Vader gaat vreemd
maandag 20 november 2017 om 20:56
De titel zegt het al.. ik ben erachter gekomen dat mijn vader vreemd gaat en dit is niet de eerste keer. Een aantal jaar geleden had ik het voor het eerst ontdekt. Na jaren zwijgen heb ik het uiteindelijk aan mijn moeder verteld. Nu is dit weer het geval.. Wat moet ik doen? De vorige keer hebben mijn ouders alles op mij afgeschoven en familie en kennissen verteld dat ik problemen had in plaats van wat er echt aan de hand was. Ik weet het niet meer
maandag 20 november 2017 om 22:38
Oja, de welbekende sloot.Enn schreef: ↑20-11-2017 22:32Fatsoen? Als in: mond houden, liegen, bedriegen en een ander de schuld geven? Okay, fatsoen dus.
Eerlijk gezegd vind ik er niets fatsoenlijks aan dat een dochter die haar moeder wil beschermen, gebruikt wordt als 'schuldige' op het moment dat zij met haar moeder deelt dat ze erachter is gekomen dat vaders aan de boemel is. Echt helemaal niets fatsoenlijks kan ik in het gedrag van deze ouders zien.
Wel dat TO beter niets kan zeggen en haar koffers kan pakken. Fatsoen heeft vele gradaties ben ik bang.
maandag 20 november 2017 om 22:42
Ja dat klopt en dat is ze helemaal vlot geworden nadat pa en ma haar hebben ingezet als zondebok voor hun perikelen. Daar word je over het algemeen vaak in een een klap wel volwassen van. TO hoeft zich geen illusies meer te maken over hoe haar ouders met gevoelige zaken omgaan en over hoe zij anderen inzetten om weg te blijven bij de verantwoordelijkheid voor hun keuzes. Ik vermoed dat dit jonge mensen best volwassen maakt. In ieder geval een euh.... ervaring rijker.
enn wijzigde dit bericht op 20-11-2017 22:43
0.35% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 20 november 2017 om 22:43
Wat jij wil.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 20 november 2017 om 22:43
En dan toch voor een tweede keer je neus in hun zaken steken. Gewoon een domme actie.Enn schreef: ↑20-11-2017 22:42Ja dat klopt en dat is ze helemaal vlot geworden nadat pa en ma haar hebben ingezet als zondebok voor hun perikelen. Daar word je over het algemeen vaak in een een klap wel volwassen van. TO hoeft zich geen illusies meer te maken over hoe haar ouders met gevoleige zaken omgaan en over hoe zij anderen inzetten om weg te blijven bij de verantwoordelijkheid voor hun keuzes. Ik vermoed dat dit jonge mensen best volwassen maakt. In ieder geval een euh.... ervaring rijker.
Ze is 21, ga lekker het huis uit e/O samenwonen met je vriend. Zit je ook niet meer in dat onveilige huis.
maandag 20 november 2017 om 22:45
Eens en daar begon ik (net als anderen) mee in mijn eerste post.MoirenPhae schreef: ↑20-11-2017 22:43Ze is 21, ga lekker het huis uit e/O samenwonen met je vriend. Zit je ook niet meer in dat onveilige huis.
maandag 20 november 2017 om 22:50
En waarom? Omdat ze weer vaststelt dat de man signalen afgeeft? En dus moet zij negeren? Want haar ouders eisen dit?MoirenPhae schreef: ↑20-11-2017 22:37Als ze er per ongeluk achter was gekomen had ik idd meer empathie gehad. Ze is zelf op zoek gegaan.
Ze kan er inderdaad helemaal niets mee en idd helpt in dit geval het weten niets. Maar dat zij wel wilde weten snap ik goed, echt heel goed. Want mocht ze nog hebben getwijfeld dan is het nu echt bevestigd : papa en mama zijn van een voetstuk gedonderd.
Idd echt veel beter om weg te gaan.
maandag 20 november 2017 om 22:52
Raar advies. Als jouw hypothetische buurmeisje met zoiets bij je zou komen, zou je dit ook roepen?MoirenPhae schreef: ↑20-11-2017 22:37Als ze er per ongeluk achter was gekomen had ik idd meer empathie gehad. Ze is zelf op zoek gegaan.
Als je je hand in het vuur steekt moet je je niet verbazen als je je verbrandt.
Sommige dingen laat je. Wat moet een kind in hemelsnaam met de info dat haar/zijn vader zijn piemel mss wel in een ander steekt?
TO,
Laat je niks aanpraten. Je vader maakt er een zooitje van, jij niet.
Rot dat je nu weer in deze situatie zit, dat zal vast heel onveilig voelen lijkt me.
maandag 20 november 2017 om 22:52
Ja, dat had ze kunnen negeren.Enn schreef: ↑20-11-2017 22:50En waarom? Omdat ze weer vaststelt dat de man signalen afgeeft? En dus moet zij negeren? Want haar ouders eisen dit?
Ze kan er inderdaad helemaal niets mee en idd in dit geval helpt weten niets. Maar dat zij wel wilde weten snap ik goed, heel goed. Want mocht ze nog hebben getwijfeld dan is het nu echt bevestigd : papa en mama zijn van een voetstuk gedonderd.
Idd echt veel beter om weg te gaan.
Omdat ze namelijk helemaal niets met die informatie kan. En wil, gezien de vorige keer.
Ik wil helemaal niet van mijn ouders weten of ze vreemdgaan. Hun zaak, hun leven.
maandag 20 november 2017 om 22:53
En jij woont niet thuis en bent geen 21.MoirenPhae schreef: ↑20-11-2017 22:52Ja, dat had ze kunnen negeren.
Omdat ze namelijk helemaal niets met die informatie kan. En wil, gezien de vorige keer.
Ik wil helemaal niet van mijn ouders weten of ze vreemdgaan. Hun zaak, hun leven.
maandag 20 november 2017 om 22:54
Zij heeft geen enkele invloed gehad op de situatie waar ze nu in zit?
Het is net zoiets als ‘stel geen vragen waar je het antwoord niet op wil horen’.
Ze is een volwassen vrouw, daar hoort ook bij dat je verantwoording neemt voor je keuzes.
maandag 20 november 2017 om 22:54
Yup.
Zoek een kamer en ga daar weg, sterkte.
enn wijzigde dit bericht op 20-11-2017 22:56
0.18% gewijzigd
maandag 20 november 2017 om 22:55
Ja, misschien helpt het om je daarin te verplaatsen.
Het is heel en half wat nog op die leeftijd, zeker volwassen maar nog niet achter de oren.
Afijn, misschien helpt ook niet.
enn wijzigde dit bericht op 20-11-2017 22:57
21.76% gewijzigd
maandag 20 november 2017 om 22:57
Nee, maar dat zegt niet dat TO niet begrepen hóeft te worden.
maandag 20 november 2017 om 23:01
Nou dan heb je je les dus meteen geleerd.roosjexoxo schreef: ↑20-11-2017 21:09ik ben nu 21, ik ben erachter gekomen doordat ik het gevoel had net als de eerste keer... toen zijn telefoon niet vergrendeld was las ik allerlei berichten
maandag 20 november 2017 om 23:07
bevestiging van wat TO eigenlijk al weet maar waarvan ze misschien nog steeds hoopte dat het echt alleen haar schuld was. Kinderlijk? Ja. Naïef? Ja. Loyaliteitsconflict? Ja. Passend bij sommige opgroeiende volwassenen van 21? Ja, ook.MoirenPhae schreef: ↑20-11-2017 22:59Ik begrijp echt wel dat het een vervelende wetenschap is.
Ik begrijp niet dat je het dan bewust gaat opzoeken. Helemaal niet als je al weet wat de gevolgen zijn.
maandag 20 november 2017 om 23:19
Dus de werkelijke reden is dat je het idee hebt dat je genegeerd wordt door je vader. Als je daar dan over praat met je vader in plaats van in zijn telefoon te snuffelen. Je zocht gewoon bewijs dat hij fout is in plaats van als een volwassene het gesprek aan te gaan.roosjexoxo schreef: ↑20-11-2017 21:40Zekerheid omdat het aan je blijft knagen. Als je elke dag ziet dat iemand iets verbergt en snel dingen wegklikt op zijn telefoon en liegt dan ben je daar dag en nacht mee bezig. Dan ga je jezelf vragen stellen, of dat dat de reden is waarom die mij "negeert ". Dat die bang is dat ik hem weer door heb.. dan wil je op een gegeven moment weten of het zo is om jezelf een beetje rust te geven .en nee ik ben inderdaad niet zijn vrouw maar wel zijn dochter
Ik snap best dat het je iets doet dat je vader je moeder bedriegt maar het is niet aan jou om hun daarop aan te spreken. En dat blijkt ook wel want het heeft jouw band met hun allebei de eerste keer al beschadigd. En dan wil je je nog een keer in hun privéleven mengen? Wat snapte je niet de vorige keer?
dinsdag 21 november 2017 om 10:46
Deze situatie heb ik ook ooit eens bij de hand gehad, maar ik heb besloten mijn mond te houden tegen mijn moeder, mede op aanraden van het forum hier. Voor mijn gevoel erg slecht, maar gaan praten zou ook veel teweeg brengen. Dit alles heeft me tijdenlang gesloopt en beziggehouden.
Nadat ik van mijn vader een paar appjes kreeg die weinig te raden overlieten en dus duidelijk niet voor mij bestemd waren, heb ik hem geconfronteerd. Hij ontkende uiteraard maar ik wist genoeg. Daarna heb ik afstand genomen van de hele situatie. Ik vond dat ik mijn vader op zijn verantwoordelijkheden gewezen had en op de mogelijke gevolgen en vond dat hij verder zijn beslissing zelf moest nemen. Daarmee heb ik gedaan wat imo binnen mijn macht lag zonder me er in te mengen.
Maar het gevoel wat ik destijds gehad heb, kan ik me nog zeer goed herinneren.
Nadat ik van mijn vader een paar appjes kreeg die weinig te raden overlieten en dus duidelijk niet voor mij bestemd waren, heb ik hem geconfronteerd. Hij ontkende uiteraard maar ik wist genoeg. Daarna heb ik afstand genomen van de hele situatie. Ik vond dat ik mijn vader op zijn verantwoordelijkheden gewezen had en op de mogelijke gevolgen en vond dat hij verder zijn beslissing zelf moest nemen. Daarmee heb ik gedaan wat imo binnen mijn macht lag zonder me er in te mengen.
Maar het gevoel wat ik destijds gehad heb, kan ik me nog zeer goed herinneren.
dinsdag 21 november 2017 om 10:57
Tja, ik vind het toch wel een behoorlijk lastige kwestie hoor. Volgens sommige zou je je er niet mee mogen bemoeien, maar ik weet niet of ik dat zo zie.
Ik hou ontzettend veel van m'n ouders en heb met allebei een goede band. Ik respecteer hen, zij respecteren mij en mijn broertjes en onderling elkaar. Als ik erachter zou komen dat een van mijn ouders vreemd ging (en dat zou dan niet zijn door in een telefoon te zoeken, al ben ik altijd bezig met spelletjes en foto's kijken op m'n ouders hun telefoon haha. Maar stel dat ze dat niet hadden gewild) dan zou ik diegene confronteren en zeggen dat hij/zij de kans krijgt om het te vertellen, en dat ik het anders zelf doe.
Ik zou er niet hard naar op zoek gaan, maar als het op mijn pad zou komen kan ik degene die bedrogen wordt niet meer aankijken zonder schuldgevoel, zo ben ik. Andersom hoop ik ook heel erg dat mochten mijn ouders er ooit achterkomen dat mijn vriend mij bedriegt, dat zij dat ook aan mij zouden vertellen!
Echter, gezien wat er vorige keer met jouw 'hulp' gedaan is zou ik het niet nog eens doen. Blijkbaar waardeert je moeder het ook niet erg, dus waarom zou je je dan zo belachelijk laten maken.
Ik hou ontzettend veel van m'n ouders en heb met allebei een goede band. Ik respecteer hen, zij respecteren mij en mijn broertjes en onderling elkaar. Als ik erachter zou komen dat een van mijn ouders vreemd ging (en dat zou dan niet zijn door in een telefoon te zoeken, al ben ik altijd bezig met spelletjes en foto's kijken op m'n ouders hun telefoon haha. Maar stel dat ze dat niet hadden gewild) dan zou ik diegene confronteren en zeggen dat hij/zij de kans krijgt om het te vertellen, en dat ik het anders zelf doe.
Ik zou er niet hard naar op zoek gaan, maar als het op mijn pad zou komen kan ik degene die bedrogen wordt niet meer aankijken zonder schuldgevoel, zo ben ik. Andersom hoop ik ook heel erg dat mochten mijn ouders er ooit achterkomen dat mijn vriend mij bedriegt, dat zij dat ook aan mij zouden vertellen!
Echter, gezien wat er vorige keer met jouw 'hulp' gedaan is zou ik het niet nog eens doen. Blijkbaar waardeert je moeder het ook niet erg, dus waarom zou je je dan zo belachelijk laten maken.