Lijf & Lijn alle pijlers

Stoor me erg aan lachrimpels

06-11-2017 18:00 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik ben 33 en ik heb best veel lachrimpels. Nu merk ik dat het me echt iedere dag stoort en opvalt. Zeker op foto’s. Het is gewoon heel opvallend.
Ik heb het altijd al wel enigszins gehad maar toen ik nog in de 20 was stoorde het me niet. Ik heb het gevoel dat ik er sinds een jaar of 2 een stuk sneller ouder ben gaan uitzien.
(Moeder geworden en weinig slaap heeft ook niet geholpen) moet ook zeggen dat ik nooit goed heb gesmeerd met crèmes en afhalen van make up.

Nu ben ik niet zo’n fan van plastische chirurgie maar ik ben er ook niet tegen. Op dit moment lijkt me dit wel een stap te ver maar wat zijn dan de opties?
Ik heb gezocht op behandelingen, kom laser tegen en evt Botox. Botox ben ik nog wat huiverig voor.

Graag zou ik ervaringen willen horen of tips wat ik kan doen.

Groetjes Elsa
Voor de botoxgebruikers, werkt het zo dat als je eenmaal begint je er ook niet meer mee stopt? Ik snap dat het persoonlijk is, maar ben bang dat als je die stap zet je ook niet meer zonder kunt.
lemoos2 schreef:
06-11-2017 20:09
Ja maar voor 'plooien' qua kraaienpoten is Botox geschikt, voor fijne lijntjes wel een paardenmiddel. Misschien ook nog droogtelijnen door een vochtarme huid. Dan zijn er weer meer mogelijkheden als je toch huiverig staat tegenover Botox. Tegen plooien kun je niet noemenswaardig op qua laseren, peeling of tretinoïne.
Klopt. Sowieso is botox niet voor alle gedeeltes van het gezicht geschikt.
Hoe fijn zijn de lijntjes, al was ik 27 toen ik begon, de lijn op mijn voorhoofd was allang geen fijn lijntje meer en begon een groef te worden. Daar wou ik van af, plus ik wou 'erger' ook 'voor' zijn.

@TO

Het is niet zo dat je botox 1x kunt doen en dan klaar bent. De manier waarop je het een beetje moet zien is dat botox een bepaalde of meerdere spier lamlegt waardoor je een beweging niet of minder kunt maken die zorgt voor rimpels/lijnen.

Om mijn voorhoofd te gebruiken als voorbeeld. Mijn hele leven al trek ik enorm mijn wenkbrauwen op bij het praten en dergelijke, zodoende dat zich logischerwijs op een gegeven moment een lijn ontstaat die ook gewoon zichtbaar is als je niet je wenkbrauwen optrekt.
Door botox kan ik die beweging een stuk minder maken waardoor op een gegeven moment de lijn is vervaagd.
Het eerste jaar ben ik 4x per jaar geweest. Vorig jaar ook, maar nu hoeft ze mij pas 6 maanden na mijn laatste injecties te zien.
Maar goed, op een gegeven moment werkt de botox niet meer / is het uit je lichaam waardoor je weer dezeflde beweging kan/gaat maken die uberhaupt voor de lijnen/rimpels heeft gezorgd. Dat betekent niet dat je weer onmiddelijk heen moet rennen om er wat aan te doen als je dat niet wil, maar hoe langer je wacht hoe meer kans je weer krijgt dat de lijnen/groeven hoe je ze ook wil noemen zich weer in kerven.

Ik zou dus nu nadat mijn dokter heeft gezegd we zien elkaar over 6 maanden weer niet pas over een jaar weer gaan, want dan doe ik toch een soort van eerder behaald resultaat te niet.

Hoop dat ik het zo een beetje uitgelegd heb :)
lemoos2 schreef:
06-11-2017 20:09
Ja maar voor 'plooien' qua kraaienpoten is Botox geschikt, voor fijne lijntjes wel een paardenmiddel. Misschien ook nog droogtelijnen door een vochtarme huid. Dan zijn er weer meer mogelijkheden als je toch huiverig staat tegenover Botox. Tegen plooien kun je niet noemenswaardig op qua laseren, peeling of tretinoïne.
Het zijn een aantal diepe plooien maar ook behoorlijk wat kleinere lijntjes eromheen, die al op mijn wangen lijken te beginnen.
Heb je ervaring met laser/peeling of tretitoine? Dat laatste zegt me niets maar ik ga het even googelen.
dwynwen schreef:
06-11-2017 21:19
Klopt. Sowieso is botox niet voor alle gedeeltes van het gezicht geschikt.
Hoe fijn zijn de lijntjes, al was ik 27 toen ik begon, de lijn op mijn voorhoofd was allang geen fijn lijntje meer en begon een groef te worden. Daar wou ik van af, plus ik wou 'erger' ook 'voor' zijn.

@TO

Het is niet zo dat je botox 1x kunt doen en dan klaar bent. De manier waarop je het een beetje moet zien is dat botox een bepaalde of meerdere spier lamlegt waardoor je een beweging niet of minder kunt maken die zorgt voor rimpels/lijnen.

Om mijn voorhoofd te gebruiken als voorbeeld. Mijn hele leven al trek ik enorm mijn wenkbrauwen op bij het praten en dergelijke, zodoende dat zich logischerwijs op een gegeven moment een lijn ontstaat die ook gewoon zichtbaar is als je niet je wenkbrauwen optrekt.
Door botox kan ik die beweging een stuk minder maken waardoor op een gegeven moment de lijn is vervaagd.
Het eerste jaar ben ik 4x per jaar geweest. Vorig jaar ook, maar nu hoeft ze mij pas 6 maanden na mijn laatste injecties te zien.
Maar goed, op een gegeven moment werkt de botox niet meer / is het uit je lichaam waardoor je weer dezeflde beweging kan/gaat maken die uberhaupt voor de lijnen/rimpels heeft gezorgd. Dat betekent niet dat je weer onmiddelijk heen moet rennen om er wat aan te doen als je dat niet wil, maar hoe langer je wacht hoe meer kans je weer krijgt dat de lijnen/groeven hoe je ze ook wil noemen zich weer in kerven.

Ik zou dus nu nadat mijn dokter heeft gezegd we zien elkaar over 6 maanden weer niet pas over een jaar weer gaan, want dan doe ik toch een soort van eerder behaald resultaat te niet.

Hoop dat ik het zo een beetje uitgelegd heb :)
Ja super, dankjewel voor je zorgvuldige uitleg!
Elza84 schreef:
06-11-2017 21:51
Ja super, dankjewel voor je zorgvuldige uitleg!
Graag gedaan :)

Orienteer je gewoon, lees wat informatie op internet, en mocht je besluiten om het te doen:
Vraag eens in je netwerk, wie weet is er toch iemand die botox of andere injecties doen en goede ervaringen heeft, zo niet, lees dan in ieder geval zorgvuldig recencies en ga gewoon op consult.

Ik heb oa heel lang getwijfeld met waar heen te gaan omdat ik niemand in mijn netwerk had die me eventueel kon doorverwijzen, tot een collega vertelde graag botox te willen en dat haar vriendin goede ervaringen had met iemand. Vervolgens heb ik op internet goede recencies over die persoon gevonden en een afspraak gemaakt voor een consult.

Ik had mezelf al wat ingelicht en ik wist bijvoorbeeld dat voorhoofd ongeveer 10 tot 25 eenheden (units) nodig zijn. Ik had dus afgezien van goede recencies en dergelijke 2 criteria, ik wou niet naar een plek waar ze je een prijsopgaaf per gebied doen, omdat ik dan waarschijnlijk duurder uit zou zijn, ik wou me ook niet gelijk 20 of meer units aan laten praten.
(qua duurder, om je een idee te geven, waar ik woon is de kost per unit botox zo'n $9 a $10. Als men per 'gebied' adverteert zie ik vaak prijzen van voorhoofd $200 of meer. ik ben begonnen met 10 units, dus 10 x $9 was ik een totaal van $90 kwijt...als ik naar een plek was gegaan waar ze per gebied adverteren was ik dus in principe gewoon afgezet, want je weet dan niet hoeveel units ze inspuiten..)

Mijn dokter raadde 10 units aan, na 2 weken zou ik terug komen om te checken hoe dat beviel. Het consult was heel relaxt, kreeg de tijd om ook foto's van haarzelf voor en na te zien en ze bleef bij het onderwerp ipv allerlei andere dingen aan te raden / proberen te verkopen. Nadat ik de 10 units had gekregen had ik zo'n 2 weken later toen ik terug kwam voor controle een beetje een rare frons bij 1 wenkbrauw gekregen (amper zichtbaar maar wel voor ons natuurlijk) dus heeft ze er 2 eenheden (gratis) bij gezet ter corrigeren als in, dat hoort bij de service en genoteerd dat ik voortaan 12 units nodig ben maar dat de extra 2 bij de wenkbrauwen worden gezet ivm dat kleine fronsje.

Overigens, ik wil het niemand aanpraten maar omdat ik zelf tevreden ben deel ik wel graag mijn ervaringen, ik vond het wel eng de eerste keer want je hoort natuurlijk ook over het kleine percentage waar het wel mis gaat..uiteindelijk besloot ik dat mocht dat zo zijn..ik er maar 4 maanden mee moet leven want tegen die tijd is het wel uitgewerkt de 1e keer.
Elza84 schreef:
06-11-2017 21:50
Het zijn een aantal diepe plooien maar ook behoorlijk wat kleinere lijntjes eromheen, die al op mijn wangen lijken te beginnen.
Heb je ervaring met laser/peeling of tretitoine? Dat laatste zegt me niets maar ik ga het even googelen.
Alleen met tretinoïne (oftewel retinolzuur/retin A). In NL enkel op recept verkrijgbaar. Ik had met 35 beginnende lijnen (als in: als ik bijna letterlijk met mijn neus tegen de spiegel stond, zag ik de eerste lijnen tussen mijn wenkbrauwen). Die zijn nu helemaal weg (ben nu 38). Naast die verdwenen lijntjes zie ik nog veel meer voordelen. En het is spotgoedkoop, ongeveer 8,- voor een tube waar je 2 maanden mee kunt doen. Maar voor plooien doet het denk ik niets. Die voor en na foto's, met name die dramatische, dat is voor 99% het resultaat van een filler.

Peeling en laser durf ik niet. Heb bij een vriendin gezien hoe zo'n chemische peeling (glycolzuur) kan uitpakken. Ze liep drie weken erbij als een geflambeerde kers. Na de vervelling zag ze er precies hetzelfde uit als voorheen. En laser, ik ben daar of te bang voor of te krenterig voor :-D.
Elza84 schreef:
06-11-2017 20:14
Voor de botoxgebruikers, werkt het zo dat als je eenmaal begint je er ook niet meer mee stopt? Ik snap dat het persoonlijk is, maar ben bang dat als je die stap zet je ook niet meer zonder kunt.
Je moet wel oppassen dat je niet door gaat slaan ja.
Ik ken iemand die totaal doorgeslagen is niet mooi.
Ik heb er nu 1 jaar tussen laten zitten. Eigenlijk te veel maar nu weer extra blij dat mijn voorhoofd strakker is.
Ik zou best meer willen laten doen maar ja zo blijf je bezig. Het is ook echt duur.
dwynwen schreef:
06-11-2017 19:54
Ik vind je ook geen aansteller hoor.

Zoals ik zei, ik stoorde me enorm aan mijn voorhoofd lijnen dat ik na een behoorlijke tijd wikken en wegen besloot om eens botox te proberen, ik ben blij dat ik de stap heb genomen.

Ik schaam me er ook niet voor of doe er stiekem over, mijn beste vriendinnen weten het gewoon.
Het is toch ook niets om voor te schamen, jij moet met jezelf leven en als jij hier gelukkig van wordt dan is dat toch helemaal goed :)
Bjort schreef:
07-11-2017 13:46
Het is toch ook niets om voor te schamen, jij moet met jezelf leven en als jij hier gelukkig van wordt dan is dat toch helemaal goed :)
Eens.
Maar ik geloof dat er best veel mensen zijn die het voor zich houden in hun naaste vrienden kring, wellicht uit angst voor kritiek of omdat ze willen doen alsof het puur natuur is?
dwynwen schreef:
07-11-2017 16:38
Eens.
Maar ik geloof dat er best veel mensen zijn die het voor zich houden in hun naaste vrienden kring, wellicht uit angst voor kritiek of omdat ze willen doen alsof het puur natuur is?
Ja ik snap dat ook wel, ik vind alleen dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij/zij aan zichzelf wil laten verbouwen.

Ik zelf zou het niet zo gauw doen, ik heb niet echt een goed zelfbeeld en een botoxje helpt daar ook niet bij ben ik bang.
Bjort schreef:
07-11-2017 17:03
Ja ik snap dat ook wel, ik vind alleen dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij/zij aan zichzelf wil laten verbouwen.

Ik zelf zou het niet zo gauw doen, ik heb niet echt een goed zelfbeeld en een botoxje helpt daar ook niet bij ben ik bang.
:hug:

Nee, dat denk ik ook niet.
Hoi Elza,je schrijft dat jij je stoort aan je lachrimpels maar botox nog ff achterwege
wilt laten. Belangrijk is genoeg te drinken,te slapen en gezond te eten. Ik zou toch een crème gaan gebruiken voor je gezicht om te voorkomen dat je huid te droog wordt. Rimpels haalt deze echter niet weg en daar gaat het ook niet om. Maar dit zijn de tips die ik je op dit moment kan geven. En nee,ik vind je geen aansteller hoor. Mocht je ooit botox overwegen zorg dan ervoor dat je bij een goede arts en
kliniek terecht kunt.
Geraldine schreef:
11-11-2017 18:16
Hoi Elza,je schrijft dat jij je stoort aan je lachrimpels maar botox nog ff achterwege
wilt laten. Belangrijk is genoeg te drinken,te slapen en gezond te eten. Ik zou toch een crème gaan gebruiken voor je gezicht om te voorkomen dat je huid te droog wordt. Rimpels haalt deze echter niet weg en daar gaat het ook niet om. Maar dit zijn de tips die ik je op dit moment kan geven. En nee,ik vind je geen aansteller hoor. Mocht je ooit botox overwegen zorg dan ervoor dat je bij een goede arts en
kliniek terecht kunt.

bedankt voor je reactie! Ik heb eens zo’n huidscan laten doen en daaruit bleek wel dat ik een behoorlijk droge huid heb. Ik kreeg toen een heel duur vitamine supplement in poedervorm mee maar dat is zo vies en ook niet te betalen om dat te blijven gebruiken. Ik heb het ook niet lang genoeg gebruikt om te weten of het werkt.
Ik denk ook dat weinig drinken een grote rol speelt.
Elza84 schreef:
11-11-2017 20:08
bedankt voor je reactie! Ik heb eens zo’n huidscan laten doen en daaruit bleek wel dat ik een behoorlijk droge huid heb. Ik kreeg toen een heel duur vitamine supplement in poedervorm mee maar dat is zo vies en ook niet te betalen om dat te blijven gebruiken. Ik heb het ook niet lang genoeg gebruikt om te weten of het werkt.
Ik denk ook dat weinig drinken een grote rol speelt.
Graag gedaan!

Een vitamine supplement o_o ? Dat klinkt inderdaad erg goor. Zou ik zeker niet meer gaan nemen. Ik gebruik in de ochtend en in de avond een crème voor mijn gezicht en een eentje voor mijn ogen. Ik masseer het altijd voorzichtig in en dat voelt fijn. Ook voor mijn handen gebruik ik een goede handcrème. Misschien een optie!
Drink veel water & smeer alsnog elke dag een rimpelcrème?
Ik geloof ook dat ik rond mijn 33ste ben begonnen met Botox. Ook om die lachrimpels. Ik doe sindsdien eens per jaar iets, frons of lachrimpels. Wat me 't meeste stoort op dat moment. Ze zeggen dat je 't moet bijhouden om de 3/4 maand. Maar dat bepaal jezelf. Vind het wel prima zo. Ga wel naar 'n goede kliniek, kost meer maar is oh zo belangrijk (ik heb eens een vrouw met mislukte Botox ontmoet, had ze bij een beauty salon ofzo laten doen, voor nog geen 100 euro. Het was vreselijk). Bij een goede kliniek zal er niks misgaan.
SonjaS schreef:
11-11-2017 20:36
Ik geloof ook dat ik rond mijn 33ste ben begonnen met Botox. Ook om die lachrimpels. Ik doe sindsdien eens per jaar iets, frons of lachrimpels. Wat me 't meeste stoort op dat moment. Ze zeggen dat je 't moet bijhouden om de 3/4 maand. Maar dat bepaal jezelf. Vind het wel prima zo. Ga wel naar 'n goede kliniek, kost meer maar is oh zo belangrijk (ik heb eens een vrouw met mislukte Botox ontmoet, had ze bij een beauty salon ofzo laten doen, voor nog geen 100 euro. Het was vreselijk). Bij een goede kliniek zal er niks misgaan.

Sonja is botox voor die kraaienpootjes niet een paardenmiddel? Ik snap een diepe frons is met botox makkelijk te verslappen, maar al die dunne lijntjes, het zijn er bij mij echt veel. Hoe doen ze dat dan?
Elza84 schreef:
11-11-2017 20:58
Sonja is botox voor die kraaienpootjes niet een paardenmiddel? Ik snap een diepe frons is met botox makkelijk te verslappen, maar al die dunne lijntjes, het zijn er bij mij echt veel. Hoe doen ze dat dan?
Ze zetten meerdere prikjes tussen of op de lachrimpels, een stuk of 3 (per kant) als ik me 't goed herinner die de zone minder rimpelig maken. Ik heb 't resultaat nooit over the top gevonden. Maar weet niet helemaal zeker of ik je vraag heb beantwoord...
SonjaS schreef:
12-11-2017 09:16
Ze zetten meerdere prikjes tussen of op de lachrimpels, een stuk of 3 (per kant) als ik me 't goed herinner die de zone minder rimpelig maken. Ik heb 't resultaat nooit over the top gevonden. Maar weet niet helemaal zeker of ik je vraag heb beantwoord...
Zo inderdaad hoor. Ze verlammen gewoon die spiertjes daar zodat deze niet meer bewegen.
Ze kijken hoe die kraaiepootjes er in rust uit zien en als je lacht en aan de hand daarvan kunnen ze zien waar en hoeveel prikjes nodig zijn.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-11-2017 13:34
Reden: ivm onderzoek
98.46% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven