtend.

Hi meiden!

Dank jullie wel voor al jullie succeswensen voor die presentatie dinsdag!!! Het heeft geholpen!!! :high5: Ik ben er nu eindelijk vanaf :yes: Het ging op zich wel goed maar ik was wel enorm zenuwachtig haha. Wel positieve reacties gehad dus dat scheelde. Wel erg balen was dat er in dat zaaltje geen pc ofzo was. Wij hebben geen laptops zelf dus ik moest bij n collega gaan leuren voor een leen laptop. Maar goed, het is eindelijk achter de rug!

Wel hebben we 2 nieuwe collega's: een leuke en een behoorlijk irritante (die laatste mag ik inwerken, pfff) dus weer erg druk op het werk. Wel hebben we 2 nieuwe collega's: een leuke en een behoorlijk irritante (die laatste mag ik inwerken, pfff) dus weer erg druk op het werk. Eten en sporten gaat wel goed. Twee procentpunten vet er af dus dat is ook mooi!

Eten en sporten gaat wel goed. Twee procentpunten vet er af dus dat is ook mooi!
Kuit gaat ook beter en sport nu weer om de dag een half uurtje. Gisteren ook voor het eerst weer de trap genomen naar het werk.

Polkadot balen van je plus. Hopelijk deze week beter.

MyZand ik herken me wel in jouw eten, bij mij is het ook het gebrek aan variatie. Hier ook muesli of yoghurt in de ochtend, brood in de middag en dan in de avond herhalen de gerechten zich ook best wel regelmatig. Ik ben geen keukenprinses en woon alleen, dus wellicht speelt dat ook mee. Maar ik herken dus precies wat je schrijft.

Twilight hoe voel jij je nu? Ja dat klote forum, echt niet te geloven. (6) . Wat een supergoed dagje heb jij gehad dinsdag! En gisteren ook veel stappen dus! Goed bezig meis!

Sanseveria wat een enorm heftig verhaal..... Ik denk dat zo een beslissing samen nemen uiteindelijk ook wel een soort van rust geeft. Maar lijkt me toch heel moeilijk. :hug: :redrose: . En jij dus ook een iets minder gevarieerder eter?

Suikerbroodje!!!!!! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: hoe is het daar??? Groot gelijk meis, net als ik, de schade zie je thuis wel en dan begin je soort van overnieuw vanaf daar, Bij mij is iets meer dan de helft er al weer af. En nu vooral lekker genieten en echt vakantie vieren!!!
Fijn dat de presentatie er op zit! En succes met je collega inwerken!

Pffff Sanseveria jullie hebben er dus ook echt al een heel traject opzitten! Gelukkig trekken wij het nog wel aardig goed binnen onze relatie! Alleen de eerste 2 dagen zijn iedere keer echt waardeloos. Dan zijn we ook echt niet spraakzaam naar elkaar toe haha. Nu is het weer prima! Wij kijken gewoon elke ronde weer opnieuw wat we doen, doorgaan of een maandje overslaan. Maar tot nu toe gewoon 3x achter elkaar door. Ik hoop dat het bij 3 blijft!

Tss dom gisteren wel een kant en klaar pakketje voor mijn vriend gekocht die op het werk moet eten. Ik eet alleen thuis, daar niets voor gekocht. Dus vanmiddag nog maar naar de winkel en iets van avondeten voor mij bedenken!

Ohh een keer soep mee naar het werk is ook nog wel een idee! We hebben een magnetron op het werk staan.

Werk ze allen!
Hamaika, wat fijn dat het zo goed is gegaan!!! En top zeg, van je procenten eraf!!!

Ik ben bang dat het deze week weer pet zal zijn. Maar dat is geheel mijn eigen schuld... Gisterenavond en de avond ervoor had ik zo'n trek in iets zoets, en überhaupt trek! Ik heb bij elkaar 120 gr chocola gegeten die 2 dagen...
Ook wel doordat ik niet in mijn vel zat/zit. Merk dat ik dan toch te snel toegeef aan fout eten...

Balen, maar vandaag weer "opnieuw" begonnen... Als het goed is geen chocola meer in huis ;-) En kopen doe ik niet meer, dus dat zal schelen...
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-11-2017 10:49
Reden: spammer
99.50% gewijzigd
Fijn dat de presentatie goed ging Hamaika! Ik hang uitgeblust op de bank, even de puf niet om op alle berichten te reageren dus bij deze :cheer: halloooo allemaal, ik reageer dit weekend weer wel inhoudelijk. Ik lees alles mee.

Wat variëren van eten betreft:

Ontbijt: (groene) smoothie, magere kwark of twee volkoren crackers

Lunch: brood, salade, soep, groentenomelet (ook koud lekker) of wrap met hummus en ander beleg.

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee crackers met magere smeerkaas, kiwi
T: twee rijstwafels met halvajam
L: Groentenomelet van twee eieren met ui, paprika, tomaat en bladspinazie
T: plakje volkoren peperkoek
D: Oosterse biefstuk salade (zelf gemaakt).
T: Er liggen twee heerlijke blokjes pure Tony op mij te wachten! (eigenlijk lacht de hele reep naar mij, maar ik houd het bij twee stukjes hoop ik haha)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven