definitief uitmaken

22-11-2017 16:10 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
zouden jullie misschien dit bericht niet willen citeren? dan kan ik het nog wissen als ik me er onprettig bij voel. Mijn ex-vriend zoekt soms op internet en ik wil liever niet dat hij dit zou lezen. hij zou het direct herkken
Ik schrijf hier, omdat ik alles op een rij wil zetten voor mezelf en omdat ik eigenlijk nergens mijn verhaal kwijt kan..

Ik heb een relatie van bijna 2 jaar (gehad.)
In die twee jaar is het meermalen uitgegaan tussen ons. Eigenlijk passen we niet bij elkaar, blijkt al maanden.

In de 2 jaar dat ik een relatie met hem heb gehad ben ik nooit meegevraagd naar feestjes van zijn familie of vrienden.
Hierdoor kreeg ik het gevoel dat hij onze relatie niet erg serieus neemt..
Hij wilde niet samenwonen en hij wilde niet met mij op vakantie.

Ik werd onzeker over mezelf naar mate dit langer duurde, wat ook zorgde voor spanningen in de relatie.
Ik dacht dat dat hij zich misschien wel schaamde voor mij.
Zijn familie heb ik maar 1 keer ontmoet.
HIj zegt wel dat hij met mij wilt zijn. Maar hij wilt het rustig aan doen.

Tot kort had ik daar begrip voor maar nu word het voor mij ook onprettig. Toen heb ik de relatie beindigd. Waarna hij vervolgs weer bij mij terug kwam en zei dat hij zou veranderen en dat we meer dingen samen zouden doen en dat hij er deze keer écht voor zou gaan.
Alles in mij zei 'NEE , niet doen'.

Tegen beter weten in, heb ik hem weer toegelaten. Na dat hij me had bezworen dat hij is veranderd.
Ik was heel voorzichtig, wilde me niet direct hechten aan hem.
Maar omdat hij elke keer bevstinging vroeg of ik nog van hem hield ( en ik daarop automatisch ja antwoorde) ben ik toch weer aan hem gaan hechten sneller dan dat ik wilde.

Tot gisteren. HIj krabbelde (zoals ik al verwachtte weer terug) . Hij vond ineens dat ik maar flexibeler moet zijn en hem meer tijd en vrijheid geven. En nam ook zijn beloftes wat betreft het veranderen van zijn houding terug.

Ik was gekwetst. Zo teleurgesteld. In hem maar óók in mezelf. We hebben knallende ruzie gehad. Ik voelde me rot en ellendig. Na een paar glaasjes drank ben ik inslaap gevallen. De volgende morgen zou ik hem weer spreken (vanochtend)
Hij zei dat ik maar me conclusie moet trekken en dat het nog heeeel lang kan duren voor dat er meer diepgang in de relatie komt. Dus als ik daar niet mee kan leven dan moest ik maar vertrekken.

Hij zal niet veranderen. Dat blijkt.
Ik heb vanmiddag geprobeerd mn verdriet eruit te rennen door te gaan hardlopen.
Dat hielp wel. En dat ga ik morgen weer doen.

Maar het is zo'n gedoe...
Door de relatieproblemen met hem is ook mijn progressie bij mijn psycholoog gestagneerd.
De psycholoog vindt mij te onstabiel en wilt daarom niet aan de slag met mijn jeudgtrauma .
(ik ben al ruim een jaar lang in gesprek met een psycholoog om stabiel te worden.)

Na dat die therapie is afgewezen hem ik hem niet meer gezien. Ik werd doorverwezen naar een andere vestiging...

Ik wilde even mn hart luchten.. Misschien heeft iemand tips voor mij om door deze periode door te komen?
Zebrahondje schreef:
24-11-2017 01:35
Mee eens met bovenstaand en zou nog willen toevoegen:
Het klopt denk ik wel dat als je zelf heel erg labiel bent om wat voor reden dan ook, je voornamelijk gericht bent op jezelf omdat je domweg een ander er niet bij kunt hebben. Je hebt je handen al vol aan jezelf. En dat is in jouw geval denk ik niet anders en dan zorgt ook nog eens juíst deze labiele relatie voor extra onstabiliteit. Laat hem daarom los, zorg eerst dat je zelf beter wordt en doe dit inderdaad door morgenochtend vroeg contact op te nemen met huisarts, psychologenpraktijk. En ja, dat is het mijns inziens nodig op dit moment. Ik zou je adviseren er niet langer mee rond te lopen.
Ik heb al contact gezocht met een nieuwe psycholoog maar kan daar maandag pas terecht....
Wat je zegt herken ik wel. Ik probeer me in te leven in anderen, in hem. Maar Ik verlies mezelf als ik als ik mijn normen en waarden laat gaan wat btreft de relatie... de afspraken in de relatie. In heel veel dingen heb ik me wel aangepast.
Ik reis altijd naar hem toe (ong 1 uurtje) omdat hij het op t werk zwaar heeft.
Ik geef hem meer ruimte om met zn vrienden af te spreken (ong 2 a 3 x in de week)
Ik 'zeur' niet over samen wonen.
Ik 'zeur' niet over dat ik net word betrokken word met familie dingen
Ik 'zeur' niet als hij niet kan afspreken/moe is/ geen zin heeft
en nog meer...
Zinloos... laat maar.
anoniem_348934 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 21:45
Reden: never mind...
97.44% gewijzigd
Iets met een handdoek en een ring....
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Sunshine585 schreef:
24-11-2017 00:02
Wat een aannames worden hier gedaan over zelfmoorddreigementen en weet ik niet wat. Vind het ook wel naar om tegen iemand te zeggen dat ze een loden bal om iemand's enkel is, iemand die psychische problemen heeft en op dit moment geen psycholoog heeft waar ze terecht kan.

TO, deze relatie doet jou geen goed, volgende keer je gevoel volgen en rust nemen. Hoe gaat het nu?
Nu.. tja..
Niet echt goed. Ik heb afleiding gezocht vanmiddag en probeer maar vriendelijk te doen tegen me vriend.
Maar het vreet me op. En het doet me verdriet.
Ik wou dat hij me begreep en kon steunen in mijn therapie en voortgang.
Als hij 1 ding kon veranderen zou dat helpen.
Maar door mijn gemeene gedrag heb ik er alleen voor gesozgr dat hij me minder zekerheid geeft.
Kut situatie.
Hij belde me vanmiddag .. maar ik durfde niet op te nemen , bang voor meer verdriet en teleurstelling
Hij belde vanavond .. maar zelfde verhaal.

Nu stuur ik maar lieve berichtjes, vorlijke berichtjes iig.
Maar ik ben kapot en voel me leeg.
Ik voel me niet mezelf..
pompommetje schreef:
24-11-2017 21:46
Nu.. tja..
Niet echt goed. Ik heb afleiding gezocht vanmiddag en probeer maar vriendelijk te doen tegen me vriend.
Maar het vreet me op. En het doet me verdriet.

Ik wou dat hij me begreep en kon steunen in mijn therapie en voortgang.
Als hij 1 ding kon veranderen zou dat helpen.
Maar door mijn gemeene gedrag heb ik er alleen voor gesozgr dat hij me minder zekerheid geeft.
Kut situatie.
Hij belde me vanmiddag .. maar ik durfde niet op te nemen , bang voor meer verdriet en teleurstelling
Hij belde vanavond .. maar zelfde verhaal.

Nu stuur ik maar lieve berichtjes, vorlijke berichtjes iig.
Maar ik ben kapot en voel me leeg.
Ik voel me niet mezelf..
Ben je dronken of stoned, slik je pillen nu? HIJ moet dus minstens 1 ding veranderen. Wat dan? Het is uit, hij is je therapeut niet. Snap dat nou eens.......

Ben je gaan hardlopen, dat was je toch vast van plan of kan dat niet zonder schoolbord. Vertel eens wat meer over die psych die je gesproken hebt?

Je zou hem toch met rust laten en je zit vorlijke berichtjes te sturen. Je durft niet op te nemen als hij belt. Wat wil je nou van hem?
Je hoopt dat hij naar je komt kijken hè? Daarom neem je niet op en stuur je geschifte verkapte dreigementen die verwijzen naar suicide lieve berichtjes naar hem. Smart!!

Nu die fles wegzetten. Naar bed, je moet het hele weekend studeren en maandag naar de psych, of was dat toch niet echt helemaal waar? Pff..
anoniem_348934 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 21:58
Reden: aanpassing
20.68% gewijzigd
Denk aan wat het beste voor jou en voor hem zou zijn. Probeer als je kunt even op een rijtje te zetten wat er gaande is.

Ik wil nog een keer zeggen; jullie houden beiden deze ongezonde relatie in stand. Jullie spreken af tot maandag geen contact te hebben. Hij belt; jij neemt niet op maar gaat wel appen. Wat willen jullie dan nu van elkaar?!

Ga uit elkaar. Goed dat je maandag bij de psycholoog terecht kunt!!
Ik was al weer te snel blij met de OP zo te zien.
Kennelijk heb je de kneus al weer terug genomen.
Lees je eigen topics eens terug meid.
Ehm, het was toch uit??

Waarom al dat contact? Die jongen is overduidelijk nog bij jou om je gemanipuleer. Niet omdat hij van je houdt.
En op deze manier doorgaan wordt het niet beter voor jou he?! Ga werken aan jezelf, ipv je dode 'relatie' die beide kapot maakt.
Sirius schreef:
24-11-2017 21:51
Ben je dronken of stoned, slik je pillen nu? HIJ moet dus minstens 1 ding veranderen. Wat dan? Het is uit, hij is je therapeut niet. Snap dat nou eens.......

Ben je gaan hardlopen, dat was je toch vast van plan of kan dat niet zonder schoolbord. Vertel eens wat meer over die psych die je gesproken hebt?

Je zou hem toch met rust laten en je zit vorlijke berichtjes te sturen. Je durft niet op te nemen als hij belt. Wat wil je nou van hem?
Je hoopt dat hij naar je komt kijken hè? Daarom neem je niet op en stuur je geschifte verkapte dreigementen die verwijzen naar suicide lieve berichtjes naar hem. Smart!!

Nu die fles wegzetten. Naar bed, je moet het hele weekend studeren en maandag naar de psych, of was dat toch niet echt helemaal waar? Pff..
Ik had niet veel gedronken toen ik de berichtjes beantwoordde...
Ik wil er samen uitkomen met hem maar weet niet wat ik moet doen.
Ik probeer een leuke vriendin te zijn die positief in het leven staat want zo ziet hij me denk ik graag.
Zebrahondje schreef:
24-11-2017 22:51
Denk aan wat het beste voor jou en voor hem zou zijn. Probeer als je kunt even op een rijtje te zetten wat er gaande is.

Ik wil nog een keer zeggen; jullie houden beiden deze ongezonde relatie in stand. Jullie spreken af tot maandag geen contact te hebben. Hij belt; jij neemt niet op maar gaat wel appen. Wat willen jullie dan nu van elkaar?!

Ga uit elkaar. Goed dat je maandag bij de psycholoog terecht kunt!!
Ik weet dat we het allebei instant houden
en daarom probeer iknu dat te doorbreken door me anders op te stellen.
POsitiever en leuker.
En dan kijk ik hoelang ik dit volhou.
Ik doe er iig alles aan.
lolly-pop schreef:
25-11-2017 09:09
Ehm, het was toch uit??

Waarom al dat contact? Die jongen is overduidelijk nog bij jou om je gemanipuleer. Niet omdat hij van je houdt.
Nou het is niet definitief uit.
Daarom hebben we nog contact we weten allebei nog niet hoe verder.
Iig is zeker dat hij niet wil verandern
Dus probeer ik me te veranderen.
dat is niet makkelijk maar ik doe mijn best.
Ik ben gisteren uitgegaan met vrienden.
Het was fijn om onder de mensen te zijn.
Ik miste hem wel. Ik wou dat we samen uit zouden gaan.
Dat hij ook mijn vrienden zou kunnen ontmoeten
Maar dat heb ik nooit gedurft omdat de relatie zo onzeker was.
Daarom heb ik hem nooit meegenomen naar feestjes etc
pompommetje schreef:
25-11-2017 12:38
Ik had niet veel gedronken toen ik de berichtjes beantwoordde...
Ik wil er samen uitkomen met hem maar weet niet wat ik moet doen.
Ik probeer een leuke vriendin te zijn die positief in het leven staat want zo ziet hij me denk ik graag.
Voor dat laatste is wel wat meer nodig he. Daarvoor moet je intrinsieke motivatie hebben om aan jezelf te werken, voor jezelf.
O.
Mijn.
God.

Grr waarom kan ik geen plaatjes meer plakken?

Afbeelding
judy_hopps wijzigde dit bericht op 06-12-2017 22:16
76.38% gewijzigd
Zucht -
Bam!!!!
pompommetje schreef:
25-11-2017 12:40
Je hebt een aantal psychische stoornissen. Jij gaat jezelf echt niet even 1,2,3 veranderen van de één op de andere dag. Als je je gedrag al zelf kunt aanpassen is daar jarenlange therapie voor nodig. Laat hem los, jullie maken elkaar doodongelukkig!
Ycjoo- schreef:
25-11-2017 15:00
Zucht -
+100
pompommetje schreef:
25-11-2017 12:40

Waarom kun je hem niet accepteren zoals hij is?
En misschien is het wel beter dat jij verandert. Jij bent namelijk degene met issues en loopt daarvoor bij de psych.
Zolang jij jezelf niet op de rit hebt heeft het weinig zin om een ander te vragen te veranderen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
25-11-2017 16:38
Waarom kun je hem niet accepteren zoals hij is?
En misschien is het wel beter dat jij verandert. Jij bent namelijk degene met issues en loopt daarvoor bij de psych.
Zolang jij jezelf niet op de rit hebt heeft het weinig zin om een ander te vragen te veranderen.
Nouhou als je haar andere topics over die dropveter leest rijst het vermoeden dat bij hem ook wat mis is in de bovenkamer hoor.
Wat dat betreft een match made in hell.
Misschien is het lastig voor je, maar kun je proberen om leuke afleiding te zoeken waarbij je even helemaal niet met hem bezig hoeft te zijn?

En hoe kun je je voornemen dat je een leuke en vrolijke vriendin gaat zijn? Je bent toch gewoon jezelf? Een relatie gaat nooit werken als je je anders voordoet dan je bent. Ik zou eerst aan mezelf gaan werken zodat je je uiteindelijk ook leuk en vrolijk voelt en niet alleen maar probeert het te zijn.
Judy_Hopps schreef:
25-11-2017 17:35
Nouhou als je haar andere topics over die dropveter leest rijst het vermoeden dat bij hem ook wat mis is in de bovenkamer hoor.
Wat dat betreft een match made in hell.
Dat "moet" ook bijna wel; een normaal gezond persoon blijft niet eindeloos in zo'n situatie/relatie.
Hoi dames, inmiddels weer een paar dagen verder.
Zal hem vanmiddag nog 1 x zien omdat ik zijn kleding die hij heeft laten liggen bij hem breng. Hij wilt daarna nog even wat drinken samen.

Ik ga denk ik gelijk naar huis want voel me heel ziek.
Heb vannacht maar 2 uurtjes geslapen... dus ben dood moe.
Hij zegt dat hij ook in de war is omdat hij me nog leuk vind.
Vanochtend vroeg hij me om met hem een weekend weg te gaan omdat hij me miste en dat we dann het hele weekend zouden seksen.

Dat soort dingen.
Dat is ook niet normaal.
We zijn uitelkaar maar hij doet alsof dat niet zo is
Maakt niet uit wat hij zegt, pak nu zelf de regie. Goed dat je besloten hebt om gelijk naar huis te gaan en niet samen nog wat te gaan drinken. En zeker niet een weekend weg gaan samen, het is immers uit. Waarom zou je anders zijn spullen nu terug brengen. Heb je iets gehad aan je gesprek met psycholoog afgelopen maandag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven