Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
donderdag 16 november 2017 om 16:38
Yes Flipje!! Nogmaals gefeliciteerd!
lilly wat bijzonder! Ik hoop dat het geluk brengt. En heb je nog cryo's over? Succes op de wachtbank.
Thanks baggal, het lijkt vandaag weg te zijn. Verder voel ik me goed, ik heb een heerlijke adventkalender van Rituals gekocht, dan mag ik van mezelf in december na elke avond prikken een cadeautje uitpakken. Je moet een beetje lief zijn voor jezelf, toch?!
Zizo ik hoop dat je heel snel een andere baan vindt. Schandalig hoe ze met jou omgaan, in zo'n heftige periode in de medische molen zou werk wel het laatste moeten zijn waar je je druk om moet maken en om moet huilen. Dikke knuffel voor jou!
lilly wat bijzonder! Ik hoop dat het geluk brengt. En heb je nog cryo's over? Succes op de wachtbank.
Thanks baggal, het lijkt vandaag weg te zijn. Verder voel ik me goed, ik heb een heerlijke adventkalender van Rituals gekocht, dan mag ik van mezelf in december na elke avond prikken een cadeautje uitpakken. Je moet een beetje lief zijn voor jezelf, toch?!
Zizo ik hoop dat je heel snel een andere baan vindt. Schandalig hoe ze met jou omgaan, in zo'n heftige periode in de medische molen zou werk wel het laatste moeten zijn waar je je druk om moet maken en om moet huilen. Dikke knuffel voor jou!
donderdag 16 november 2017 om 23:06
Haaa meiden, ik kom weer uit mijn cocon gekropen hoor. Gister een echo gehad en eindelijk waren alle oude eitjes weg en lagen er nieuwe klaar. Morgen mag ik weer starten met de gonal f, precies 7 weken na de eerste decapeptyl spuit (die ik nog steeds elke dag spuit). Zooo blij als dat voorbij is!!
Op iedereen reageren wordt echt teveel. Wil alleen even een
hier neerzetten voor Flipje en Lilly!
En voor de rest van de dames die het nodig hebben een dikke knuffel!
Op iedereen reageren wordt echt teveel. Wil alleen even een

En voor de rest van de dames die het nodig hebben een dikke knuffel!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
vrijdag 17 november 2017 om 09:49
oooh Flipje wat fijn zeg!
Gefeliciteerd meid op naar de volgende echo! Wat ben ik blij voor je!
Baggal wat lief dat je het vraagt, ja hoor ik ben alweer ontdooid na maandag en ga gewoon vol positieve moed verder! Maar nu ff lekker pauze. Ben nu druk bezig om op zoek te gaan naar acupuncturist, ben heel benieuwd of dat het juist zetje kan geven. Een leuk weekend in het vooruitzicht! Veel plezier
Lilly wat klinkt dat bijzonder zeg, laat dit gewoon de plakker zijn! Ik duim voor je meid.
Tinkerbell welkom terug! Wat fijn dat je weer mag starten, heel veel succes!
Rucio je hebt helemaal gelijk, je moet jezelf niet vergeten te verwennen. Een vriendin van mij heeft die kalender ook super leuk zeg!
Zizo wat jij schrijft vind ik heel herkenbaar mbt het onverklaarbaar verminderd vruchtbaar, ik blijf ook maar zoeken naar waar zou het nou misgaan bij ons..en idd wat je zegt de wetenschap is nog lang zover nog niet. Ik kan er gewoon niet bij dat het maar niet blijft lukken dat moet ergens verklaarbaar zijn..voor jou ook een dikke knuffel
verdrietig dat je zo de werkdag door moet komen. Hopelijk vind je snel wat anders met veel betere omstandigheden en een begripvoller leidinggevende, kan mij heel goed indenken hoe slopend dit is voor je.
Windmolen heb jij al nieuws? Of toch niet meer gebeld? Dan afwachten tot maandag spannend zeg! PS had je mijn reactie nog ontvangen die ik je gisteren stuurde??
Wij gaan dit weekend dan eindelijk weer een keertje iets samen doen! Morgen uiteten
en naar de film, ik heb er zin in en zal ons goed doen.

Baggal wat lief dat je het vraagt, ja hoor ik ben alweer ontdooid na maandag en ga gewoon vol positieve moed verder! Maar nu ff lekker pauze. Ben nu druk bezig om op zoek te gaan naar acupuncturist, ben heel benieuwd of dat het juist zetje kan geven. Een leuk weekend in het vooruitzicht! Veel plezier
Lilly wat klinkt dat bijzonder zeg, laat dit gewoon de plakker zijn! Ik duim voor je meid.

Tinkerbell welkom terug! Wat fijn dat je weer mag starten, heel veel succes!
Rucio je hebt helemaal gelijk, je moet jezelf niet vergeten te verwennen. Een vriendin van mij heeft die kalender ook super leuk zeg!
Zizo wat jij schrijft vind ik heel herkenbaar mbt het onverklaarbaar verminderd vruchtbaar, ik blijf ook maar zoeken naar waar zou het nou misgaan bij ons..en idd wat je zegt de wetenschap is nog lang zover nog niet. Ik kan er gewoon niet bij dat het maar niet blijft lukken dat moet ergens verklaarbaar zijn..voor jou ook een dikke knuffel

Windmolen heb jij al nieuws? Of toch niet meer gebeld? Dan afwachten tot maandag spannend zeg! PS had je mijn reactie nog ontvangen die ik je gisteren stuurde??
Wij gaan dit weekend dan eindelijk weer een keertje iets samen doen! Morgen uiteten

Shine bright like a diamond
vrijdag 17 november 2017 om 10:17
Zizo en Diamond; ik sluit me aan bij jullie. Ik kan ook niet geloven dat er geen reden te vinden is, waarom het maar niet wil lukken. Ik blijf het ook zo oneerlijk vinden. We hebben ons leven op de rit (volgens mij zoals de meeste op forum hier) op relatiegebied, Sociaal, financieel, werken hard, leven gezond etc. Wat zou de reden zijn, waarom het ons dan niet gegund zou zijn.. en uiteindelijk kinderloos achter zouden blijven.. ik kan dat maar niet begrijpen.
vrijdag 17 november 2017 om 12:22
Tinkerbell: wat goed dat je weer bezig bent! Hopelijk staat er dit keer niets in de weg aan een succesvolle punctie!!
Diamond: Fijn dat je je weer herpakt hebt meis. En vergeet niet dat elke IVF ronde weer anders kan zijn. Waar ons na ICSI 1 (16 rijpe eicellen, 9 bevruchtingen, 2 3BB blastocysts TP, 0 cryo’s) door NHS Homerton verteld werd dat het “waarschijnlijk alleen maar zou lukken met een donor” is het uiteindelijk zonder donor gelukt. Natuurlijk heb ik geluk gehad, maar ik had in ICSI 2 een compleet andere score: 15 eitjes, 9 bevruchtingen 2 verse embryo’s bij de TP en 5 cryo’s. Ik wil hiermee aangeven dat elke ronde echt anders kan zijn en het misschien nog te vroeg is om te grijpen naar eicel donatie. En als dat toch zo is, komt die overweging tzt wel.
Dazzle, Zizo: onverklaarbaar verminderd vruchtbaar is mega frustrerend. Te meer omdat je gewoon niet weet waar je het zoeken moet. Mijn vriendin L. kreeg ook dat label en nu na IVF 3 hebben ze in Nijmegen toch endometriose geconstateerd. Maar de jaren daar voor waren pittig (Ze heeft inmiddels een dochter) juist omdat ze niet wisten waarom het niet lukte.
Dazzle: Ik duim voor de 2CC blasto!
Diamond: Fijn dat je je weer herpakt hebt meis. En vergeet niet dat elke IVF ronde weer anders kan zijn. Waar ons na ICSI 1 (16 rijpe eicellen, 9 bevruchtingen, 2 3BB blastocysts TP, 0 cryo’s) door NHS Homerton verteld werd dat het “waarschijnlijk alleen maar zou lukken met een donor” is het uiteindelijk zonder donor gelukt. Natuurlijk heb ik geluk gehad, maar ik had in ICSI 2 een compleet andere score: 15 eitjes, 9 bevruchtingen 2 verse embryo’s bij de TP en 5 cryo’s. Ik wil hiermee aangeven dat elke ronde echt anders kan zijn en het misschien nog te vroeg is om te grijpen naar eicel donatie. En als dat toch zo is, komt die overweging tzt wel.
Dazzle, Zizo: onverklaarbaar verminderd vruchtbaar is mega frustrerend. Te meer omdat je gewoon niet weet waar je het zoeken moet. Mijn vriendin L. kreeg ook dat label en nu na IVF 3 hebben ze in Nijmegen toch endometriose geconstateerd. Maar de jaren daar voor waren pittig (Ze heeft inmiddels een dochter) juist omdat ze niet wisten waarom het niet lukte.
Dazzle: Ik duim voor de 2CC blasto!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 17 november 2017 om 12:25
Rucio: goed van die kalender! Ik Ben ook fan van de Rituals producten en je MOET heel lief zijn voor jezelf in dit traject. Ik heb vorig jaar best dure sieraden gekocht voor mezelf. Niet omdat ik het nodig had, maar om mezelf te compenseren.
Mssfiddler: Hoe was je echo vandaag? Ik hoop op een positieve ontwikkeling!
Mssfiddler: Hoe was je echo vandaag? Ik hoop op een positieve ontwikkeling!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

vrijdag 17 november 2017 om 13:28
Echo was beter (echt supermegageweldig zal het wel niet meer worden). Er lagen er nu 5 en die ene van 10mm was nu 14mm en dan had ik er nog 4 van 11-12mm. De rest was allemaal kleiner dan 10mm, maar uiteraard hoop ik dat daarvan ook nog wat gaat meedoen. Zoals het er nu uitziet gaat deze poging toch gewoon door.
Rucio, Idd erg goed van die kalender! Ik ben het met Baggal eens, je moet heel lief zijn voor jezelf in dit traject. Je hebt het nodig. Mijn man en ik gaan echt schandalig vaak iets leuks doen, een festival, uit eten, naar de film, etc , desnoods 3 dagen achter elkaar als het moet.
Geldt ook voor jou Diamond, superleuk dat je zo uitkijkt naar het weekendje samen. Ik merk vanuit het ziekenhuis dat het ook heel erg gepromoot wordt om vooral door te gaan met dat soort dingen. Dus vooral doen!
Fijn dat je weer mag starten Tinkerbell!
Zizo, ik vind het ook rot voor je dat je zo naar je werk moet gaan. Het is allemaal al zwaar genoeg en dan wil je je ook gewoon niet ook nog druk maken over wat je werk er van vindt. Ik hoop dat je snel iets anders vindt.
Volgens mij woon ik in dezelfde regio als jij, ik weet niet wat voor werk je doet. Maar wie weet kan ik iets voor je betekenen?
Windmolen, weet jij inmiddels al meer over je embryo's?
Mangoest, wanneer heb jij weer follikelmeting? ik geloof wel in het verhaal van Windmolen eigenlijk. Dat met minder follikels de kwaliteit wellicht beter is.
Boulu, hoe gaat het met jou? Trek je het allemaal nog een beetje?
Dazzle, onverklaarbaar is inderdaad superfrusterend en dan besef je ook pas hoe veel ze nog niet weten. Wij zijn half onverklaarbaar, man zijn zaad wisselt heel erg maar voor de rest kunnen ze niets vinden. Ik heb altijd het gevoel dat ze dan ook maar wat proberen, maar aan de andere kant is de nood er ook niet om uit te vinden wat er aan de hand is want je gaat dan ook ivf krijgen.
En het is ook oneerlijk, ik denk ook dat de meeste hier het prima voor elkaar hebben en enorm goede ouders zullen zijn. Maar zo werkt het helaas niet. Ik heb me er een tijdje heel druk over gemaakt, maar het heeft me alleen maar meer verdriet op geleverd. Uiteindelijk hoop ik dat alles de moeite waard gaat zijn en je een prachtbaby krijgt.
Lilly, ik hoop dat de embryoloog geluk brengt en deze poging over 8,5 maand een baby oplevert!
Rucio, Idd erg goed van die kalender! Ik ben het met Baggal eens, je moet heel lief zijn voor jezelf in dit traject. Je hebt het nodig. Mijn man en ik gaan echt schandalig vaak iets leuks doen, een festival, uit eten, naar de film, etc , desnoods 3 dagen achter elkaar als het moet.
Geldt ook voor jou Diamond, superleuk dat je zo uitkijkt naar het weekendje samen. Ik merk vanuit het ziekenhuis dat het ook heel erg gepromoot wordt om vooral door te gaan met dat soort dingen. Dus vooral doen!
Fijn dat je weer mag starten Tinkerbell!
Zizo, ik vind het ook rot voor je dat je zo naar je werk moet gaan. Het is allemaal al zwaar genoeg en dan wil je je ook gewoon niet ook nog druk maken over wat je werk er van vindt. Ik hoop dat je snel iets anders vindt.
Volgens mij woon ik in dezelfde regio als jij, ik weet niet wat voor werk je doet. Maar wie weet kan ik iets voor je betekenen?
Windmolen, weet jij inmiddels al meer over je embryo's?
Mangoest, wanneer heb jij weer follikelmeting? ik geloof wel in het verhaal van Windmolen eigenlijk. Dat met minder follikels de kwaliteit wellicht beter is.
Boulu, hoe gaat het met jou? Trek je het allemaal nog een beetje?
Dazzle, onverklaarbaar is inderdaad superfrusterend en dan besef je ook pas hoe veel ze nog niet weten. Wij zijn half onverklaarbaar, man zijn zaad wisselt heel erg maar voor de rest kunnen ze niets vinden. Ik heb altijd het gevoel dat ze dan ook maar wat proberen, maar aan de andere kant is de nood er ook niet om uit te vinden wat er aan de hand is want je gaat dan ook ivf krijgen.
En het is ook oneerlijk, ik denk ook dat de meeste hier het prima voor elkaar hebben en enorm goede ouders zullen zijn. Maar zo werkt het helaas niet. Ik heb me er een tijdje heel druk over gemaakt, maar het heeft me alleen maar meer verdriet op geleverd. Uiteindelijk hoop ik dat alles de moeite waard gaat zijn en je een prachtbaby krijgt.
Lilly, ik hoop dat de embryoloog geluk brengt en deze poging over 8,5 maand een baby oplevert!
vrijdag 17 november 2017 om 13:58
Ik zit midden in een drukke tijd, zowel prive met de verbouwing als op mijn werk, dus ik ben niet meer helemaal bij. Komt in de loop van volgende week wel weer 
mssfidler, gelukkig ziet het er nu wat beter uit. Hopelijk krijgen de kleintjes nog een groeispurt en ga je op een mooi aantal uitkomen.
Diamond, goed vooruitzicht. Geniet van je weekend! Zo fijn om even lekker tijd voor elkaar te hebben.
En even in het algemeen; ik doe m'n best om niet te denken in termen van eerlijk - oneerlijk. Het leven is nu eenmaal niet eerlijk en wij krijgen op dit gebied wellicht wat veel voor onze kiezen, maar anderen hebben hun problemen dan wel op andere vlakken.
Onverklaarbare onvruchtbaarheid lijkt me overigens wel heel frustrerend en misschien wel moeilijker om mee om te gaan dan wanneer de oorzaak duidelijk is.
Hier is wat lichte spotting gestart, dus menstruatie zit eraan te komen. Ik hoop dat dat morgenochtend meteen doorbreekt, als dat in de loop van de dag / avond gebeurt ben ik altijd een beetje in de war en paniekerig over wat nu precies cyclusdag 1 is en maak ik me daar weer druk om... Maar bijna weer actie in de taxi dus. CD 2 begin ik met spuiten.

mssfidler, gelukkig ziet het er nu wat beter uit. Hopelijk krijgen de kleintjes nog een groeispurt en ga je op een mooi aantal uitkomen.
Diamond, goed vooruitzicht. Geniet van je weekend! Zo fijn om even lekker tijd voor elkaar te hebben.
En even in het algemeen; ik doe m'n best om niet te denken in termen van eerlijk - oneerlijk. Het leven is nu eenmaal niet eerlijk en wij krijgen op dit gebied wellicht wat veel voor onze kiezen, maar anderen hebben hun problemen dan wel op andere vlakken.
Onverklaarbare onvruchtbaarheid lijkt me overigens wel heel frustrerend en misschien wel moeilijker om mee om te gaan dan wanneer de oorzaak duidelijk is.
Hier is wat lichte spotting gestart, dus menstruatie zit eraan te komen. Ik hoop dat dat morgenochtend meteen doorbreekt, als dat in de loop van de dag / avond gebeurt ben ik altijd een beetje in de war en paniekerig over wat nu precies cyclusdag 1 is en maak ik me daar weer druk om... Maar bijna weer actie in de taxi dus. CD 2 begin ik met spuiten.
vrijdag 17 november 2017 om 14:31
Dazzle dat is idd ook lastig te begrijpen, kon je er maar achter komen zodat je er wat aan kunt doen. Ja dat klopt, wij zijn begin dit jaar verhuisd naar een groter huis, zodat we kunnen "groeien" en in een kindvriendelijke / kinderrijke wijk.
Als je dan na zo'n traject met "lege handen' komt te zitten is dat wel heftig. Maar ja zolang dat nog niet zo is, gaan we daar ook niet aandenken! Positieve vibes!
Baggal Nee dat doe ik ook zeker niet en zeker na jouw uitleg is mij duidelijker dat gewoon geen enkele poging hetzelfde hoeft te zijn. Net als je cyclus. Des te meer ik het dan vaag vind dat mijn gyno dit dan op deze manier aan ons vertelde. Hij hoort toch juist de specialist te zijn met ervaring
Ja klopt eicel donatie is voor wat ons betreft nog te vroeg om over na te denken. Maar goed we stappen erover heen en gaan met goede moed en positief naar de volgende poging.
Msfiddler fijn dat het er nu wel iets beter uit zag, duim voor je dat de kleintjes ook mee mogen gaan groeien! Super leuk om te lezen dat jullie zo vaak wat samen doen. Ja dat moeten wij ook echt veeeel vaker doen. Het was ook mijn idee nav wat Baggal toen schreef destijds. Het eerste wat mijn vriend toen zei, "we doen toch wel dingen samen, zoals naar de supermarkt" omg ik lach dubbel!
Duufje Zeker dankjewel dat gaat lukken. Heel herkenbaar, toen ik nog niet in de MM zat telde ik mijn ms altijd al wanneer het begon met een spatje bloed. Nu houd ik het pas aan wanneer het echt goed doorgebroken is, dat is dan mijn cyclusdag 1. Maar ik moet zeggen dat mijn ms door de MM echt veranderd is. Eerder had ik altijd al een week voordat het begon bruine afscheiding en krampen etc. , maar nu niet meer. Ik weet niet of dat dan ook ligt aan de medicatie of dat je mssn ouder wordt? Fijn dat je bijna weer mag beginnen!
Als je dan na zo'n traject met "lege handen' komt te zitten is dat wel heftig. Maar ja zolang dat nog niet zo is, gaan we daar ook niet aandenken! Positieve vibes!

Baggal Nee dat doe ik ook zeker niet en zeker na jouw uitleg is mij duidelijker dat gewoon geen enkele poging hetzelfde hoeft te zijn. Net als je cyclus. Des te meer ik het dan vaag vind dat mijn gyno dit dan op deze manier aan ons vertelde. Hij hoort toch juist de specialist te zijn met ervaring

Msfiddler fijn dat het er nu wel iets beter uit zag, duim voor je dat de kleintjes ook mee mogen gaan groeien! Super leuk om te lezen dat jullie zo vaak wat samen doen. Ja dat moeten wij ook echt veeeel vaker doen. Het was ook mijn idee nav wat Baggal toen schreef destijds. Het eerste wat mijn vriend toen zei, "we doen toch wel dingen samen, zoals naar de supermarkt" omg ik lach dubbel!

Duufje Zeker dankjewel dat gaat lukken. Heel herkenbaar, toen ik nog niet in de MM zat telde ik mijn ms altijd al wanneer het begon met een spatje bloed. Nu houd ik het pas aan wanneer het echt goed doorgebroken is, dat is dan mijn cyclusdag 1. Maar ik moet zeggen dat mijn ms door de MM echt veranderd is. Eerder had ik altijd al een week voordat het begon bruine afscheiding en krampen etc. , maar nu niet meer. Ik weet niet of dat dan ook ligt aan de medicatie of dat je mssn ouder wordt? Fijn dat je bijna weer mag beginnen!
Shine bright like a diamond
vrijdag 17 november 2017 om 15:35
Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar lijkt me superfrustrerend idd. Ik ben uiteraard heel blij dat IVF bestaat en op die manier al zoveel meer mogelijk is dan vroeger, maar het is gewoon overduidelijk dat er nog zoveel niet bekend is. Er wordt zoveel rond-geëxperimenteerd (niet zoveel in NL dan, maar als ik bijv. op de Duitse forums rondlees, wat die meiden soms allemaal voor extra medicijnen slikken/prikken etc, dat is echt bizar), maar voor mijn gevoel moet er echt nog eens een grote doorbraak komen die verklaart waarom bij sommige vrouwen IVF in één keer werkt en sommige vrouwen zoveel meer terugplaatsingen nodig hebben of het zelfs gewoon helemaal niet werkt.
Duufje, spannend dat je menstruatie bijna lijkt door te breken. Herkenbaar dat je wilt dat het meteen 's ochtends duidelijk doorbreekt, maar voor zover ik heb begrepen komt de start niet op één dag later of vroeger aan. Bij mijn eerste IVF kon ik pas een dag later beginnen met spuiten vanwege logistieke redenen en dat was geen enkel probleem. Die eerste paar dagen gebeurt er toch vrijwel niets in je eierstokken. Hopelijk stelt je dat een beetje gerust.
Mssfiddler, fijn dat je wat meer tevreden bent met de echo van vandaag. Ik hoop met je mee dat er nog wat kleintjes bij gaan komen voor je, maar fijn dat het iig niet afgeblazen hoeft te worden.
Diamond, had je berichtje nog gekregen, thanks! Had alleen nog geen tijd om te antwoorden
. Veel plezier met je 'date' dit weekend, heel goed idee om dat te doen! Wij zijn gisteren ook lekker 'uit' geweest met wat collega's van m'n man. Lekker gegeten en wijntjes gedronken en het was gewoon lekker ontspannen en gezellig. Vandaag zat ik me af te vragen waarom het nou zo leuk was en ineens viel me op, die collega's zijn allemaal jonger en nog lang niet bezig met kinderen en relaties enzo, dus het was gewoon zo ontspannen omdat niemand klaagde over hoe druk ze het hebben met de kinderen en ook niemand onverwacht zou kunnen vragen of wij al kinderen hebben/willen. Heerlijk! Kan ik aanraden, haha
.
Tinkerbell, yes, eindelijk weer verder! Fijn!! Nu hopelijk op naar een ongecompliceerde IVF ronde met een dikke positieve test aan het eind!
Lilly, wat een bijzondere terugplaatsing! Dat moet een goed teken zijn! Wanneer mag je testen? Hier gaan de duimen weer draaien!
Zizo, jou wil ik een hele dikke knuffel geven. Ik vind het zo naar voor je dat je er zo doorheen zit met je werk. Ik zou willen dat ik iets voor je kan doen, maar ik weet niet wat. Maar pas alsjeblieft wel goed op jezelf, meis. Regelmatig huilend terugkomen van je werk en je helemaal leeggezogen voelen klinkt wel alsof er een burnout op de loer ligt
. Ga je nog wel eens naar die arbo-arts van je? Misschien goed als je iig iemand op de hoogte stelt van wat er speelt en hij leek heel begrijpend te zijn de vorige keren. Ik hoop zo dat het binnenkort weer beter gaat of dat je idd ergens anders een leukere baan kan vinden.
Hier heb ik zojuist toch maar gebeld naar de kliniek voor een update over onze bevruchtingen en ze zijn gelukkig alledrie nog aan het delen. Het is nu dag 3 en ze zouden 8-10 cellig moeten zijn. Eentje loopt wat achter en is 4-cellig, maar dus nog wel aan het delen, eentje is precies op schema met 8 cellen en eentje loopt voor en is al een morula (ook een Tom Dumoulin, dus
). De embryologe gaf aan dat het voor- en achterlopen niet perse slecht is, en dat ze vaak zien dat ze soms even stilliggen, maar dan ineens weer een groeisprong maken en zo elkaar regelmatig inhalen qua groei. Kan nog alle kanten op dus. Maar natuurlijk ook geen enkele garantie. Blijft spannend, maar voor nu kan ik weer even opgelucht ademhalen.
Duufje, spannend dat je menstruatie bijna lijkt door te breken. Herkenbaar dat je wilt dat het meteen 's ochtends duidelijk doorbreekt, maar voor zover ik heb begrepen komt de start niet op één dag later of vroeger aan. Bij mijn eerste IVF kon ik pas een dag later beginnen met spuiten vanwege logistieke redenen en dat was geen enkel probleem. Die eerste paar dagen gebeurt er toch vrijwel niets in je eierstokken. Hopelijk stelt je dat een beetje gerust.
Mssfiddler, fijn dat je wat meer tevreden bent met de echo van vandaag. Ik hoop met je mee dat er nog wat kleintjes bij gaan komen voor je, maar fijn dat het iig niet afgeblazen hoeft te worden.
Diamond, had je berichtje nog gekregen, thanks! Had alleen nog geen tijd om te antwoorden

Tinkerbell, yes, eindelijk weer verder! Fijn!! Nu hopelijk op naar een ongecompliceerde IVF ronde met een dikke positieve test aan het eind!
Lilly, wat een bijzondere terugplaatsing! Dat moet een goed teken zijn! Wanneer mag je testen? Hier gaan de duimen weer draaien!
Zizo, jou wil ik een hele dikke knuffel geven. Ik vind het zo naar voor je dat je er zo doorheen zit met je werk. Ik zou willen dat ik iets voor je kan doen, maar ik weet niet wat. Maar pas alsjeblieft wel goed op jezelf, meis. Regelmatig huilend terugkomen van je werk en je helemaal leeggezogen voelen klinkt wel alsof er een burnout op de loer ligt

Hier heb ik zojuist toch maar gebeld naar de kliniek voor een update over onze bevruchtingen en ze zijn gelukkig alledrie nog aan het delen. Het is nu dag 3 en ze zouden 8-10 cellig moeten zijn. Eentje loopt wat achter en is 4-cellig, maar dus nog wel aan het delen, eentje is precies op schema met 8 cellen en eentje loopt voor en is al een morula (ook een Tom Dumoulin, dus

zaterdag 18 november 2017 om 15:07
Rucio goed idee van de Rituals kalender. Heerlijke spullen hebben ze, ik hou er ook van. Hopelijk maakt het het prikken iets aangenamer. Ik heb nu nog 4 cryo's over.
Tinkerbell fijn dat je weer kan beginnen met Gonal F. Hopelijk heb je een mooie opbrengst.
Boulu hoe gaat het met jou?
Pinquin had jij nou een follikelmeting een dezer dagen?
Dazzle trek je het nog meis?
Animal hopelijk kan je alles even vergeten op vakantie en ben je aan het genieten samen.
Windmolen in de tijd voor mijn dochter vond ik het ook zo fijn met bepaalde vriendinnen/kennissen/ collega's af te spreken die geen kinderen hebben. Gewoon lekker doen en dingen doen waar je happyvan wordt en extra lief zijn voor jezelf. Fijn dat ze alle 3 nog in de race zijn. Een beetje achterstand kan prima bij een embryo heb ik me ook laten vertellen. Kan dat het embryo na bevruchten ook wat later "wakker schrikt" en later gaat delen vertelde fertiliteitsarts. Ga je nou volg mnd voor een tp? Ik ben van plan om volg wk zondag te testen als ik dan geen ms geb gekregen.
Duuf woooow spannend! Is er wat doorgebroken? Ik vind het heel spannend en ga enorm duimen en meeleven. Succes met prikken!!
Voor de rest; ik lees en leef met iedereen mee meiden!!
Hier gisterochtend licht bloedverlies. Ik vermoed van de tp. Voelde het inbrengen vd katheter ook. Voor de rest kan ik me niet voorstellen dat er wat gebeurt van binnen, maar dat heb ik al die keren ervoor ook gehad.
Tinkerbell fijn dat je weer kan beginnen met Gonal F. Hopelijk heb je een mooie opbrengst.
Boulu hoe gaat het met jou?
Pinquin had jij nou een follikelmeting een dezer dagen?
Dazzle trek je het nog meis?
Animal hopelijk kan je alles even vergeten op vakantie en ben je aan het genieten samen.
Windmolen in de tijd voor mijn dochter vond ik het ook zo fijn met bepaalde vriendinnen/kennissen/ collega's af te spreken die geen kinderen hebben. Gewoon lekker doen en dingen doen waar je happyvan wordt en extra lief zijn voor jezelf. Fijn dat ze alle 3 nog in de race zijn. Een beetje achterstand kan prima bij een embryo heb ik me ook laten vertellen. Kan dat het embryo na bevruchten ook wat later "wakker schrikt" en later gaat delen vertelde fertiliteitsarts. Ga je nou volg mnd voor een tp? Ik ben van plan om volg wk zondag te testen als ik dan geen ms geb gekregen.
Duuf woooow spannend! Is er wat doorgebroken? Ik vind het heel spannend en ga enorm duimen en meeleven. Succes met prikken!!
Voor de rest; ik lees en leef met iedereen mee meiden!!
Hier gisterochtend licht bloedverlies. Ik vermoed van de tp. Voelde het inbrengen vd katheter ook. Voor de rest kan ik me niet voorstellen dat er wat gebeurt van binnen, maar dat heb ik al die keren ervoor ook gehad.
zaterdag 18 november 2017 om 16:47
Rucio ik zat ook te twijfelen over die kalender maar heb nog een behoorlijke hoeveelheid lekkere spullen in de voorraad. Maar in deze periode van ons leven moeten we extra goed voor onszelf en partners zorgen! Ik bak maar iets lekkers vanmiddag.
Zo kort op tp lijkt me dat dat bloedverlies ook daarvan komt lily.
Hier echo gehad. Nog te dun maar zag er goed uit. Dus maandag weer. Hopelijk dan goed en volgend weekend tp. Hoop dat ie goed ontdooit enz. Toch wel spannend
Liefs allemaal.
Zo kort op tp lijkt me dat dat bloedverlies ook daarvan komt lily.
Hier echo gehad. Nog te dun maar zag er goed uit. Dus maandag weer. Hopelijk dan goed en volgend weekend tp. Hoop dat ie goed ontdooit enz. Toch wel spannend
Liefs allemaal.
zaterdag 18 november 2017 om 16:50
Hi Dames,
Sorry dat ik zolang niks meer van mij heb laten horen. Ik ben zo druk geweest.
Ik ga snel alles bijlezen.
Ik ben 1 nov gestart met prikken van de decapeptyl en 21 nov heb ik de uitgangsecho en dan hopelijk starten met de gonal. Was nog even spannend of alles door kon gaan want was al 1 week overtijd (met uiteraard een negatieve test)
Als alles gaat zoals gepland, dan krijg ik in de week van 4 dec de punctie.
Sorry dat ik zolang niks meer van mij heb laten horen. Ik ben zo druk geweest.
Ik ga snel alles bijlezen.
Ik ben 1 nov gestart met prikken van de decapeptyl en 21 nov heb ik de uitgangsecho en dan hopelijk starten met de gonal. Was nog even spannend of alles door kon gaan want was al 1 week overtijd (met uiteraard een negatieve test)
Als alles gaat zoals gepland, dan krijg ik in de week van 4 dec de punctie.
zondag 19 november 2017 om 15:58

zondag 19 november 2017 om 18:29
Missfiddler, maar als ik het goed begrijp is het dan later alsnog misgegaan?
Ik had vandaag dus plots menstruatiekrampen, was met moeder bij grootouders en wou echt naar huis omdat ik zo'n buikkrampen heb. Kom thuis, naar toilet gegaan en toen had ik bij het afvegen dus bloed... had wel al inlegkruisje voor de utro maar hier zat geen bloed op, dus echt pas bij het plassen (sorry voor de details).
Nadien nog eens naar toilet geweest en nog steeds bloedverlies, lichtroze van kleur wel, maar deze keer zat er wel bloed op het maandverband.. lijkt me niet oké
heb men gynaecoloog al even een mailtje gestuurd, ze antwoordt meestal wel snel op mails, dus hoop dat ik haar vandaag nog hoor.

Ik had vandaag dus plots menstruatiekrampen, was met moeder bij grootouders en wou echt naar huis omdat ik zo'n buikkrampen heb. Kom thuis, naar toilet gegaan en toen had ik bij het afvegen dus bloed... had wel al inlegkruisje voor de utro maar hier zat geen bloed op, dus echt pas bij het plassen (sorry voor de details).
Nadien nog eens naar toilet geweest en nog steeds bloedverlies, lichtroze van kleur wel, maar deze keer zat er wel bloed op het maandverband.. lijkt me niet oké