Vakantie €5000, waarheen?

09-11-2017 20:05 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke dit is dus echt een luxeprobleem.

In mei/juni willen vriend en ik graag 3-4 weken op vakantie. We houden van een beetje rondtrekken in mooie, afwisselende natuur en wildlife spotten. Daarnaast vinden we het leuk om af en toe te chillen aan zwembad/meer/zee en een stad te bezoeken.

Budget is €5000 voor 2 personen.
Hebben jullie leuke tips? Mag in en buiten Europa.
aatjuhh123 schreef:
09-11-2017 20:52
gewoon je OV chipkaart opladen met 5000 euro en dan 4 weken met de trein, tram, metro en bus door Nederland scheuren.

Moet je eens kijken wat je onderweg allemaal tegenkomt. Je komt ogen tekort.
Dit is niet eens zo'n gek idee. :biggrin:

NL en Europa hebben zooooveel moois te bieden. Een rondreis door Schotland, Ierland of Scandinavie staat nog hoog op mijn verlanglijstje!
Vond zelf Indonesië mooi en is ook haalbaar met dat budget. Wel is Indonesië naast op plekken heel mooi als op plekken vies en druk. Mooie steden vond ik er in elk geval niet.

Costa rica staat bij mij op mijn verlanglijstje, maar weet niet of dat met het budget te doen is.
Bedankt voor de reacties!

In Europa hebben we al veel rondgetrokken, daarbuiten alleen west USA, dus die valt af. We hebben toen met een camper rondgetrokken van San Francisco naar Yellowstone.

Azie en Afrika lijken me heel gaaf.
Coco87 schreef:
09-11-2017 21:00
Dit is niet eens zo'n gek idee. :biggrin:

NL en Europa hebben zooooveel moois te bieden. Een rondreis door Schotland, Ierland of Scandinavie staat nog hoog op mijn verlanglijstje!
Heb zelf Schotland en Ierland gedaan. Echt waanzinnig mooi daar. En rustig. Een aanrader dus :-)
Beerze Bulten.
Roodhaarr schreef:
09-11-2017 20:51
In Las Vegas betaal je buiten het weekend echt een habbekrats, net gekeken: 24-38 dollar. Daar moet je dan wel in de gaten houden dat je geen resort-fee betaalt.
Via booking heb ik aardig wat hotels gehad voor 45-50 euro. Zonder bed-bugs en met een schone badkamer.
Motel6: 41 euro vlakbij Zion.

Maar voor een paar tientjes meer per nacht hoef je inderdaad minder hard te zoeken en is er veel meer keuze.
En dan past het nog steeds binnen budget.
Las Vegas klopt, net familie op bezoek gehad die ook even doordeweeks las vegas aan deden en ook dachten een goede deal te hebben 40$ per nacht in luxor hotel maar kwam idd van alles oa aan resort fees nog over heen.

Maar goed, bottom line, TO kan prima naar VS met dr budget haha.
Motel6 noem ik nou niet echt fatsoenlijk. Zijn over het algemeen niet schoon vind ik.
Voor 2 personen vind ik dit nou niet bepaald 'n groot budget.
Dat maak ik in m'n eentje op in 3-4 weken rondreizen.
Zou dus niet 'n dure bestemming kiezen als Australie of Nieuw Zeeland.
Roadtrippen in de USA kan nog wel met dat budget omdat je samen voor de huurauto/benzine opdraait en je motelkamers deelt.
Als je echt luxe resorts zoekt zou ik het toch op Zuid oost Azie houden met dit budget.
vrouwjagersma schreef:
09-11-2017 21:06
Beerze Bulten.
die ken ik nog van vroeger! :idee:
dwynwen schreef:
09-11-2017 21:07
Motel6 noem ik nou niet echt fatsoenlijk. Zijn over het algemeen niet schoon vind ik.
Ik heb afgelopen maand 'n aantal Econo lodges gepakt op doorreis (zuidoost USA) en die vond ik prima schoon en voorzien van essentials zoals stopcontacten naast bed e.d. Prijs rond de 60 dollar.
aatjuhh123 schreef:
09-11-2017 21:06
Heb zelf Schotland en Ierland gedaan. Echt waanzinnig mooi daar. En rustig. Een aanrader dus :-)
Klinkt goed. Misschien wat voor volgend jaar. Al wordt dat wel sept/okt, maar het weer maakt ons niet zoveel uit als we die kant op gaan :)
5.000 euro voor twee personen 3/4 weken is echt niet zo'n heel groot budget als iedereen hier roept hoor. Afrika valt dan zeker af, dat kostte ons zeker 7.500 euro voor 3 weken Namibië.
Borneo ga je ook niet redden.

Ik zou eerder naar zuid-oost Azië kijken in de zin van Thailand, Maleisië, Sri Lanka.
Coco87 schreef:
09-11-2017 21:15
Klinkt goed. Misschien wat voor volgend jaar. Al wordt dat wel sept/okt, maar het weer maakt ons niet zoveel uit als we die kant op gaan :)
In september kun je goed weer hebben hoor. Ik ben deze september naar 9 dagen naar Ierland geweest en heb maar 1 dag regen gehad. Zelfs nog dagen in een t-shirtje gelopen.
Schotland ben ik 3 jaar geleden geweest. Beide landen zijn prachtig. Ik vind IJsland ook nog een goede aanrader!
Coco87 schreef:
09-11-2017 21:15
Voor het weer moet je de kant niet opgaan. Ook juli en augustus zijn qua weer niet veel bijzonders.

Maar voor prachtige historische steden, natuur, kastelen, lokale folklore en cultuur moet je zeker die kant op.

Is echt ff iets anders dan de Betuwe en Amsterdam :-)
Ik zou in Europa blijven, dan ben je weinig kwijt aan een vlucht en kun je bijvoorbeeld meer uitgeven aan overnachtingen.
- Of een camper huren en door Noorwegen trekken.
- Met de trein in drie weken naar Istanbul/Stockholm/Rome/Lissabon/Athene/whatever reizen en terug vliegen.
- Eilandhoppen in Kroatië

Europa is zo mooi en divers! Ik vind het altijd zo overrated als mensen zeggen Europa al gezien te hebben. Natuurlijk is Azië of Noord-Amerika mooi, maar er is minstens zoveel moois dichtbij huis te vinden.
stippensokken schreef:
09-11-2017 21:24
Ik zou in Europa blijven, dan ben je weinig kwijt aan een vlucht en kun je bijvoorbeeld meer uitgeven aan overnachtingen.
- Of een camper huren en door Noorwegen trekken.
- Met de trein in drie weken naar Istanbul/Stockholm/Rome/Lissabon/Athene/whatever reizen en terug vliegen.
- Eilandhoppen in Kroatië

Europa is zo mooi en divers! Ik vind het altijd zo overrated als mensen zeggen Europa al gezien te hebben. Natuurlijk is Azië of Noord-Amerika mooi, maar er is minstens zoveel moois dichtbij huis te vinden.
Europa is véééél duurder dan zuid oost Azie!
Zelfs in Amerika roadtrippen is goedkoper dan Scandinavie. Neem alleen al 't feit dat de benzine in de USA de helft kost van in Europa.
Lemon_tree schreef:
09-11-2017 21:21
5.000 euro voor twee personen 3/4 weken is echt niet zo'n heel groot budget als iedereen hier roept hoor. Afrika valt dan zeker af, dat kostte ons zeker 7.500 euro voor 3 weken Namibië.
Borneo ga je ook niet redden.

Ik zou eerder naar zuid-oost Azië kijken in de zin van Thailand, Maleisië, Sri Lanka.
Zat daar de Okavango Delta bij op puur Namibie? Zat ik met mijn begroting er niet ver naast, goed om te weten!
Hmm dit gaat een opschepperig topic worden,, Ik hou het bij de Beerze Bulten, :flirting:
missmadame schreef:
09-11-2017 21:30
Zat daar de Okavango Delta bij op puur Namibie? Zat ik met mijn begroting er niet ver naast, goed om te weten!
Okavango Delta is Botswana.
Amerika is de laatste jaren flink wat duurder geworden. Als je voor 5000 euro 3 a 4 weken wil gaan moet je wel heel erg zuinig doen hoor. Goedkoopste kleine huurauto, voordeligste eettentjes of iets halen bij supermarkt en goedkoopste motels (die dan vaak niet op gunstige plekken zitten) dan lukt het misschien, maar ik zou dan toch adviseren nog even door te sparen. Met zo'n 7000 euro wordt Amerika een stuk leuker.

Met dit budget zou ik dan eerder een bestemming in Azie kiezen, daar kun je goed met openbaar vervoer rondreizen, eten is goedkoop en overnachtingen zijn heel betaalbaar.

Europa is goedkoper qua vliegticket maar verder vind ik het altijd relatief duur vakantie vieren. In Azie heb je meer waar voor je geld.
redbulletje schreef:
09-11-2017 21:28
Europa is véééél duurder dan zuid oost Azie!
Zelfs in Amerika roadtrippen is goedkoper dan Scandinavie. Neem alleen al 't feit dat de benzine in de USA de helft kost van in Europa.
Maar Europa is meer dan alleen Scandinavië of andere dure landen hè. Ik was vorige maand drie weken in Polen: prima hotelkamers voor 35 euro, hoofdgerecht voor 4 euro, kopje thee voor 1,25. En je bent geen 500 euro voor een retourvlucht kwijt. Natuurlijk is het qua land niet te vergelijken met welk Aziatisch land dan ook. Maar de bossen waren prachtig en de steden zo kleurrijk!

En zo zijn er genoeg landen of regio's in Europa waar je zeker niet de hoofdprijs betaalt.
Honderd procent zeker Tanzania! Op safari, Masai leren kennen, naar Zanzibar De big 5 zien!
Doen, doen en nog eens doen!!
redbulletje schreef:
09-11-2017 21:10
Ik heb afgelopen maand 'n aantal Econo lodges gepakt op doorreis (zuidoost USA) en die vond ik prima schoon en voorzien van essentials zoals stopcontacten naast bed e.d. Prijs rond de 60 dollar.
Ok, goed om te weten voor wanneer ik prive reis. Al kies ik tegenwoordig vaak voor airbnbs ☺️
7102 schreef:
09-11-2017 21:33
Hmm dit gaat een opschepperig topic worden,, Ik hou het bij de Beerze Bulten, :flirting:
Sterker nog, met dit budget kan er óók nog een week Land van Bartje bij.
Zuid Afrika!!
Kaapstad ( min 3 dgn), gardenroute rijden. Logeren in lodges.
missmadame schreef:
09-11-2017 21:30
Nee, wij hebben echt puur alleen Namibië gedaan. Windhoek - Kalahari - Fish River Canyon (prachtige hikes gemaakt) - Aus - Luderitz - Sossusvlei - Damaraland - Etosha (5 dagen!) - Grootfontein. Totaal inclusief vluchten 23 dagen.

Volgende keer gaan we terug (als de kinderen wat groter zijn) voor nogmaals Ethosa - Caprivi - Victoria Falls en Botswana.

Echt verliefd geworden op dat land! :love:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven