definitief uitmaken
woensdag 22 november 2017 om 16:10
zouden jullie misschien dit bericht niet willen citeren? dan kan ik het nog wissen als ik me er onprettig bij voel. Mijn ex-vriend zoekt soms op internet en ik wil liever niet dat hij dit zou lezen. hij zou het direct herkken
Ik schrijf hier, omdat ik alles op een rij wil zetten voor mezelf en omdat ik eigenlijk nergens mijn verhaal kwijt kan..
Ik heb een relatie van bijna 2 jaar (gehad.)
In die twee jaar is het meermalen uitgegaan tussen ons. Eigenlijk passen we niet bij elkaar, blijkt al maanden.
In de 2 jaar dat ik een relatie met hem heb gehad ben ik nooit meegevraagd naar feestjes van zijn familie of vrienden.
Hierdoor kreeg ik het gevoel dat hij onze relatie niet erg serieus neemt..
Hij wilde niet samenwonen en hij wilde niet met mij op vakantie.
Ik werd onzeker over mezelf naar mate dit langer duurde, wat ook zorgde voor spanningen in de relatie.
Ik dacht dat dat hij zich misschien wel schaamde voor mij.
Zijn familie heb ik maar 1 keer ontmoet.
HIj zegt wel dat hij met mij wilt zijn. Maar hij wilt het rustig aan doen.
Tot kort had ik daar begrip voor maar nu word het voor mij ook onprettig. Toen heb ik de relatie beindigd. Waarna hij vervolgs weer bij mij terug kwam en zei dat hij zou veranderen en dat we meer dingen samen zouden doen en dat hij er deze keer écht voor zou gaan.
Alles in mij zei 'NEE , niet doen'.
Tegen beter weten in, heb ik hem weer toegelaten. Na dat hij me had bezworen dat hij is veranderd.
Ik was heel voorzichtig, wilde me niet direct hechten aan hem.
Maar omdat hij elke keer bevstinging vroeg of ik nog van hem hield ( en ik daarop automatisch ja antwoorde) ben ik toch weer aan hem gaan hechten sneller dan dat ik wilde.
Tot gisteren. HIj krabbelde (zoals ik al verwachtte weer terug) . Hij vond ineens dat ik maar flexibeler moet zijn en hem meer tijd en vrijheid geven. En nam ook zijn beloftes wat betreft het veranderen van zijn houding terug.
Ik was gekwetst. Zo teleurgesteld. In hem maar óók in mezelf. We hebben knallende ruzie gehad. Ik voelde me rot en ellendig. Na een paar glaasjes drank ben ik inslaap gevallen. De volgende morgen zou ik hem weer spreken (vanochtend)
Hij zei dat ik maar me conclusie moet trekken en dat het nog heeeel lang kan duren voor dat er meer diepgang in de relatie komt. Dus als ik daar niet mee kan leven dan moest ik maar vertrekken.
Hij zal niet veranderen. Dat blijkt.
Ik heb vanmiddag geprobeerd mn verdriet eruit te rennen door te gaan hardlopen.
Dat hielp wel. En dat ga ik morgen weer doen.
Maar het is zo'n gedoe...
Door de relatieproblemen met hem is ook mijn progressie bij mijn psycholoog gestagneerd.
De psycholoog vindt mij te onstabiel en wilt daarom niet aan de slag met mijn jeudgtrauma .
(ik ben al ruim een jaar lang in gesprek met een psycholoog om stabiel te worden.)
Na dat die therapie is afgewezen hem ik hem niet meer gezien. Ik werd doorverwezen naar een andere vestiging...
Ik wilde even mn hart luchten.. Misschien heeft iemand tips voor mij om door deze periode door te komen?
Ik schrijf hier, omdat ik alles op een rij wil zetten voor mezelf en omdat ik eigenlijk nergens mijn verhaal kwijt kan..
Ik heb een relatie van bijna 2 jaar (gehad.)
In die twee jaar is het meermalen uitgegaan tussen ons. Eigenlijk passen we niet bij elkaar, blijkt al maanden.
In de 2 jaar dat ik een relatie met hem heb gehad ben ik nooit meegevraagd naar feestjes van zijn familie of vrienden.
Hierdoor kreeg ik het gevoel dat hij onze relatie niet erg serieus neemt..
Hij wilde niet samenwonen en hij wilde niet met mij op vakantie.
Ik werd onzeker over mezelf naar mate dit langer duurde, wat ook zorgde voor spanningen in de relatie.
Ik dacht dat dat hij zich misschien wel schaamde voor mij.
Zijn familie heb ik maar 1 keer ontmoet.
HIj zegt wel dat hij met mij wilt zijn. Maar hij wilt het rustig aan doen.
Tot kort had ik daar begrip voor maar nu word het voor mij ook onprettig. Toen heb ik de relatie beindigd. Waarna hij vervolgs weer bij mij terug kwam en zei dat hij zou veranderen en dat we meer dingen samen zouden doen en dat hij er deze keer écht voor zou gaan.
Alles in mij zei 'NEE , niet doen'.
Tegen beter weten in, heb ik hem weer toegelaten. Na dat hij me had bezworen dat hij is veranderd.
Ik was heel voorzichtig, wilde me niet direct hechten aan hem.
Maar omdat hij elke keer bevstinging vroeg of ik nog van hem hield ( en ik daarop automatisch ja antwoorde) ben ik toch weer aan hem gaan hechten sneller dan dat ik wilde.
Tot gisteren. HIj krabbelde (zoals ik al verwachtte weer terug) . Hij vond ineens dat ik maar flexibeler moet zijn en hem meer tijd en vrijheid geven. En nam ook zijn beloftes wat betreft het veranderen van zijn houding terug.
Ik was gekwetst. Zo teleurgesteld. In hem maar óók in mezelf. We hebben knallende ruzie gehad. Ik voelde me rot en ellendig. Na een paar glaasjes drank ben ik inslaap gevallen. De volgende morgen zou ik hem weer spreken (vanochtend)
Hij zei dat ik maar me conclusie moet trekken en dat het nog heeeel lang kan duren voor dat er meer diepgang in de relatie komt. Dus als ik daar niet mee kan leven dan moest ik maar vertrekken.
Hij zal niet veranderen. Dat blijkt.
Ik heb vanmiddag geprobeerd mn verdriet eruit te rennen door te gaan hardlopen.
Dat hielp wel. En dat ga ik morgen weer doen.
Maar het is zo'n gedoe...
Door de relatieproblemen met hem is ook mijn progressie bij mijn psycholoog gestagneerd.
De psycholoog vindt mij te onstabiel en wilt daarom niet aan de slag met mijn jeudgtrauma .
(ik ben al ruim een jaar lang in gesprek met een psycholoog om stabiel te worden.)
Na dat die therapie is afgewezen hem ik hem niet meer gezien. Ik werd doorverwezen naar een andere vestiging...
Ik wilde even mn hart luchten.. Misschien heeft iemand tips voor mij om door deze periode door te komen?
donderdag 23 november 2017 om 22:02
Hoi
Bedankt voor alle reacties en de lieve reacties vooral.
Vandaag met hem afgesproken omdat ik hem miste.
We zijn samen gaan dineren ergens.
Het ging helemaal niet.
Ik raakte wéér gefrustreerd.
Hij heeft me afgezet en bleef maar bellen en bellen achter elkaar.
en stuurde me een bericht of ik hem alsjeblieft wilde bellen.
Dat gedaan.. en zoals ik verwachte werd het drama.
Ik had gewoon rust moeten nemen.
Ik ga zo maar gewoon slapen en morgen maar verder kijken..
Het ging helemaal niet.
donderdag 23 november 2017 om 22:53
Het draait allemaal erg om jou, zie je dat? IK mistte hem, IK raakte weer gefrustreerd, IK had gewoon rust moeten nemen, IK ga zo maar slapen blablabla.pompommetje schreef: ↑23-11-2017 22:02Hoi
Het ging helemaal niet.
Wat vertel je hier nou eigenlijk. Had hij wel zin om met jou te gaan dineren of was daar wat druk van jou voor nodig?
Dan: WAT ging er niet, wat bedoel je met "IK raakte gefrustreerd" heb je gedreigd jezelf iets aan te gaan doen of was je gewoon chagrijnig tegen hem?
Dan zet hij je opeens af om je vervolgens helemaal suf te gaan bellen.
WAAROM?? Had je iets gezegd wat hem een reden gaf zich zorgen om je te maken of was hij woedend? Je babbelt er op los maar zegt niks eigenlijk.
Dan als laatste bel je hem en pats: DRAMA zoals jij, wijze vrouw, al verwacht had..
Wat voor drama en hoezo was dat drama nooit gebeurd als jij even was gaan relaxen?
Weet je wat ik voor beeld krijg van je vage story's hier? Dat jij dreigt jezelf iets aan te doen als hij niet onmiddellijk doet wat jij zegt. En dat je ervan geniet als hij in paniek is om wat het ook is waar je mee dreigt. Je hebt iets gevonden waar je misbruik van maakt om hem bij je te houden.
Is dat gelukt ben jij blij en ga je tevreden slapen.
Wat heb ik helemaal fout begrepen of loopt hij nu zo achter je aan, heeft HJJ je gedwongen samen te gaan eten??? Al het drama wat het dan ook is, zijn drama? Vast niet..
Vertel, nu mét details. Wie weet dringt het dan beter tot je door - al schrijvend - hoe raar je loopt te doen.
donderdag 23 november 2017 om 22:58
Ajoh dit heeft helemaal geen zin. Ze is egoïstisch. Ziet niet dat het aan haar zelf ligt. Eindeloos.. daarom moet ze zich ook op laten nemen. Ze is te afhankelijk Inderdaad, want als hij weg valt komt ze in gat terecht. Dat uit kan lopen dat ze zichzelf wat aan doet ja.Sirius schreef: ↑23-11-2017 22:53Het draait allemaal erg om jou, zie je dat? IK mistte hem, IK raakte weer gefrustreerd, IK had gewoon rust moeten nemen, IK ga zo maar slapen blablabla.
Wat vertel je hier nou eigenlijk. Had hij wel zin om met jou te gaan dineren of was daar wat druk van jou voor nodig?
Dan: WAT ging er niet, wat bedoel je met "IK raakte gefrustreerd" heb je gedreigd jezelf iets aan te gaan doen of was je gewoon chagrijnig tegen hem?
WAAROM?? Had je iets gezegd wat hem een reden gaf zich zorgen om je te maken of was hij woedend? Je babbelt er op los maar zegt niks eigenlijk.
Dan als laatste bel je hem en pats: DRAMA zoals jij, wijze vrouw, al verwacht had..![]()
Wat voor drama en hoezo was dat drama nooit gebeurd als jij even was gaan relaxen?![]()
Weet je wat ik voor beeld krijg van je vage story's hier? Dat jij dreigt jezelf iets aan te doen als hij niet onmiddellijk doet wat jij zegt. En dat je ervan geniet als hij in paniek is om wat het ook is waar je mee dreigt. Je hebt iets gevonden waar je misbruik van maakt om hem bij je te houden.
Wat heb ik helemaal fout begrepen of loopt hij nu zo achter je aan, heeft HJJ je gedwongen samen te gaan eten??? Al het drama wat het dan ook is, zijn drama? Vast niet..
Vertel, nu mét details. Wie weet dringt het dan beter tot je door - al schrijvend - hoe raar je loopt te doen.
Bam!!!!
donderdag 23 november 2017 om 23:46
Inderdaad, bijna 24 uur geleden postte TO ong. hetzelfde. Spelletjes gespeeld, drama, uitgeput en naar bed. Morgen deel ...?Ycjoo- schreef: ↑23-11-2017 22:58Ajoh dit heeft helemaal geen zin. Ze is egoïstisch. Ziet niet dat het aan haar zelf ligt. Eindeloos.. daarom moet ze zich ook op laten nemen. Ze is te afhankelijk Inderdaad, want als hij weg valt komt ze in gat terecht. Dat uit kan lopen dat ze zichzelf wat aan doet ja.
Ze beseft dus wél heel goed dat ze steeds wraak neemt en noemt het ook echt 'wraak, pijn willen doen' dusssss zelf het probleem is en somt op wat ze van hem nodig heeft
Krijgt ze dat niet: drama.
De enige reden waarom ik een man achter een zielige ex aan heb zien gaan is omdat een man werkelijk angst had dat ze zichzelf iets aan zou doen. Dan hadden die vrouwen ook een verleden vol ellende, opnames en konden niet verdragen dat ex gewoon een andere weg inslaat.
Niemand wil zich verantwoordelijk voelen voor een ex die nogal labiel blijkt te zijn en dreigt met extreme zaken.
Waarom anders dat smeken om toch even te bellen....... ik kan alleen maar bedenken dat hij LETTERLIJK een teken van leven wil, geen telefoontje. Subtiel verschil, snap je wat ik bedoel TO? Hij wil alleen geen dooien op zijn geweten hebben, hij belt niet voor JOU als persoon. Je bent een probleem voor hem geworden als ik dit zo lees, wordt je daar gelukkig van???? Echt?
Mijn ex (alcoholist) dreigde ook met zelfmoord als ik weg zou gaan bij hem, heeft ook wat zittten krassen op zijn pols en een touw gekocht Maar belde wel een vriend van hem dat hij het NU ging doen, nou.. over een half uurtje, uurtje (lag eraan waar de vriend woonde en of hij een auto had... ) en hup iedereen vloog voor hem tot het te lang ging duren.
Toen ze eindelijk zeiden tsja, als dat is wat je wil moet je dat doen, ik kan je niet tegenhouden en wil liever niet degene zijn die je vindt.
En dan te bedenken dat hij een uurtje later gewoon bij de basisschool stond om kind op te halen met een vrolijke lach. Dat hoorde ik dan de volgende dag weer.
Echt niks aan de hand.
TO, je bent echt in gevaar je moet echt NU hulp zoeken. Zeggen wat je hier niet durft op te schrijven en ik denk dat ze met spoed hulp voor je gaan regelen. Niet om je af te kammen maar omdat het voor niemand fijn is hoe het nu gaat.
Sta je er weleens bij stil dat je voor mensen om je heen een loden bal om hun enkel bent? Ik hoef geen antwoord hoor maar denk er eens over na als je dat nog kunt opbrengen.
Dit is NIET GOED.
vrijdag 24 november 2017 om 00:02
Wat een aannames worden hier gedaan over zelfmoorddreigementen en weet ik niet wat. Vind het ook wel naar om tegen iemand te zeggen dat ze een loden bal om iemand's enkel is, iemand die psychische problemen heeft en op dit moment geen psycholoog heeft waar ze terecht kan.
TO, deze relatie doet jou geen goed, volgende keer je gevoel volgen en rust nemen. Hoe gaat het nu?
TO, deze relatie doet jou geen goed, volgende keer je gevoel volgen en rust nemen. Hoe gaat het nu?
vrijdag 24 november 2017 om 00:25
Zorgelijk ja, DAAR moet ze achteraan gaan. Niet achter die jongen.Sunshine585 schreef: ↑24-11-2017 00:02Wat een aannames worden hier gedaan over zelfmoorddreigementen en weet ik niet wat. Vind het ook wel naar om tegen iemand te zeggen dat ze een loden bal om iemand's enkel is, iemand die psychische problemen heeft en op dit moment geen psycholoog heeft waar ze terecht kan.
En waarom denk jij dat hij na haar post van gisteren 23,15 ong. met exact hetzelfde gezeur nog met haar uit eten wil, drama maakt, haar afzet en daarna paniekerig belt of ze even wil laten horen dat ehmm?? Weet jij een betere verklaring? Heb je weleens van het woord "manipuleren" gehoord?
Ben echt benieuwd wat je gezegd had als die jongen jouw broer was geweest. Niet echt normaal wat er allemaal gebeurd en dan vertelt ze alleen nog wat ze kwijt wil in zéér algemene termen.
Naar de dokter en met spoed, niks wachtlijst als mijn kind/zus/vriendin er zo aan toe zou zijn ging ik met haar in de wachtkamer van de SEH zitten tot ik geholpen wordt.
En ja, het is een energievampier. Een blok aan je been, net hoe je het noemen wil.
Been there, done that en pas toen iedereen tegen mijn manipulerende ex zei met al zijn problemen dat hij het toch echt zelf op moest lossen is hij hulp gaan zoeken
Dat heeft deze TO ook nodig, ze zit nog niet diep genoeg om te beseffen hoezeer ze hulp nodig heeft en wat een zware last ze is voor haar omgeving. Kan gebeuren maar kom op, ze weet de weg en kan zelf ook aktief aan haar genezing werken. Ze schrijft zelf dat ze weet hoe wraaklustig ze is en dat ze mensen pijn wil doen.
Niet zo fris, weten wat je fout doet en gewoon doorgaan onder het mom: ik sta op een wachtlijst dus ik hoef niet na te denken over mijn gedrag. Er is ook crisisopvang. Voor mensen die het niet meer scherp zien.
Niet leuk om aan te horen voor deze TO, ze is gewend aan een vriendje die achter haar aan gaat bellen of ze wel ok is na een rete-irritant etentje waar ze drama heeft lopen schoppen. Wat dat ook moge zijn. Tafel omver geschopt? TO komt niet meer terug, die heeft wat vuurwerk om zich heen gestrooid en ligt nu lekker te pitten.
Zij wel
vrijdag 24 november 2017 om 01:00
Sorry ik was even weg.
Ik begrijp dat ik heel egocentrisch overkom.. Dit wil ik niet maar ik heb een muur om me heen gebouwd. Omdat ik me alleen voel. Geen psycholoog is voor mij heel erg lastig.
Ik verplaats me in zijn positie; hij heeft het moeilijk omdat:
- ik niet lekker in me vel zit
- ik hem kwets
- Ik me niet verander (door eigen angst)
- Ik PTSS heb en daardoor snel geprikkeld ben
- ik door de muur om me heen egocentrisch ben
- omdat ik maar kwets en kwets en van geen ophouden weet
- omdat ik veel bevestiging nodig heb.
Ik weet het. Ik maak het hem moeilijk.
Ik hou opecht van hem maar het voelt als een gevecht in mij zelf
Om de anderen vragen ook te beantwoorden;
Hij vroeg me of hij vanavond met mij kon praten. Uit eindelijk nam hij me mee naar een restaurant als verassing. (dit komt egocentisch over misschien) Ik wist me geen houding te geven. Waarom neemt hij me uiteten na alle vedriet dat ik hem doe. Ik heb gehuild. Maar voelde me vooral verward. De hele avond. Zelfhaat, ik vond dat ik het niet verdiende. Alsof er constant 2 in gevecht zijn in mij..
Ik heb toen drama gemaakt. gecreeërd. Niet omdat ik dat leuk vind maar omdat ik me geen houding weet te geven. Het liefste ging ik heel hard naar huis toe. Naar mijn bed en daar blijven liggen mijn telefoon uitschakelen en hem niet meer spreken.
Is dat dan door schaamte?
Anyway, ik heb dat niet gedaan. Daardoor werd het ook akward...
Achteraf gezien had ik vandaag misshcien niet met hem moeten afspreken.
Nadat hij me thuis had gebracht hebben we nog gebeld.
Ik heb nu voorgesteld dat we even 'rust' hebben tot maandag.
We zijn nog wel bij elkaar en we houden wel contact.
Maar geen discussies en geen ruzies.
Even rust voor ons beide.
Hij heeft dit al een keer eerder aangegeven dit te willen en toen heb ik dat niet gedaan..
Nu heb ik dit voorgesteld omdat hij dat misschien fijn zou vinden.
Het geeft mij ook rust dat ik weet dat we na maandag weer zullen praten met elkaar...
Ik begrijp dat ik heel egocentrisch overkom.. Dit wil ik niet maar ik heb een muur om me heen gebouwd. Omdat ik me alleen voel. Geen psycholoog is voor mij heel erg lastig.
- ik hem kwets
Hij vroeg me of hij vanavond met mij kon praten. Uit eindelijk nam hij me mee naar een restaurant als verassing. (dit komt egocentisch over misschien) Ik wist me geen houding te geven. Waarom neemt hij me uiteten na alle vedriet dat ik hem doe. Ik heb gehuild. Maar voelde me vooral verward. De hele avond. Zelfhaat, ik vond dat ik het niet verdiende. Alsof er constant 2 in gevecht zijn in mij..
Ik heb toen drama gemaakt. gecreeërd. Niet omdat ik dat leuk vind maar omdat ik me geen houding weet te geven. Het liefste ging ik heel hard naar huis toe. Naar mijn bed en daar blijven liggen mijn telefoon uitschakelen en hem niet meer spreken.
Nadat hij me thuis had gebracht hebben we nog gebeld.
Hij heeft dit al een keer eerder aangegeven dit te willen en toen heb ik dat niet gedaan..
Het geeft mij ook rust dat ik weet dat we na maandag weer zullen praten met elkaar...
vrijdag 24 november 2017 om 01:07
Ik doe echt mijn best en zal niet zomaar uit het leven stappen.Sirius schreef: ↑23-11-2017 23:46Inderdaad, bijna 24 uur geleden postte TO ong. hetzelfde. Spelletjes gespeeld, drama, uitgeput en naar bed. Morgen deel ...?![]()
Ze beseft dus wél heel goed dat ze steeds wraak neemt en noemt het ook echt 'wraak, pijn willen doen' dusssss zelf het probleem is en somt op wat ze van hem nodig heeft![]()
Krijgt ze dat niet: drama.
De enige reden waarom ik een man achter een zielige ex aan heb zien gaan is omdat een man werkelijk angst had dat ze zichzelf iets aan zou doen. Dan hadden die vrouwen ook een verleden vol ellende, opnames en konden niet verdragen dat ex gewoon een andere weg inslaat.
Niemand wil zich verantwoordelijk voelen voor een ex die nogal labiel blijkt te zijn en dreigt met extreme zaken.
Waarom anders dat smeken om toch even te bellen....... ik kan alleen maar bedenken dat hij LETTERLIJK een teken van leven wil, geen telefoontje. Subtiel verschil, snap je wat ik bedoel TO? Hij wil alleen geen dooien op zijn geweten hebben, hij belt niet voor JOU als persoon. Je bent een probleem voor hem geworden als ik dit zo lees, wordt je daar gelukkig van???? Echt?
Mijn ex (alcoholist) dreigde ook met zelfmoord als ik weg zou gaan bij hem, heeft ook wat zittten krassen op zijn pols en een touw gekocht Maar belde wel een vriend van hem dat hij het NU ging doen, nou.. over een half uurtje, uurtje (lag eraan waar de vriend woonde en of hij een auto had... ) en hup iedereen vloog voor hem tot het te lang ging duren.
Toen ze eindelijk zeiden tsja, als dat is wat je wil moet je dat doen, ik kan je niet tegenhouden en wil liever niet degene zijn die je vindt.
En dan te bedenken dat hij een uurtje later gewoon bij de basisschool stond om kind op te halen met een vrolijke lach. Dat hoorde ik dan de volgende dag weer.
Echt niks aan de hand.
TO, je bent echt in gevaar je moet echt NU hulp zoeken. Zeggen wat je hier niet durft op te schrijven en ik denk dat ze met spoed hulp voor je gaan regelen. Niet om je af te kammen maar omdat het voor niemand fijn is hoe het nu gaat.
Sta je er weleens bij stil dat je voor mensen om je heen een loden bal om hun enkel bent? Ik hoef geen antwoord hoor maar denk er eens over na als je dat nog kunt opbrengen.
Dit is NIET GOED.
Ik probeer zo positief mogelijk te zijn en op zo'n moment te denken wat er nog voor moois is allemaal.
vrijdag 24 november 2017 om 01:19
Hoe vaak kan je het woord IK in een berichtje gebruiken... denk nou eens aan de mensen om je heen, niet alleen aan jezelf.pompommetje schreef: ↑24-11-2017 01:00Sorry ik was even weg.
- ik hem kwets
Nadat hij me thuis had gebracht hebben we nog gebeld. <-------- hij belde je en smeekte om antwoord, toch????? maar jij nam niet op...
IK hoop dat je hulp gaat zoeken ipv verder gaan met je drama -wat doe je dan, schreeuwen, met spullen gooien, wegstormen en scheldend weer terugkomen? IK kan me er niks bij voorstellen al dat drama.
GA. NAAR. DE. DOKTER. MORGEN. Je hebt toch even rust nu.
anoniem_348934 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 01:38
10.13% gewijzigd
vrijdag 24 november 2017 om 01:32
Je ontkent dus niet dat je hem daar de stuipen mee op het lijf jaagt...pompommetje schreef: ↑24-11-2017 01:07Ik doe echt mijn best en zal niet zomaar uit het leven stappen.
Ik probeer zo positief mogelijk te zijn en op zo'n moment te denken wat er nog voor moois is allemaal.
Anders had je wel gezegd dat daar geen sprake van is. Je doet niet je best, je doet waar je zin in hebt.
Dus als je drama schopt in dat restaurant, en nogmaals hoe creëer je dat dan precies bedenk je ondertussen wat er nog voor moois is.
vrijdag 24 november 2017 om 01:35
Mee eens met bovenstaand en zou nog willen toevoegen:Sirius schreef: ↑24-11-2017 01:19Hoe vaak kan je het woord IK in een berichtje gebruiken... denk nou eens aan de mensen om je heen, niet alleen aan jezelf.
IK hoop dat je hulp gaat zoeken ipv verder gaan met je drama -wat doe je dan, schreeuwen, met spullen gooien, wegstormen en scheldend weer terugkomen? IK kan me er niks bij voorstellen al dat drama.
GA. NAAR. DE. DOKTER. MORGEN. Je hebt toch even rust nu.
Het klopt denk ik wel dat als je zelf heel erg labiel bent om wat voor reden dan ook, je voornamelijk gericht bent op jezelf omdat je domweg een ander er niet bij kunt hebben. Je hebt je handen al vol aan jezelf. En dat is in jouw geval denk ik niet anders en dan zorgt ook nog eens juíst deze labiele relatie voor extra onstabiliteit. Laat hem daarom los, zorg eerst dat je zelf beter wordt en doe dit inderdaad door morgenochtend vroeg contact op te nemen met huisarts, psychologenpraktijk. En ja, dat is het mijns inziens nodig op dit moment. Ik zou je adviseren er niet langer mee rond te lopen.
vrijdag 24 november 2017 om 01:40
Ik denk niet dat je het voor de lol doet pompommetje, maar dat het inderdaad onmacht is. Ik hoop van harte dat je zo snel mogelijk professionele hulp kunt krijgen. Niet je vriend, dat is geen professional (althans daar ga ik vanuit en al zou hij dat zijn; je kunt geen psycholoog van je partner zijn).
Is er misschien ook iemand anders dan je partner waar je even terecht zou kunnen?
Is er misschien ook iemand anders dan je partner waar je even terecht zou kunnen?
vrijdag 24 november 2017 om 01:53
Dat geloof ik ook direct, niemand denkt kom, ik ga eens een beetje moeilijk doen. Gewoon voor de lol en dan zo erg als TO.Zebrahondje schreef: ↑24-11-2017 01:40Ik denk niet dat je het voor de lol doet pompommetje, maar dat het inderdaad onmacht is. Ik hoop van harte dat je zo snel mogelijk professionele hulp kunt krijgen. Niet je vriend, dat is geen professional (althans daar ga ik vanuit en al zou hij dat zijn; je kunt geen psycholoog van je partner zijn).
Ik vind het ook echt zorgelijk en vraag me af of een vriendin, moeder of zo iemand niet veel te dichtbij staat om goed te kunnen helpen. Wat ik hier schrijf tegen TO zou ik veel moeilijker vinden om te zeggen. Geef ik grif toe maar voor de mensen om haar heen is dit ook geen leven.
Nu moet ex na maandag weer met haar praten terwijl hij niet wil. Duidelijk. Ze laat ook zaken weg, de meest relevante heb ik het idee....
Echt voor haar eigen veiligheid zou ik zeggen: naar de dokter en desnoods dit topic of de OP laten lezen en de antwoorden.
Soms moet iemand gewoon een zetje krijgen om hulp te accepteren of te gaan zoeken.
Wachten tot er een psych met een plekje vrij belt lijkt me gezien de ernst van haar problemen (echt niet meer normaal kunnen doen in het openbaar, suicidaal) geen optie maar echt zelf op zoek naar een psych.
Waar een wil is is een weg, en er is toch een crisisdienst voor mensen als TO. Al is het maar om haar omgeving wat lucht te geven.
vrijdag 24 november 2017 om 08:27
Stel jezelf eens de volgende vraag : Je kunt kiezen : Wil ik de rest van mijn leven zo blijven door modderen of niet ? Zo niet, dan moet je keihard en fulltime aan het werk met jezelf en een therapeut en alle andere dingen laten vallen. Die relatie is alleen maar een excuus en een afleiding om niet na te hoeven denken over jezelf. Ik begrijp wel waarom je therapeut je behandeling heeft stopgezet en je heeft doorverwezen. Je zit vast in je eigen dramatische verhaal en dat wil je ook. Nadenken over jezelf is blijkbaar te bedreigend. Sommige mensen zijn niet te helpen. Dus wat kies je ? De rest van je leven drama of ga je in jezelf investeren ?
vrijdag 24 november 2017 om 10:11
TS, wat vind je van de adviezen van andere forummers om nu actie te ondernemen (crisisdienst, opname, etc). Je typt nu steeds weer dezelfde epistels. In die tijd had je ook kunnen bellen naar instanties of je huisarts.
ik heb zelf eens een vriendin gehad in een crisissituatie en ben toen voor haar rond gaan bellen. Uiteindelijk kon ze terecht bij een psycholoog; ze kreeg ook de optie voor opname maar wilde dat (nog) niet. Wat ik maar wil zeggen; genoeg opties en professionals hakken elke dag met dit bijltje.
Je bent waarschijnlijk maar 1 telefoontje verwijderd van de eerste stap naar beter worden.
Pak die kans want dit forum gaat je niet helpen.
ik heb zelf eens een vriendin gehad in een crisissituatie en ben toen voor haar rond gaan bellen. Uiteindelijk kon ze terecht bij een psycholoog; ze kreeg ook de optie voor opname maar wilde dat (nog) niet. Wat ik maar wil zeggen; genoeg opties en professionals hakken elke dag met dit bijltje.
Je bent waarschijnlijk maar 1 telefoontje verwijderd van de eerste stap naar beter worden.
Pak die kans want dit forum gaat je niet helpen.
vrijdag 24 november 2017 om 12:01
Jeetje meid jij zit er echt helemaal doorheen zo te lezen en dan kun je het drama dat je relatie veroorzaakt (door jullie toxische wisselwerking) er echt niet bij hebben. Zet die relatie dus op een heel laag pitje en werk eerst eens aan jezelf.
Persoonlijk denk ik dat hij sowieso niet geschikt als partner is, dus een definitieve breuk lijkt me het beste, maar ik vrees dat je zo verslaafd aan hem bent dat je dat toch niet zal doen. Verder trekken labiele mensen (zoals borderliners) ook onbewust vaak onbetrouwbare en/of onstabiele (soms narcistische) mensen aan, dus het kan zij dat jouw vriend hier onder valt. Dit is lastig uit je tekst te halen omdat jouw gedrag zijn gedrag kan oproepen, maar ook omgekeerd.
Wist je trouwens dat je ook verslaafd aan de stofjes (o.a. adrenaline en dopamine) die vrijkomen bij drama en heftige emoties verslaafd kunt raken? Dit kan er voor zorgen dat je je steeds weer opnieuw in de chaos stapt omdat je lichaam naar die stofjes snakt. Afkicken door een flinke tijd totaal geen contact te hebben is dus hard nodig.
Persoonlijk denk ik dat hij sowieso niet geschikt als partner is, dus een definitieve breuk lijkt me het beste, maar ik vrees dat je zo verslaafd aan hem bent dat je dat toch niet zal doen. Verder trekken labiele mensen (zoals borderliners) ook onbewust vaak onbetrouwbare en/of onstabiele (soms narcistische) mensen aan, dus het kan zij dat jouw vriend hier onder valt. Dit is lastig uit je tekst te halen omdat jouw gedrag zijn gedrag kan oproepen, maar ook omgekeerd.
Wist je trouwens dat je ook verslaafd aan de stofjes (o.a. adrenaline en dopamine) die vrijkomen bij drama en heftige emoties verslaafd kunt raken? Dit kan er voor zorgen dat je je steeds weer opnieuw in de chaos stapt omdat je lichaam naar die stofjes snakt. Afkicken door een flinke tijd totaal geen contact te hebben is dus hard nodig.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 13:19
0.28% gewijzigd
vrijdag 24 november 2017 om 13:11
Ik hoop ook dat er iemand (anders dan vriend) in TO's omgeving is waar ze haar verhaal kwijt kan en dat deze persoon kan helpen om door te drukken dat professionele hulp echt nodig is. Ik ben bang dat TO zelf de ernst misschien niet voldoende in ziet, of dat zichzelf niet waard vindt.
Pompommetje, het is in jouw belang dat je nu snel "rustig" kunt worden en het contact met je vriend werkt averechts! Hij lijkt bepaalde eigenschappen in jou naar boven te roepen en dat is niet de bedoeling. Ik denk dat het voor zowel zijn als jouw "veiligheid" belangrijk is te stoppen met deze relatie. Dit is heel ongezond voor jullie allebei.
Pompommetje, het is in jouw belang dat je nu snel "rustig" kunt worden en het contact met je vriend werkt averechts! Hij lijkt bepaalde eigenschappen in jou naar boven te roepen en dat is niet de bedoeling. Ik denk dat het voor zowel zijn als jouw "veiligheid" belangrijk is te stoppen met deze relatie. Dit is heel ongezond voor jullie allebei.
vrijdag 24 november 2017 om 19:31
Net door enorme opruim woede me hele huis opgeruimd en schoongemaakt.
Een groot whiteboard in mijn slaapkamer neer gezet en daarop ga ik een schema maken met dingen die ik moet doen.
Zodat ik mn eigen routine krijg..
Naast het huishouden heb ik eigenlijk geen hobbys of andere bezigheden...
Ik wil vooral hiermee doorbreken dat ik de hele dag in het weekend in mn pyama doorbreng in mn bed.
Ik ga zometeen alle berichten beantwoorden
Een groot whiteboard in mijn slaapkamer neer gezet en daarop ga ik een schema maken met dingen die ik moet doen.
Ik wil vooral hiermee doorbreken dat ik de hele dag in het weekend in mn pyama doorbreng in mn bed.
vrijdag 24 november 2017 om 21:08
Haar vriend is haar niet heilig. Anders had ze hem wel wat beters gegund.
vrijdag 24 november 2017 om 21:33
En daar gaan we weer.....pompommetje schreef: ↑24-11-2017 19:31Net door enorme opruim woede me hele huis opgeruimd en schoongemaakt.
-Ikke ga opruimen.
-Ikke schoolbord gekocht jeej.
-Ikke plannen zat!
Ik wil routine ik denk dat een bord neerzetten en schema verzinnen beter helpt dan een psych. Ok.
Ik heb geen hobby's of wat anders te doen........ (hoe kwam je huis dan zo smerig?)
Belangrijkste reden:
Je bent dus gewend om het hele weekend in bed te blijven in pyama????
Echt, ik snap er niks meer van. En geen woord van wroeging over wat je je ex allemaal aandoet met je gedreig en gezeur en gejammer. Nu is hij er dus ook al verantwoordelijk voor dat jij de halve week in je nest ligt omdat hij je er niet uit komt halen?
Het is echt alleen maar IK IK IK. Hoe gaat het nu met de mensen om je heen, trekken ze het nog een beetje?
vrijdag 24 november 2017 om 21:33
Klopt,Sirius schreef: ↑24-11-2017 01:32Je ontkent dus niet dat je hem daar de stuipen mee op het lijf jaagt...
Anders had je wel gezegd dat daar geen sprake van is. Je doet niet je best, je doet waar je zin in hebt.
Dus als je drama schopt in dat restaurant, en nogmaals hoe creëer je dat dan precies bedenk je ondertussen wat er nog voor moois is.![]()
![]()
ik moet er gewoon mee stoppen en hij ook. Maar beide kunnen we elkaar niet loslaten..
Ik kan het wel vergeten dat hij mij wilt helpen door meer zekerheid te geven.
Dus moet ik afstand nemen.
Dat drama schoppen doe ik dus voor de duidelijkheid niet expres.
Het is geen drama schoppen... Ik raakte in paniek..
En ik heb geen drama geschopt want ik ben rustig naar buiten gegaan. Misschien kwam het zo over dat ik hem voorschut wilde zetten en expres drama maken.. dat is niet zo
En dat denken aan de mooie dingen bedoelde ik voor mezelf. Als ik er doorheen zit.. soms helpt dat...
vrijdag 24 november 2017 om 21:36
Hij probeert op zijn manier zijn best te doen. Door met mij te praten. Maar hij wilt niets veranderen hij wilt dat ik verander. Hem meer vrijheid geef.Sirius schreef: ↑23-11-2017 22:53Het draait allemaal erg om jou, zie je dat? IK mistte hem, IK raakte weer gefrustreerd, IK had gewoon rust moeten nemen, IK ga zo maar slapen blablabla.
Dan als laatste bel je hem en pats: DRAMA zoals jij, wijze vrouw, al verwacht had..![]()
Wat voor drama en hoezo was dat drama nooit gebeurd als jij even was gaan relaxen?![]()
Hij heeft me uitgenodigd op samen te eten, maar niet gedwongen.
HEt is niet zijn drama maar van ons beide. We hebben er beide een aandeel in. Geen van ons wilt zich aanpassen.