Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
@jade, wat fijn dat de test wat duidelijker was. Geen twijfel mogelijk dus, super nieuws!

@miamora, jee dat klinkt heftig. Snap dat je na zo lang wachten nu helemaal wil dat het snel raak is. Ook vanwege je medicatie. Hopelijk is het ook snel raak!

@theemonster, hier helemaal geen duidelijke symptomen. Eigenlijk alleen wat vlammetje ook zei: "onderbuik gevoel" gewoon een vaag gevoel dat er iets anders was. Nog steeds lastig om uit te leggen haha.
Wel lastig al die symptomen die je voelt. Maar je lichaam kan je inderdaad goed voor de gek houden heb ik ook afgelopen maand gemerkt. Ik maakte mezelf helemaal gek. Hopelijk heb ik dat deze maand niet. De teleurstelling is dan toch groot als je negatief test..
@haoshi, succes woensdag! Ik vond het doodeng maar vond het erg meevallen. Helaas moet ik wel opnieuw in december, mocht ik niet zwanger zijn, ivm hpv. Geen onrustige cellen gelukkig!
Roos7 schreef:
13-11-2017 19:09

Rose lijkt me doodeng om zo lang bloedverlies te hebben, je bent toch bang dat t misgaat.
Was het ook. Heb meerdere malen gedacht dat het voorbij was. Ook veel extra echo's gehad.
Maar elke keer kreeg ik goed nieuws. Dat alles eruit zag zoals het hoorde.
En na week 16 stopte het bloeden ineens.

Het blijft een raar iets dat vrouwenlichaam onder invloed van hormonen.
@Roos7 ik gok dat mijn NOD eind volgende week ligt, ergens tussen de 23e en 26e. Ik heb nogal een onregelmatige cyclus (4 tot 6 weken). Verder voel ik mijn eisprong wel, maar dat zijn pijntjes verdeeld over vier dagen, dus ik weet niet op welke dag m'n eitje echt "springt". Gewoon even geduld hebben dus en niet teveel bij stilstaan. Het gaat toch niet sneller dan dat het gaat, en zoals Elle ook zei kan je lichaam je hartstikke voor de gek houden :bonk:
Bedankt Elle_86! Zal wel meevallen, is nooit een fijn gevoel maar als het maar snel voorbij is.
Jij dus in december voor de 2e keer, dezelfde onderzoek? Gaan hun dan kijken of je medicatie nodig hebt?

Omdat ik dacht dat ik in mijn vruchtbare periode zat en omdat ik morgen mijn onderzoek heb, heb ik gisteren toch even ovulatietesten gehaald. Negatief dus mijn gevoel klopte niet. Maar zo kan ik gewoon morgen gaan. En verder dan afwachten wat mijn lichaam gaat doen;) Wachten duurt inderdaad lang.
Jade gefeliciteerd, wat een mooi bericht! Geniet van alles wat er nu gebeurd.

Ik ga als het goed is nu mijn vruchtbare week weer in. Ik moet zeggen dat ik het na mijn eerste menstruatie een beetje heb losgelaten, ik weet nu wat mijn lichaam doet en dat mijn lichaam het tot nu toe ook daadwerkelijk doet.

Al hoop ik wel dat het deze ronde raak is, volgende ronde komt me niet zo goed uit ivm feestdagen.. Want als ik niet drink is 1 en 1.. 2 bij mijn vrienden en familie 😂
@Haoshi, ja wachten duurt zeker lang. Maar wel fijn dat je nu weet dat je vruchtbare dagen er nog aan komen.
Ja hetzelfde onderzoek voor zover ik weet. Medicatie hebben ze niks over gezegd. Wat voor medicatie bedoel je? Alleen dat dat virus heel vaak voorkomt en het lichaam dat vrijwel altijd zelf weer opruimt. Niks alarmerends dus, maar wel irritant ;)

@An9sie, fijn dat je het wat hebt kunnen loslaten. Haha dat van de feestdagen ben ik ook nu al mee bezig. als je normaal gesproken een drankje drinkt valt dat gewoon meteen op tijdens dat soort dagen :roll:
Daarom hebben wij besloten dat wanneer wij een positieve test hebben begin december dat wij onze ouders dan gewoon met kerst op de hoogte stellen, ook al is het pril. Is anders echt niet te doen hoor, iedereen weet direct wat er is als ik met kerst niet drink.
@Haoshi, succes vandaag met het uitstrijkje!

Bij mij zal het minder opvallen als ik niet drink, drink niet altijd tijdens feestjes dus zullen mensen niet meteen de link leggen. De vorige keer hebben we het mijn (schoon)ouders verteld na de eerste echo (8 weken) en de rest na de tweede echo (11 weken). Mijn beste vriendin wist het een dag na de test, die keek me aan en wist het haha.
@Vlammetje, ik kan me ook wel iets voorstellen bij het gelijk vertellen!
Als het ‘mis’ gaat is het ook fijn dit te kunnen delen met je naaste, lang stil houden deed ik ook niet. Ik vertelde het na 8 weken ook aan een collega met het idee dat als er iets was zij in ieder geval van mijn ‘situatie’ wist ;)
Niet mijn aankomende NOD(4december) maar die erop (1januari) valt ontzettend rot, de week tussen kerst en oud en nieuw is een behoorlijke feestweek bij ons met in iedergeval 3 feesten waarop wij voorgaande jaren behoorlijk hebben gedronken. Dit willen wij natuurlijk niet als de kans op een zwangerschap aanwezig is. Maar een week voor NOD testen is natuurlijk niet mogelijk..
Inderdaad @elle @vlammetje
Precies zoals jullie het omschrijven geldt ook voor mij! En dan heb ik ook nog eens de situatie erbij dat ik moet stoppen met voetballen.. Mijn teamgenoten hebben altijd gezegd, als jij stopt met voetbal en met drinken.. Weten wij wat er aan de hand is -.-
@An9sie, lastig die week dan... Volgens mij kun je met sommige testen tot 5 dagen voor NOD testen. Maar ik zou dat ook wel moeilijk vinden hoor, je hoort zo vaak dat vrouwen voor hun NOD negatief testen en op hun NOD opeens toch positief.
Haha en dan wordt het wel heel lastig voor je houden ja, als je teamgenoten nu al aangeven gelijk te weten hoe laat het dan is !
@vievie ja precies. Ja met zulke testen zou het nog kunnen.. Laten we hopen dat het deze ronde raak is, maakt alles een stukje makkelijker. En anders kan ik mezelf altijd daarna nog druk maken hoe we zoiets 'oplossen'
Hier de vorige keer hetzelfde gedaan als vievie qua vertellen over de zwangerschap. Maar hoor ook van vriendinnen dat ze het eerder willen delen om het ook te kunnen delen als het misgaat. Is echt per persoon verschillend denk ik. Weet nog niet zo goed hoe we dat deze keer gaan doen. Denk hetzelfde, maar geen idee hoe we daar tegen die tijd tegenaan kijken..

@An9sie, oh dubbel lastig met zo'n risico sport zoals voetbal..! Hopelijk hoef je hier niet over na te denken en is het gewoon raak😊
@an9sie lastig zeg, als ze dat vooraf al zo zeggen! En zeker met zo’n risicosport! En idd een lastige week, hopelijk is hetdeze ronze raak!

Wij hadden het met de eerste zwangerschap al aan ouders verteld en ik aan een collega en vriendin. Toen ik begon te bloeden op school (mijn werk), heb ik het meteen tegen meer collega’s verteld aangezien ik leerlingen toen helemaal niet meer fysiek wilde meenemen naar de time-out plek. Uiteindelijk ging die zwangerschap mis en was ik heel blij dat een aantal collega’s en vriendin het wisten. Onze ouders daarentegen vond ik vervelend, daar hadden we door deze zwangerschap verwachtingen geschept. En toen duurde het een jaar, toen kwamen dus de vragen of we niet meer wilden enzo...

Tijdens de tweede zwangerschap juist pas verteld na de eerste echo. En bij mensen verder van ons af bij 12 weken...
@kaatje, dat is ook lastig bij jouw werk. Dan moet je het inderdaad wel al tegen je collega's zeggen. Fijn dat ze je konden steunen toen het mis ging. Lijkt me zo heftig.. vervelend hoe dat daarna met jullie ouders ging. Om daar dan telkens mee geconfronteerd te worden. Lijkt me überhaupt zwaar als je een miskraam hebt gehad en het daarna een jaar duurt.
Ja, eigenlijk vertel ik het altijd meteen tegen een aantal directe collega’s. Ik werk met zeer moeilijk lerende kinderen, maar er komen ook steeds meer gedragsproblemen bij. Dus er vliegt ook wel eens een stoel door de klas. En ze lopen niet altijd braaf mee naar de time-out. Ik wil niet riskeren dat ik een klap krijg natuurlijk.

Het was zeker een zwaar jaar na die miskraam. De eerste keer in 3 rondes zwanger, de tweede keer een jaar. Het was de laatste ronde voordat ik naar de huisarts zou gaan. Het maakt wel dat ik er nu meteen ontzettend mee bezig ben.... Ik heb toen ovulatietesten gedaan, temperatuur bijgehouden en afscheiding gecheckt. Het voelt voor mij nu alsof dat allemaal zo hoort, heel vreemd. Maar ik wil het niet, dus ik probeer het niet te doen. Hopelijk lukt dat, want toen was het echt een obsessie. 😓
Wat heftig kaatje.. zowel je werk als wat je vertelt over het jaar na je miskraam. Snap dat je er nu niet weer zoveel mee bezig wil zijn. Moeilijk is dat. Hopelijk helpt het ook om hier van je af te schrijven en ervaringen te delen :)
Goedemorgen dames!

@An9sie Ik snap je dilemma haha. Los van het feit dat een glaasje/kaasje voor de meesten bij de feestdagen hoort, valt het meteen op als je normaal wel gezellig meedeed. Je kan altijd natuurlijk het "antibiotica-excuus" gebruiken waarom je geen alcohol drinkt.

Mocht het bij ons nu raak zijn, dan vertellen we het ook het liefste tijdens de feestdagen. Dat zou dan net rond de 8 weken zijn. Collega's vertel ik het liever niet zo snel. Ik heb wel uit soort van noodzaak mijn baas verteld dat we ermee bezig zijn.

@Kaatje wat vervelend dat het zo gelopen is voor je. Zeker als je ouders dan over je schouder mee gaan kijken. Het is zo persoonlijk om daarnaar te vragen, zeker als je de achtergrond kent. Je weet nooit of je op zere tenen trapt..

Ik heb de afgelopen twee dagen continu vlagen van misselijkheid (griepje?) en het gevoel dat ik ongesteld moet worden - krampjes, steken... Ik heb voor de vorm zo'n early testje gedaan, maar ik kon er niets op ontdekken. Misschien dat ik het maandag nog een keer probeer.
@Kaatje jeetje ... ik kan me zo goed voorstellen dat wanneer opnieuw zwanger worden een jaar duurt, na een miskraam, dat haast een obsessie kan worden. Knap dat je nu zegt ‘dat wil ik niet meer’! Je werk lijkt me heel heftig maar ook gaaf zeg! Wel logisch dat je met een zwangere buik erg voorzichtig moet zijn daar. Hoe oud zijn je leerlingen?

Ik ben aan het wachten op mijn menstruatie, kan ieder moment komen. Ik heb al dagen krampen maar het zet niet door, heb ik wel vaker en vind ik zo irritant!
@theemonster spannend! Klinkt wel goed, jammer dat de test negatief was maar wie weet maandag positief!
Goedemorgen allemaal!
Afgelopen dagen niet zo veel meegeschreven, anders maak ik mezelf gek. Zit net als @An9sie in m'n vruchtbare week, tenminste als ik uitga van een korte cyclus zoals de vorige. Vind het best lastig om er niet veel mee bezig te zijn. Het forum daarom wat gemeden.

Ik lees dat er misschien getest kan worden! Spannend @theemonster.

En @vievie_abc, jullie starten na deze menstruatie toch? Dacht ik te lezen.

@kaatje wat een lastige situatie met je werk. Begrijp ook heel goed dat je na vorige keer het lastig loslaten vindt. Dat is op zich al lastig, laat staan als je gewend ben om je cyclus scherp in de gaten te houden. Ik kan me daar ook wel in herkennen.

@vertellen: ik ben nogal een flapuit. Ik zou het echt niet voor me kunnen houden als ik eenmaal positief heb getest. Dilemma is wel, we hebben (stief)dochter beloofd dat zij het als eerste te horen krijgt als er ooit een kindje komt. Maar wanneer vertel je dat? Ze is tien, dus snapt al veel. Maar wel pas na een goede echo, lijkt me. Maar zo lang kan ik het echt niet voor me houden tegenover siblings en vriendinnen. Vind dat heel lastig!
Hips, hopsakee en pierlala.
Begrijpelijk merl0t! Fijn dat je toch even van je af hebt geschreven, soms werkt dat ook wel even.
Leuk dat je (Stief) dochter het al zo bewust mee maakt, lijkt me. Ik zou inderdaad een goede echo afwachten!

Ik heb zojuist mijn zorgverzekering gewijzigd. Een vriendelijke mevrouw van menzis (waar wij onze zorgverzekering hebben lopen) raadde mij de basisverzekering aan met aanvullend pakket extra verzorgd 2.
Ik ben blij dat ik dit geregeld heb!
@Merl0t, klopt, wij starten na deze menstruatie dus van mij mag het doorzetten ;)
Wat leuk dat je stiefdochter nu al zo enthousiast is. Ik zou dat ook een moeilijke keuze vinden. Pas na een goede echo vertellen lijkt mij ook verstandig, maar als het niet lukt om zo lang je mond te houden tegen de rest zit je.. lastig zeg! Hoe ziet je partner het voor zich?
@an9sie, fijn, mooi weer geregeld!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven