Is dit normaal?

02-11-2017 17:44 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik vraag me af. Is het normaal dat mijn vriend tegen me heeft gezegd dat hij liever sommige dingen met anderen bespreekt, aangezien ik blijkbaar niet altijd positief ben. Heb het afgelopen jaar wat persoonlijke dingen meegemaakt/ overlijdens in zicht dichtbij. Terwijl ik daar naar mijn idee juist super sterk mee omga.

Ik vind het lastig want mijn vriend heeft veel vrouwelijke vriendinnen en daar bespreekt hij dus eerder dingen mee en niet met mij. Ik voel me nogal gepasseerd. Ik voel eigenlijk ook nooit dat hij blij met me is. Hij noemt me bijv ook nooit schat of lief.

Overigens ontvang ik van hem ook niet veel steun wat betreft ik heb meegemaakt het afgelopen jaar. Ik heb er nogal veel moeite mee dat hij schijnbaar met andere dingen veel meer bespreekt. Het voelt alsof ik om een beetje aandacht moet vechten, aangezien hij zoveel tijd besteed aan zijn vriendschappelijke vriendinnen.
Heb je dit ook met hem besproken? Hoe je je hieronder voelt? Wat het met je doet? Weet je zeker dat hij met die andere vriendinnen van hem alleen praat?
Wat is er wél leuk aan die kerel?
Als we zeggen dat het normaal is, leg je je dan er bij neer? Het klinkt niet alsof hij je gelukkig maakt los van of het normaal is of niet.
Ja dat heb ik weleens besproken. Hij hoort het zelfs van mensen die zeer dichtbij hem staan dat hij wel meer moeite voor me mag doen enzo. Dus hij weet natuurlijk wel hoe ik me hierbij voel. Maar volgensmij doet het hem dus niets. En ik begin me nu echt af te vragen waarom hij me dan uberhaupt als vriendin wil??

Ik dacht persoonlijk altijd dat je tegen je vriendin/vriend alles zou moeten kunnen zeggen. Dat dat juist de persoon was die het meeste over je wist. Correct me if i'm wrong
Dat is niet normaal. Als hij dit zelf al (voorzichtig) ter sprake brengt, dan denk ik dat het tijd is voor een goed en indringend gesprek.
Ja in een goede relatie kan dat. Het klinkt niet alsof jij tevreden bent in deze relatie.
Dit soort nare ervaringen geeft helaas soms nieuwe inzichten.
Eerlijk gezegd klinkt het niet als een leuke relatie.
Nu ik er zo over nadenk bespreek ik alles met mijn man, maar ik bespreek sommige dingen wel wat meer uitgebreid of diepgaander met anderen. Ik vind het sowieso raar dat hij dit zo tegen je zegt.
Tornacense schreef:
02-11-2017 17:46
Wat is er wél leuk aan die kerel?
Ik vind best erg veel leuk aan hem. (Was dat maar minder, dan zou ik niet zoveel moeite voor hem doen).

Maar het wordt een probleem als hij dat andersom niet zo vind.
Ben ongeveer 24/7 aan hem aan het denken.
Goeienmorgen200 schreef:
02-11-2017 17:48
Ja dat heb ik weleens besproken. Hij hoort het zelfs van mensen die zeer dichtbij hem staan dat hij wel meer moeite voor me mag doen enzo. Dus hij weet natuurlijk wel hoe ik me hierbij voel. Maar volgensmij doet het hem dus niets. En ik begin me nu echt af te vragen waarom hij me dan uberhaupt als vriendin wil??

Ik dacht persoonlijk altijd dat je tegen je vriendin/vriend alles zou moeten kunnen zeggen. Dat dat juist de persoon was die het meeste over je wist. Correct me if i'm wrong
Waarom wil jij hem überhaupt als vriend?
Heb je voorbeelden van dingen waar hij met anderen over praat en waar jij negatief over bent?
Het-groepje schreef:
02-11-2017 17:49
Nu ik er zo over nadenk bespreek ik alles met mijn man, maar ik bespreek sommige dingen wel wat meer uitgebreid of diepgaander met anderen. Ik vind het sowieso raar dat hij dit zo tegen je zegt.
Bedankt voor je reactie.
Mag ik weten waarom je denkt dat het raar is dat hij dit zo tegen me zegt?:)
zimi schreef:
02-11-2017 17:51
Heb je voorbeelden van dingen waar hij met anderen over praat en waar jij negatief over bent?
Ik zou echt werkelijk waar niks kunnen bedenken.
Heb er lang over nagedacht, maar ik kom er maar niet op.
Hij weet wel dat ik het niet fijn vind dat hij zoveel vriendschappelijke vriendinnen heeft en hij vind me vaak jaloers. Maarja, ik krijg bizar weinig aandacht van hem, daarom wordt ik jaloers (menselijk?)
Je kunt tegen niemand alles zeggen.
Ook niet tegen je partner.
Als je weet, dat bepaalde zaken hem kwetsen/irriteren/of boos maken, dan zou je jezelf af kunnen vragen of de kwestie belangrijk genoeg is om het risico te nemen, dat er een ruzie van komt.

Als hij weinig tot geen moeite voor je wil doen, dan is het toch duidelijk?
anoniem_306783 wijzigde dit bericht op 02-11-2017 17:53
0.61% gewijzigd
zimi schreef:
02-11-2017 17:48
Als we zeggen dat het normaal is, leg je je dan er bij neer? Het klinkt niet alsof hij je gelukkig maakt los van of het normaal is of niet.
Klopt. Ik wil eigenlijk gewoon graag advies, want ik weet niet wat ik hiermee moet.
Goeienmorgen200 schreef:
Ik vind best erg veel leuk aan hem. (Was dat maar minder, dan zou ik niet zoveel moeite voor hem doen).

Maar het wordt een probleem als hij dat andersom niet zo vind.
Ben ongeveer 24/7 aan hem aan het denken.
Misschien iets minder moeite doen? Dat kan namelijk benauwend werken weet ik uit ervaring.
Goeienmorgen200 schreef:
02-11-2017 17:53
Klopt. Ik wil eigenlijk gewoon graag advies, want ik weet niet wat ik hiermee moet.
Melden dat hij een relatie mag beginnen met die anderen.

Uithuilen. Verder gaan. Ander en beter.
zimi schreef:
Waarom wil jij hem überhaupt als vriend?
Dit vroeg ik me ook al af.
Je hóeft geen vriendje te hebben he?
Ik zou me dus echt veel te goed voelen voor hoe jouw ‘vriend’ jou behandelt. Waarom vind jij jezelf zo weinig waard? Vind je het niet beschamend dat je nog zijn vriendin bent / wilt zijn terwijl zelfs andere mensen al zeggen dat hij meer moeite voor je moet doen? Wil je niet iemand die uit zichzelf moeite voor je doet???? Ik snap er echt helemaal niks van dat je dit pikt.
Het-groepje schreef:
Van de grote lijnen zijn we op de hoogte. Sommige details bespreek ik met vriendinnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Goeienmorgen200 schreef:
Als het bespreken niet zorgt voor een situatie die voor jullie beiden prettig is, uitmaken.
karin12345 schreef:
02-11-2017 17:52
Je kunt tegen niemand alles zeggen.
Ook niet tegen je partner.
Als je weet, dat bepaalde zaken hem kwetsen/irriteren/of boos maken, dan zou je jezelf af kunnen vragen of de kwestie belangrijk genoeg is om het risico te nemen, dat er een ruzie van komt.

Als hij weinig tot geen moeite voor je wil doen, dan is het toch duidelijk?
Het is gewoon zo raar, we hebben pas kort een relatie. Maar hij een jaar moeite gedaan om überhaupt een relatie te krijgen met me. Aangezien ik nogal selectief ben en voorzichtig. En nu hebben we een relatie en nu kom ik erachter dat hij op emotioneel vlak gezien nog meer met andere deelt als met mij.
Sunshine585 schreef:
Misschien iets minder moeite doen? Dat kan namelijk benauwend werken weet ik uit ervaring.
Klopt, ik zal wel minder whatsappen enzo
Ik praat over sommige dingen ook liever met vriendinnen dan met mijn vriend. Lijkt me niet gek. Niemand, ook je vriend niet, past zo 100% bij je dat je niemand anders nodig hebt.
Ik vind het normaal om sommige dingen te bespreken met iemand anders dan je partner. Ik bespreek ook dingen met mijn broer of vrienden/vriendinnen die ik niet met mijn man bespreek.

Wat ik niet normaal vind is je partner niet steunen als hij/zij het moeilijk heeft.
Hobbelster schreef:
02-11-2017 17:54
Dit vroeg ik me ook al af.
Je hóeft geen vriendje te hebben he?
Ik zou me dus echt veel te goed voelen voor hoe jouw ‘vriend’ jou behandelt. Waarom vind jij jezelf zo weinig waard? Vind je het niet beschamend dat je nog zijn vriendin bent / wilt zijn terwijl zelfs andere mensen al zeggen dat hij meer moeite voor je moet doen? Wil je niet iemand die uit zichzelf moeite voor je doet???? Ik snap er echt helemaal niks van dat je dit pikt.
Ik vrees een gebrek aan zelfvertrouwen. Ik hoef inderdaad geen vriendje te hebben. Ja, dat vind ik best beschamend. Tijd voor een goed gesprek met hem denk ik. Maar ik wilde even nagaan of ik hier wel een terecht punt heb om over te discussiëren, want hij vind dat ik veel te moeilijk doe over alles. Ik zou inderdaad dolgelukkig zijn met iemand die ook moeite voor mij doet. Ik snap je punt bedankt voor je reactie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven