Is dit normaal?
donderdag 2 november 2017 om 17:44
Goedemiddag,
Ik vraag me af. Is het normaal dat mijn vriend tegen me heeft gezegd dat hij liever sommige dingen met anderen bespreekt, aangezien ik blijkbaar niet altijd positief ben. Heb het afgelopen jaar wat persoonlijke dingen meegemaakt/ overlijdens in zicht dichtbij. Terwijl ik daar naar mijn idee juist super sterk mee omga.
Ik vind het lastig want mijn vriend heeft veel vrouwelijke vriendinnen en daar bespreekt hij dus eerder dingen mee en niet met mij. Ik voel me nogal gepasseerd. Ik voel eigenlijk ook nooit dat hij blij met me is. Hij noemt me bijv ook nooit schat of lief.
Overigens ontvang ik van hem ook niet veel steun wat betreft ik heb meegemaakt het afgelopen jaar. Ik heb er nogal veel moeite mee dat hij schijnbaar met andere dingen veel meer bespreekt. Het voelt alsof ik om een beetje aandacht moet vechten, aangezien hij zoveel tijd besteed aan zijn vriendschappelijke vriendinnen.
Ik vraag me af. Is het normaal dat mijn vriend tegen me heeft gezegd dat hij liever sommige dingen met anderen bespreekt, aangezien ik blijkbaar niet altijd positief ben. Heb het afgelopen jaar wat persoonlijke dingen meegemaakt/ overlijdens in zicht dichtbij. Terwijl ik daar naar mijn idee juist super sterk mee omga.
Ik vind het lastig want mijn vriend heeft veel vrouwelijke vriendinnen en daar bespreekt hij dus eerder dingen mee en niet met mij. Ik voel me nogal gepasseerd. Ik voel eigenlijk ook nooit dat hij blij met me is. Hij noemt me bijv ook nooit schat of lief.
Overigens ontvang ik van hem ook niet veel steun wat betreft ik heb meegemaakt het afgelopen jaar. Ik heb er nogal veel moeite mee dat hij schijnbaar met andere dingen veel meer bespreekt. Het voelt alsof ik om een beetje aandacht moet vechten, aangezien hij zoveel tijd besteed aan zijn vriendschappelijke vriendinnen.
donderdag 2 november 2017 om 18:00
dat klopt, maar als hij dingen totaal niet tegen mij verteld en tegen andere vriendinnen van hem wel voel ik me daar niet helemaal op mijn gemak bij.Koffiehagedis schreef: ↑02-11-2017 17:56Ik praat over sommige dingen ook liever met vriendinnen dan met mijn vriend. Lijkt me niet gek. Niemand, ook je vriend niet, past zo 100% bij je dat je niemand anders nodig hebt.
donderdag 2 november 2017 om 18:02
Dat doe ik ook, en mijn vriend ook... Jouw vriend klinkt niet leuk, maar dit punt vind ik wel normaal.Goeienmorgen200 schreef: ↑02-11-2017 18:00dat klopt, maar als hij dingen totaal niet tegen mij verteld en tegen andere vriendinnen van hem wel voel ik me daar niet helemaal op mijn gemak bij.
donderdag 2 november 2017 om 18:03
Je hebt meer dan een punt meid. Juist in een relatie wil je toch delen met elkaar. In goede, en in slechte tijden. Je verdient iemand die jou als gelijkwaardig ziet.Goeienmorgen200 schreef: ↑02-11-2017 17:58Ik vrees een gebrek aan zelfvertrouwen. Ik hoef inderdaad geen vriendje te hebben. Ja, dat vind ik best beschamend. Tijd voor een goed gesprek met hem denk ik. Maar ik wilde even nagaan of ik hier wel een terecht punt heb om over te discussiëren, want hij vind dat ik veel te moeilijk doe over alles. Ik zou inderdaad dolgelukkig zijn met iemand die ook moeite voor mij doet. Ik snap je punt bedankt voor je reactie
donderdag 2 november 2017 om 18:15
Kun je dit meer gedetailleerd vertellen if you don't mind.Koffiehagedis schreef: ↑02-11-2017 18:02Dat doe ik ook, en mijn vriend ook... Jouw vriend klinkt niet leuk, maar dit punt vind ik wel normaal.
Gewoon om ervan te leren?
donderdag 2 november 2017 om 18:21
Zo ik het lees lijkt het net of jullie beide een ander idee hebben over hoe een relatie er uit ziet.
Bedenk je of je je zo wil laten behandelen door je vriend, zo niet dan moet je nog maar is goed bedenken of je wel in zo'n relatie wil zitten.
Ik persoonlijk vind dit niet als een leuke relatie klinken
Bedenk je of je je zo wil laten behandelen door je vriend, zo niet dan moet je nog maar is goed bedenken of je wel in zo'n relatie wil zitten.
donderdag 2 november 2017 om 18:25
Bedankt! Wat vind je er niet leuk aan klinken? Zeg maar gewoon alles eerlijk.Bjort schreef: ↑02-11-2017 18:21Zo ik het lees lijkt het net of jullie beide een ander idee hebben over hoe een relatie er uit ziet.
donderdag 2 november 2017 om 18:27
Je vraagt het mij niet, maar zoals je kunt lezen vinden sommigen dat je niet alles hoeft te bespreken met je partner en kan het ook met vrienden/vriendinnen, en anderen vinden van niet.Goeienmorgen200 schreef: ↑02-11-2017 18:15Kun je dit meer gedetailleerd vertellen if you don't mind.
![]()
Het gaat er om wat jij en je vriend vinden. Hij vindt kennelijk van wel en jij niet. Dat is beide niet fout, maar zorgt wel voor problemen. Dus moet er een oplossing/compromis komen, óf je maakt het uit omdat jullie over zoiets fundamenteels anders denken.
Aan jullie de keuze!
donderdag 2 november 2017 om 18:28
Hij heeft geen aandacht voor de heftige dingen die jij meegemaakt hebt plus als hij ergens mee zit verteld hij het niet jou maar aan vrienden/vriendinnen.Goeienmorgen200 schreef: ↑02-11-2017 18:25Bedankt! Wat vind je er niet leuk aan klinken? Zeg maar gewoon alles eerlijk.
Dat klinkt niet als een relatie, vraag me af wat jullie draagvlak is, wat is jullie basis? Zonder goede basis geen goede relatie. En die 2 dingen die ik hier op noem horen wat mij betreft toch zeker wel in de basis van een relatie thuis
donderdag 2 november 2017 om 18:43
Ik vraag me ook af wat de basis is. Weet in iedergeval dat hij voor mij nog nooit echt een serieuze relatie gehad heeftBjort schreef: ↑02-11-2017 18:28Hij heeft geen aandacht voor de heftige dingen die jij meegemaakt hebt plus als hij ergens mee zit verteld hij het niet jou maar aan vrienden/vriendinnen.
Hij gaf wel klein beetje aandacht, maar hij denkt dat dat op 1 moment zoiets iets, terwijl daar meer tijd over heen gaat dat je met zoiets zit.
Dat klinkt niet als een relatie, vraag me af wat jullie draagvlak is, wat is jullie basis? Zonder goede basis geen goede relatie. En die 2 dingen die ik hier op noem horen wat mij betreft toch zeker wel in de basis van een relatie thuis
donderdag 2 november 2017 om 18:47
Praat met hem, geef aan hoe jij je voelt wat jij van een relatie verlangt. Je mag en kan je vriend niet veranderen dus als hij die zelfde verlangens .gevoelens niet heeft denk ik dat je weinig basis hebt om je relatie op te bouwen.Goeienmorgen200 schreef: ↑02-11-2017 18:43Ik vraag me ook af wat de basis is. Weet in iedergeval dat hij voor mij nog nooit echt een serieuze relatie gehad heeft
donderdag 2 november 2017 om 18:58
Ik denk dat deze relatie gedoemd is om te mislukken vroeg of laat. Dan kun je maar beter niet meer te veel tijd aan verspillen. Jullie staan beiden heel verschillend in een relatie en dat geeft een onbevredigend gevoel, vooral bij jou. Bij hem misschien ook wel maar dat is hij zich nog niet bewust. Hij bespreekt bepaalde zaken echter wél liever met anderen dan met jou. Dus dat geeft te denken.
Jij doet in zijn ogen moeilijk. Er zijn mensen die dat mogelijk niet vinden en jou serieus nemen. Zou je niet liever met iemand een relatie hebben die jou serieus neemt? Dat is toch wel het minste wat je kunt verwachten of niet?
Je kunt dit nog een keer met hem bespreken maar ik denk niet dat dit veel gaat veranderen. Het is zoals het is. Iemand verander je niet.
Jij doet in zijn ogen moeilijk. Er zijn mensen die dat mogelijk niet vinden en jou serieus nemen. Zou je niet liever met iemand een relatie hebben die jou serieus neemt? Dat is toch wel het minste wat je kunt verwachten of niet?
Je kunt dit nog een keer met hem bespreken maar ik denk niet dat dit veel gaat veranderen. Het is zoals het is. Iemand verander je niet.
donderdag 2 november 2017 om 19:04
Ik vertel ook echt niet alles tegen mijn vriend.
Hij ook niet tegen mij.
Sportuitslagen mag hij lekker met vrienden bespreken.
Oeverloos wijvengezeik doe ik met vriendinnen niet met hem
Maar de dingen waar het echt om draait, gevoel, verdriet, geluk, delen we wel met elkaar.
Maar ik snap ook dat als wij een keer een woordenwisseling hebben en hij even wol mopperen dat hij ďat dan met een vriend doet. Prima doe ik net zo goed.
Maar boven alles steunen wij elkaar en staan we naast elkaar.
Maar dat was niet na een paar weken.
Je schrijft dat jullie nog maar kort samen zijn.
Hoe kort is kort?
Hij ook niet tegen mij.
Sportuitslagen mag hij lekker met vrienden bespreken.
Oeverloos wijvengezeik doe ik met vriendinnen niet met hem
Maar de dingen waar het echt om draait, gevoel, verdriet, geluk, delen we wel met elkaar.
Maar ik snap ook dat als wij een keer een woordenwisseling hebben en hij even wol mopperen dat hij ďat dan met een vriend doet. Prima doe ik net zo goed.
Maar boven alles steunen wij elkaar en staan we naast elkaar.
Maar dat was niet na een paar weken.
Je schrijft dat jullie nog maar kort samen zijn.
Hoe kort is kort?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 2 november 2017 om 20:10
Snap wel dat het heel lullig is en ook erg verwarrend werkt als hij (zoals je aangeeft) eerst een jaar achter je aanheeft gezeten (wat jij vertaalde als: moeite doen voor jou) en nu ineens niet meer.
Het klinkt alsof voor hem de jacht spannend was, maar nu de buit binnen is, is het letterlijk niet meer de moeite waard.
Dat is even flink slikken voor jou en je mag daar best heel erg verdrietig over zijn. Het ligt echter niet aan jou, je kon dit niet weten op het moment datje de relatie aan ging met hem.
Ikhoop voor je dat het een leerschool is, een pijnlijke maar wel waardevolle les die je hopelijk verderop in je leven gaat behoeden voor types die dit gedrag vertonen.
Had je voordat je met je vriend was, ook al weinig zelfvertrouwen, of is dat juist door zijn gedrag gekomen?
Het klinkt alsof voor hem de jacht spannend was, maar nu de buit binnen is, is het letterlijk niet meer de moeite waard.
Dat is even flink slikken voor jou en je mag daar best heel erg verdrietig over zijn. Het ligt echter niet aan jou, je kon dit niet weten op het moment datje de relatie aan ging met hem.
Ikhoop voor je dat het een leerschool is, een pijnlijke maar wel waardevolle les die je hopelijk verderop in je leven gaat behoeden voor types die dit gedrag vertonen.
Had je voordat je met je vriend was, ook al weinig zelfvertrouwen, of is dat juist door zijn gedrag gekomen?
donderdag 2 november 2017 om 21:32
Geef eens 1 of 2 voorbeelden van wat jij niet wist en vriendin wel?Goeienmorgen200 schreef: ↑02-11-2017 18:00dat klopt, maar als hij dingen totaal niet tegen mij verteld en tegen andere vriendinnen van hem wel voel ik me daar niet helemaal op mijn gemak bij.
donderdag 2 november 2017 om 21:35
Ah, maar vriendschap met een lelijk persoon is okay?Broodjekroket2 schreef: ↑02-11-2017 20:00Vriendschappen tussen man en vrouw... beide hetero en redelijk aantrekkelijk... werken NIET! En zeker als hij dingen deelt met andere vrouwen ipv met jou. Dikke nee.
(Van dit forum heb ik overigens geleerd dat er twee categorieën mensen zijn: mensen die wel vriendschappen tussen beide seksen kunnen hebben en mensen die het niet kunnen).
donderdag 2 november 2017 om 21:38
Uiterlijk is niet zo belangrijk toch? Het gaat om de inhoud, ik zou 10 keer liever een relatie hebben met iemand die mooi is van binnen en minder mooi of zelfs lelijk van buiten dan andersom.
vrijdag 3 november 2017 om 11:11
Ik denk dat iedere relatie anders is en het alleen kan werken als je beide dezelfde waarden/behoeften hebt.
Als beiden sommige dingen liever met anderen bespreken en ze zijn daar allebei gelukkig mee, prima.
Maar dat is bij jou niet het geval.
Voor mij is mijn partner niet alleen mijn 'lief' maar ook mijn beste vriend. Ik kan alles tegen hem zeggen. Maar kanttekening die ik erbij moet maken is dat de timing wel belangrijk is voor hem (dus niet mijn hart uitstorten als we net gaan slapen).
Als beiden sommige dingen liever met anderen bespreken en ze zijn daar allebei gelukkig mee, prima.
Maar dat is bij jou niet het geval.
Voor mij is mijn partner niet alleen mijn 'lief' maar ook mijn beste vriend. Ik kan alles tegen hem zeggen. Maar kanttekening die ik erbij moet maken is dat de timing wel belangrijk is voor hem (dus niet mijn hart uitstorten als we net gaan slapen).
vrijdag 3 november 2017 om 13:11
Op sommige zaken is mijn vriend mijn beste of enige maatje. Liefde, geborgen voelen, seks, toekomstdromen, enzovoort. Maar vaak als ik verdrietig ben om bepaalde zaken kan ik een arm krijgen en precies de (goedbedoelde) opmerkingen die me niet helpen... Doe ik dus meestal niet bij hem. Als ik verdrietig ben zoek ik nu een vriendin op met wie ik beter kan praten. Of over politiek, mijn dierenliefde... Voor mij logisch, want ik geloof nooit zo dat 1 persoon je alles kan geven dat je nodig hebt of met wie je helemaal op 1 lijn zit. Daar heb ik mijn sociale netwerk in zijn totaliteit voor. Mijn vriend ziet en doet dat net zo.Goeienmorgen200 schreef: ↑02-11-2017 18:15Kun je dit meer gedetailleerd vertellen if you don't mind.
![]()
Maar op dit punt na vind ik jouw vriend gewoon niet klinken als een leuke vent die je gelukkig maakt.
vrijdag 3 november 2017 om 13:15
Wat een bullshit is dit toch. We zijn geen seksbeluste dieren die hun driften onmogelijk de baas kunnen als er iets aantrekkelijks te lang in de buurt rond loopt hoor. Mijn beste vriend is dat al 17 jaar en vrij aantrekkelijk. Spreekt hij andersom ook wel eens uit. Maar er gebeurt niks, is nooit iets gebeurd, hangt ook niet in de lucht. Ook niet toen mijn vorige relatie slecht ging en ik seks miste. Zo simpel kan het zijn.Broodjekroket2 schreef: ↑02-11-2017 20:00Vriendschappen tussen man en vrouw... beide hetero en redelijk aantrekkelijk... werken NIET! En zeker als hij dingen deelt met andere vrouwen ipv met jou. Dikke nee.
vrijdag 3 november 2017 om 13:31
100% mee eens. Ik vind het altijd zo'n armoedige gedachte dat je de helft van de wereldbevolking uitsluit voor vriendschap omdat je jezelf niet zou kunnen beheersen.Koffiehagedis schreef: ↑03-11-2017 13:15Wat een bullshit is dit toch. We zijn geen seksbeluste dieren die hun driften onmogelijk de baas kunnen als er iets aantrekkelijks te lang in de buurt rond loopt hoor. Mijn beste vriend is dat al 17 jaar en vrij aantrekkelijk. Spreekt hij andersom ook wel eens uit. Maar er gebeurt niks, is nooit iets gebeurd, hangt ook niet in de lucht. Ook niet toen mijn vorige relatie slecht ging en ik seks miste. Zo simpel kan het zijn.
En ik stel hier dan ook altijd de vraag hoe de mensen die die mening hebben denken over vriendschappen voor biseksuelen. (Ik krijg er alleen nooit antwoord op)
Ik zou volgens hun theorie dan helemaal geen vrienden kunnen hebben "want je weet maar nooit! "
vrijdag 3 november 2017 om 13:55
Precies. Ik ben toch geen krolse kat die enkel kan handelen naar haar driften? Hoop toch wel iets verder geëvolueerd te zijn dan dat. En inderdaad, ook biseksueel. Dat mijn vriendinnen nog met me om durven te gaan manQueenArachnia schreef: ↑03-11-2017 13:31100% mee eens. Ik vind het altijd zo'n armoedige gedachte dat je de helft van de wereldbevolking uitsluit voor vriendschap omdat je jezelf niet zou kunnen beheersen.
En ik stel hier dan ook altijd de vraag hoe de mensen die die mening hebben denken over vriendschappen voor biseksuelen. (Ik krijg er alleen nooit antwoord op)
Ik zou volgens hun theorie dan helemaal geen vrienden kunnen hebben "want je weet maar nooit! "![]()