Gezondheid alle pijlers

Zorgverzekering 2018

12-11-2017 23:30 66 berichten
Hallo allemaal!

Het is weer zover, tijd om een zorgverzekering uit te kiezen. Voor 12 uur vanavond moeten alle verzekeraars hun premies bekend hebben gemaakt. Het valt me op dat er zijn die tot op het laatste moment wachten tot ze een concurrerend genoeg besluit nemen.

Op zich zit ik op dit moment wel goed, maar wie weet is er iets beters te vinden en daar komen jullie om de hoek.
Wat ik wel weet is dat ik me verzeker via Independer, vanwege de gratis tandverzekering bij ongevallen, daar ik op mijn brommertje tuf en een ongeluk in een klein hoekje zit, weet ik het maar beter zeker.

Waar zijn jullie dit jaar verzekerd? Is het bevallen of ben je van plan over te stappen?
Ik zit al een paar jaar bij DSW. Op zich bevalt me dat niet slecht, maar sommige tandartskosten worden wel slecht vergoed. Aangezien ik wat kwakkel, ga ik er wel goed naar kijken.

M’n eigen risico gooi ik sowieso niet omhoog. Ben afgelopen jaren 2x over het verplichte eigen risico heen geweest. Gelukkig had ik het niet verder opgeschroefd.
Alle reacties Link kopieren
Houd er wel rekening mee dat veel vergelijkingssites van een bepaalde zorgverzekeraar is (Independer is bijvoorbeeld van Achmea).

Dat is een beetje “ Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend”...

En vraag ook bij jouw zorgverleners na met welke verzekeraars zij Eem contract hebben. Straks ben je misschien heel goed aanvullend verzekerd, maar wordt de fysio niet vergoed, omdat net met jouw favoriete praktijk geen contract is...
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
OpenHaardVuur schreef:
13-11-2017 10:12
Houd er wel rekening mee dat veel vergelijkingssites van een bepaalde zorgverzekeraar is (Independer is bijvoorbeeld van Achmea).

Dat is een beetje “ Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend”...

En vraag ook bij jouw zorgverleners na met welke verzekeraars zij Eem contract hebben. Straks ben je misschien heel goed aanvullend verzekerd, maar wordt de fysio niet vergoed, omdat net met jouw favoriete praktijk geen contract is...
Klopt, dit soort sites krijgen van de zorgverzekeraars geld. En van niet gecontracteerde zorgverleners krijg je soms of niet alles vergoed of je moet eerst zelf voorschieten. Je kunt bij je beslissing niet alleen maar blindelings op de premie afgaan.
De goedkoopste zijn budgetpolissen,mag je zelf dus niet je zorgverlener kiezen.
Dat zou ik dus niet willen. Als ik kanker krijg wil ik gewoon naar het beste behandelcentrum en niet naar een streekziekenhuis.
Ik ga vergelijken via de site van de consumentenbond, die heeft geen belang bij een bepaalde verzekering.
Voor het geval dat iemand eroverheen gelezen heeft. Ik verzeker me via Independer omdat je er dan gratis een ongevallentandartsverzekering bij krijgt die dekt tot 10.000 euro en met mijn brommertje vind ik dat een geruststellende gedachte.
Ik zit dit jaar bij Besured, bevalt prima, maar heb dan ook eigenlijk geen kosten. Niet aanvullend verzekerd. Nu ik zwanger ben, is het misschien nog wel de moeite waard om uit te zoeken hoe ik er het voordeligst uit kom, wel/niet aanvullend etc.
Ik kijk bij een zorgverzekeraar welke medicijnen worden vergoed en bij welk ziekenhuis ik terecht kan met een basisverzekering.
Was jaren bij het Zilverenkruis en zo opeens kon ik met een basis niet meer bij mijn eigen ziekenhuis terecht. En soms weten ze aan het eind van het jaar nog niet welke ziekenhuizen ze een contract mee hebben of niet. Vind ik een slechte zaak. Afgelopen jaar was ik bij DSW, eens kijken of ze volgend jaar mijn ziekenhuis nog onder contract hebben
Ditzo biedt de pechvogelhulp. Dat gaat verder dan alleen de tandarts.
Ik moet het ook gaan uitzoeken, ik vind het alleen zo veel gedoe en zo ondoorzichtig allemaal. Vorig jaar was eenvoudig: ik verwachtte geen bijzonderheden en aangezien ik via mijn werk bij een verzekeraar een vergoeding voor een kleine aanvullende verzekering kreeg is het die geworden, met extra hoog eigen risico.

Volgend jaar gaan we echter weer aan de slag met vruchtbaarheidsbehandelingen, waardoor ik met een beetje geluk kosten maak m.b.t. een zwangerschap en met heel veel geluk ook nog een bevalling in 2018. Dus ik moet weer uitzoeken welke kosten ik verwacht te gaan maken (kraamzorg, ziekenhuisbevalling, zwangerschapscursus, lacatatiekundige, etc), wat er vergoed wordt (en welke aanbieders dan wel/niet gecontracteerd zijn), wat de bijbehorende premie is en hoe ik dan in totaal het goedkoopst uitkom. Ik heb dat al eens eerder gedaan en toen bleek een verzekering die niet alles dekte uiteindelijk toch veel voordeliger te zijn. Zo uitgebreid doet Independer het helaas niet. En dan nog is het natuurlijk een gok of je die kosten ook daadwerkelijk maakt (mijn vorige bevalling werd bv. al gauw medisch), maar dat is natuurlijk de hele essentie van verzekeren.

Mocht iemand al druk bezig gegaan zijn met een dergelijk Excelletje of tips hebben voor goede zorgverzekeraars bij zwangerschap, hou ik me aanbevolen ;-D
DSW lijkt me de beste.
Ik zit nu bij Anderzorg.
Pluisi schreef:
13-11-2017 10:30
Dat zou ik dus niet willen. Als ik kanker krijg wil ik gewoon naar het beste behandelcentrum en niet naar een streekziekenhuis.

Is niet bij alle verzekering.
Pfff wat vind ik dit toch elk jaar een lastige klus.
Ik ben echt nog nooit bij de fysio geweest maar stel dat ik het aankomend jaar wel nodig heb? Ik heb een aanvullende tandarts verzekering tot 500 euro maar stel dat ik er aankomend jaar vet overheen ga? Voor de rest mankeer ik nooit wat maar stel dat ik wel wat ga mankeren?

Tot hoe lang (leeftijd) accepteren verzekeringen je nog direct? Is het directe acceptatie afhankelijk van leeftijd? Zo ja: is het dan wel verstandig om elk jaar over te stappen? Checken verzekeringen voorheen gemaakte kosten? Baseren ze daar een acceptatie op? Zo ja: Op welke leeftijd moet je dan dus voorzichtig worden met overstappen omdat uiteindelijk echt iedereen gaat proberen je te weren? Of hoef ik hier helemaal geen rekening mee te houden?

Vragen vragen. Iemand?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Voor de basisverzekering geldt een acceptatieplicht Enn, dus je kunt altijd overstappen. Ook voor aanvullende verzekeringen stelt niet elke verzekeraar aanvullende eisen. Dat staat vaak vermeld op die vergelijkingswebsites.

Verkijk je niet op wat je nodig hebt. Een aanvullende verzekering kost je al snel > 300 eur per jaar, kun je dan niet beter zelf een paar sessies fysio betalen als je die incidenteel nodig hebt? Als je ècht iets mankeert dan wordt dat meestal toch uit de basisverzekering betaald. Ik heb bijvoorbeeld een operatie van 13,000 eur gehad en op mijn eigen risico na is die volledig vergoed vanuit de basisverzekering.
Aha ok, Thanks! Dat relativeert al een hoop vragen die in mij opkomen als ik aan het vergelijken ben.

Bijvoorbeeld een tandarts verzekering:
Ik plan nu meestal een kroon en het totaalbedrag ligt veelal rond 600 euro. Ik kan me verzekeren voor een 500 of 750 euro. 750 euro kost me op maandbasis rond 40 euro. Verzeker ik me voor 500 euro scheelt me dat ongeveer de helft.

12x40 = 480 euro
12x 20= 240 euro + de 100 die ik zelf moet betalen = 340

Ben ik nou gek? Nee toch? Zo simpel liggen de zaken toch?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
13-11-2017 22:45
Pfff wat vind ik dit toch elk jaar een lastige klus.
Ik ben echt nog nooit bij de fysio geweest maar stel dat ik het aankomend jaar wel nodig heb? Ik heb een aanvullende tandarts verzekering tot 500 euro maar stel dat ik er aankomend jaar vet overheen ga? Voor de rest mankeer ik nooit wat maar stel dat ik wel wat ga mankeren?

Tot hoe lang (leeftijd) accepteren verzekeringen je nog direct? Is het directe acceptatie afhankelijk van leeftijd? Zo ja: is het dan wel verstandig om elk jaar over te stappen? Checken verzekeringen voorheen gemaakte kosten? Baseren ze daar een acceptatie op? Zo ja: Op welke leeftijd moet je dan dus voorzichtig worden met overstappen omdat uiteindelijk echt iedereen gaat proberen je te weren? Of hoef ik hier helemaal geen rekening mee te houden?

Vragen vragen. Iemand?
Fysio moet je aanvullend voor verzekerd zijn. Was zelf voor 9 behandelingen verzekerd. Extra behandelingen (geloof t/m 21behandelingen heb ik zelf betaald. Na operatie werd het een chronische aandoening en betaalt de zorgverzekering weer alles.
Je hoeft je niet overal voor te verzekeren als je, mocht je wel extra kosten maken, het geld hebt om dat te betalen. Ik was nu goedkoper uit met zelf gedeelte te betalen als dat ik me voor meer fysio had verzekerd.
Ik verzeker de tandarts bij ixorg. Daar heb ik een paar jaar meer premie ingeleid en nu een spaarpotje van 300 euro. Ik betaal alleen maandkosten, iets van 6 euro, en mocht t hoger uitvallen dan verdelen ze de rest in termijnen. En tandkosten bij ongevallen zijn meeverzekerd voor een mooi bedrag, dus loont meer dan zelf sparen.
En als ik geen kosten maak gaat t potje mee naar volgend jaar. Ideaal!

Ziektekosten is lastiger. Ieder jaar doe ik fysio vanwege Mn sport blessuregevoelig maar ieder jaar krijg ik niets en heb ik fysio niet nodig. Jammer dat ik dat niet ook gewoon gespaard heb...
Het gaat gezellig worden, dat uitzoeken...

Kind zal binnenkort andere (dure) medicatie krijgen die niet in de basisverzekering zit en zoals ik heb begrepen zelfs bijna nergens meer in de aanvullende zit...

Eens kijken wat goedkoper is: zelf ophoesten of voor een dure verzekering gaan en nog steeds bijbetalen. :'-(
Geweldig onderschrift! :proud:
Pluisi schreef:
13-11-2017 10:30
Dit dus, ik wil de beste zorg.

Wij zaten sinds afgelopen jaar bij FBTO ivm het aan- en uitzetten van de pakketten. Wij hebben recent besloten dat man gesteriliseerd gaat worden dus nu zet ik nog ff voor deze laatste maand een pakket aan voor geloof ik 13 euro en wordt hij als het goed is volgende maand geholpen. Voor 13 euro ipv 325 euro. Maar, die pakketten gaan er dus miv volgend jaar af.
Toffifee, zit er geen wachttijd aan die module vast? Lijkt me dat anders meer mensen dat trucje toepassen.
Erizon schreef:
14-11-2017 09:44
Toffifee, zit er geen wachttijd aan die module vast? Lijkt me dat anders meer mensen dat trucje toepassen.
Nee! Als het goed is niet tenminste, ik heb halverwege het jaar ook alternatieve geneeswijze aangezet en was op de 30e en de 1e van de nieuwe maand ging het in.

Maarr, waarschijnlijk is het wel de reden dat je vanaf volgend jaar die pakketten niet meer aan kunt zetten halverwege het jaar.
Ik ben ook weer druk aan het kijken en flink aan het twijfelen. Ga wel van een restitutiepolis naar een naturapolis, omdat ik nu gezien heb dat er echt nog wel voldoende keuze is. Bij sommige verzekeraars kan ik alsnog gewoon in alle ziekenhuizen terecht.

Zit er over te denken om het eigen risico maximaal omhoog te gooien omdat ik de afgelopen jaren nooit wat heb gehad en dat ook niet van plan ben. Gelukkig hebben we wel voldoende spaargeld voor het geval dat wel nodig mocht zijn maar dat geef ik liever ergens anders aan uit: dilemma.

Heb even gekeken als vriend en ik dat zouden doen en een van ons tweeën komt onverwachts in het ziekenhuis terecht dan staan we gewoon nog quitte met de korting die we dan allebei krijgen. De moeite waard dus.

We nemen wel een tandartsverzekering en voor hem ook nog fysio vanwege zijn zwakke knie, al hopen we dat dit jaar ook niet nodig te hebben.

En o ja, we betalen ook alles in een keer. Het lijkt misschien niet veel, maar je krijgt wel meer korting dan rente op je spaarrekening. Is alleen een goede tip voor mensen die dat hebben natuurlijk.
Ik word er nu alweer moedeloos van. Voordeel van zorg en zekerheid is dat je eigen risico ook in termijnen mag uitbetalen. Dat kan bij Unive dus niet. Maar het gaat mij vooral om de tandartsdekking. Ik zie nu al door de bomen het bos niet meer.
Enn schreef:
13-11-2017 23:10
Aha ok, Thanks! Dat relativeert al een hoop vragen die in mij opkomen als ik aan het vergelijken ben.

Bijvoorbeeld een tandarts verzekering:
Ik plan nu meestal een kroon en het totaalbedrag ligt veelal rond 600 euro. Ik kan me verzekeren voor een 500 of 750 euro. 750 euro kost me op maandbasis rond 40 euro. Verzeker ik me voor 500 euro scheelt me dat ongeveer de helft.

12x40 = 480 euro
12x 20= 240 euro + de 100 die ik zelf moet betalen = 340

Ben ik nou gek? Nee toch? Zo simpel liggen de zaken toch?
zo simpel kan het inderdaad zijn. :lijstje:
Het is goed om je hoofd er bij te houden als je aan het vergelijken bent. Daarom kost het mij ook zoveel tijd om uit te zoeken of ik dingen nu wel of niet wil verzekeren. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die af en toe nog aan zichzelf zit te twijfelen :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven