Even laten rusten?

20-11-2017 10:30 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Ik heb drie weken geleden iemand leren kennen via Tinder. Het is een vrouw van mijn eigen leeftijd (25), maar wel iemand met wat bagage. Zo heeft ze al een kind en is ze na een huwelijk van 3 jaar onlangs gescheiden. Ze gaf direct bij het begin van ons contact aan dat ze langzaam weer toe was aan wat contact met mannen, maar dat ze het wel rustig aan wilde doen. Prima!

We waren de eerste dagen echt heel veel aan het chatten. Hartstikke gezellig en het initiatief kwam ook vaak van haar kant. Echter bleken dit wel dagen te zijn dat haar dochter bij haar man was en ze dus veel tijd had. Ze gaf ook aan dat ze het normaliter erg druk heeft wanneer haar kind om haar heen hangt. En dat ze daarom soms langzamer reageert. Ook prima!

Dit was het afgelopen weekend ook het geval. Door een aantal berichten heen en weer en een langere tijd ertussen leek ons gesprek voor het eerst een beetje dood te bloeden. En ondanks dat haar laatste bericht wel grappig en spontaan was, twijfel ik nu of ik er wel weer in door moet gaan. Ik wil niet dat het gesprek een beetje vervelend begint te worden. Ik wil haar ook best even laten tot ze het weer rustiger heeft, maar ben ook bang dat het contact dan een beetje verwaterd.
En ik wil ook niet gaan dramatiseren door hier telkens tegen haar over te beginnen...

Kortom, ik wil haar met alle liefde wat ruimte geven, maar twijfel ook of ik dit gesprek zo door wil laten sudderen. Misschien dat we dan even geen contact meer moeten hebben tot ze wel weer tijd heeft? Of moet ik haar blijven berichten om zo een beetje in the picture te blijven? Ze reageert namelijk wel gewoon en ik denk niet dat ze het contact definitief wil verbreken.
anoniem_335441 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 10:38
12.55% gewijzigd
Haar kind gaat voor. Dat betekent dat ze als kind er is weinig tijd heeft om met jou bezig te zijn. Dat heeft ze je al uitgelegd, dus er nog eens over beginnen heeft weinig zin.
Dit is hoe het eruit gaat zien, denk ik. Aan jou de keuze of je dit kunt en wilt accepteren.
Toch niet zo prima!
Oh nee. Ik wil haar met alle liefde meer ruimte en tijd geven. Maar ik twijfel nu of ik dit gesprek zo door laat sudderen of dat ik gewoon even niet reageeer om haar een beetje ruimte te geven deze week.
Je wilt haar even laten tot het wat rustiger is?
Dat even is dan al snel een jaar of 10, 15 hè
Kind zal namelijk altijd voor gaan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summerdance schreef:
20-11-2017 10:37
Je wilt haar even laten tot het wat rustiger is?
Dat even is dan al snel een jaar of 10, 15 hè
Kind zal namelijk altijd voor gaan
Je begrijpt wel wat ik bedoel. Toen ze een weekend alleen was waren we uren aan het appen. Echt leuk en gezellig en we leerden elkaar zo een beetje kennen.
Nu ze afgelopen weekend niet alleen was bleven we ook berichten, maar dit beperkte zich tot enkele berichten. Waardoor er niet echt een gesprek meer was. Dit kan voor haar ook niet handig zijn. En het moet niet een soort van verplichting worden om op mij te antwoorden.
Die verplichting ziet ze, kennelijk, niet. Dus reageer gewoon, en maak je niet druk over de vertraging in reageren
Kap ermee, je maakt nu al drama.
Je zegt er geen probleem mee te hebben.. maar maakt er nu toch een probleem van...
Ik zou zeggen lekker laten als je er nu al zo over twijfelt.
Eat glitter for breakfast and shine all day
Pluisi schreef:
20-11-2017 10:42
Kap ermee, je maakt nu al drama.
Dit!
Het liefst antwoord ik nu direct. En ik vind het ook niet erg als ze even niet zo snel reageert. Maar echter ben ik wel bang dat onze gesprekken daardoor saai en traag worden.

Ik heb dan liever af en toe wat intensiever contact wanneer het haar wat beter uitkomt. Is dat zo'n gekke gedachte?
als het verwaterd heeft ze kennelijk geen interesse.
Eigenlijk kan je de situatie dus niet zo goed accepteren..kappen er mee.
Want haar kind zal altijd voor gaan.
Ik snap wel dat als er wat minder contact , het gesprek anders wordt. tegen de tijd dat je een reactie hebt ben je in je hoofd alweer met wat anders bezig

Dus zo is het cotanct als haar kind er is, maar ze laat wel zien dat ze je leuk vind om, als kind er niet is, veel contact te willen

Ik zou trouwens wel als haar kind er niet is, samen ergens wat gaan drinken. Dan weet je gewoon pas of je dit wil voortzetten of niet. Misschien vallen jullie elkaar in het echt tegen ofzo

Met dat maandenlange gechat schiet het ook niet op. Dan lijkt het meer tijdverdrijf voor stille avonden te worden dan dat je echt interesse hebt
Dolberg schreef:
20-11-2017 10:52
Het liefst antwoord ik nu direct. En ik vind het ook niet erg als ze even niet zo snel reageert. Maar echter ben ik wel bang dat onze gesprekken daardoor saai en traag worden.

Ik heb dan liever af en toe wat intensiever contact wanneer het haar wat beter uitkomt. Is dat zo'n gekke gedachte?
Ja best wel.. het zou op haar kunnen overkomen dat je alleen maar interesse hebt in haar wanner haar kind niet bij haar is.. en dat lijkt mij geen signaal dat je wilt afgeven als je serieus interesse hebt.
Dus doe niet zo moeilijk en reageer op haar bericht.. of stop met zeuren en laat haar met rust.
Eat glitter for breakfast and shine all day
pearle schreef:
20-11-2017 10:58
Ik snap wel dat als er wat minder contact , het gesprek anders wordt. tegen de tijd dat je een reactie hebt ben je in je hoofd alweer met wat anders bezig

Dus zo is het cotanct als haar kind er is, maar ze laat wel zien dat ze je leuk vind om, als kind er niet is, veel contact te willen

Ik zou trouwens wel als haar kind er niet is, samen ergens wat gaan drinken. Dan weet je gewoon pas of je dit wil voortzetten of niet. Misschien vallen jullie elkaar in het echt tegen ofzo

Met dat maandenlange gechat schiet het ook niet op. Dan lijkt het meer tijdverdrijf voor stille avonden te worden dan dat je echt interesse hebt
Dit exact.

En wat betreft het drinken: Ze heeft duidelijk aangegeven niet direct af te willen spreken om mij eerst beter te leren kennen. Aangezien haar dochter ook nogal moeite heeft met de breuk tussen haar en haar ex wil ze niet direct afspreken.
Ik neem aan dat ze haar dochter er niet bij betrekt als jullie wat gaan drinken? Stel dat jullie een relatie krijgen, ook dan neem ik aan dat ze haar dochter er voorlopig niet bij betrekt..
Dus haar reden snap ik niet helemaal

Let op dat je geen afleiding wordt voor haar stille avonden en verder niets
Dolberg schreef:

Kortom, je bent nu al aan het claimen
Want als ze niet per omgaande reageert vind jij het "saai" worden

Mijn advies: kap het af, jij gaat de verdeling van aandacht tussen jou en kind niet trekken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dolberg schreef:

Dat kapot-analyseren is wel een gekke gedachte ja
LeesMee schreef:
20-11-2017 11:28
Dat kapot-analyseren is wel een gekke gedachte ja
Omdat ik het contact zo prettig vind. Ben ik bang dat het aan het doodbloeden is. Dat het vervelend voor haar wordt om telkens maar weer 'toch even te reageren' op mij. Ondanks dat ze daar eigenlijk geen tijd voor heeft.
Dolberg schreef:
20-11-2017 11:39
Omdat ik het contact zo prettig vind. Ben ik bang dat het aan het doodbloeden is. Dat het vervelend voor haar wordt om telkens maar weer 'toch even te reageren' op mij. Ondanks dat ze daar eigenlijk geen tijd voor heeft.
Ja, daarom heet het ook kapot-analyseren. Stop daar eens mee.
pearle schreef:
20-11-2017 11:07
Ik neem aan dat ze haar dochter er niet bij betrekt als jullie wat gaan drinken? Stel dat jullie een relatie krijgen, ook dan neem ik aan dat ze haar dochter er voorlopig niet bij betrekt..
Dus haar reden snap ik niet helemaal

Let op dat je geen afleiding wordt voor haar stille avonden en verder niets
Dit vooral. Wat wil ze op de langere termijn? Dit schiet toch niet op? Vanuit haar is het logisch dat haar kind altijd voor gaat. Vanuit jou zijn er ook heel veel leuke vrouwen van jouw leeftijd zonder kinderen. Lijkt me in dit geval veel beter dan dit gesoebat.
Waarom niet haar gerust laten wanneer kind er is en haar laten weten dat ze je kan bellen wanneer kind ‘s avonds in bed ligt mocht ze daar zin in hebben. Even bellen is toch veel leuker dan af en toe een appje sturen.
ik begrijp er niks van, iemand met rust laten doe je door haar met rust te laten

laat het initiatief tot appen gewoon bij haar, stuurt ze iets dan reageer je

(wat is er nou zo moeilijk??)
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
20-11-2017 12:08
ik begrijp er niks van, iemand met rust laten doe je door haar met rust te laten

laat het initiatief tot appen gewoon bij haar, stuurt ze iets dan reageer je

(wat is er nou zo moeilijk??)
Als je het zo stelt...

Echter hoor ik dan weer vaak dat je juist als man initiatief moet nemen. Dat lees ik hier ook vaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven