Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Grappig Roro, wij kregen gister een kaart binnen met de naam Cato. (wij noemen een vriendin die Carolien heet, vaak Cato, had er dus nooit bij nagedacht dat dit ook gewoon een naam kon zijn)

Renske

Cato

Roos

Emma

Nyne

Naomi

Annabel

Ik zou voor Nyne gaan, maar ja wij houden van aparte namen.

Ik ken leuke meisjes die Renske, Emma, Roos en Naomi heten.

Ik vind Annabel ook mooi. Man zei vreoger (hihi vroeger, jaja) dat als we een meisje kregen deze Isabella moest heten, later werd dit Yuna en nog andere meisjes namen. (Beide met een C)

Succes met jullie keuze!!
Roro... lastig he, een meisjesnaam;-)

Ik vind Nyne de mooiste, idd, ook net wat aparte dan de rest. Cato is voor mij al bekend (afkorting van mn zusje).

Verder... jullie hebben nog even. Tips die ik van internet gehaald heb wb namen: Bij elkaar passen (1e en 2e naam), maar ook bij achternaam. DE naam een tijdje gebruiken voor je kindje, zodat je 'gewend' an raakt of dus niet;-) En letten op rare afkortingen of rare rijmingen (daar let mijn vriend weer erg op). Ik let er ook op of het bij onze jongensnaam past, want ik hoop in de toekomst van beide gslacht (min) 1 kindje te hebben;-) En ik zoek de betekeins van de naam ook altijd op;-)

Succes!

Wij houden het trouwens op 1 naam, geen dubbele (ik heb dat wel, mijn vriend niet), maar dat scheelt dus weer namen zoeken. Jongensnaam hebben we dus al, meisjes naam ook een rijtje. Degene die ik mooi vind, begint mijn vriend ook steeds mooier te vinden... dus wie weet:-)

Wij houden ook van apart, maar ondertussen zijn we al uit de achternaam (zo ongeveer;-)) en daar moet de voornaam wel bij passen. Dus vallen er voor mij een aantal die op ons lijstje stonden al af.

Ach... blijft lastig, je kindje moet er wel zijn/haar hele leven naar luisteren (en ouders ook;-))
Ikol, lastig he die namen, wij doen dat ook, de naam die we hebben voor ons kindje gebruiken we ook als we samen zijn, vinden het tot nu toe prima klinken. Voor de buitenwereld (andere mensen) zal het wel weer erg wennen zijn, net zoals bij Yuma toen.
Hoi!!

Fleurtje: Wat vervelend zeg, maar als jij een contract hebt van 28 uur is je werkgever volgens mij ook gewoon verplicht jou 28 uur uit te betalen en kan hij NOOIT jouw contract aanpassen...

Je bent nl ziek.

Ik weet natuurlijk niet of het UWV idd vindt dat jij in de fout bent gegaan en dat ook zo aan jouw werkgever zal vertellen, want mss is hij dan wel in zijn recht jou maar 14 uur uit te betalen doordat jij zelf stappen had moeten ondernemen...maar ik kan het me niet voorstellen.

Jij zou toch gebeld worden??

Ik hoop dat het bezwaarschrift wat helpt!

Ik heb geen problemen met UWV, hier gaat alles gewoon via arbodienst en ik ben 2 x gebeld door UWV en mijn ziekte is goedgekeurd...

Maar wat vervelend voor je dat het gewoon echt niet goed gaat. OP Hyves zie je idd een stralende zwangere... :-)

Namen...jongensnaam is al duidelijk, meisjesnaam is moeilijker.

Ik heb naam verzonnen (die komt echt bijna niet voor, op Hyves ingetoetst en dan heeft ie maar 3 resultaten en bij van die sites met namen komt ie ook niet voor) en die vind ik echt heel erg leuk, maar vriend vindt t helemaal niets..mss moet ie er nog aan wennen, maar ik vrees met grote vrezen

ANdere naam vinden we allebei lekker klinken, maar komt wel steeds vaker voor en vriend weet nog niet of hij m echt echt wil...

dus hier nog niets definitief.

Roro: Ik vind Cato en Nyne ook het leukst. Roos vind ik ook mooi.

Ik ben niet zo van de lange namen hoewel mijn favo naam ook langer is dan we normaal zouden kiezen.

Zelf had ik zitten denken aan CaRo, maar vriend vindt m niets..Cato ook erg leuk!

Emma zou ik niet doen, omdat er dan vast en zeker 3 Emma's in de klas zullen zitten...

Succes met kiezen!!

Geboortekaartjes heb ik toevallig vanmiddag even naar gekeken en we hebben wel een leuke gevonden. Vinden we allebei leuk....dus wie weet zijn we daar wel gewoon al uit...haha

Oh en qua eten: Vlees mag volgens mij gewoon allemaal behalve orgaanvlees als lever enz, daarin zit teveel vit a en verder als het maar is doorbakken.....rauw vlees als carpaccio en filet enz mag dus niet.

Verder twijfel ik niet snel eigenlijk. net wat ROro zegt het zit al aardig in mijn systeem....

Ga er weer vandoor!
fleurtje fee, echt te bizar maar UWV maakt idd veel fouten, bij mij is vorig jaar ook vanalles mis gegaan, alleen werkt het bij mij via mijn werkgever en moet ik idd alleen aanwezig zijn voor telefoontjes (terwijl ik die ook wel eens verzet heb zonder problemen) Kan jou werkgever niks betekenen, bij mij heeft p en o uiteindelijk veel geregeld, gelukkig want ik werd er helamaal gek van en dan nog eens onder invloed van al die hormonen.

Hier helaas nog geen vooruitgang met de namen uitzoeken, gelukkig hebben we nog even. Wij zeggen de naam niet meer onderling, toen ik dat bij merel wel deed ben ik me een paar keer gaan verspreken bij anderen, gelukkig had niemand het echt in de gaten.

lekker dat je een wat relaxed dag op je werk had indian, mijn collega´s springen gelukkig ook geregeld bij met erg zware zorg waardoor ik het langer vol kan houden.
Jemig, wat was het DRUK!! Er waren ontzettend veel stands van geboortekaartjes, veel stands met onzindingen (echt hele rare doeken om discreet borstvoeding te geven, ze keek een beetje raar toen ik zei dat ik heel ongegeneerd overal en nergens kan voeden, en dat als baby door de omgeving wordt afgeleid een hydrofiel over het hoofd ook werkt... daar heb ik geen doek van 24,95 voor nodig ). Maar ook vele leuke stands, met de al bekende producten.

Daarom toch wel snel over de 9-maandenbeurs heengecrosst. Maar alles wat ik wilde hebben, heb ik (borstkolf en grote slabben met mouwen), wat leuke kleertjes (niet zo veel als ik wilde, maar zelfs met beurskorting vond ik sommige dingen nog te duur, tja... hollander, he!) en van de huishoudbeurs nog een paar leuke dingen! Ook leuke ideeen opgedaan voor de babykamer.

Ben uitgeteld, dus ik ga languit op de bank. Maar het was zeker geslaagd!!
Om een kort verhaal lang te maken...
Hey dames!

Bedankt voor de reacties op de namen!

Emma is inderdaad de enige top20 naam, en staat hoog. Dat is ook wel een groot bezwaar.

Nyne heeft als grote plus dat het een originele naam is (vinden jullie ook) en toch goed uit te spreken is. Alleen mis ik iets pittigs erin. En als ik het een dagje probeer, ben ik het aan het eind van de dag wel zat, maar misschien is dat gewoon wennen. Annabel is bij ons ook een topper. Cato ga ik morgen de hele dag oefenen :-). Meer meningen en aanvullingen op de namen zijn van harte welkom!

Ik heb vandaag thuiswerken een slechte naam gegeven en heb van 2 tot 5 geslapen. Tjonge zeg, wat was ik moe! Opeens kan je dat echt overvallen.

Oh, en ik heb net een superdeal gesloten met een collega van mij! Een bugaboo frog, (met reiswieg en kinderzitje en slaapzak en alles), een MacLaren buggy met slaapzakje en een opvouwbaar campingbedje allemaal voor 175 euro... ongelofelijk! De 'buitenuitzet' is gewoon klaar! Nog een bedje en een box :-).

Fijn he girafje, die collega's die werk van je overnemen? Ik zag vandaag iets dat al een tijd geleden gedaan moest zijn, toen ik ziek thuis was, en mijn stukjes waren gewoon helemaal gedaan! Echt superfijn, die collega's van mij.
Hello ladies,

Roro, ik word betaald door mijn werkgever en zij ontvangen weer vergoeding van het UWV. Nu met dit gedoe zal een verrekening plaatsvinden.

Ik heb gister een bezwaarschrift gemaakt. Ik heb echt het héle verhaal gedaan.

Ik heb het UWV laten weten wáár ik was. In het ziekenhuis notabene! Ik heb ze keurig een dag van te voren( toen hoorde ik pas wanneer ik terecht kon) laten weten dat ik de telefoon niet kon opnemen. Het is belachelijk allemaal.

Bezwaarschrift gaat morgen de deur uit.

Wat een leuke namen trouwens! Annabel stond bij mij ook op het lijstje. Cato en Roos vind ik ook erg leuk!! Renske is ook leuk.

En wat een leuke collega's heb jij,Indian en Girafje. Bijspringen en babyspullen voor een klein prijsje!! Nice.

Ikol, hier ook veel twijfel. En niet alleen over eten. Met name in het begin van de zwangerschap overal over wikken&wegen.

Hormonen..

Het is me ff ontgaan waarom je nu volledig in ziektewet zit?

Ivm verhuizen zijn we op zoek naar een andere basisschool!

Indian, wat naar die bijwerkingen! Yuma is idd een aparte naam! Nog nooit eerder gehoord. Hoe kwam je aan die naam?

WW, heb je nog wat BN-ers gezien? Froukje de Both, Kim-lian?

Wie kent Glennis Grace? Zij zingt dat prachtige nummer 'Als je slaapt'.

Brok in mijn keel als ik het nummer hoor.

Zij zingt dit nummer elke dag op de beurs! Ik ga ook. Joepie!!! Zin in.

Nijntje! Jaaa dat doe ik dus ook. De naam checken op hyves! Even kijken welke types ook die naam 'dragen'.

Ooh, ik ben er echt zo zeker van. Maar vriend is nog steeds niet heel duidelijk geweest of dit hem ook gaat worden.

DE naam scoort zoveel punten.

Soort naam/voorletter/betekenis!! Ik ben zo voor.

Toen ik de 3D echo kreeg dat ik ook echt: Ja, jij bent ....
Goedemorgen allemaal,

Weer veel geschreven:-)

Ik ben benieuwd welke namen het uiteindelijk zullen worden en of er nog dezelfde namen uitkomen bij anderen....

Het eten vind ik alleen lastig met uiteten gaan eigenlijk, thuis niet hoor, dan zit het er wel in. Maar paar weken terug met schoonfamilie ergens gaan lunchen waar veel broodjes met rauw vlees/vis of soorten kazen (geitenkaas ed). En dan twijfel ik toch ineens veel meer. Wij eten thuis nl helemaal niet zoveel verschillende soorten kaas, dus nooit zo in verdiept;-)

Gisteravond heerlijk uit eten geweest, kaasfondue was ontzettend lekker, maar erg machtig. Haha... helaas einde van het eten ineens erg last van mijn buik. (had ik voor zwangerschap ook wel eens). Misschien doordat we uiteindelijk net iets te laat (voor mij) gingen eten, of last van darmen (sinds paar dagen weer last van verstopping... zucht). Af en toe dus naar de wc om daar even dubbel te zitten, dat helpt dan. We zaten toch al zo vol, dat we geen toetje meer hoefden, dus lekker snel naar huis gegaan. Met warme kruik op de bank gehangen en toen zakte het wel af.

Gister hele middag bezig geweest en kindje erg weinig gevoeld, was toch wel blij toen hij (voor het gemak spreek ik altijd in de hij vorm) zich weer liet voelen:)

Ik heb trouwens een schommelstoel!!!! jeeehhhh... gisteren van mijn vriendje gekregen voor mijn verjaardag (angela, leeftijd bij mag veranderd worden;-))

Zo lief van hem:-)

Roro.. wat een goede deal zeg!!

Fleur: Al leuke basisschool gevonden gisteren? Ik zit vanwege zwangerschapsklachten in ziektewet (eerst misselijkheid en nu is dat wel minder maar nog veel buikklachten), maar zit heel verhaal achter. Dat zet ik dan in hyves wel, daar kan niemand het lezen;-)

Oja, wb geboortekaartjes heb ik wel ideeen, maar eigenlijk nog niet rond gekeken. Wacht ook even zondag af (vier ik mijn verjaardag) of ik bepaalde spullen wel/niet krijg (veel babyspulen gevraagd) en dan als de babykamer leeg is, wil ik dat verder uitwerken. Dus misschien wordt het uiteindelijk wel wat anders, sinds ik zwanger ben verander ik zo snel van gedachten, haha... jullie ook last van?

Ik ga even ontbijten en rustig bijkomen met kruik op de buik. Daarna even actie ondernemen, want vanmiddag komt vriendin langs en tis beetje zooi bij ons (schaam) en wilde om 12 uur ook nog zwemmen. Niet te lang treuzelen dus;-)
Sorry, mijn berichtje kwam er wel heel plompverloren tussendoor zeg....

Wat een gedoe met de ziekmeldingen, zeg. Ik dacht dat de werkgever bij zwangerschapsuitval altijd een vergoeding van het UVW kreeg? Maar ik ben er niet zo in thuis, dus.... maar het lijkt me superfrustrerend als je zo naar behandeld wordt. Toch te gek voor woorden als je ziektegeld wordt ingetrokken omdat je de telefoon niet opneemt omdat je nota bene in het ziekenhuis bent?!?!

Namen: wij zijn er al uit! Da's echt wel een opluchting. En vooral dat het geen meisje is. Niet dat ik geen meisje zou willen, maar mijn man heeft echt zo ontzettend een andere smaak wat meisjesnamen betreft.... het gaat van de geboortedatum afhangen welke naam onze zoon krijgt, zodat het voor ons ook nog een beetje een verrassing is!

Met eten let ik eigenlijk bar weinig op wat wel en niet mag. Waarschijnlijk omdat ik thuis toch al niet veel 'vreemde' dingen eet, alleen dat het vlees goed doorbakken is moet ik op letten. En buitenshuis vooral ook het vlees. Rauwmelkse kazen worden bijna niet gebruikt in Nederland, en uit voorzorg bestel ik toch nooit wat met kazen, dus da's ook geen probleem. Ik maak het mezelf ook wel makkelijk zo!

Voor geboortekaartjes: ikzelf heb mijn vorige geboortekaartje door deze illustratrice laten maken (ze doet zowel maatwerk als standaardkaartjes) www.lilalein.nl , en ik vind de kaartjes van deze ook erg leuk http://www.gribbeltje.nl
Goedemorgen, wat is er weer veel geschreven...

FleurtjeFee, wat een verhaal van het UWV. Rot voor je! Hopelijk kunnen jullie tot een oplossing komen.

Weatherwas, fijn dat de 9-maandenbeurs leuk was. En koopjes zijn natuurlijk altijd welkom .

Ikol, veel plezier met zwemmen.

Roro, goede deal. En ik vind Nyne ook een leuke naam .

Over namen... Wat goed dat veel van jullie het al weten. Wij nog helemaal niet. Zitten er een beetje mee of we een naam willen die in het buitenland goed uit te spreken is, of dat we daar geen rekening mee houden. Mijn eigen naam is namelijk een verschrikking wat dat betreft (echt, als ze me bij het ziekenhuis oproepen, weet ik 9 van de 10 keer niet dat ze mij bedoelen).

Nou ja, we hebben nu 2,5 week om er rustig over na te denken, want we vertrekken morgen op vakantie naar Thailand. Kom me dus ook even afmelden voor die tijd. Tot later!
Vibeke, fijne vakantie!!!
Vibeke, heel veel plezier! Heerlijk hoor, nu naar Thailand... zalig!

WW: nou, ben steeds benieuwder naar die beurs.. en ook hoe snel ik er weer weg ben . Maar geboortekaartjes vind ik wel leuk, en al die hebbedingetjes! Kan je eigenlijk pinnen bij de stands? Of moet ik cash geld meenemen?

Nou, Nyne is wel populair! Ook bij vrienden en familie trouwens.. mmm. Vandaag is 'Babette'-dag, kijken hoe die bevalt. Die stond niet op het lijstje, maar kwam gisteren binnen.
Fleurtje Fee, ik heb gene leuke collega's hoor! Ja ze zijn wel oke, maar zit nu al bijna 3mnd ziek thuis en hoor nooit niks, ja wanneer ik weer kom werken! Nou leuk!!

Schommelstoel, al wel gevonden die ik wil hebben, hebben ze ook altijd op voorraad zei de beste man, dus kan hem zo bestellen (opsturen was 13,00) of ik vraag mijn oom om hem mee te nemen, mits het niet te ver omrijden is voor hun.

Geboortekaartje gisteravond ook uitgekomen, vandaag even naar de drukker geweest, moet het originele plaatje ook even doormailen, laat ik die nu net niet meer opgeslagen hebben, dus moet weer half internet afstruinen naar DAT plaatje, grrrr (wordt ene moeilijk klusje ben ik bang)

Vibeke, thailand, heerlijk, ben er een aantal jaren terug geweest, erg mooi land!

Mag ik nog wel een min-puntje van Nyne zeggen? Vind het een onwijs leuke naam, zei ik gister ook al, maar zat gisteravond die naam even voor jou te zeggen (in mijn hoofd) en moest toen ook aan Nijntje of konijnen denken. Maar misschien spreek ik Nyne wel verkeerd uit, en komt het daardoor.

Nou ik ga weer, tot straks!
Vibeke, fijne vakantie!!!! Thailand...Wow!

Kga nu naar mijn werk.

Mss dat het rustig is en kom ik straks nog ff.
Fijn gewerkt Fleurtje Fee?
vibeke fijne vakantie!

Over namen: iemand had gisteren als jongensnaamTaran genoemd (Bosbes?). Wat leuk, ik moet gelijk aan de film Taran en de toverketel denken, die ik heel leuk vind. Heb nog even opgezocht wat het betekent (dat vind ik ook altijd belangrijk), maar het is een hindoestaanse meisjesnaam?!? Ik vond het wel echt een jongensnaam.

En Nyne, ik spreek het uit al Niene, niet Nijne, maar misschien doe ik dat wel verkeerd dan.

Wat zijn jullie al allemaal ver met uitzoeken van namen, geboortekaartjes, meubels, kinderwagens etc. Ik word er een beetje nerveus van. Behalve de babykamer besteld hebben we nog niets. Is dat erg naief van ons om te denken dat we tijd genoeg hebben (dus eerst ons huis na verhuizing een beetje klaar willen hebben?). Of zijn jullie gewoon zo ver met spulletjes omdat jullie er tijd voor hebben en het gewoon zo leuk vinden?

WW, bedankt voor de link van de geboortekaartjes, ik zal me er ook eens in gaan verdiepen.'

groetjes,

herfst
Op het werk nu, tis rustig..

Herfst, volgens mij ben ik erg op tijd. Hooguit dat je qua nieuwe babykamer dit nu moet bestellen ivm levertijd? Maar inprincipe kun je alles doen in je verlof. Maar goed, of dat leuk is? Maar het kan volgens mij best wel.

Wat trouwens bij mij speelt is de verhuizing vlak voor de geboorte. Hoewel we er enorm zin in hebben is het toch een behoorlijke verandering. Ik zal ws veel tijd 'kwijt' zijn aan het wennen nieuwe omgeving en de kinderen natuurlijk.

Ik hoop dan alles voor de baby klaar te hebben. Hooguit de kleine dingetjes nog..

Vriend heeft besloten het bedje& de commode zélf te maken. Dit zal white-washed worden. Hij is súperhandig. En heeft alle meubelen thuis ook zelf gemaakt. Komt wel goed.

Gekgenoeg ben ik echt een zeikerd over de meest simpele dingen voor de baby maar dat bedje&commode laat ik heel makkelijk én volledig aan vriend over. Zo idioot vind ik dat van mezelf.

Hahaha.

Ik heb ook zo lang moeten nadenken over welke kleur baby-badspullen. Ik werd echt gek van mezelf.

Ik dacht dat mijn vriend hier ook heel moeilijk over zou doen

-typepietjeprecies- Zegt hij: het interesseert me geen fluit of een badje,potje, emmer geel,blauw of rood is, als tie maar doet.

Hahaha.

Toen werd het dus appeltjes-groen.
Angela, hoe was het bij de VK?

Haha Fleurtje Fee,, grappig die reactie van je man.

Erg fijn dat hij handig is, leuk ook dat de meubeltjes zelf gemaakt worden.

De babyskamer van Yuma is ook zelf gemaakt, door de man van vrienden. Hebben eerst hun dochters gebruikt, en toen hebben wij het geruild tegen een grote kast, die we niet meer kwijt konden en die zij graag wilde hebben. Handig!

Herfst, je hebt nog tijd genoeg, alleen de spullen die besteld moeten worden (babykamer, wandelwagen en ik weet neit of er nog meer dingen besteld moeten worden) die meot je op tijd doen ivm levertijd.

Ik ben alleen zo'n regeltinus dat alles in kannen en kruiken moet zijn, heb er ook erg veel moeite mee dat ik niet weet (wat logisch is haha) wanneer ik ga bevallen en wie ik dan voor Yuma moet regelen, zou dat het liefste ook al van te voren vast leggen!!!
Oh Vibeke: JALOERS JALOERS JALOERS

Fijne vakantie meis! Geniet ervan! Is ook meteen de laatste samen! Nouja je snapt me wel...

Thailand vond ik echt zooo geweldig!

Waar ga je heen in Thailand? Rondreizen? Of lekker strand?

Fleurtje: Leuk dat man de meubels zelf maakt zeg!! Heb je echt iets unieks!!

Herfst: Je hebt ook echt nog tijd zat hoor..tis meer dta ik me gistermiddag 'verveelde' en eens ging kijken op internet naar kaartjes...soms moet ik ook echt het gevoel hebben iig iets gedaan te hebben, want anders voel ik me helemaal nutteloos en dan kan ik mooi internetten vanaf de bank haha

De vorige keer waren we juist weer heel laat daarmee. Had al bijna of al echt verlof...

Babykamer hebben we ook pas gekocht toen ik al ver over de 20 weken was....

Roro; Doen jullie ook echt vrienden en familie vragen naar wat zij van de namen vinden??

WW wat leuk dat het zo leuk was. Had ook erg graag gewild, maar vriendin zag het niet zitten en achteraf maar goed ook, want ik had het echt niet getrokken....

Fijn dat jullie uit de namen zijn!
Herfst, ik vind het gewoon heel leuk. En omdat ik weet wat ik wil bied ik erop als het langskomt, op marktplaats of viavia. Dus het ene is sneller dan het andere. Maar voor hetzelfde geld heb ik het bedje pas eind mei! Als je dingen echt nieuw wilt, is bestellen een betere optie.

Nyne spreek je inderdaad uit als Niene, en niet als Nijne. We wilden het eigenlijk schrijven als Nine, maar dan zit je met het Engels. En Indian, we hadden al bedacht dat vooruitstekende voortanden of flaporen echt gecorrigeerd moeten worden als we voor die naam kiezen .

Nijntje, iedereen mag zeggen wat ie ervan vindt, we vragen er zelfs naar, maar wij beslissen natuurlijk zelf. Dat kwam omdat we Taran als jongensnaam hadden, en iedereen daaraan wilden laten wennen omdat die nogal apart is. Misschien komt er nog wel een hele andere meisjesnaam, nog 17 weken te gaan tenslotte.

Taran betekent voor jongetjes in het Gaelic Donder, in Hindoe Heer Vishnu, in het Sanskriet Redder. Het wordt ook als Noorse naam genoemd. In het Hindoe kan het als meisjesnaam ook Aarde betekenen. Ik heb het aan een hindoestaanse vriendin gevraagd, en die had nog nooit van de naam gehoord. In alle talen is het eigenlijk een bijzondere naam. En voel je vooral heel vrij om hem te gebruiken, blijf hem zo onwijs mooi vinden!

Fleurtje, leuk is dat, die mannen. Die van mij zei pas heel zachtjes: maar ik vind fuchsia-roze ook een leuke kleur voor op de muur. Oh, smelt !
Roro, er zijn maar een paar stands waar je kan pinnen, dus genoeg cash is echt aan te raden. Vooral ook omdat de huishoudbeurs natuurlijk ook is, dus het is DRUK. HEEL DRUK.

Taran is wel een aparte naam inderdaad! Nyne vind ik echt een lieve naam! Wij vragen niet naar wat mensen van onze namen vinden, het zijn oerhollandse, bekende namen die bij ons ook wel verwacht worden, dus ik denk dat echt niemand verrast zal zijn als ze de naam uiteindelijk horen, welke van de twee het ook worden gaat!

Vibeke, veel plezier! Hier ook een jaloerse Weatherwax die zelfs nog nooit buiten Europa geweest is...

Herfst, niet druk maken om hoe snel anderen zijn hoor. Hier hadden we de babykamer al staan (dochter is naar grotemeisjeskamer verhuist), kinderwagen etc allemaal via MP aan het zoeken, dus als ik wat tegenkwam inderdaad meteen bieden. Toevallig ging het dit keer allemaal vrij snel omdat ze meteen op mijn (naar mijn gevoel lage) bod ingingen. Maar bij mijn dochter was ik echt pas met 37 weken klaar met alles. Sterker nog, we zijn twee weken daarvoor verhuist, en toen hadden we alleen een kinderwagen, wieg, hydrofieldoeken en kleertjes Dus het kan nóg erger, hoor!!
Roro, sorrie, wilde je niet beledigen (heb ik hopelijk ook niet gedaan) Maar ik ben wel altijd duidelijk, en zeg waar het op staat of wat ik ervan vind. (mag ook tegen mij gezegd worden als ik te direct oid ben, alhoewel ik mij op het forum altijd inhoud)

Als goede vrienden vragen of ik iets mooi vind (of aan man, die is idem dito) en wij zeggen apart, haha dan weten ze al dat we er niet weg van zijn. Maar ik kan het ook wel goed los zien, iets wat ik niet mooi vind, kan wel mooi zijn / staan bij een ander en dat kan ik dan ook wel weer benoemen.

Vind Taran en Nyne mooi!

WW, bij ons verwachten ze denk ik ook weer zo'n aparte naam. Wij delen die met niemand, ja de drukker van de geboortekaartjes. Maar die vraag ik niet om een mening.

Nou kom straks weer even, fijn weekend alvast allemaal!!
He indian, ik voel me helemaal niet beledigd hoor! Het is gewoon een nadeel van de naam, dat het snel Nijn wordt (en dan niet als nick ). Maar dat gaat ook over. En veel rijmpjes kom je niet op als je zelf met namen bezig bent.

Ik had ook een tijdje de naam Lexy. Totdat mijn zusje zegt: "sexy Lexy lik m'n erectie" Toen ging er een dikke streep doorheen.

Mmm, straks op naar de 9 maandenbeurs. De verhalen zijn niet geweldig, veel drukte en veel stands met lange wachttijden. Had nooit bedacht lang te moeten wachten ergens. Nou ja, gelukkig zijn we snel weer thuis want het is dichtbij.
vee plezier roro!!!

fijn dat je het positief oppakt, zo was het ook bedoeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven