Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal

14-11-2017 18:31 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen discussietopic maar gewoon gezellig napraten over het Sinterklaasjournaal. :)

Welke BN-er heb je herkend?
En welke woordgrappen en naamgrappen heb je gehoord?
Hoe reageren je kinderen op de plotwendingen?

Deel het hier.
Ik vind hier dingen van.
watdachtjehiervan schreef:
17-11-2017 14:18
Wat vind je briljant?
8 jaar is ook gekke leeftijd om er achter te komen. Ik zou het zelf alleen zo jammer vinden :cry: .
Ik vind het al gek dat een 8-jarige nog gelooft. Die zit dan toch al in groep 5?
Cherilee schreef:
17-11-2017 14:31
Ik vind het al gek dat een 8-jarige nog gelooft. Die zit dan toch al in groep 5?

Hier ook een 8 jarige uit groep 5 die nog volop geloofd.
Cherilee schreef:

Hier ook een 8 jarige uit groep 5 die nog volop geloofd.
Maar hoe kan dat? Die doen toch bijvoorbeeld surprises op school?

Ik vind het heel bijzonder. Wij hebben onze oudste afgelopen jaar de waarheid verteld, die zit nu ook in groep 5. Gewoon om het voor te zijn dat ze op school wat hoorde of als enige het niet zou weten. Lijkt me naar als je als enige het niet weet.
Mijn 2,5 jarige is ook aangestoken door het sinterklaasvirus. :heart:

En ik rolde van de bank van t lachen door schaatsclub 'de scheve schaats' :rofl:
Been there, done that, got the T-shirt.
Trouwens, een van de schaatsers van "de scheve schaats" was Bob de Jong toch?
Promethium schreef:
17-11-2017 16:52
Trouwens, een van de schaatsers van "de scheve schaats" was Bob de Jong toch?
Volgens mij was het Mark Tuitert. Die is wat fijner voor het oog.
Jankemaweer :proud:
Ahhhh good old huispiet! :cheer2:
Dat kleine pietje zag er wel lief uit!
Fijn dat huispiet er toch weer bij is. Ik vind het wel apart. Huispiet is nu terug richting Spanje aan het varen. Benieuwd hoe ze dat morgen aanpakken dan. Ik las hier dat het op vrijdag weer ‘goed’ moet zijn, maar erg goed is het zo toch niet?
Mijn zoon van 4 is van slag pakjes overboord boek leeg en boot opweg terug naar spanje.
Hij is vooral ook erg verbaasd dat niemand sinterklaas even whatsappt dat de pakjes en het boek aangespoeld zijn .
Life is like an hourglass glued to the table.
Cherilee schreef:
niks geks aan hoor.. mijn zoon van 8 gelooft ook nog en zelfs mijn dochter van bijna 10 hebben we t een paar maanden geleden verteld en ze was niet de enige die nog geloofde
Cherilee schreef:
17-11-2017 16:56
Volgens mij was het Mark Tuitert. Die is wat fijner voor het oog.
Die mag mij ook wel leren schaatsen :hyper:
Been there, done that, got the T-shirt.
peach1990 schreef:
17-11-2017 18:17
Mijn zoon van 4 is van slag pakjes overboord boek leeg en boot opweg terug naar spanje.
Hij is vooral ook erg verbaasd dat niemand sinterklaas even whatsappt dat de pakjes en het boek aangespoeld zijn .
En Dieuwertje heeft steeds contact met de boot, waarom roept ze dan vandaag niks?
Criminalmind, ik dacht hetzelfde.
Ik heb mijn kind in groep 7 verteld dat Sinterklaas niet bestond en toen werd hij nog boos omdat hij mij niet geloofde. Al zijn vriendjes en klasgenootjes hadden hem ook al die jaren in de waan gelaten. Hij is verder heel intelligent en kan goed leren, maar op de een of andere manier slikte hij het Sintverhaal als zoete koek.
Pientjexxxx schreef:
17-11-2017 19:46
Ik heb mijn kind in groep 7 verteld dat Sinterklaas niet bestond en toen werd hij nog boos omdat hij mij niet geloofde. Al zijn vriendjes en klasgenootjes hadden hem ook al die jaren in de waan gelaten. Hij is verder heel intelligent en kan goed leren, maar op de een of andere manier slikte hij het Sintverhaal als zoete koek.
Wat fijn.

Hier gaat dat niet zo, er wordt vanuit school ook al geïnformeerd of elk kind op de hoogte is vanwege het karakter van de viering in de bovenbouw.
Cherilee schreef:
17-11-2017 19:49
Wat fijn.

Hier gaat dat niet zo, er wordt vanuit school ook al geïnformeerd of elk kind op de hoogte is vanwege het karakter van de viering in de bovenbouw.
Vanwege de surprises in groep 7 heb ik het maar verteld. Hij heeft in ieder geval wel erg lang plezier gehad van de Sinterklaasmagie.
Pientjexxxx schreef:
17-11-2017 19:53
Vanwege de surprises in groep 7 heb ik het maar verteld. Hij heeft in ieder geval wel erg lang plezier gehad van de Sinterklaasmagie.
Absoluut. En magisch vind ik het zelf stiekem nog een beetje. Zeker hoe wij het hier vieren, een landelijk geheim eigenlijk. Toch heel anders dan kerst in de VS bijvoorbeeld.
Apatura schreef:
17-11-2017 18:27
Die mag mij ook wel leren schaatsen :hyper:
Mag ik ook in het klasje :hihi:.? Wat een lekker ding is dat. Goede keuze van de npo.
Ik wist het helaas als één van de eerste uit mijn klas, door een pester die het leuk vond mij dat te vertellen (niet dat ik het geloofde, maar mijn moeder heeft het toen wel uitgelegd). Maar ik denk dat als niemand het mij ooit had verteld, dat ik nu nog steeds had geloofd. :rofl: Ik ben zo vreselijk naïef, ik geloof alles wat mensen mij vertellen. Volgens mij heeft dat niks met intelligentie te maken hoor, ik ben ook niet dom maar wel heel goedgelovig.
Cherilee schreef:
17-11-2017 14:45
Maar hoe kan dat? Die doen toch bijvoorbeeld surprises op school?

Ik vind het heel bijzonder. Wij hebben onze oudste afgelopen jaar de waarheid verteld, die zit nu ook in groep 5. Gewoon om het voor te zijn dat ze op school wat hoorde of als enige het niet zou weten. Lijkt me naar als je als enige het niet weet.
Ze doen inderdaad aan surprises. Om sinterklaas te helpen.

En het zwerft hier al wel hoor door de klas. De een roept nog harder dat hij niet bestaat dan de ander maar dochter haalt haar schouders op en zegt gewoon dat iedereen gelooft wat je gelooft.
peach1990 schreef:
17-11-2017 18:17
Tssskkk, zijn telefoon zat in het koffertje dat overboord is geslagen. We opletten hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Koffiekop schreef:
15-11-2017 09:14
Is dat niet zielig voor de kinderen, al die dingen die misgaan en die cliffhangers? Vanaf welke leeftijd laten jullie je kinderen kijken? En vanaf welke leeftijd kunnen ze daar goed mee omgaan zonder spanningen of hun pakje niet in het water is gevallen?
onze oudere gelovigen maken zich meer zorgen dan dochter van 4.
dochter vindt het gewoon allemaal spannend leuk,terwijl haar broers in de rats zaten.hen heb ik maar ingefluisterd dat het sinterklaasjournaal het sinterklaasfeest er een verhaaltje omheen maakt om de kinderen bij het sinterklaasfeest te betrekken en de tijd voor pakjesavond wat op te leuken.
grappig genoeg geloven ze ,ondanks deze opbiechting,nog heilig in de rest van het verhaal.zelfs zoon van 9,hoewel ik twijfel of die zich niet moedwillig van de domme houdt ;-D

Pientjexxxx
vrijdag 17 november 2017 19:46

Ik heb mijn kind in groep 7 verteld dat Sinterklaas niet bestond en toen werd hij nog boos omdat hij mij niet geloofde.

:rofl: geweldig.hoewel ergens ook wel weer sneu.hij wilde duidelijk nog niet wakker worden.en terecht.als ze ervan genieten is het toch alleen maar prachtig.
clueless17 wijzigde dit bericht op 17-11-2017 20:32
16.18% gewijzigd
Pientjexxxx schreef:
17-11-2017 19:53
zoon van 9 zit in groep 5,en geloofd samen met ongeveer de helft van zijn klas nog.
zij doen ook surprises,met als verklaring van de juf dat ze de sint gaan helpen.
ik heb thuis gezegd dat kinderen in de bovenbouw buitenshuis geen kadootjes meer van sint krijgen,omdat het anders onbegonnen werk is voor de sint.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven