Uitgerekend 1 t/m 10 juli 2018!
dinsdag 24 oktober 2017 om 14:47
Voor iedereen die is uitgerekend tussen 1 en 10 juli 2018! 
.
.
= hartje gezien
= goede 20-weken echo
--
grapjasje,
flipje2,
konijnhangoor -- 
ZomerBloemetje86, jjennyy89 en Tweetje2018, Mojo79 - omdat we jullie al een tijdje niet meer hebben gezien, hebben we jullie (tijdelijk) uit de tabel gehaald. Je bent natuurlijk altijd welkom terug te komen!
J
.
.
| Naam (leeftijd) |
Kindje | Uitgerekend/ Geboren |
Afspraken | Geslacht | |
Bijzonderheden |
| M10e (27) | eerste | 29 juni | Verrassing | | ||
| 003liesje (27/31) | tweede | 30 juni | Jongen | | ]||
| Kellster (26) |
Tweede | 1 juli | Jongen | | ||
| Nikkie1984 (?) | tweede | 2 juli | Jongen | | mk jul '17 | |
| Fl4urtje29 (?) | eerste | 2 juli | Verrassing | | NIPT was goed! | |
| suusjee (27/28) | eerste | 3 juli | ? | | ||
| Morgenstond (28/29) |
tweede | 3 juli | 13-mrt: controle | Jongen | |
|
| Mayajama (29/33) | eerste | 6 juli | Jongen | |||
| winterbaby (23/26) | tweede | 7 juli | Meisje | | ||
| snowgirl1 (32/30) | tweede & derde | 7 juli/ 21 februari | Jongens | | Te vroeg bevallen van twee prachtige jongens | |
| LaTimo (33/35) | tweede | 8 juli | 20 weken echo datum nog niet bekend | Meisje | |
zwanger via IUI na 1 jaar mmm |
| engeltje86 (31) | derde | 8 juli | Meisje | | ||
| Energy08 (30/38) | tweede | 4 juli | Meisje | | ||
| Konijntje999 (29/34) | eerste | 9 juli | 25-feb: 20 weken echo | Jongen | | vmk aug '17 |
| Ineedyourlove (29/37) | tweede | 11 juli | Jongen | | ||
| Blue_Yoshi (32) | tweede | 11 juli | ? | | ||
| _butter_fly (30) | tweede | 11 juli | 28-feb: 20-wkn echo | ? | | NIPT was goed! |
| Mieremuis | eerste | 16 juli/ 10 februari | Jongen | | Vroegtijdig bevallen ivm trisomie 22 |
ZomerBloemetje86, jjennyy89 en Tweetje2018, Mojo79 - omdat we jullie al een tijdje niet meer hebben gezien, hebben we jullie (tijdelijk) uit de tabel gehaald. Je bent natuurlijk altijd welkom terug te komen!
J
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
74.88% gewijzigd
maandag 6 november 2017 om 21:28
Het topic is al behoorlijk vol zie ik dus ik weet niet of er nog ruimte is voor iemand?
Ik heb ongeveer anderhalve week geleden positief getest en ben denk ik uitgerekend op 5 juli. Super blij met de positieve test, maar tegelijkertijd ook onzeker. Wij hebben al een zoontje van bijna anderhalf en voor hem heb ik een miskraam met 7 weken gehad. Ik heb het bellen naar de verloskundige daarom ook een week uitgesteld. Ik ben zo bang dat het nog mis gaat. Hier toch het topic doorgelezen en ik lees veel herkenning dus zou het toch wel leuk vinden om mee te schrijven.
Op 23 november hebben we de eerste afspraak en echo bij de verloskundige. Spannend en heel veel zin in! Ivm verhuizing een andere praktijk dan bij de eerste. Ik vond de verschillende verloskundige de vorige keer achteraf wel vervelend, vooral na de bevalling. Hopelijk dit keer beter.
Leuk dat er hier nog twee moeders zijn die nog borstvoeding geven. Ik geef nog twee keer per dag bv.
Bijzonder, de dames hier die al zo lang bezig zijn en waarbij het nu dan eindelijk (weer) raak is
Behalve vermoeidheid nog weinig klachten. Bij mijn zoontje werd ik met 6 weken ineens non stop misselijk dus ik houd mijn hart vast.
Ik heb ongeveer anderhalve week geleden positief getest en ben denk ik uitgerekend op 5 juli. Super blij met de positieve test, maar tegelijkertijd ook onzeker. Wij hebben al een zoontje van bijna anderhalf en voor hem heb ik een miskraam met 7 weken gehad. Ik heb het bellen naar de verloskundige daarom ook een week uitgesteld. Ik ben zo bang dat het nog mis gaat. Hier toch het topic doorgelezen en ik lees veel herkenning dus zou het toch wel leuk vinden om mee te schrijven.
Op 23 november hebben we de eerste afspraak en echo bij de verloskundige. Spannend en heel veel zin in! Ivm verhuizing een andere praktijk dan bij de eerste. Ik vond de verschillende verloskundige de vorige keer achteraf wel vervelend, vooral na de bevalling. Hopelijk dit keer beter.
Leuk dat er hier nog twee moeders zijn die nog borstvoeding geven. Ik geef nog twee keer per dag bv.
Bijzonder, de dames hier die al zo lang bezig zijn en waarbij het nu dan eindelijk (weer) raak is
Behalve vermoeidheid nog weinig klachten. Bij mijn zoontje werd ik met 6 weken ineens non stop misselijk dus ik houd mijn hart vast.
dinsdag 7 november 2017 om 08:50
Welkom voor de nieuwe dames! Volgens mij hebben we geen limiet aan het aantal meeschrijvende dames. Ik moet wel zeggen dat ik niet weet of ik het volhoud om mee te schrijven, ben namelijk niet altijd goed met grote groepen.
Wat leuk dat er dan nu een aantal zijn die ook nog borstvoeding geven, zo lijkt het toch vrij normaal om dat lang(er) te doen
Ik merk nu wel dat het gevoeliger wordt, maar ik ga nog maar gewoon door totdat het te pijnlijk wordt of tot er echt geen melk meer is.
Verder heeft hier ook de vermoeidheid intrede gedaan. Eigenlijk ook wel fijn, dan voel ik me weer wat meer zwanger. Voor mij nog 9 dagen aftellen tot de eerste echo, maar ik heb er nu wel een goed gevoel over. Ik merk trouwens ook dat ik meer zin heb in zuivelproducten en smoothies. Dat had ik in mijn vorige zwangerschap ook. En ik ben af en toe wel lichtgeraakt. Ben al twee keer uitgevallen richting mijn man en heb één keer gehuild om iets waar ik anders waarschijnlijk nooit om had gehuild.
En gisteren is de mevrouw van MvM langs geweest. Vrijdag begin ik met plas verzamelen
Wat leuk dat er dan nu een aantal zijn die ook nog borstvoeding geven, zo lijkt het toch vrij normaal om dat lang(er) te doen
Verder heeft hier ook de vermoeidheid intrede gedaan. Eigenlijk ook wel fijn, dan voel ik me weer wat meer zwanger. Voor mij nog 9 dagen aftellen tot de eerste echo, maar ik heb er nu wel een goed gevoel over. Ik merk trouwens ook dat ik meer zin heb in zuivelproducten en smoothies. Dat had ik in mijn vorige zwangerschap ook. En ik ben af en toe wel lichtgeraakt. Ben al twee keer uitgevallen richting mijn man en heb één keer gehuild om iets waar ik anders waarschijnlijk nooit om had gehuild.
En gisteren is de mevrouw van MvM langs geweest. Vrijdag begin ik met plas verzamelen
dinsdag 7 november 2017 om 09:10
Welkom allemaal en gefeliciteerd!
Hier dolblij dat ik gisteren bijna over mijn nek ging...
En nog 9 dagen geduld tot de echo.
Geen probleem dat er zoveel mensen aansluiten, heel erg leuk juist om zoveel mensen te volgen die ongeveer gelijk lopen! En niet iedereen schrijft evenveel mee, dus ik denk dat het uiteindelijk wel te volgen blijft.
Hier dolblij dat ik gisteren bijna over mijn nek ging...
Geen probleem dat er zoveel mensen aansluiten, heel erg leuk juist om zoveel mensen te volgen die ongeveer gelijk lopen! En niet iedereen schrijft evenveel mee, dus ik denk dat het uiteindelijk wel te volgen blijft.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
dinsdag 7 november 2017 om 09:35
Wow, wat veel mensen schrijven mee. Ik weet niet of ik het allemaal bij kan houden met reageren.
Ik lees dat er meerdere zijn die onzeker zijn en erg uitkijken naar de eerste echo.
Ook hier. Ik had gisteravond laat wat bruin bloedverlies, gelijk dikke paniek hier.
Heb er erg slecht van geslapen, ook veel zitten zoeken op internet, maar het kan dus van alles betekenen, maar ook niks.
Dit is mijn allerlaatste kans op een zwangerschap, en als het fout gaat trek ik dat niet.
Nu nog steeds wat bloedverlies, maar ben wel wat rustiger. Ik kijk even of het meer wordt nu ik meer ga bewegen dan bel ik het ziekenhuis wel even, al kunnen zij waarschijnlijk ook niks doen.
Ik lees dat er meerdere zijn die onzeker zijn en erg uitkijken naar de eerste echo.
Ook hier. Ik had gisteravond laat wat bruin bloedverlies, gelijk dikke paniek hier.
Heb er erg slecht van geslapen, ook veel zitten zoeken op internet, maar het kan dus van alles betekenen, maar ook niks.
Dit is mijn allerlaatste kans op een zwangerschap, en als het fout gaat trek ik dat niet.
Nu nog steeds wat bloedverlies, maar ben wel wat rustiger. Ik kijk even of het meer wordt nu ik meer ga bewegen dan bel ik het ziekenhuis wel even, al kunnen zij waarschijnlijk ook niks doen.
dinsdag 7 november 2017 om 16:30
Dat is inderdaad heel spannend! Laten we hopen dat de waarden gewoon lekker stijgen en dit inderdaad komt door een gevoelige baarmoedermond.
Ik heb al een tijdje niets meer laten horen, maar probeer wel zoveel mogelijk mee te lezen!
Ik ben nu bijna 6 weken zwanger en echt super misselijk
Ik merk nog niet heel veel verschil nu, maar denkt dat dat ook nog een beetje te snel is.
Verder blijf ik goede moed houden dat het deze keer allemaal goed zit en hopen we 22 november een mooie echo te zien
dinsdag 7 november 2017 om 18:33
grapjasje zo dat lijkt me echt schrikken! Ik heb soms echt menstruatie klachten en ben dan echt bang om bloed te zien na wc bezoek. Gelukkig nog uitgebleven.
geheime Facebookgroep zijn er nog mensen die het leuk vinden om mee te schrijven in onze fb groep? Stuur dan even in een prive berichtje de emailadres die gekoppeld staat aan je fb pagina. Dan kan ik je toevoegen
geheime Facebookgroep zijn er nog mensen die het leuk vinden om mee te schrijven in onze fb groep? Stuur dan even in een prive berichtje de emailadres die gekoppeld staat aan je fb pagina. Dan kan ik je toevoegen
dinsdag 7 november 2017 om 18:44
Ik zou naar de huisarts gaan omdat er in mijn klas (ik ben juf van groep 5/6) een leerling zit die misschien TBC (tuberculose) zou hebben. Omdat ik daar allemaal spannende verhalen over heb gelezen wilde ik daar meer over weten van de huisarts.
Uiteindelijk is er vandaag van alles mee gebeurd, de moeder van deze leerling kwam vertellen dat hij weer naar school mocht, maar niet bij kinderen jonger dan 5 mocht komen en zwangere vrouwen. Mijn reactie was voor haar duidelijk dat ik zwanger ben... dus snel met haar in gesprek gegaan om hier een oplossing voor te vinden.
Dat moest ik bespreken met een collega en met GGD en met huisarts om nu direct goed te handelen...
Uiteindelijk blijkt dat hij zeer waarschijnlijk geen TBC heeft en gewoon bij mij in de klas mag blijven zitten.
Nu dus donderdag geen afspraak meer bij de huisarts omdat ik hem al telefonisch heb gesproken.
Morgen mijn directeur ook maar op de hoogte brengen, voordat het toch per ongeluk via de ouder/collega bij haar terechtkomt...
Pffff dan weet een gedeelte van mn werk het nog eerder dan mijn ouders...
@grapjasje - wat spannend allemaal! Hopelijk snel goed nieuws na het bloedprikken!
Ik ben ook echt misselijk, vanochtend helemaal duizelig en spugen... hoop zo dat dat eenmalig was en niet vanaf nu dagelijkse business...
Vanavond maar crackers naast mijn bed zodat ik morgen in bed alvast iets kan eten.
dinsdag 7 november 2017 om 19:14
Suusje, wat heftig allemaal! Gelukkig bleek hij geen tbc te hebben. En hopelijk voel je je inderdaad niet iedere dag zo misselijk 
Nikkie, fijn dat je de tabletjes hebt. Hopelijk ga je nog wel verschil merken!
Grapjasje, prettig dat ze zo met je meedenken. Wanneer wordt je bloed geprikt?
Ik heb trouwens geen eigen Facebook en hoef dus ook niet in een Facebook groep.
Nikkie, fijn dat je de tabletjes hebt. Hopelijk ga je nog wel verschil merken!
Grapjasje, prettig dat ze zo met je meedenken. Wanneer wordt je bloed geprikt?
Ik heb trouwens geen eigen Facebook en hoef dus ook niet in een Facebook groep.
dinsdag 7 november 2017 om 20:25
@suusje Jeetje wat heftig van die tbc! En wat balen dat je werk het nu zo snel weet.
@grapjas Zo dat moet een schrik geweest zijn. Fijn dat de arts met je mee denkt.
Ik heb af en toe ook echt behoorlijk buikpijn. Ook last van m’n onderrug. Eigenlijk verwacht ik nog steeds ieder moment ongesteld te worden. Het is zo moeilijk om eens ergens geen controle over te hebben.
@latimo Zo snel al de echo!!! Spannend!
@grapjas Zo dat moet een schrik geweest zijn. Fijn dat de arts met je mee denkt.
Ik heb af en toe ook echt behoorlijk buikpijn. Ook last van m’n onderrug. Eigenlijk verwacht ik nog steeds ieder moment ongesteld te worden. Het is zo moeilijk om eens ergens geen controle over te hebben.
@latimo Zo snel al de echo!!! Spannend!
woensdag 8 november 2017 om 13:22
Mijn eerste afspraak staat ook: 27 november! Mijn hemel, nog bijna drie weken afwachten
Van mijn vorige zwangerschap weet ik nog dat ik mij vanaf die eerste goede echo nauwelijks nog zorgen heb gemaakt. Zelfs toen er twijfel was of de kleine wel genoeg groeide bleef ik vrij nuchter en had er vertrouwen in dat alles goed was (wat gelukkig ook het geval was). Nu maar hopen dat dat nu weer zo is...
@grapjasje Ik heb bij mijn eerste meer dan een week licht bloedverlies gehad (ook rood op sommige dagen). Was niets aan de hand, maar je kunt jezelf daar zo gek over maken. Deze keer voor de positieve test een dag of twee bruine afscheiding gehad, dus ik dacht eigenlijk dat ik gewoon ongesteld werd. Hopelijk word je snel gerust gesteld.
@de borstvoedende moeders Wat leuk, zo wordt "langvoeden" inderdaad wat "normaler". Ik hoop echt dat we het nog even volhouden hier, al voed ik nu soms al met kromme tenen.
Van mijn vorige zwangerschap weet ik nog dat ik mij vanaf die eerste goede echo nauwelijks nog zorgen heb gemaakt. Zelfs toen er twijfel was of de kleine wel genoeg groeide bleef ik vrij nuchter en had er vertrouwen in dat alles goed was (wat gelukkig ook het geval was). Nu maar hopen dat dat nu weer zo is...
@grapjasje Ik heb bij mijn eerste meer dan een week licht bloedverlies gehad (ook rood op sommige dagen). Was niets aan de hand, maar je kunt jezelf daar zo gek over maken. Deze keer voor de positieve test een dag of twee bruine afscheiding gehad, dus ik dacht eigenlijk dat ik gewoon ongesteld werd. Hopelijk word je snel gerust gesteld.
@de borstvoedende moeders Wat leuk, zo wordt "langvoeden" inderdaad wat "normaler". Ik hoop echt dat we het nog even volhouden hier, al voed ik nu soms al met kromme tenen.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
woensdag 8 november 2017 om 20:36
Wat leuk dat ik al in de tabel sta!
Grapjas: ik snap dat je daar van schrikt. Ik heb van de week zelfs een nachtmerrie gehad dat ik ineens bloed verloor en een miskraam aan voelde komen
Maar bloedverlies kan echt nog alle kanten en hoeft niets te betekenen.
Suusje: oh dat is wel even eng ja. Gelukkig toch geen tbc.
Wat leuk dat voor sommige de echo al bijna is! de tijd kruipt hier in dat opzicht nu even voorbij. Ik vond de vorige keer de eerste echo ook een grote geruststelling en de tweede nog meer volgens mij.
Ik ben sinds gisterenavond ineens een beetje misselijk. Verder ook hartstikke moe en mijn zoontje heeft me aangestoken met zijn verkoudheid
Qua borstvoeding lijkt hier nog niets veranderd. Mijn productie is sowieso minimaal sinds ik heb afgebouwd naar twee keer per dag. Maar het is nog niet gevoelig.
Grapjas: ik snap dat je daar van schrikt. Ik heb van de week zelfs een nachtmerrie gehad dat ik ineens bloed verloor en een miskraam aan voelde komen
Maar bloedverlies kan echt nog alle kanten en hoeft niets te betekenen.
Suusje: oh dat is wel even eng ja. Gelukkig toch geen tbc.
Wat leuk dat voor sommige de echo al bijna is! de tijd kruipt hier in dat opzicht nu even voorbij. Ik vond de vorige keer de eerste echo ook een grote geruststelling en de tweede nog meer volgens mij.
Ik ben sinds gisterenavond ineens een beetje misselijk. Verder ook hartstikke moe en mijn zoontje heeft me aangestoken met zijn verkoudheid
Qua borstvoeding lijkt hier nog niets veranderd. Mijn productie is sowieso minimaal sinds ik heb afgebouwd naar twee keer per dag. Maar het is nog niet gevoelig.
woensdag 8 november 2017 om 20:51
Jeetje wat een hoop berichten weer!! Ik kan zo even niet terughalen wie wat precies gezegd heeft (lees wel alles mee):
Gefeliciteerd voor de nieuwe dames die erbij zijn gekomen!!
Ik heb vandaag met vk gebeld: 22 november een intake en dan 24 november echo. Nog ruim 2 weken geduld dus! Ik voel mij wel ontzettend zwanger.
@misselijkheid: Ik ben net als de eerste keer weer steeds misselijker aan het worden. Ik had de stille hoop dat het deze keer beter zou gaan maar heb nergens meer zin in, behalve - gek genoeg - in junkfood, terwijl ik dat normaal nooit zo’n fan van ben. Verder de hele dag een zeurderig misselijk gevoel. Vorige keer hield ik vanaf 7 weken tot 12 weken niks binnen. We gaan het wel zien hoe het nu loopt.
@bloedverlies: naar is dat hè! Het hoeft inderdaad niks te betekenen. Bij mijn vorige zwangerschap 3 weken gehad en telkens werd mij door gynacoloog gezegd 50% kans dat het toch blijft plakken. En als je geen krampen hebt is dat alleen maar goed teken.
@tbc: oh dat zijn echt dingen waar je van tevoren niet zo bij stil staat. Wat zal je geschrokken zijn geweest. Gelukkig lijkt het dus goed!
@borstvoeding: ik wil voorlopig nog de ochtenden blijven geven, echt een intiem moment voor ons beiden, maar in combi met misselijkheid valt het mij wel zwaar. Dochter is er alleen nog erg aan gehecht. Heb de stille hoop dat ze de laatste voeding ook zelf afbouwt. Nog meer dames die aan het afbouwen zijn of blijven jullie doorvoeden? Hoe reageren jullie kindjes erop?
Succes en sterkte allemaal met deze spannende weken en hopelijk binnenkort de eerste positieve echo’s!
Gefeliciteerd voor de nieuwe dames die erbij zijn gekomen!!
Ik heb vandaag met vk gebeld: 22 november een intake en dan 24 november echo. Nog ruim 2 weken geduld dus! Ik voel mij wel ontzettend zwanger.
@misselijkheid: Ik ben net als de eerste keer weer steeds misselijker aan het worden. Ik had de stille hoop dat het deze keer beter zou gaan maar heb nergens meer zin in, behalve - gek genoeg - in junkfood, terwijl ik dat normaal nooit zo’n fan van ben. Verder de hele dag een zeurderig misselijk gevoel. Vorige keer hield ik vanaf 7 weken tot 12 weken niks binnen. We gaan het wel zien hoe het nu loopt.
@bloedverlies: naar is dat hè! Het hoeft inderdaad niks te betekenen. Bij mijn vorige zwangerschap 3 weken gehad en telkens werd mij door gynacoloog gezegd 50% kans dat het toch blijft plakken. En als je geen krampen hebt is dat alleen maar goed teken.
@tbc: oh dat zijn echt dingen waar je van tevoren niet zo bij stil staat. Wat zal je geschrokken zijn geweest. Gelukkig lijkt het dus goed!
@borstvoeding: ik wil voorlopig nog de ochtenden blijven geven, echt een intiem moment voor ons beiden, maar in combi met misselijkheid valt het mij wel zwaar. Dochter is er alleen nog erg aan gehecht. Heb de stille hoop dat ze de laatste voeding ook zelf afbouwt. Nog meer dames die aan het afbouwen zijn of blijven jullie doorvoeden? Hoe reageren jullie kindjes erop?
Succes en sterkte allemaal met deze spannende weken en hopelijk binnenkort de eerste positieve echo’s!
donderdag 9 november 2017 om 08:41
Qua borstvoeding is het bij mij nu toch wel snel van gevoelig naar pijnlijk gegaan, maar dan vooral links. Mijn zoontje snapte het begrip 'op' heel goed, en krijgt nu nog zo'n 3 keer per dag borstvoeding. Vooral in de nachten is het handig. Ik ben nu niet aan het afbouwen, en zal wel zien hoe het zich ontwikkelt. Maar ik zou het in ieder geval wel fijn vinden als mijn zoontje zelf beslist om te stoppen als er geen melk meer is.
Misselijk ben ik alleen lichtjes bij vlagen, maar ik heb wel wat minder eetlust. Door de borstvoeding moet ik heel veel eten en daar heb ik nu sinds twee weken wat minder zin in. Gevolg: 2 kg eraf... Daar ben ik niet blij mee, want ik ben al aan de dunne kant. Dus nu maar weer aan de volle producten en toch proberen meer te eten.
Vermoeidheid, daar heb ik nu vooral last van. En ik ga vrijdagavond nog wel naar een festival. Gelukkig heb ik vrijdagen vrij, dus ik ga maar gewoon meedutten met mijn zoontje en hopelijk heb ik dan in de avond wat meer energie.
Zorgen maken heb ik de gehele zwangerschap van mijn zoontje gedaan. Ik denk dat ik te veel weet wat er op welk stadium nog fout kan gaan. Ik heb wel vaak gewenst dat hij er gewoon al was, en zowaar werd hij ook te vroeg geboren (met 36 weken)
Ik weet nu 16 dagen dat ik zwanger ben en nog 7 dagen tot de echo. Aangezien ik de eerste 16 dagen ben doorgekomen, moeten de komende 7 ook wel lukken
Misselijk ben ik alleen lichtjes bij vlagen, maar ik heb wel wat minder eetlust. Door de borstvoeding moet ik heel veel eten en daar heb ik nu sinds twee weken wat minder zin in. Gevolg: 2 kg eraf... Daar ben ik niet blij mee, want ik ben al aan de dunne kant. Dus nu maar weer aan de volle producten en toch proberen meer te eten.
Vermoeidheid, daar heb ik nu vooral last van. En ik ga vrijdagavond nog wel naar een festival. Gelukkig heb ik vrijdagen vrij, dus ik ga maar gewoon meedutten met mijn zoontje en hopelijk heb ik dan in de avond wat meer energie.
Zorgen maken heb ik de gehele zwangerschap van mijn zoontje gedaan. Ik denk dat ik te veel weet wat er op welk stadium nog fout kan gaan. Ik heb wel vaak gewenst dat hij er gewoon al was, en zowaar werd hij ook te vroeg geboren (met 36 weken)
Ik weet nu 16 dagen dat ik zwanger ben en nog 7 dagen tot de echo. Aangezien ik de eerste 16 dagen ben doorgekomen, moeten de komende 7 ook wel lukken
donderdag 9 november 2017 om 09:11
Hallo lieve meiden!
Het spijt me dat ik niet regelmaat wat schrijf maar ik heb niet zo veel te melden op dit moment haha.
Ik lees wel iedere dag mee overigens!
Nog 23 dagen tot mijn eerste echo, God wat lang.
Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger, voel eigenlijk weinig...
Dat maakt me onzeker.
Enige wat opvallend is;
- meer honger, kan echt flauw worden als ik niet op tijd eet.
- wat aders op mn borsten.
Dat was het wel eigenlijk...
Voel me met vlagen echt onzeker.
Geen pijnlijke krampen, geen druppel oud bloed helemaal niks gelukkig dus daar houd ik mij maar aan vast.
Slopend wel deze tijd tot de echo haha.
Hoe gaan jullie daarmee om? Doen jullie nog bepaalde aanpassingen in je voeding??
Ben echt een koffieleut maar ik heb mijn max ingesteld op 2-3.
Het spijt me dat ik niet regelmaat wat schrijf maar ik heb niet zo veel te melden op dit moment haha.
Ik lees wel iedere dag mee overigens!
Nog 23 dagen tot mijn eerste echo, God wat lang.
Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger, voel eigenlijk weinig...
Dat maakt me onzeker.
Enige wat opvallend is;
- meer honger, kan echt flauw worden als ik niet op tijd eet.
- wat aders op mn borsten.
Dat was het wel eigenlijk...
Voel me met vlagen echt onzeker.
Geen pijnlijke krampen, geen druppel oud bloed helemaal niks gelukkig dus daar houd ik mij maar aan vast.
Slopend wel deze tijd tot de echo haha.
Hoe gaan jullie daarmee om? Doen jullie nog bepaalde aanpassingen in je voeding??
Ben echt een koffieleut maar ik heb mijn max ingesteld op 2-3.
Oké schat
donderdag 9 november 2017 om 16:27
Ik vind het ook lastig wat te schrijven, maar lees alles mee! Ik heb zelf gewoon weinig om te vertellen
Hier gelukkig volgende week de echo. Merk dat ik de spanning wel mee vind vallen, komt misschien omdat ik al een kleintje heb lopen en genoeg afleiding heb. Daarnaast geeft mijn lichaam heel duidelijk aan dat ik zwanger ben en dat stelt me wel gerust.
Gisteren is MvM langs geweest, ben blij dat ze geweest is, merk dat ik iets minder misselijk ben als vorige keer (tot nu toe). De test was gelijk heel duidelijk en dat was fijn want heb er maar 1 gedaan 2 weken geleden.
Mijn zusje heeft van de week ook verteld dat ze al 2,5 jaar probeert om zwanger te worden en dat dat niet lukt (nu medische molen) en dat is wel pijnlijk. Aangezien ze ook nog niet weet dat ik zwanger ben en wij ongeveer dezelfde tijd zijn begonnen en al 1 kind hebben en nu dus weer zwanger zijn.
En zo zeg ik dat t hier rustig is, maar zie toch dat ik veel te vertellen heb
Ben benieuwd naar de eerste echo’s en vind het heel fijn jullie verhalen te lezen.
Geniet ervan dames, dat is het belangrijkste
Hier gelukkig volgende week de echo. Merk dat ik de spanning wel mee vind vallen, komt misschien omdat ik al een kleintje heb lopen en genoeg afleiding heb. Daarnaast geeft mijn lichaam heel duidelijk aan dat ik zwanger ben en dat stelt me wel gerust.
Gisteren is MvM langs geweest, ben blij dat ze geweest is, merk dat ik iets minder misselijk ben als vorige keer (tot nu toe). De test was gelijk heel duidelijk en dat was fijn want heb er maar 1 gedaan 2 weken geleden.
Mijn zusje heeft van de week ook verteld dat ze al 2,5 jaar probeert om zwanger te worden en dat dat niet lukt (nu medische molen) en dat is wel pijnlijk. Aangezien ze ook nog niet weet dat ik zwanger ben en wij ongeveer dezelfde tijd zijn begonnen en al 1 kind hebben en nu dus weer zwanger zijn.
En zo zeg ik dat t hier rustig is, maar zie toch dat ik veel te vertellen heb
Ben benieuwd naar de eerste echo’s en vind het heel fijn jullie verhalen te lezen.
Geniet ervan dames, dat is het belangrijkste
vrijdag 10 november 2017 om 07:42
@ineedyoulove. Ik lees dat je wat onzeker bent omdat je minder klachten hebt. Dit had ik ook. Bij 5,6 dagen waren al mijn klachten opeens weg. Dat heb ik hier ook id groep gegooid. Helaas vanaf maandag 6 weken heel de dag misselijk, erg vermoeid en nog pijnlijkere borsten.
Ik hoop dat de misselijkheid weg gaat want eet bijna niks meer.

Maak je niet te veel zorgen de klachten kunnen de komende weken schommelen.
@februari2018
Je mag me id tabel zetten als je wil. Ik lees lekker mee en reageer af en toe. 4/7/18 uitgerekend. Positieve test 23/10 nod 25/10
Eerste echo as zondag
Heftig om te lezen van je zus! @003liesje lijkt me best lastig voor jullie om het straks te vertellen.
Ik hoop dat de misselijkheid weg gaat want eet bijna niks meer.
Maak je niet te veel zorgen de klachten kunnen de komende weken schommelen.
@februari2018
Je mag me id tabel zetten als je wil. Ik lees lekker mee en reageer af en toe. 4/7/18 uitgerekend. Positieve test 23/10 nod 25/10
Eerste echo as zondag
Heftig om te lezen van je zus! @003liesje lijkt me best lastig voor jullie om het straks te vertellen.
vrijdag 10 november 2017 om 12:35
Oh Fle4rtje, dan ben je de eerste met een echo
Is dit bij een verloskundige of echo bureau?
003liesje, wat een lastige situatie met je zusje. Hiervoor had je nog geen idee daarvan? Ik zou het zsm vertellen denk ik, want de klap is toch wel groot.
Ineedyourlove, ik had hetzelfde als jij. Nu ben ik precies 6 weken zwanger en ik was gisteravond echt doodmoe. Nu ga ik een dutje doen zodat ik vanavond hopelijk m'n festival volhoud... Met andere woorden, grote kans dat je er nog wel iets van gaat voelen
003liesje, wat een lastige situatie met je zusje. Hiervoor had je nog geen idee daarvan? Ik zou het zsm vertellen denk ik, want de klap is toch wel groot.
Ineedyourlove, ik had hetzelfde als jij. Nu ben ik precies 6 weken zwanger en ik was gisteravond echt doodmoe. Nu ga ik een dutje doen zodat ik vanavond hopelijk m'n festival volhoud... Met andere woorden, grote kans dat je er nog wel iets van gaat voelen
vrijdag 10 november 2017 om 13:20
vrijdag 10 november 2017 om 21:20
Leuk wat is er weer veel geschreven 
Grapjasje.. al uitslag van het bloed prikken?
Misselijkheid gelukkig nog weinig lastig. Bij m'n vorige zwangerschappen ook bijna niet misselijk geweest. Alleen van koffie. Heb ik nu weer een beetje dus drink t met mate. Heb t wel nodig want onze jongste is niet zo'n uitslaper helaas.. Vanochtend was t 5.22
Gister en vandaag een halve dage gelopen met de knoop van mn broek los. Echt begint t nu al
die skinny zit nu al niet meer zo lekker.
Meer meiden al last van? Zal wellicht komen doordat dit de 3e zwangerschap is. Buik zal wel gauw zichtbaar zijn gok ik..
Ik tel af.. nog maar 11 dagen tot de echo.
Grapjasje.. al uitslag van het bloed prikken?
Misselijkheid gelukkig nog weinig lastig. Bij m'n vorige zwangerschappen ook bijna niet misselijk geweest. Alleen van koffie. Heb ik nu weer een beetje dus drink t met mate. Heb t wel nodig want onze jongste is niet zo'n uitslaper helaas.. Vanochtend was t 5.22
Gister en vandaag een halve dage gelopen met de knoop van mn broek los. Echt begint t nu al
Ik tel af.. nog maar 11 dagen tot de echo.