Gezondheid alle pijlers

Zorgverzekering 2018

12-11-2017 23:30 66 berichten
Hallo allemaal!

Het is weer zover, tijd om een zorgverzekering uit te kiezen. Voor 12 uur vanavond moeten alle verzekeraars hun premies bekend hebben gemaakt. Het valt me op dat er zijn die tot op het laatste moment wachten tot ze een concurrerend genoeg besluit nemen.

Op zich zit ik op dit moment wel goed, maar wie weet is er iets beters te vinden en daar komen jullie om de hoek.
Wat ik wel weet is dat ik me verzeker via Independer, vanwege de gratis tandverzekering bij ongevallen, daar ik op mijn brommertje tuf en een ongeluk in een klein hoekje zit, weet ik het maar beter zeker.

Waar zijn jullie dit jaar verzekerd? Is het bevallen of ben je van plan over te stappen?
Alle reacties Link kopieren
saartje- schreef:
14-11-2017 16:20
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die af en toe nog aan zichzelf zit te twijfelen :bonk:
Haha! Precies! Handig topic dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
ririanneke schreef:
12-11-2017 23:42
Het is goed alles uitpluizen geblazen. Want sommigen verhogen niet de premie van de aanvullende verzekering maar hebben het pakket wel soberder gemaakt. Bv 32 fysiobehandelingen in 2018 tegen 40 in 2017.
Dan heb je nog mazzel, hier de fysio verlaagd en voor hetzelfde pakketten betaal ik 5 euro p.m. meer. :-[
Ik ga ook even kijken. Ik betaal nu maar 80 euro per maand dus kan al bijna niet goedkoper(basisverzekering+hoogste eigen risico en dan kleine aanvullende).
Independer is niet onafhankelijk ( is van Achmea )

hier Univé basis + tandarts , 111 euro ga ik betalen in 2018.

Tandarts 1x controle en 3x mondhygiëniste p/j.
Lady: Wat ben je dan kwijt aan kosten voor die tandarts en mondhygieniste? Is misschien goedkoper als je zelf betaalt
Ik volg even. Zit al jaren bij Achmea maar durf eigenlijk nooit goed over te stappen 😕
Ik volg ook. Zit nu bij Ditzo, maar wil eigenlijk een betere tandartsverzekering.
Mijn premie (basis + aanvullend) gaat bijna twintig euro per maand omhoog?? Ik zat altijd bij een dochter van Avéro Achmea, maar die was dit jaar overgenomen door Avéro zelf. En dan nu dit?!

Ik kan ook niet weg, want wij krijgen al tien jaar iets heel belangrijks vergoed voor onze zoon wat heel lang niet door andere maatschappijen vergoed werd, en nu ook nog altijd punt van discussie is en veel geregel/aanvragen vergt.
Ik stap eigenlijk elk jaar over. Dit jaar zat ik bij Interpolis, en ik heb vorige week een verzekering afgesloten voor het komende jaar, bij Zilveren Kruis. Goedkopere premie, budgetpolis (ik zag dat ik dan gewoon nog naar mijn vaste ziekenhuis kan en in andere ziekenhuizen kom ik toch nooit) en verder qua vergoedingen ongeveer hetzelfde. Ik ben tevreden.
Heb voor volgend jaar toch weer gekozen voor Anderzorg. De premie voor volgend jaar blijft hetzelfde en ik heb een goedkopere tandartsverzekering genomen, want ik ben dit jaar bij lange na niet aan die 500 euro toegekomen, al vrees ik dat 250 te weinig zal zijn. Ik wacht het af.
Ha Cateautje, ik blijf ook bij Anderzorg, maar das meer uit luiheid. :P
miedo schreef:
10-12-2017 19:17
Ha Cateautje, ik blijf ook bij Anderzorg, maar das meer uit luiheid. :P
Ik denk dat je aardig fanatiek sportief over was gestapt als ze een tientje per maand duurder waren geworden volgend jaar. :proud:
Ik moet er ook naar gaan kijken, oudste zoon krijgt een beugel.
Dus op zoek naar een verzekering die deze kosten voor een groot deel dekt.
Heb ook naar anderzorg gekeken en valt onder Menzis maar als ik de ervaringen lees over Anderzorg word ik niet vrolijk van.
Mijn ervaringen zijn goed, tot nu toe. Heb alles altijd op tijd uitbetaald gekregen van wat ik heb gedeclareerd en dat wat in natura wordt uitbetaald gaat ook allemaal ruim op tijd.
Ik zat bij CZ Direct en stap nu over naar de gewone CZ. Man stapt ook over naar CZ. Die polissen zijn goed voor ons, ik heb goede ervaringen met CZ en via man's werk kunnen we ons collectief verzekeren.

Scheelt ons nu 50 euro per maand (met z'n tweeën). Tandartsverzekering hebben we wel beide opgezegd want, na wat gezoek en vergelijk, kwamen we erachter dat het voordeliger voor ons is om die controles en eventuele behandelingen zelf te betalen.

Man stapt elk jaar over want heeft ADHD medicatie en het ene jaar zit het in het pakket, het jaar erop krijg je weer niks vergoed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven