Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje polonaise denk je 't gehad te hebben krijg je er nog een ischias bij, sterkte daarmee!
@hannah alleen de termijnecho en de 20 weken echo is standaard, de rest verschilt per verloskundige. Ik krijg volgens mij vanaf nu helemaal geen echo's meer (behalve de GUO) en heb maar eens in de 5 weken controle. Dus heel normaal volgens mij!
@voelen kan goed zijn dat het de baby is schorpioentje, zo begon 't bij mij ook. En nu voel idd gedraai en (hard) geschop, baby lijkt wel door m'n hele buik heen te dansen.. Placenta ligt ook aan de achterkant en ben slank van mezelf dus dat helpt wel bij 't voelen.
@lgcm fijn dat de controle goed was, en succes met verhuizen! Lijkt me pittig nu!
@ bekkenklachten heb ik dus sinds dit weekend last van helaas, iets te fanatiek geweest met klussen.. Iemand daar ervaring mee?
Ik ben weer terug met een nieuwe nick, maar hij lijkt wel veel op de oude dus jullie zullen me wel herkennen ;)

@voelen ik voel de baby echt elke dag voor mijn gevoel de hele dag door. De verloskundige zei dat hij ongeveer 200x per dag beweegt, ik heb het gevoel dat ik al deze 200x voel :-D , ondanks dat mijn placenta aan de voorkant zit. Wel voel ik hem vooral van binnen en nog nauwelijks aan de buitenkant.

@bekkenklachten, ik merk wel als ik echt te veel doe dat ik daar last van kreeg. Na een kort stedentripje heb ik daarna een dag vooral genetflixt en op de bank gelegen, dan gaat het wel weer.

@ sporten, omdat ik ga verhuizen moet ik dus weer opzoek naar een nieuwe sport. Wel gezellig denk ik, we gaan in een hele jonge wijk wonen met veel gezinnen dus leer ik ook nog wat nieuwe mensen kennen.

Dit weekend kregen we heel leuk nieuws, mijn schoonzusje en zwager krijgen ook een kindje, drie maanden na die van ons. Ik vind het zo leuk dat we dit samen mee mogen maken :cheer:
WoW wat een berichten weer! Ik was even zo kapot elke avond dus wel af en toe meegelezen maar niet meegeschreven. Hoop nu weer meer!
Dochtertje krijgt ineens waterpokken . Heeft het heel erg gehad voor d’r 1e levensjaar. Dan zeggen ze al dat het vaak terugkomt , hopelijk niet zo erg als toen. Was zo zielig!

@echo’s: ik krijg ook alleen nog maar een liggingsecho ergens aan het eind. Ga we een pretecho plannen . Te benieuwd of ik verschil zie met de 1e!
@ Chinese kalender: daar geloof ik dus v geen meter van maar klopte wel toevallig
@ sport. Ik ben begonnen met zwangerschaps bootcamp. Ga alleen zondagochtend. Na werk ook te kapot dus avondlessen skip ik maar. Erg leuk en ik kon het prima bijbenen zonder conditie. Wel al een paar dagen spierpijn!!

@voelen. Ik voel ook heel veel. Veel meer dan bij 1e toen lag placenta voor. Schrik me soms dood als ik voorover buig als ik zit bijv v sokken aandoen. Vindt ze niet leuk!
@ballys leuk zeg van he schoonzus! Ik heb ook 2 vriendinnen die bijna gelijk zijn uitgerekend is toch leuk als je daar ongegeneerd veel over kunt kletsen !
Veel sterkte iedereen met de klachten! Hier gelukkig nog niet behalve de moeheid.
@polonaise he het zit je ook niet mee zeg... hopelijk kun je ondanks alles toch een beetje genieten van het wondertje in je buik.

@voelen toch wel rond de 17 weken dat ik de kleine man voel. Heb de placenta voor dus het duurde ook wel even voor ik het door had. Nu wordt het ook steeds meer. Afgelopen weekend van de buitenkant kunnen filmen. Zijn wel net "schopjes" dus geen hele buik die alle kanten op gaat.

@cursus komende week begin ik met een complete cursus daar komt eigenlijk alles in voor. Ben wel heel benieuwd niet zo'n goed idee wat ik kan verwachten...

@echo's heb er al redelijk wat gehad maar dat komt ook door de missed abortion in maart. Daardoor mocht ik in het begin bijna wekelijks komen. Erg fijn. Nu in principe om de 4 weken maar mocht er tussendoor wat zijn kan ik altijd bellen.

Hebben jullie het kamertje al staan? Hier staat het zo heerlijk om op het kamertje te gaan zitten lezen. Moet het wel nog verder aankleden maar dat komt ook wel goed. Het belangrijkste staat iig ;)
Gisteren weer controle gehad bij de vk. Mijn bloeddruk was weer te laag, al is dat bijna standaard bij mij.
Zoontje was ook mee. Hij mocht op het knopje drukken bij het hartje luisteren zo schattig.. Hij glimde van trots! 😍
Beeb werd r maar druk van, haha.. Die begon te trappelen.

@kamertje.. Ik moet nog aan de slag ermee. Al is de basis wel in huis, voor de aankleding moet ik nog shoppen.
Wel altijd leuk om er al mee bezig te zijn. Ze hebben zulke leuke dingen voor baby's.

@cursus.. Deze keer helaas niet haalbaar met werk en gezin. Ze zijn hier altijd in de avond. Voor sociaal contact leek me dit wel erg fijn.

@voelen, gelukkig steeds meer. Vooral 's avonds voor ik ga slapen is hij actief.
Als ik voorover buk voel ik hem ook trappen. Vind ie blijkbaar ook niet fijn. ;)

@echo, volgens mij krijg ik er ook nog maar 1. Al kies ik zelf nog voor een pretecho. Ben ook wel benieuwd of hij een beetje lijkt op grote broer.

@mirmirmir, Ach wat sneu de waterpokken.. Heeft ze veel last gehad?

@ballys, wat ontzettend leuk om zwanger te zijn samen met je schoonzus. Ook leuk voor de kindjes later.
Mijn schoonzusje is pas bevallen, dus die schelen ook niet zoveel strakjes.

@polonaise, wat een pech voor jou zeg.. Sterkte ermee!
@controles; ik heb volgens mij om de 4/5 weken nu een afspraak bij de VK. En dan moet ik nog ergens een keer een suikerdrankje nemen voor extra controle op zwangerschapssuiker en met 32/34 weken een extra liggingsecho.

@pluis; wat schattig dat je zoontje mee mocht. Bloeddruk; die van mij is ook altijd heel laag, maar gelukkig heb ik er geen last van.

@kamer; we zijn al wel aan het kijken, maar dan meer voor ons zoontje. En dan komt er in de babykamer nog wat kleuraccenten bij.

@polonaise; het zit je ook niet mee. Gelukkig gaat het allemaal goed met de kleine, en heeft die er geen last van.

@voelen; 200 x per dag. :woa: zo vaak voel ik haar echt niet. Maar mijn placenta ligt weer aan de voorkant, en het is volgens mij weer een heel rustig kindje. Lag bij de echo ook vrij stil.

@hier; gisteren bij de bekkenfysio geweest. Ik heb echt heel veel last met zitten en opstaan. Nu oefeningen mee gekregen en hopelijk gaan die helpen. En dan over 2 weken terug. Hopelijk gaat het dan beter, een vriendin moest met 20 weken helemaal plat gaan liggen in verband met de belasting op het bekken.

Helaas was de naam die mijn vriend in gedachten had een naam die ik niet leuk vind. En de naam die ik in gedachten had vind hij niet leuk. Dus we moeten nog even op zoek gaan.
Zaterdag het kraampakket van de verzekering gehad zat een mooie bad thermometer in van Avent. En ook een formulier binnen voor de doos van Etos, kruidvat is een beetje vreemd, dus anders maar even in de winkel vragen of die nu goed is. En dan heb ik ook nog babydump die hier in de buurt zit. En als de baby geboren is bij de plus een pakket ophalen. Die vond ik vorige keer goed gevuld. Maar sommige van die pakketten zijn echt onzin, en zit eigenlijk niks handigs in.
Zo, eindelijk schrijf ik weer wat! Druk & moe, geen goede combi Haha.

@polonaise: bah wat naar zeg!

@controles: hier nu ook om de 4 weken en volgensmij alleen op t einde nog liggingsecho indien nodig, soms kunnen ze t ook al voelen volgensmij. Onze praktijk doet soms ook nog wel extra kijken als t apparaat aan staan en ze tijd hebben.

@gratis boxen: hier die van prenatal & Etos, heb er ook best een hoop van weggegooid wat ik toch niet zal gebruiken.

@maagzuur: ik heb er zo'n last van... werd er vannacht zelfs wakker van dus net toch maar rennies gehaald. Bij 1e zwangerschap pas later last van..

@moe: merkte dat door drukte vorige week m'n lichaam echt op was. Gewoon echt een zeer lichaam bah.

@naam: wij hebben nu 1 naam op ons lijstje die we erg leuk vinden.. vinden namen zo lastig.
@iedereen die het geslacht van de baby al weet: gaan jullie toch 2 namen bedenken voor de zekerheid?

@moe: normaal gesproken slaap ik rond 22u al en 2x per week moet ik echt 's middags even slapen. Helaas is hier bijna nooit tijd voor (gek genoeg heeft manlief die tijd wel..?)

@kwaaltjes het gaat aardig hier, behalve mijn bekken /rug. De huisarts raadt me af om te werken. Pfft, daar wil ik nog even niet aan denken. Morgen weer lekker aan de slag :lol:
Goeiemorgen,

Hier vielen de waterpokken gelukkig mee deze x.. al ben ik en de dokter er niet eens zeker van dat dat t was..kon ook nog hand mond en voetzeer zijn of iets anders. Gelukkig nu niet zo heftig en hopelijk geen littekens.ze heeft op d’r rug en bil nog steeds een litteken van vorig jaar. Gaat nooit meer weg, jammer. Niets hielp toen!
@namen: nog steeds 3 en weten t niet. Ben nog steeds bang dat vriendinnen die voor mij bevallen (1 binnen 10 dagen en 1 in januari) dezelfde namen hebben😬. Jongensnamen had ik sowieso al, ook bij de 1e maar we weten al 99%zeker dat t meisje wordt dus niet bezig met jongensnamen. 1 meisjesnaam is wat aparter dan de andere 2 en vraag me dan af wat de omgeving zou vinden (te hip?). Daardoor twijfel..

Ik ben begonnen op Hema.nl met fotoboek 1e jaar van nn dochter. Moet toch wel af zijn als nr 2 zich aandient. Zo moeilijk! Heb al hele grote met 70 pagina`s maar moet steeds weer schrappen😄 jaar 2 moet maar dunner boekje worden. Die doe ik in m’n verlof wel. En duur joh! Zit nu coor de 70 pagina`s op 111 euro maar gelukkig wel 20% korting bijna standaard. En dan wel een heeel mooi groot dik boek met foto kwaliteit . Twijfel nog of ik er ook teksten bij ga doen maar denk alleen foto’s het mooiste. Heb ook tussendoor foto’s van haar met kaartjes : ik ben nu 7 weken oud etc. Dus zit wel een volgorde in.

@pluis: wat schattig van je zoontje, hoe oud is hij?
@polonaise wat vervelend dat de dokter werken compleet afraadt.. is het zo erg dan? En gaat het werken wel?
@kamertje: al wel wat spulletjes maar moet het nog verven en alles neerzetten. Denk november december al begint het al wel te kriebelen😀
@boxen: ook die van Etos en prenatal. Geloof dat ik vorige x ook 1 had van de babydump. Niet hee veel soeps maar ga die nog wel halen.
@kraampakket: kreeg mailtje dat die over 2 weken wordt bezorgd

Benieuwd hoe t met iedereen gaat!
Eventjes geleden weer, hoop bij te lezen! Hier gaat 't ook goed.

@controle: Gisteren 24 weken, controle gehad, alles was goed. Nu bij 27 weken weer controle en extra bloedprikken voor de rhesusfactor (moeten jullie dat ook?) en dan bij 30 weken controle + echo. Hier ook bij 34 weken nog een echo. Wel heel fijn om nog een paar keer te mogen gluren! Ben nu 6kg aangekomen, wat jullie?

@voelen: Ik voel 't meisje echt heel veel, zo fijn! Soms gaat m'n hele buik heen en weer, vriend kan t inmiddels ook goed en vaak voelen. Ze is echt heel beweeglijk, vind het nu nog gezellig, ben benieuwd als ze groter en sterker wordt haha

@kamertje: we hebben in principe alles in huis. Heb vorige week een kastje gekocht op marktplaats en die geschilderd, hebben box en ledikantje en kledingkast. Wiegje kunnen we lenen en kinderwagen (bugaboo) lenen we ook van een vriendin van mij, net als de maxicosi. Dat scheelt veel geld!

@boxen: ik heb prenatal, kruidvat en etos. Zit ook wel veel troep vind ik haha maar wel ook leuke dingetjes!
@lovelymeghan, oef niet fijn zoveel last van je bekken. Helpen de oefeningen een beetje?

@controles, bij de vk heb ik nu iedere 3 weken controle. En volgens mij nog 1 echo begin derde trimester.

@voelen, gelukkig steeds meer. Elke dan voel ik hem nu wel druk zijn. Zo fijn, geeft me toch wat bevestiging!

@naam, is ook wel moeilijk. Een naam die je beiden leuk vind en waarvan je hoopt je kindje later ook!
Denk dat wij er wel uit zijn. We hebben hem nu een tijdje in gedachten en hij past wel bij ons! ☺ Overigens maar 1 naam dus!

@pakketten, ik heb deze opgehaald bij prenatal, etos en babydump. Op zich altijd wel leuk, maar heb het idee dat ze voorheen beter gevuld waren.

@kwaaltjes, eigenlijk alleen moe. Mijn energie blijft laag! En die nachten met weinig slaap helpen ook niet mee natuurlijk. Zoontje gaat nu wel naar de basisschool, dus krijg ik wel wat meer rust.

@mirmirmir, Ahh lastig dat nog vriendinnen voor je gaan bevallen. Je wilt toch het liefst je favoriet en niet een naam die een ander al kiest!

@joshax, fijn weer een goede controle!
@mirmirmir, ja dat is lastig he! mijn schoonzus gaat ook voor mij bevallen van een tweeling, twee meisjes. Het lijkt me heeeeeel toevallig als ze dezelfde naam hebben, maar toch... Het zou kunnen. En dan wordt t toch wel heel lastig...
@naam, wij zijn eruit, onze zoon krijgt drie namen we gaan hem onder andere vernoemen naar mijn vriends kant van de familie. Binnen mijn familie is niemand eerder aan bevallen toe dan ik dus dat zal wel loslopen denk ik. Heel eerlijk met kennissen zou ik iets minder rekening houden qua naam :-? .

@opvang we zijn gisteren wezen kijken bij een kinderopvang. Ik heb er weinig ervaring mee dus best moeilijk waar we op moeten letten. Maar het voelde goed en het is dichtbij ons huis. Dus we hebben hem maar vast ingeschreven. Doordat we zo plots gaan verhuizen moesten we alles weer opnieuw regelen. Zo ga ik ook weer binnenkort kennismaken met onze nieuwe verloskundige

@schopjes, hoewel het erg leuk is hem te voelen, vind ik dat hij me snachts wakker schopt toch iets minder :-D . Ook schopt hij de poes van mijn buik af. Zodra de kat gaat liggen wordt hij wakker en gaat hij flink tekeer tot groot ongenoegen van onze kat
Even kort bericht, zal binnenkort wat uitgebreider reageren.

Vanochtend bij de VK geweest voor controle. Ben nu 6 kilo aangekomen, wat heel netjes is. Merkte het van de week met het dichtdoen van mijn jas, dat dat niet meer zo gemakkelijk ging. Dus even een jas van zolder pakken en kijken of die ruimer zit en anders moet ik toch nog op zoek gaan naar een nieuwe jas. Het hartje gehoord en heel mooi op de achtergrond mijn eigen hartslag, had er nooit zo op gelet, maar is echt heel mooi om te horen.

Op het werk is het zwaar, een hele dag zitten red ik helaas niet meer. Ga nu dus standaard een half uur tot uur eerder naar huis. En dan nog de hel op de fiets. Gelukkig hoef ik niet zo ver te fietsen, maar het is wel zwaar. Nou, bijna weekend en dan lekker tot rust komen :)
Hallo Ladies,

Hier ook weer even een kleine update....bij mij gaat eigenlijk alles verbazingwekkend goed, kleine groeit goed en ik heb totaal geen klachten. Voel me echt dankbaar, kan alles doen wat ik altijd doe en ben pas 5 kilo aangekomen. Ben nu ruim 23 weken en loop nog steeds in mijn eigen kleding....volgende week toch maar eens wat zwangerschapskleding gaan aantrekken denk ik.

Namen waren we al langer uit en daar gaan we dan ook niet meer over twijfelen. Goed is goed zullen we maar zeggen...

We zijn ook langzaam aan het starten met de babykamer, manlief is een oude commode (van mijn grootouders) aan het schuren en verven, mooi vintage groen! We hebben ook een leuke oude kast op de kop weten te tikken, die krijgt ook dat leuke kleurtje. Dus we moeten eigenlijk alleen nog een bedje en liefst een leuke fauteuil.

Volgende stap gaat zijn dat we de kinderwagen, maxicosi etc gaan aanschaffen. Toevallig iemand nog tips waar goede aanbiedingen zijn te halen?
Heb nog 1 normale broek die past, maar die zakte voor de zwangerschap al erg af.
Verder heb ik voornamelijk normale jurkjes aan, dat gaat prima een zwangerschapsjas koop ik niet. Nu heb ik een lelijke oude jas van manlief aan. Het is dus niet noodzakelijk. Misschien koop ik een draagjas , dat lijkt me ideaal in de winter.

Naam blijft nog even puzzelen.

Kwaaltjes :ischias: op slechte dagen kan ik amper lopen. Dan ben ik thuis. Verder probeer ik zo min mogelijk te bukken om klachten te beperken en werk ik nog gewoon.
verstopping : laxeermiddelen werken amper.2x per week grote boodschap met veel inscheuren (sorry voor dit onsmakelijke verhaal)
liesbreuk: stabiel

Spullen: alleen een kinderwagen nodig. Het wordt vrijwel zeker de mountain buggy urban jungle. Die is me zo goed bevallen bij de eerste!
Hi all,

@joshax: ik heb nog niets gehoord over bloedprikken in week 27. Misschien hoor ik dat bij mijn controle deze week. Ik ben al 7-8 kilo aangekomen😬hoop dat deel 2 iets minder hard gaat!
@pluis: fijn dat jullie uit de naam zijn! Wij nog steeds niet. 1 vriendin is inmiddels bevallen en heeft niet dezelfde naam pfeeew😄
@ballys: goeie keuze hoor Kdv dichtbij. Hebben wij ook. Is wel zo fijn na lange dag werken dat je baby in de buurt is.
@dido: die acties heb je vaak bij prenatal of babydump. Even de folders in de gaten houden. Borstkolf is bij prenatal bijv ook met regelmaat in de actie.
@polonaise dat klinkt niet als een pretje.. succes daar!
Hallo,

Ook hier weer een kleinen update..

Naast dat ik nog steeds erg moe en blijf gaat het redelik. Mijn diabetesverpleegkundige team gaf ee aantal weken terug ana dat het priam ging met de suikerwaardes en 2 wken daarna was het volgens hun helemaal mis. Ik moest meteen op controle komen en dit en zus en zo gaan doen en een speciale meter aan schaffen avn 60 eurie per 2 weken. Naast de examens die ik had voor mijn opleiding zorgde dit voor de nodige extra stress

Afgelopen dinsdag ben ik bij de gynocoloog geweest en ze was niet heel erg blij hoe de andere het hadden aangepakt zeg maar. en ze zou de interne poli hier op aanspreken.Maar gelukkig klopte het hartje goed en het vruchtwater was heel helder.Ik voel ons kindje ook genoeg bewegen dus dat was wel ene heke fijne geruststelling. Afgezien daarvan mag ik nu op de opleiding na niet meer werken en er alleen nog naar toe voor mijn stusie of koffie te drinken.

Ik ben hier ook wel blij mee want nu kan ik eindelijk eee beetje bezig zijn met zwanger zijn zeg maar. Ik merk dat dit door al het geode een beetje an mij voorbij is gegaan en ik vind het allemaal overweldigend omdat ik ons eerste kindje is.Het kamertje hebben we al uitgezocht en een mooie tweede hands boxs op de kop kunnen tikken.

Groetjes allemaal
Ook hier maar even een kleine uppdate. Ik heb ontzettens last van mijn onderrug (bandenpijn) en sta er 's ochtends mee op. Nu fysiotherapie proberen en anders stelde mijn verloskundige een gedeeltelijke ziektewet voor. ( voor het actieve gedeelte van mijn beroep). Toen kreeg ik wel een beetje paniek.....nog 15 weken thuiszitten....damn.....Dus nu maar extreem veel rusten mijn heupband beter begruiken. Ik ben er gewoon niet aan gewend fysiek beperkt te zijn en pijn tehebben. Gelukkig heb ik een ontzettend lieve man die erg veel doet en mij steeds eraan herinnert het rustig aan te doen!

Verder gaat hetmet de kleine uitstekend. Mijn buik gaat alle kanten op ik wordt soms wakker van de harde trappen. Nu inmiddels 8 kilo aangekomen maar vooralsnog alleen mijn buik. We zien wel waar het strandt....
@ballys.. Haha, de baby wil nu al vriendjes worden met jullie kat! ;)

@Dido.. Vaak is babydump wel goedkoop, maar prenatal kan ook leuke aanbieding hebben. Goed de folders in de gaten houden!

@mirmirmir.. Dat scheelt alweer, toch altijd fijn als een vriendin niet 'jouw' naam kiest.. Zijn jullie er ondertussen wel uit?

@voelen.. Ik voel de baby nu toch wel dagelijks. Laatst schopte hij zelfs mijn buik een stukje omhoog. Wat blijft het magisch! 😍

@kleding.. Ik heb toch maar een winterjas gehaald. Mijn andere jas past echt niet meer. En aangezien ik iedere ochtend op de fiets zoontje naar school moet brengen leek me dat toch wel fijner. Ik heb bij mamalocious ene met 50% kunnen kopen, viel het tenminste nog een beetje mee qua kosten.

@spulletjes, ondertussen wel meer bezig met de babykamer. Meubels staan (die hadden we al in huis) en voor de baby wel nieuw vloerkleedje en gordijnen gehaald.
Kleertjes zijn ook zo schattig.. Ik moet me soms echt beheersen🙈
Hi allemaal,

Ik zit alweer in de trein richting werk! Vanaf vandaag extra team erbij dus extra druk maar wel uitdaging! Thuis is m’n dochtertje omzettend aan t peuterpuberen😬😬Benieuwd of ik t een beetje trek straks!

@pluis. We zitten nu te twijfelen tussen 2 namen... komt schot in de zaak dus😄
Goeie van die winterjas! Ik moet ook echt gaan kijken! Heb nog wel een oversized model die nu nog past maar straks niet meer. Vorige x was ik in de zomer zwanger dus niet speciale jas aangeschaft. En mamalicious heeft ook leuke broeken. Zal eens kijken!
Leuk dat je baby je buik helemaal omhoog trapt!

@kamertje: heb al veel ingekocht maar kan m nog niet inrichten. Moet eerst nog wat geklust worden. Streven is wel volgende maand krijg zo langzamerhand wel beetje nesteldrang!

Verder vraag ik mij af waar iedereen is😯😯 er wordt zo weinig gepost de laatste tijd?

Fijne dag iedereen en werkse!!
Het is hier inderdaad rustig. Geen bericht is goed bericht zullen we maar denken :)

@dido; Oh, wat lekker. Geen klachten. En nog je eigen kleren passen. Heerlijk. Je zit mooi op schema met de kinderkamer, wat leuk dat je een familiestuk als commode kan gebruiken. Tips wat betreft de kinderwagen heb ik niet. Er zijn wel geregeld aanbiedingen bij de bekende babyzaken. Als je weet welke wagen je wilt, zou ik deze goed in de gaten houden.

@polonaise; heb ik nou net de oude jassen van manlief weg gedaan. Gelukkig heb ik nog een andere jas, die iets ruimer zit. En hopelijk redt ik het daarmee. En anders koop ik bij Zeeman of Wibra een jas een maat groter. Die zijn tenminste niet zo duur. Had een zwangerschapsjas gezien, met een middenstuk die je er daarna weer uit kon halen, maar die was 125 euro. Nou, dat vind ik echt te gek. Omdat het toch ander soort jassen zijn als ik normaal draag. Gelukkig nog iemand die niet uit de naam is. Ik vind het zo moeilijk, met de oudste hebben we ook pas heel laat de knoop doorgehakt. Het is toch iets wat voor altijd bij je kind blijft. En sommige namen passen gewoon echt niet bij een volwassen meid (vent) en andersom. Ik vind het knap dat je nog gewoon werkt. Als ik het zo lees heb je een hele zware zwangerschap. Hoe gaat ie nu met je?
@joshax; ik moet wel extra bloedprikken met 26 weken, maar dat is voor zwangerschapssuiker. En dan moet je zo’n vies drankje (lees hele grote beker) drinken met suikerwater. Het is echt verschrikkelijk. En ik ben al zo’n held en dan na twee uur moet ik weer geprikt worden. Denk maar; is voor een goed doel.

@mir; Is die van jou ook al zo lekker bezig. Ik ben ook heel benieuwd hoe het straks gaat zijn met twee in huis.

@roze; Heel herkenbaar, ik zou er ook niet aan moeten denken om nu al thuis te zitten. Vind de beperking door de pijn ook verschrikkelijk. Hopelijk helpt bij jou de fysio.

@kleertjes; Ik heb een hele waslijst met kleding en moet me echt gaan inhouden. Laatst zei een vriendin dat ze meer dan 50 jurkjes voor haar dochter (5) heeft, ze zit al zo’n twee jaar in dezelfde maat, maar ik schrok ervan. Totdat ik nu zelf aan het kijken was. Het is zo schattig al die kleine kleertjes.

@borstkolf; die zag ik ook ergens voorbij komen, deze worden bij veel verzekeringen (gedeeltelijk) vergoed. Dit is wel iets om op te letten. Ik heb nu een handmatige, maar twijfel om een elektrische aan te schaffen, aangezien ik straks op het werk moet kolven. Iemand ervaring met op het werk kolven?

@hier; heel veel last van mijn bekken en stuitje. Echt heel pijnlijk. En het gaat steeds slechter. Ik merk echt dat het steeds zwaarder word. Hele dagen redt ik niet, zo rond 15.30 hou ik het echt niet meer vol.
Ik ben gisteren verhuist, t viel me ondanks dat we verhuizers hadden toch tegen. Ik kan er moeilijk tegen om gewoon te kijken hoe ze alles tillen, dus ben toch met lichte spullen aan de gang geweest dag merkte ik gisteravond echt wel, vandaag doet mijn internet het ook weer, heerlijk.

@kleding ik heb online in de sale een esprit winterjas gekocht, mijn buik groeit hard dus heb het ook wel echt nodig. Ook een paar zwangerschapsjurken in de sale gekocht, samen met hm leggings zit dat toch het beste. Ookal draag je ze maar kort, moet er toch een beetje fatsoenlijk uit proberen te zien.

@babykamer, nu we over zijn kan het inrichten beginnen, we hebben al een commode en het bedje en kast zijn uitgezocht. Van mijn schoonouders hebben we een kinderwagen gehad en van mijn ouders een tripp trap stoel, dus dan zijn we al redelijk compleet. Ik wil eigenlijk geen box maar hier vallen heel veel mensen over, “waar laat je hem dan?” Terwijl ik ook wel veel van jonge moeders hoor dat het vooral een sta-in-de-weg is en speelgoed-verzamelplek-plek. Hoe gaan jullie dat doen.

@borstkolf, wat een goede dat sommige verzekeringen deze deels vergoede , ik ga dit jaar overstappen want heb geen aanvullende verzekering en het hoogste eigen risico, dat lijkt me met een bevalling niet zo heel handig. Weer iets om rekening mee te houden.

@ bekken ik heb best veel last van me bekken, ik merk als ik rustiger aan doe dat het wel beter gaat. Ook moet ik goed op mn houding en beweginge letten. Gelukkig werk ik 80% thuis, dit maakt dat ik er met werken geen last van heb.
Goed bezig Ballys. Ik vind dat ook altijd heel moeilijk om toe te kijken. Gaat het vandaag wel weer?

@box; ik vind het heerlijk, maar als het je eerste is en je geen huisdieren rond hebt lopen, kan je ook gewoon zo'n kleed op de grond leggen of op de bank (als je erbij blijft).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven