Wat heb ik toch :(
dinsdag 7 november 2017 om 21:35
Ik word onderhand echt moe van mij kwalen maar ik weet gewoon niet wat het is.
Tijdje geleden had ik al om advies gevraagd over de bij bewerkingen van een heftige antibiotica kuur. Kort verhaal: eind sep. ineens vage klachten, misselijkheid, in principe net de symptomen wat bij een zwangerschap hoort alleen ik was niet zwanger. Negatieve testen en gewoon netjes aan de pil en ook in stopweek ongesteld geworden en flink ook nog maar dit heb ik altijd.
Uiteindelijk bij de Ha weer omdat het misschien en nierbekken ontsteking zou zijn maar 2 keer urine op de week die brandschoon was en geen nbo. Weer naar de ha want de klachten werden erger dus ontlasting ingeleverd en onderzocht en ja hoor een maagbacterie een flinke ook namelijk de helocobacter pylorie. Dus hups meteen aan de antibiotica waardoor ik me super beroerd voelde en hier nog om advies vroeg. Na de kuur waren de vage klachten wat minder maar niet helemaal weg dus weer naar de ha want ik kon mijn werk af en toe niet eens doen. Volgens de ha moet mijn lichaam aan het idee wennen dat de maagbacterie een flinke oppepper van de kuur heeft gehad en ik me weerstand nu moet hervinden.. kortom iets in die trant. Bloed prikken kan niet pas na 6 maanden want door de kuur kunnen er valse bloed waarden ontstaan en ontlasting moet pas na 3 maanden gecheckt worden of de bacterie daar werkelijk weg is.
Alleen ik voel me nu 3 weken na de laatste dag van de kuur en echt kut. Ik voel me lamlendig.. heb continu een warm hoofd (geen koorts) me gewrichten doen pijn en ik heb een gekke tik waardoor ik me vingers knak als ik nerveus ben en dat moet ik dus nu uit me hoofd laten wanta als ik het doe heb ik ongelooflijk veel pijn! Me spieren zijn zo zwak. Ik ben zo zwak en nu wel aan het werk maar vorige week heb ik mij echt ziek moeten melden en tevens ook een afspraak met de ha gemaakt waar ik ook niet echt wijzer van werd. Me vitamine d is wel laag en slik daar ampullen voor en me ijzer daar slik ik staal tabletten voor. Ik slik naast dit allemaal vitamine c en b12 complex.
Me ogen zijn bloed doorlopen van de slapeloze nachten en snap er gewoon niks meer van het is alsof me lichaam me in de steek heeft gelaten..
Tijdje geleden had ik al om advies gevraagd over de bij bewerkingen van een heftige antibiotica kuur. Kort verhaal: eind sep. ineens vage klachten, misselijkheid, in principe net de symptomen wat bij een zwangerschap hoort alleen ik was niet zwanger. Negatieve testen en gewoon netjes aan de pil en ook in stopweek ongesteld geworden en flink ook nog maar dit heb ik altijd.
Uiteindelijk bij de Ha weer omdat het misschien en nierbekken ontsteking zou zijn maar 2 keer urine op de week die brandschoon was en geen nbo. Weer naar de ha want de klachten werden erger dus ontlasting ingeleverd en onderzocht en ja hoor een maagbacterie een flinke ook namelijk de helocobacter pylorie. Dus hups meteen aan de antibiotica waardoor ik me super beroerd voelde en hier nog om advies vroeg. Na de kuur waren de vage klachten wat minder maar niet helemaal weg dus weer naar de ha want ik kon mijn werk af en toe niet eens doen. Volgens de ha moet mijn lichaam aan het idee wennen dat de maagbacterie een flinke oppepper van de kuur heeft gehad en ik me weerstand nu moet hervinden.. kortom iets in die trant. Bloed prikken kan niet pas na 6 maanden want door de kuur kunnen er valse bloed waarden ontstaan en ontlasting moet pas na 3 maanden gecheckt worden of de bacterie daar werkelijk weg is.
Alleen ik voel me nu 3 weken na de laatste dag van de kuur en echt kut. Ik voel me lamlendig.. heb continu een warm hoofd (geen koorts) me gewrichten doen pijn en ik heb een gekke tik waardoor ik me vingers knak als ik nerveus ben en dat moet ik dus nu uit me hoofd laten wanta als ik het doe heb ik ongelooflijk veel pijn! Me spieren zijn zo zwak. Ik ben zo zwak en nu wel aan het werk maar vorige week heb ik mij echt ziek moeten melden en tevens ook een afspraak met de ha gemaakt waar ik ook niet echt wijzer van werd. Me vitamine d is wel laag en slik daar ampullen voor en me ijzer daar slik ik staal tabletten voor. Ik slik naast dit allemaal vitamine c en b12 complex.
Me ogen zijn bloed doorlopen van de slapeloze nachten en snap er gewoon niks meer van het is alsof me lichaam me in de steek heeft gelaten..
woensdag 8 november 2017 om 09:06
Ik ga het eens opzoeken bedankt!dwynwen schreef: ↑07-11-2017 23:12Ja hoor, gewoon bestellen of een keer zon health winkel binnen lopen, geen idee hoe deze heten in NL, ekoplaza en dat soort plekken? Yakult is vol met suiker inderdaad.
Maar continu piekeren over wat het nou is....
Sorry, ik wil echt niet doen alsof je symptomen en dergelijke niets voor stellen maar volgens mij maak je het wel allemaal wat erger dan het is?
Het klinkt in mijn oren gewoon allemaal redelijk normaal, je hebt een ontsteking gehad waarvoor je antibiotica hebt gehad, daar voelde je je niet zo fijn bij (zoals velen)
Daarna dacht je nbo te hebben en gelukkig was dat niet zo
Nu sinds kort (paar weken) voel je je niet zo lekker (wie weet zit er gewoon even een verkoudheidje aan te komen oid?)
Om eerlijk te zijn krijg ik meer het idee dat je gewoon in het algemeen niet zo lekker in je vel zit en er eventjes door heen zit.
Dat is ook niet erg, maar zou wel helpen als je dat onder ogen ziet?
Inderdaad ik voel me eerlijk gezegd ook niet echt lekker in me vel en dan dit er nog eens bij. Het is alleen dat ik dit totaal niet gewend ben. Ok Ik ga niet zeggen dat ik snelle Jelle was hiervoor maar het is zo vervelend je ding gewoon niet te kunnen doen. Zelfs sex is een hele opgave! Soms denk ik laat maar zitten doei ik heb er door die zwakheid echt geen zin in en voel me energie loos tot grote teleurstelling van mijn partner. Hij begrijpt het ook wel maar ja op den duur wordt het ook vervelend voor hem.
Ziek zijn is nooit leuk en heb het gevoel alsof hier maar geen einde aan komt. Ben ik af van de misselijkheid dan steekt de andere kwaal wel weer de kop op. Ik maak me er nu alleen maar meer zorgen om omdat ik een kleine heb en juist die sterke gezonde mama wil zijn.
woensdag 8 november 2017 om 09:14
Roken doe ik niet en alcohol ook niet. Koffie en prik heb ik sinds die bacterie gevonden was ook laten staan. Qua vet en suiker mag ik wel beter me best doen. Ben nogal van de pasta schotels en koekje bij de thee.. En maag beschermers pantoprazol was de huisarts me vergeten voor de schrijven als recept dus daarmee ben ik sinds vorige week begonnen toen ik weer naar de vervangende ha toe ging. Het is 1 praktijk met meerdere huisartsen en ik merk wel dat de ander er een andere mening na ophoudt als de ander. Zo wilde de ene mij niet doorsturen voor een pijnlijke knie en de ander deed er niet moeilijk over maar over dit onderwerp hebben ze alle drie dezelfde mening daarom vind ik een seconde opinion niet zo nodig. (Blijf het wel in me achterhoofd houden natuurlijk)viva-amber schreef: ↑08-11-2017 08:03Na mijn maagzweer heeft het echt maanden geduurd voordat ik mij beter voelde. Trek er 6 maanden vooruit. Let op je voeding: geen alcohol, geen koffie, geen vet eten, weinig suiker. Roken is ook heel slecht voor je maag, dus niet roken. Slik een maagbeschermer in overleg met je huisarts. In de eerste weken slikte ik best een hoge dosis. Deze heb ik later afgebouwd.
Het is nog maar 3 weken na je maagzweer. Echt heel kort. Je hebt een hele zware kuur gehad waardoor je hele systeem over hoopt ligt. Geef het tijd en pas je levensstijl aan.
Je neemt ook je eten minder goed op door die ontsteking vergeet dat ook niet. Je kunt dus best een beetje verzwakt zijn.
Het is inderdaad nog kort geleden en soms moet ik even echt me rust nemen om weer op te laden.
woensdag 8 november 2017 om 09:15
Dit klopt wel. Moet ik eerlijk gezegd toegeven. Wil te snel beter zijn en te snel af zijn van hele molen erom heen. Bedankt voor de tips!
woensdag 8 november 2017 om 09:40
Bij mij was men die maagbeschermer ook vergeten en dat maakt die antibioticakuur bijna een traumatische ervaring. Ik denk dat je je daardoor nog zo rot voelt. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 8 november 2017 om 09:48
Over yakult: Er zitten wel goeie bacterien in maar helemaal niet in een grote hoeveelheid. In normaal eten vind je het ook. neem anders een capsule orthiflor van het merk ortica. het alternatief is gezonde voeding en producten met rechtsdraaiende zuren. yakult is echt een marketing product, er zit ook een hoop rommel in (conserveringsmiddelen etc)
woensdag 8 november 2017 om 09:56
Zoethout tegen maagzweren
Een van de belangrijkste toepassingen zowel in de Oudheid als in onze tijd is zijn gebruik bij maagzweren. Dioscorides vermelde reeds het gebruik bij maagzuur. In 1946 introduceerde de Nederlandse apotheker Revers het extract van Glycyrrhiza tegen maagzweren. Niet lang daarna werd het voornaamste werkzame bestanddeel glycyrrhetinezuur ontdekt. Vandaag word het gebruik van zoethout bij maagzweren steeds verder wetenschappelijk onderbouwd door de ontdekking van Helicobacter pylori, de veroorzaker van maagulcus.
Maagzweerbacterie
Tot nu toe verklaarde men de werking van zoethout bij maagzweren vooral door zijn beschermende werking op het maagslijmvlies en de invloed van glycyrrhizinezuur op de prostaglandinestofwisseling. Met de ontdekking van de Helicobacter pylori vroeg men zich af of zoethout mogelijk remmende werking heeft op die maagzweerbacterie. Daarom werd glycyrrhizinezuur en aanverwanten dan ook onderzocht in het Instituut voor medische microbiologie in Kiel. Men kon vastellen dat voornamelijk het glycyrrhetinezuur een sterke bactericide werking heeft op de Helicobacterbacteriën, en ook op de bacteriën, die resistent waren tegen sommige antibiotica.
Gebruik bij maagzweren
De gedroogde en ontschorste wortel bevat 7 tot 10% glycyrrhizine. Deze stof smaakt 50 maal zoeter dan suiker. Je kan bij maagzweer, 2 daags 50gr zoethoutpoeder op eten of preventief zoethoutwortel gebruiken.
Zelf zet ik er weleens thee van bij maagproblemen of ik kauw op een stukje zoethout.
Ook belangrijk om erbij te vermelden is dat zoethout de bloeddruk kan verhogen, dus niet overdrijven en goed in de gaten blijven houden of je bloeddruk nog oke is.
Een van de belangrijkste toepassingen zowel in de Oudheid als in onze tijd is zijn gebruik bij maagzweren. Dioscorides vermelde reeds het gebruik bij maagzuur. In 1946 introduceerde de Nederlandse apotheker Revers het extract van Glycyrrhiza tegen maagzweren. Niet lang daarna werd het voornaamste werkzame bestanddeel glycyrrhetinezuur ontdekt. Vandaag word het gebruik van zoethout bij maagzweren steeds verder wetenschappelijk onderbouwd door de ontdekking van Helicobacter pylori, de veroorzaker van maagulcus.
Maagzweerbacterie
Tot nu toe verklaarde men de werking van zoethout bij maagzweren vooral door zijn beschermende werking op het maagslijmvlies en de invloed van glycyrrhizinezuur op de prostaglandinestofwisseling. Met de ontdekking van de Helicobacter pylori vroeg men zich af of zoethout mogelijk remmende werking heeft op die maagzweerbacterie. Daarom werd glycyrrhizinezuur en aanverwanten dan ook onderzocht in het Instituut voor medische microbiologie in Kiel. Men kon vastellen dat voornamelijk het glycyrrhetinezuur een sterke bactericide werking heeft op de Helicobacterbacteriën, en ook op de bacteriën, die resistent waren tegen sommige antibiotica.
Gebruik bij maagzweren
De gedroogde en ontschorste wortel bevat 7 tot 10% glycyrrhizine. Deze stof smaakt 50 maal zoeter dan suiker. Je kan bij maagzweer, 2 daags 50gr zoethoutpoeder op eten of preventief zoethoutwortel gebruiken.
Zelf zet ik er weleens thee van bij maagproblemen of ik kauw op een stukje zoethout.
Ook belangrijk om erbij te vermelden is dat zoethout de bloeddruk kan verhogen, dus niet overdrijven en goed in de gaten blijven houden of je bloeddruk nog oke is.
woensdag 8 november 2017 om 10:06
Vreselijk zeg! Ik heb het pas een week nadat ik al gestopt was met de kuur gehad.. lekker professioneel zei ik nog moet een arts gewoon weten toch.viva-amber schreef: ↑08-11-2017 09:40Bij mij was men die maagbeschermer ook vergeten en dat maakt die antibioticakuur bijna een traumatische ervaring. Ik denk dat je je daardoor nog zo rot voelt. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt.
woensdag 8 november 2017 om 10:08
Bedankt voor dit bericht! Soms denk ik ach het is toch "maar" een maagzweer dat moet nu met zo een heftige kuur toch al lang en breed afgelopen zijn maar daar heb ik mij zwaar in vergist. Zoethout even opsporen en kopen! Thxshisha schreef: ↑08-11-2017 09:56Zoethout tegen maagzweren
Maagzweerbacterie
Gebruik bij maagzweren
woensdag 8 november 2017 om 10:17
Geef jezelf wat tijd en oordeel niet zo slecht over jezelf. Je kunt je best doen om gezond te eten en wat lichaamsbeweging te doen. Als je gezond eet heb je ook geen extra vitamines nodig. Zie website Voedingscentrum. http://www.voedingscentrum.nl/nl/servic ... elijk.aspx Misschien wat D. Je conditie moet langzaam weer opgebouwd worden. Je bent nog niet zo lang moeder. Je werkt. Soms is het gewoon even wennen hoe je leven opnieuw in te richten als moeder. Je libido komt ook wel weer terug. Maak je wat minder zorgen en gun jezelf wat tijd. En anders is misschien in de huisartsenpraktijk een psycholoog waarmee je kunt kijken of het psychosomatische klachten zijn.
woensdag 8 november 2017 om 10:26
Het lijkt me handig dat je je niet laat verleiden tot kwakzalveren met probiotica en zoethout. Dat kan zelfs nadelige gevolgen hebben voor je gezondheid en dan ben je nog verder van huis. Als je wanhopig bent ga je misschien zoeken naar oplossingen maar veel dingen zijn gewoon onzin en dan is de saaie langzame weg gewoon de verstandigste.
woensdag 8 november 2017 om 15:33
Ooh het was een maagzweer? Dat had ik niet begrepen.
Nu snap ik je opmerking over gekruid eten ook haha.
Meid, geef jezelf gewoon even de tijd.
Het is heel vervelend als je lichaam niet doet wat je wil maar het hoort er gewoon bij.
Ik heb zo lang als ik me kan herinneren de ene infectie na de andere gehad, was ik bv net hersteld van een keelontsteking had ik weer bronchitis of weer nierbekkenontsteking etc.
Daar kon (kan) ik soms best verdrietig van zijn en dan ook nog eens de vermoeidheid erbij. Ofwel moe van het ziek worden, ziek zijn..of van het herstellen.
Dit is het eerste jaar in lange tijd dat ik een "gezond" jaar heb en nog niet 1 antibiotica kuur gehad (andere jaren gemiddeld 4 of meer!)
Overigens...kwakzalverij. Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.
Ik heb dit jaar besloten dat de reguliere gezondheidszorg fantastisch is maar ik er alleen een beroep op wil doen als het echt niet anders kan. Nu zoek ik eerst verlichting in natuurlijke oplossingen (dus na mijn laatste antibiotica kuur vorig jaar een tijdje probiotica geslikt. Verder denk aan dingen als met zout water gorgelen bij zere keel, honing, gember etc)
Ik voel me er goed bij.
Anyway. Goed voor jezelf zorgen en lief zijn gaat een heel eind.
Nu als ik bv merk dat ik wat verhoging heb, ipv gelijk gefrustreerd te denken "ooh ned wat heb ik nu weer ik word ziek etc etc" probeer ik te denken dat dit enkel betekent dat mijn lichaam zijn werk doet en bacterieen probeert te doden
Haha.
Het is heel vervelend als je lichaam niet doet wat je wil maar het hoort er gewoon bij.
Ik heb zo lang als ik me kan herinneren de ene infectie na de andere gehad, was ik bv net hersteld van een keelontsteking had ik weer bronchitis of weer nierbekkenontsteking etc.
Daar kon (kan) ik soms best verdrietig van zijn en dan ook nog eens de vermoeidheid erbij. Ofwel moe van het ziek worden, ziek zijn..of van het herstellen.
Dit is het eerste jaar in lange tijd dat ik een "gezond" jaar heb en nog niet 1 antibiotica kuur gehad (andere jaren gemiddeld 4 of meer!)
Ik heb dit jaar besloten dat de reguliere gezondheidszorg fantastisch is maar ik er alleen een beroep op wil doen als het echt niet anders kan. Nu zoek ik eerst verlichting in natuurlijke oplossingen (dus na mijn laatste antibiotica kuur vorig jaar een tijdje probiotica geslikt. Verder denk aan dingen als met zout water gorgelen bij zere keel, honing, gember etc)
Ik voel me er goed bij.
Nu als ik bv merk dat ik wat verhoging heb, ipv gelijk gefrustreerd te denken "ooh ned wat heb ik nu weer ik word ziek etc etc" probeer ik te denken dat dit enkel betekent dat mijn lichaam zijn werk doet en bacterieen probeert te doden
Haha.
woensdag 8 november 2017 om 20:04
3 weken thuis na AB? Waar moet een zelfstandige zich dan ziek melden?Gele_Suikerspin schreef: ↑07-11-2017 21:48Hoe lang ben je nu uiteindelijk ziek thuis van je werk gebleven?
Volgens mij gun je je lichaam te weinig tijd om te herstellen.
Met een zware antibioticakuur moet je soms echt wel 3 weken thuis blijven. Je lichaam krijgt een opdonder.
Ziek is ziek. Dus ziekmelden. Geef je lichaam tijd te herstellen.
Luister naar je huisarts. Neem rust.en geef het tijd.
woensdag 8 november 2017 om 21:25
Ik gebruik sinds een jaar Kefir (dit is een natuurlijk en goedkoop pro-biotica google maar) en ik heb wat afgekwakkeld voordat ik dit ging gebruiken. Ik voel me energieker dan ooit, ontlasting is keurig, geen last meer van maag en andere vage vermoeidheidsklachten. Ik slaap beter en meer en heb gewoonweg meer energie. Voor mij werkt het! Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor jou ook zo goed werkt maar ik ben om.
woensdag 8 november 2017 om 21:26
Vermoeiend he? Ik heb dit dus eigenlijk al een tijd. Eerlijk gezegd na de bevalling van ons kindje 3 jaar geleden. De ene kwaal na de andere en nu dit weer.. rust is gewoon een pre en soms verwaarloos ik mijzelf daarin. Fijn dat je die alternatieve geneeswijze kan toepassen want medicatie is ook niet alles. Zo heb ik pure honing en die mix ik dan met fijn gemalen gember! Goed voor de kleine kwalen en gember schijnt echt top te zijn voor andere grotere kwalen. Dus zo zie je maar. Al die medicatie daar wordt je ook lamlendig van. Tip die ik zeker meeneem is echt voor me zelf zorgen en vooral na een antibiotica kuurdwynwen schreef: ↑08-11-2017 15:33Ooh het was een maagzweer? Dat had ik niet begrepen.
Ik voel me er goed bij.
Haha.
woensdag 8 november 2017 om 21:30
Het is nogal de heftige kuur. Ik heb blaasontstekingen gehad en de kuren waren echt te doen maar deze kuur is echt niet normaal. En een zelfstandige is -als hij of zij zijn administratieve zaakjes op orde heeft- daar goed voor verzekerd.
woensdag 8 november 2017 om 21:33
Nou dit heb ik dus vaker gelezen dat kefir erg goed schijnt te zijn. Mag ik vragen waar jij die kefir haalt? Wil morgen toch zoethout gaan kopen dan kan de kefir er wel bij. Alles voor een betere weerstand hihienthousiasteling schreef: ↑08-11-2017 21:25Ik gebruik sinds een jaar Kefir (dit is een natuurlijk en goedkoop pro-biotica google maar) en ik heb wat afgekwakkeld voordat ik dit ging gebruiken. Ik voel me energieker dan ooit, ontlasting is keurig, geen last meer van maag en andere vage vermoeidheidsklachten. Ik slaap beter en meer en heb gewoonweg meer energie. Voor mij werkt het! Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor jou ook zo goed werkt maar ik ben om.
woensdag 8 november 2017 om 21:36
Ik heb het van een buurvrouw gekregen. Ik weet eigenlijk niet precies waar je het zou kunnen kopen. Als je in de buurt woont wil ik je wel wat geven, geen probleem! Verder kun je het volgens mij online bestellen. Ik gebruik melkkefir, maar er bestaat ook waterkefir. Stuur me anders even een privé berichtje, dan kijken we of we iets kunnen regelen.summerjamm schreef: ↑08-11-2017 21:33Nou dit heb ik dus vaker gelezen dat kefir erg goed schijnt te zijn. Mag ik vragen waar jij die kefir haalt? Wil morgen toch zoethout gaan kopen dan kan de kefir er wel bij. Alles voor een betere weerstand hihi
woensdag 8 november 2017 om 21:38
Ik heb het ook over kefir gelezen inderdaad. Waar ik woon is het gewoon bij van die hippe biologische supermarktjes te koop 
Ik snap best dat sommige mensen kunnen kwakkelen na de geboorte van een kindje..er speelt natuurlijk van alles, slaapgebrek, stress, je word blootgesteld aan allerlei ziektes die babies nou eenmaal hebben. Tsjah, de een word dan sneller 'slachtoffer' dan de ander.
Ik heb ooit vrijwilligerswerk in het buitenland gedaan waarbij ik zo'n 3 maanden elke dag met kinderen door bracht...nou ik heb het geweten hoor, was aaalleen maar ziek.
Heb toen onder ogen moeten zien dat bv verpleegkundige worden oid er voor mij niet in zit omdat ik gewoon constant ziek zou zijn.
Ik snap best dat sommige mensen kunnen kwakkelen na de geboorte van een kindje..er speelt natuurlijk van alles, slaapgebrek, stress, je word blootgesteld aan allerlei ziektes die babies nou eenmaal hebben. Tsjah, de een word dan sneller 'slachtoffer' dan de ander.
Ik heb ooit vrijwilligerswerk in het buitenland gedaan waarbij ik zo'n 3 maanden elke dag met kinderen door bracht...nou ik heb het geweten hoor, was aaalleen maar ziek.
Heb toen onder ogen moeten zien dat bv verpleegkundige worden oid er voor mij niet in zit omdat ik gewoon constant ziek zou zijn.
woensdag 8 november 2017 om 22:04
Dat verschilt ook per persoon. Ik ging er ongelooflijk van aan de schijt, maar dat was toch al regelmatig door de HP.summerjamm schreef: ↑08-11-2017 21:30Het is nogal de heftige kuur. Ik heb blaasontstekingen gehad en de kuren waren echt te doen maar deze kuur is echt niet normaal. En een zelfstandige is -als hij of zij zijn administratieve zaakjes op orde heeft- daar goed voor verzekerd.![]()
Verder niet zoveel last van gehad.
“Don’t look back – you’re not going that way.”