Gezondheid alle pijlers

Ik heb kanker en niks meer aan te doen ben pas 37

03-11-2017 00:50 433 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

2 weken geleden is er lymfeklierkanker bij mij geconstateerd en uit onderzoek is dus gebleken dat er niks meer aan te doen is.

Ik ben pas 37 en alleenstaande vader van 3 schatten van kinderen ik ben zo verdrietig en probeer mij tegenover mijn kinderen groot te houden wat erg moeilijk is.

Mijn oudste 2 zijn 11 en 13 jaar die weten het sinds een paar dagen en oh wat heb ik gehuild toen ik het vertelde.
Mijn jongste zoon is pas 2 die zal mij dus nooit kunnen herrinneren.

Ik weet niet wat mij is overkomen maar ik ga de komende tijd veel met mijn kinderen ondernemen en van hun genieten nu het nog kan.

Gr verdrietige papa
Waarom-ik,ik ben een keer in Disneyland Parijs geweest met mijn vriend. Dat was
hartstikke leuk. Het is net gewoon een ander wereldje en erg relaxed. Daar hou ik
wel van. In ieder geval veel plezier toegewenst :) !
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Nog een paar dagen en dan is het zo ver de zenuwen beginnen al een beetje op te komen.

Ik ben te weten gekomen als ik toch kom te overlijden dat ik mijn organen kan doneren ondanks de ziekte.

Daarom heb ik meteen een donorcodicil laten maken.
En is het mogelijk de ontvanger te ontmoeten dat zou ik graag willen.

Op dit moment voel ik mij nog best wel goed en ik zorg ervoor dat mijn conditie goed blijft en mezelf warm aankleed als ik van huis af ga zodat ik niks te pakken krijg.
Ik heb trouwens het graviola sap ook al binnen gekregen zit gewoon in een soort caprisone pakje best grappig met een rietje eraan.
En is makkelijk online te verkrijgen.
Fijn om te horen dat je toch besloten hebt om voor behandeling te gaan, al snap ik de beslissing om niet te behandelen ook heel erg goed.

Zelf heb ik de escalated beacopp kuur gehad. Ik heb 6 kuren gehad en in totaal heeft het 6 maanden geduurd. Het was zwaar maar bij mij kwam dat alleen maar omdat ik nergens tegen kon. Op de FB pagina van lotgenoten heb ik er alleen maar positieve verhalen over gehoord( lymfklier kanker hematon).

Ik wens jullie sowieso heel veel plezier toe in Disney en veel kracht toegewenst tijdens je behandelingen.
Alle reacties Link kopieren
Zo kids liggen in bed morgen vroeg om 10 uur gaan we vliegen we hebben er echt zin in.

Net op youtube allerlei filmpjes bekeken dus word n gezellig weekend
Bij uitzondering hebben ze gelukkig vrij gekregen van school.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je met je kinderen op reis gaat alleen ik vraag me nu wel zelf iets af omdat ik ook vaak bang ben dat ik kanker krijg en er niet op tijd bij ben.
Als je je nog goed genoeg voelt om te reizen hoe ben je er eigenlijk dan achter gekomen dat je toch kanker hebt?
Voelde je je slecht of waaraan merkte je het precies en hoe zijn ze erachter gekomen?
Alvast heel veel plezier met je kinderen in Disney!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier in Disney !
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier in disneyland!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
TO hoe was het? Hoe is het nu met je?
Sunny2017 schreef:
17-11-2017 00:49
..omdat ik ook vaak bang ben dat ik kanker krijg en er niet op tijd bij ben.
Als je je nog goed genoeg voelt om te reizen hoe ben je er eigenlijk dan achter gekomen dat je toch kanker hebt?
.
Vermoeidheid, bloedarmoede of bobbels op rare plekken. Je valt niet zomaar opeens om hoor.

Je angst klinkt best irrationeel en is compleet zinloos. Kanker krijg je, of niet, en je kunt het alleen bij sommige soorten een beetje ‘voor zijn’ door netjes je uitstrijkjes te laten maken (vanaf je 30e), mee te doen aan het BVO borstkanker (vanaf je 50e) en in het algemeen alert (maar niet hysterisch alert) te zijn. De grootste les die ik geleerd heb van het krijgen van (een andere soort) kanker is dat niet al je pijntjes en klachten gerelateerd zijn aan die kanker. Anders was ik al 10x dood geweest ipv weet kerngezond.

To, veel plezier in Disney!
To,hoe was jullie weekend weg en hoe gaat het nu met je?
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Het is vandaag 2 weken geleden dat ik ben begonnen met de behandeling en tot nu toe gaat het redelijk met mijn gezondheid.

De eerste week was ik zo ziek als een hond 4 dagen hoge koorts gehad en gelukkig zakte het af.

Het weekend Disney was fantastisch de kinderen kwamen ogen te kort zoveel was er te doen eigenlijk te kort om alles te kunnen zien, en ik heb zo erg genoten hoe vrolijk en blij ze waren.

Onze hotelkamer had een kingsize bed en ze hebben lekker naast mij gelegen ondanks dat ze een eigen bed hadden.
En weekend om nooit te vergeten met vooral veel selfies en filmpjes.

Iedereen bedankt voor de steunbetuiging doet me goed
Alle reacties Link kopieren
Zeer pakkend onderwerp waar ik niet alles van gelezen heb. Het pakt mij te hard.
Wel lees ik dat je eerst chemo weigerde en er nu toch voor gaat?
Ik hoop en duim voor jou en je kinderen man. Ik voel met je mee, al betekent dat wellicht helemaal niets. Wel kijk ik enorm op naar je levenslust en hoe jij nog voor mooie herinneringen zorgt. Respect man.
Alle reacties Link kopieren
Waarom-Ik-1980 schreef:
04-12-2017 21:25

Onze hotelkamer had een kingsize bed en ze hebben lekker naast mij gelegen ondanks dat ze een eigen bed hadden.
En weekend om nooit te vergeten met vooral veel selfies en filmpjes
:heart:
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat je toch de chemo's wil proberen. Mijn moeder is helaas overleden, maar ik ben haar heel dankbaar dat ze het tóch geprobeerd heeft, voor ons. Voor hetzelfde geld reageer je heel goed op de chemo en win je belangrijke tijd. Ik ken in elk geval genoeg positieve verhalen.

Heel veel succes en sterkte! :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je heel veel kracht en liefde toe :hug:
Alle reacties Link kopieren
Fijn te lezen dat het weekend Disney zo leuk was. Ook nog een leuke sinterklaas gehad met de kinderen?

Balen dat je je zo beroerd voelde met de chemo, maar aan de andere kant.... het zijn 'maar' 4 dagen. Krijg je om de 3 weken chemo? Dan heb je binnenkort de volgende kuur zeker?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
07-12-2017 10:13
Fijn te lezen dat het weekend Disney zo leuk was. Ook nog een leuke sinterklaas gehad met de kinderen?

Balen dat je je zo beroerd voelde met de chemo, maar aan de andere kant.... het zijn 'maar' 4 dagen. Krijg je om de 3 weken chemo? Dan heb je binnenkort de volgende kuur zeker?
Ja om 3 weken as maandag ben ik weer aan de beurt.
sinterklaas hebben we alleen met de jongste gevierd mijn 2 oudste geloven er niet meer in
Waarom-Ik-1980 schreef:
04-12-2017 21:25
Hallo iedereen

Het is vandaag 2 weken geleden dat ik ben begonnen met de behandeling en tot nu toe gaat het redelijk met mijn gezondheid.

De eerste week was ik zo ziek als een hond 4 dagen hoge koorts gehad en gelukkig zakte het af.

Het weekend Disney was fantastisch de kinderen kwamen ogen te kort zoveel was er te doen eigenlijk te kort om alles te kunnen zien, en ik heb zo erg genoten hoe vrolijk en blij ze waren.

Onze hotelkamer had een kingsize bed en ze hebben lekker naast mij gelegen ondanks dat ze een eigen bed hadden.
En weekend om nooit te vergeten met vooral veel selfies en filmpjes.

Iedereen bedankt voor de steunbetuiging doet me goed
Mooi dat jullie zo een leuk weekend hadden! Het is jullie gegund :redrose: .
Waarom-Ik-1980 schreef:
07-12-2017 21:40
Ja om 3 weken as maandag ben ik weer aan de beurt.
sinterklaas hebben we alleen met de jongste gevierd mijn 2 oudste geloven er niet meer in
En sterkte met je chemo aanstaande maandag :hug: !
Ik geloofde vanaf mijn 10e niet meer in Sinterklaas :D maar vond het toch altijd weer leuk als mijn vader zich als ''Nikolaus'' (in het Duits) verklede. Helaas is hij vorig jaar overleden maar ik koester de herinneringen. Ze zijn mooi :heart: .
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu? Zijn de behandelingen een beetje te doen? :hug:
Waarom-Ik-1980 schreef:
15-11-2017 23:23
Hallo iedereen

Nog een paar dagen en dan is het zo ver de zenuwen beginnen al een beetje op te komen.

Ik ben te weten gekomen als ik toch kom te overlijden dat ik mijn organen kan doneren ondanks de ziekte.

Daarom heb ik meteen een donorcodicil laten maken.
En is het mogelijk de ontvanger te ontmoeten dat zou ik graag willen.

Wat bijzonder, ik wist niet dat je bij jouw vorm van kanker met uitzaaingen en ook chemo nog donor kon worden. Dat is nieuwe donor informatie, eerder kon dit niet vanwege slechte staat organen en kans donor op ook kanker...waar kan ik lezen dat dit nu kan, donor zijn? Op huidige donorsite staat dat het je dan niet mee kan doen, want ik wou ook donor worden, dus hoor graag waar ik deze info kan lezen. Liefste ook beenmergdonor, en bloed maar dat kan misschien niet, maar orgaan dus wel? Dat zou geweldig zijn!
Onderstaande tekst komt van de Nederlandse Transplantatie Stichting:

Kunnen patiënten die kanker hebben (gehad) nog donor zijn?

Kanker en de behandeling ervan kunnen een belemmering vormen voor donatie. Dat hoeft echter niet altijd het geval te zijn. Het hangt af van hoe en wanneer iemand komt te overlijden. Ook medicatie, chemokuren- frequentie en het soort kanker hebben invloed. Pas op het moment van overlijden kan een arts vaststellen of er nog geschikte weefsels en organen zijn om te transplanteren.

Iemand met kanker, of iemand die in het verleden kanker heeft gehad, kan zich in ieder geval gewoon laten registreren als donor. Met een registratie geeft iemand de bereidheid tot donatie aan. Op het moment dat iemand komt te overlijden volgt altijd een uitgebreid onderzoek welke organen en weefsels geschikt zijn voor donatie. Daarbij zal ook de medische geschiedenis bekeken worden. Als organen en weefsels niet geschikt blijken te zijn voor donatie, zullen ze ook niet verwijderd worden.

Daarbij veranderen met regelmaat de medische inzichten: een aandoening die vandaag een belemmering vormt voor donatie, is dat misschien in de (nabije) toekomst niet meer. Iedere registratie blijft daarom welkom.
Bij chemo en bloedkanker was orgaandonatie eerder niet mogelijk vanwege kans kanker donor. De info hierboven is niet specifiek, die is er wel en het was tot zo ver niet mogelijk om dan donor te zijn. Maar als dit nu is veranderd zoals to aangeeft hoor ik graag meer van hem. Ik mag geen bloeddonor zijn en beenmergdonor, maar wil dit wel heel graag, als dit zou kunnen, geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik wil iedereen een gelukkig maar vooral een gezond 2018 wensen.

Gr
Alle reacties Link kopieren
Ik wens jou, meelezer, ook een vooral gezond 2018! Was zo goed te lezen, je ommezwaai naar wel behandelen. Hou je haaks :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven