Weerbericht opdoeken
dinsdag 21 november 2017 om 08:03
Echt, ik word zo moedeloos van weerwebsites. Of het nou buienradar is of weeronline of weet ik veel welke, ze voorspellen niet goed. Gisteren gekeken, het zou vandaag droog zijn. Dingen gepland en nu? Oh, ineens toch de hele dag regen. Zeg dat dan gisteren! Met de huidige technologie zie je een bui heus wel 24 uur van tevoren aankomen hoor. Volgens mij kijken ze gewoon uit het raam 's ochtends en passen het aan of zo. Kan me daar zo aan irriteren, ook aan de regen trouwens. Bah!
Hebben meer mensen deze irritatie?
Hebben meer mensen deze irritatie?
dinsdag 21 november 2017 om 08:09
Raar, ik heb gisteravond nog op buienradar gekeken, van uur tot uur, en daar stond voor vandaag allemaal 0% regen.suusssss1983 schreef: ↑21-11-2017 08:05Ik Had juist gisteren al gezien en gehoord dat het ook vandaag nat zou zijn
dinsdag 21 november 2017 om 08:12
Buienradar doet inderdaad gekke dingen.GinnyJones schreef: ↑21-11-2017 08:09Raar, ik heb gisteravond nog op buienradar gekeken, van uur tot uur, en daar stond voor vandaag allemaal 0% regen.
dinsdag 21 november 2017 om 08:16
Ja vet irritant!!
Als ik mijn werk dusdanig slecht zou doen, was ik al lang ontslagen. Bij het knmi en alle anderen is het volgens mij de sport om het weer zo slecht mogelijk te voorspellen. Ik erger me hier ook mateloos aan.
In het kader van: roeien met de riemen die je hebt gebruik ik de weeronline app waarin de 48 uur vooruitzichten wel enigszins kloppen (verder dan dat ook niet hoor) en de app Buienalarm (dus geen Buienradar) voor de neerslag binnen nu en 2 uur. Dit klopt redelijk.
In het kader van: roeien met de riemen die je hebt gebruik ik de weeronline app waarin de 48 uur vooruitzichten wel enigszins kloppen (verder dan dat ook niet hoor) en de app Buienalarm (dus geen Buienradar) voor de neerslag binnen nu en 2 uur. Dit klopt redelijk.
dinsdag 21 november 2017 om 08:21
Ik kan me voorstellen dat als je iets uitzoekt, je ergens op instelt en plannen maakt en het niet klopt heel irritant is.
Grappig ik kijk nooit naar het weer. Ik doe gewoon wat ik wil en heb altijd wel een plu in de auto liggen. En als het regent, ja dan regent het. Komt niet in me op om vooraf te checken en plannen daarop aan te passen. Eigenlijk ook nog niet echt heel hard mn neus gestoten daardoor. Op zich natiurlijk slim om te doen maar blijkbaar werkr het niet feilloos.
Grappig ik kijk nooit naar het weer. Ik doe gewoon wat ik wil en heb altijd wel een plu in de auto liggen. En als het regent, ja dan regent het. Komt niet in me op om vooraf te checken en plannen daarop aan te passen. Eigenlijk ook nog niet echt heel hard mn neus gestoten daardoor. Op zich natiurlijk slim om te doen maar blijkbaar werkr het niet feilloos.
dinsdag 21 november 2017 om 08:42
GinnyJones schreef: ↑21-11-2017 08:08Joh, moet jij niet snel terug naar de sekspijler? Iets dat niet met seks te maken heeft is niet per definitie stom hoor.
dinsdag 21 november 2017 om 09:02
dinsdag 21 november 2017 om 09:57
Als ze dat elke dag roepen, komt het wel ooit uitFelix_Urbexicus schreef: ↑21-11-2017 09:30Ik snap je frustratie. Ooit op een totaal verregend festival geweest, buienradar ed bleef maar roepen dat het morgen beter zou worden![]()
dinsdag 21 november 2017 om 10:01
Ja, ik vind het ook bagger. Drama, maar wel geleerd dat ze (weeronline) in het buitenland helemaal niet betrouwbaar zijn en er vierkant naast zitten. Heb er afgelopen jaar mijn vakantiebestemming op afgestemd. We zouden in NL blijven, maar het zou alleen maar regenen. Op de laatste dag locaties gaan zoeken in Europa waar de zon wel scheen. Het zou prachtig weer worden in Frankrijk, dus wij de volgende dag naar Frankrijk, 7 dagen in de regen gezeten. Had net zo goed in NL kunnen blijven
, maar na die 7 dagen klaarde het dan wel weer op gelukkig.
Ik ontdekte daar Weatherpro en ik vind die er overigens wel heel goed!
Ik ontdekte daar Weatherpro en ik vind die er overigens wel heel goed!
dinsdag 21 november 2017 om 10:27
Als ik op buienradar het beeld opvraag van de komende 24 uur dan kan het best zo zijn dat die aangeeft dat er totaal geen regen valt in die periode. Pas wanneer ik het beeld ‘verfijn’ door op de komende drie, twee of 1 uur te klikken dan zie ik soms alleen maar regen.
En verder dan drie uren gaat het niet hè... kortom buienradar is alleen maar betrouwbaar voor een paar uurtjes.
En verder dan drie uren gaat het niet hè... kortom buienradar is alleen maar betrouwbaar voor een paar uurtjes.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
dinsdag 21 november 2017 om 11:34
ja dit heb ik dus ook gemerkt. dan staat er geen regen maar dan miezert het. en wat bij hen matige regen is, noem ik gewoon een bui...
Don't cry, buy a bag and move on.