Gezondheid alle pijlers

Genant probleempje

20-11-2017 22:13 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger en loop tegen het einde aan. Nooit eerder last van urineverlies gehad in de zwangerschap en ook niet na de vorige. Nu heb ik ( denk ik) een griep te pakken, ik hoest me een ongeluk en met veel kracht. Nu komt er steeds een golf urine mee. Ik heb verlof en ben veel thuis, zeker de afgelopen dagen dus heb ik steeds een dik maandverband gedragen.
Nu heb ik deze week een belangrijke dag waar ik heem wil/moet ( mits fit genoeg). Ik maak me alleen zorgen over het urineverlies. Je ziet het maandverband goed zitten namelijk. Een gewoon inlegkruisje werkt onvoldoende.
Ervaringen? Tips? Is er iets wat toch goed werkt maar ook dun/niet zichtbaar is.
Ik ga regelmatig naar het toilet maar ook als ik niet hoef dan wordt er toch urine uitgeperst door de kracht van het hoesten. Ik lijk overigens weinig controle te hebben over de hoest, minder krachtig hoesten probeer ik maar dan krijg ik het benauwd en probeert mijn lijf toch het slijm eruit te werken door meer kracht te zetten.
Fijn dat alles goed gaat!
En wat betreft urineverlies: inderdaad tena lady. Ik wilde er eerst ook niet aan, maar het is echt veel en veel fijner dan maandverband. En je ziet het echt niet zitten als je gewone kleren aan hebt.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Nu tweede ctg, dat ziet er gelukkig ook goed uit. Tena lady vanmorgen gehaald, ben benieuwd!
Als je bang bent dat je verband te zien is, zou ik een of twee palazzobroeken of yogabroeken bestellen. Die vond ik voor na de bevalling ook heel fijn.
Wat fijn dat alles goed is!
kleine tip bij hoesten en niezen: draai je hoofd opzij (naar je schouder, alsof je achterom kijkt) op een of andere manier scheelt dat met urine verlies.
Wat grappig guppekop, dat ga ik proberen!
Ik had het ook.. zelfs een keer mezelf onder gepiest middenin de trein :proud: nu kan ik erom lachen maar het was zeer genant.. en na de bevalling is het nooit helemaal goedgekomen (niezen, trampolines etc :P )

Tena lady is idd prima! Succes met de laatste loodjes!
Fijn dat alles goed is!
Ik snap dat gênant is maar je bent zwanger, niemand die je die ongemakken kwalijk neemt hoor :)
Kan je niet iets van een lange tuniek dragen?
@bloemetjefresia: hoe gaat het met je?
tsja.....
Ja koop inderdaad gewoon Tena Lady. Handig en misschien kan je nog korting krijgen door de black friday kortingen.
groetjes, slagtandje
famke76 schreef:
28-11-2017 00:57
@bloemetjefresia: hoe gaat het met je?
Helaas behoorlijk ziek. Ontstoken longvlies, veel hoesten en daardoor enorme pijn aan ribben. De tenas werken gelukkig goed!
Oh jakkes! Wat naar!
Veel pijn ook?
Wat een vervelende aanloop naar je bevallig toe ook.
tsja.....
Oh veel pijn schrijf je al. Sorry...
Sterkte!
tsja.....
Ja helaas wel, hoop zo dat de kleine nog even blijft zitten tot ik weer fit ben!
Sterkte!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Gaat het inmiddels al wat beter met Je?
tsja.....
Hi famke, nog steeds behoorlijk asn het hoesten maar de pijn wordt gelukkig steeds draaglijker. Dankje
Bloemetjefresia schreef:
06-12-2017 09:36
Hi famke, nog steeds behoorlijk asn het hoesten maar de pijn wordt gelukkig steeds draaglijker. Dankje
Fijn dat het wat beter gaat!
tsja.....
nora27 schreef:
20-11-2017 22:35
Zou je aub gewoon nu ! even met je verloskundige willen bellen. Liever te vaak dan te weinig. Ik heb drie dagen gebroken vliezen gehad en het lijkt zo veel op elkaar. Plassen of lekken.
Gewoon even bellen, je kan altijd zeggen, sorry, :)

Je hoef niet eens sorry te zeggen, daar zijn ze voor.
TO, bellen!

Edit: mosterd dus.. (zal even bijlezen)
Ik ben bij! Sterkte TO, gelukkig is alles goed met baby.
Bloemetjefresia schreef:
28-11-2017 12:26
Ja helaas wel, hoop zo dat de kleine nog even blijft zitten tot ik weer fit ben!
Je wilt dit vast niet weten, maar meestal werkt moeder Natuur precies andersom. Als de kleine eruit wil ben jij fit.

Ik kreeg tijdens mijn zwangerschap de tip om vooral niet verkouden te worden, want ´dat raak je niet meer kwijt´. Nouja, word maar eens niet verkouden als je uitgerekend bent in mei. Dus jawel, ergens in maart was het dan toch zover.

Ik ben verkouden geweest tot op de ochtend van de bevalling.....
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven