bang van ex

20-11-2017 09:01 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Ik zal het proberen kort te houden. Negen jaar lang heb ik een latrelatie gehad met een man die niet altijd makkelijk was. Ik hou er niet van om mensen zwart te maken en dat zal ik ook niet doen want wie ben ik om dat te doen. Alleen wil ik wel wat inzicht geven in de situatie.

We konden het heel gezellig hebben samen, gingen vaak op vakantie en daagjes weg. Hij was zorgzaam en deed van alles voor me. Omgekeerd was dat natuurlijk ook zo. Toch was er een maar. Hij kon ontzettend boos worden om kleine dingen, en hij ontplofte letterlijk als hij tegengesproken werd in een discussie. In de loop van de jaren merkte ik dat hij veel loog, soms zo erg dat hij het zelf nog geloofde ook. Maar als hij dacht dat ik tegen hem loog explodeerde hij letterlijk. Hij was altijd wel kwaad op iemand, voelde zich altijd wel onheus bejegend. Terwijl hij zelf de grootste leugens aan iedereen vertelde.

Hij heeft me nooit aangeraakt, maar het schreeuwen en smijten met dingen vond ik al erg. Ik ben opgegroeid met een drankverslaafde vader en ik kan niet meer tegen schreeuwen, met deuren slaan, enz. Ikzelf mocht nooit eens boos worden of me laten gaan, dat werd gelijk de kop in gedrukt door intense woede, negeren, of weggaan van zijn kant.

Het begon me ook op te vallen dat hij bijna nooit geïnteresseerd was in mijn werk of hobby's. Als ik verdriet had om bijvoorbeeld mijn jeugd dan raakte hij geïrriteerd. Op een gegeven moment wogen zijn goede kanten niet meer op tegen de slechte. Het heeft lang geduurd voordat ik een knoop durfde door te hakken maar twee weken geleden ben ik weggegaan. Ik was niet gelukkig meer, al lange tijd niet meer.

Nu gebeurd alles waar ik zo bang voor was. Hij is compleet omgedraaid, van zijn lieve kant is niks meer over. Ik krijg woeste apjes dat hij begrijpt waarom mijn vader alcoholist was (hij suggereert daarmee dat dat mijn schuld is), en hij is nu ook verslaafd aan het raken zegt hij, door mij want ik heb het uitgemaakt. Dit klinkt misschien flauw van mij maar ik trek dit niet. De tranen stromen over mijn wangen nu ik dit type.

Alcoholisme ligt heel gevoelig bij mij, dagelijks nog heb ik last van mijn jeugd. Van het geweld dat de drank met zich meebracht. Mijn vader ging dronken achter het stuur en altijd was ik bang dat hij een ongeluk zou veroorzaken. Vannacht kreeg ik apjes van ex dat hij bezopen was en toch achter het stuur zou gaan.

Jullie zouden zeggen van blokkeer hem gewoon maar ik moet weten of hij geen gekke dingen gaat doen. Hij is zo woest op mij, accepteert niet dat het over is en gaat hij ook nooit doen zegt hij. Mijn sleutels teruggeven wil hij niet. We wonen maar 12 kilometer bij elkaar vandaan. Ik ben radeloos, is het mijn schuld als hij een ongeluk krijgt?
:hug:
Goed dat je weg bent gegaan. En ja.. blokkeer hem gewoon. Zolang jij je druk makt over wat hij gaat doen, heeft hij nog macht over je. Zodra hij doorheeft dat jij zijn berichten niet meer krijgt, zal hij mogelijk nog andere dingen proberen. Breng mensen in je omgeving op de hoogte.

Wat hij ook doet, jij bent niet verantwoordelijk. Dat is hij zelf. Hij wil jou verantwoordelijk maken, maar dat ben je niet. Net zo min als dat jij verantwoordelijk kon zijn voor het alcoholisme van je vader.

Verder: als je nog zoveel last hebt van wat je vader gedaan heeft, is therapie misschien een optie.

sterkte.
Later is nu
In ieder geval meteen je sloten vervangen. En niet reageren op wat voor appje dan ook.

:hug:
Vervang je sloten zodat hij niet meer je huis in kan! En verder is het absoluut niet jouw schuld! Blokkeer zijn nummer zodat hij je geen berichten meer kan sturen.
Blokkeren en sloten vervangen.

Er zijn wel meer dingen in de wereld waar je niet tegen kan...ga je die mensen ook allemaal redden? Of alleen je vervelende ex?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij manipuleert je met je "zwakte", je gevoel van onzekerheid mbt drank.

Hij is volwassen en volledig verantwoordelijk voor wat hij zelf zegt en doet. Wees niet bang dat hij met drank op wat gaat doen. Hij wil jou manipuleren. Mocht hij het wel doen, dan is hij zelf verantwoordelijk. Maar ik weet bijna zeker dat hij het niet gaat doen. Hij probeert nu van alles om jou terug te krijgen.

Leg die telefoon weg en zoek afleiding. Het gaat over een tijdje beter.
Jullie relatie draaide om macht, macht van hem over jou. Hij was misschien wel lief en zorgzaam, maar niet als jij het nodig had. Hij was alleen lief als het hem uitkwam, anders werd hij kwaad, geïrriteerd of negeerde hij je.

En die macht is hij nu kwijt doordat jij het uitgemaakt hebt. Dus probeert hij je op iedere zwakke plek te raken die hij kent of kan vinden. En de makkelijkste is natuurlijk die van het alcoholmisbruik uit je jeugd. Waarschijnlijk zijn de dingen die hij zegt over met alcohol gaan rijden allemaal leugens.

En zelfs al zou het waar zijn, jij bent niet verantwoordelijk voor hem. Het is niet, ik herhaal niet jouw schuld. Dus laat het los. Schakel desnoods de wijkagent in om een oogje bij hem in het zeil te houden. En echt, blokkeer hem en vervang je sloten anders staat hij opeens midden in de nacht in je huis.
inderdaad blokkeren en meteen je sloten vervangen

(wat een ubereikel, en nee het is natuurlijk niet jouw schuld suffie)
Lorem Ipsum
Nee het is niet jouw schuld. Hij kiest er zelf voor om te drinken en toch te rijden. Hij wil jou graag een schuldgevoel geven, en dat lukt hem blijkbaar ook nog. Slaat nergens op. Hij is verantwoordelijk voor zichzelf, hij is volwassen toch?

Sloten vervangen en hem blokkeren inderdaad.
Hij manipuleert jou en gebruikt jouw zwakke punt tegen je(jouw vader)..

Waarom zou jij je verantwoordelijk voelen voor hem?
Ik heb precies zon ex gehad en geloof me...als je hem blokt en negeert dan is hij een paar dagen later echt niet dood hoor....mijn ex is ook springlevend.

Jouw ex trekt alles uit de kast om jou terug te krijgen,trap er asjeblieft niet in.
Grote kans dat hij niet eens dronken achter het stuur is gestapt(hij liegt over alles toch)..als je echt strontlazarus achter het stuur bent gestapt,dan denk je er niet aan om je ex te appen en te verkondigen dat je dronken achter het stuur gaat zitten..snappie ;)
anoniem_357489 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 12:10
Reden: spelfout
0.24% gewijzigd
Wees lief,we hebben alleen elkaar
Hij weet hoe gevoelig dit bij jou ligt, daarom gebruikt hij juist dit tegen je. Maak je niet druk over hem, vervang je sloten, blokkeer hem. Doe niet open als hij voor de deur staat en zoals iemand al zei misschien is therapie een optie.
Wat smerig van hem, om precies te smijten met hetgeen jou het hardste raakt: jouw vader en alcohol.
Dit is zijn poging om nog 'belangrijk' te blijven voor jou, om jou in zijn greep te houden. Hij doet dit expres, omdat hij weet dat dit jou tot in je kern raakt.

Er is 1 heel belangrijk ding wat jij kan doen om hem zijn macht over jou te ontnemen: negeer hem. Sluit hem volledig buiten jouw leven. Letterlijk en figuurlijk.
Laat vandaag een slotenmaker komen, en blokkeer hem op alles!

Neem zelf de macht terug.

En meis: zoek hulp voor het verwerken van je verleden, zodat ook dát geen macht meer over jou heeft.
s-a-r-kast schreef:
20-11-2017 12:17
Wat smerig van hem, om precies te smijten met hetgeen jou het hardste raakt: jouw vader en alcohol.
Dit is zijn poging om nog 'belangrijk' te blijven voor jou, om jou in zijn greep te houden. Hij doet dit expres, omdat hij weet dat dit jou tot in je kern raakt.

Er is 1 heel belangrijk ding wat jij kan doen om hem zijn macht over jou te ontnemen: negeer hem. Sluit hem volledig buiten jouw leven. Letterlijk en figuurlijk.
Laat vandaag een slotenmaker komen, en blokkeer hem op alles!

Neem zelf de macht terug.

En meis: zoek hulp voor het verwerken van je verleden, zodat ook dát geen macht meer over jou heeft.
Dit.

Licht ook wat mensen in, vriendinnen, maar ook de buren bijv.
Wij hebben een buur met een zelfde probleem, en die heeft ons bewust ingelicht voor het geval er gekke dingen gebeuren, zo kunnen wij evt politie bellen.
There is always something happening, and it's usually right now
Laat hem niet binnen, ook niet als hij niet gedronken heeft. Mocht je nog een gesprek met hem willen aangaan dan op neutraal terrein en met iemand erbij.
Nieuwe sloten laten plaatsen, en niks van wat hij doet is jouw schuld. Dat zijn zijn eigen keuzes.
Wat een grapjas. Sloten veranderen. Meteen. En hem overal blokkeren. Die is niet goed bij zijn paasei. En neem wat lekkers te eten om te vieren dat je van die malloot af bent.
Wat een manipulatief, respectloos en triest mannetje is die ex van jou. Manipulatief omdat hij probeert een reactie bij jou af te dwingen door te zeggen dat hij aan de drank gaat en met alcohol op rijdt. Respectloos omdat hij daarmee laat zien dat hij schijt heeft aan jouw boodschap om het uit te maken, en dat het hem bovendien werkelijk geen bal interesseert hoe jij bij zijn gedrag voelt. En triest omdat hij zich als een kleuter laat gaan en gaat lopen dreinen en drammen voor een beetje aandacht. Ik hoop dat de reacties hier jouw ogen openen, en dat je inderdaad de sloten vervangt en niet meer reageert op je ex. Deze man is een stalker in wording, en de enige manier om dit niet te laten escaleren is echt volledig negeren (en aangifte doen als hij toch doorgaat!).
Ik ben net uit soortgelijk relatie vertrokken, en geloof me, hoeveel bedreigingen die ik al gehad heb dat hij zelfmoord ging plegen en zichzelf wat ging aandoen kan ik niet meer bijhouden .
Degene die zoiets verkondigen doen dit enkel en alleen omdat ze aandacht willen, hopen dat je jezelf schuldig voelt en dat je terug keert. Zodat zij opnieuw Da macht over je hebben. Ik heb ook een vader die alcohol verslaafde is geweest en weet dat dit absoluut niet makkelijk is, maar het is NIET jou Schuld!! Laat je dit niet aanpraten, mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden, niet jij. Zet door, blokkeer hem op alles en reageer niet op van deze idiote opmerkingen. Ik ben pas sinds gister weg bij mijn man. Dit is zwaar... Maar je moet soms ook aan jezelf denken en jezelf op de eerste plaats durven zetten. Veel moed en veel sterkte, je komt er veel sterker uit, geloof me :hug:
me ex kneep me laatst in me bips bij de kassa durf ook niet meer heen nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven