Openbaarvervoer ergernissen
donderdag 23 november 2017 om 14:54
Er is een topic over supermarkt ergernissen, instantie ergernissen, marktplaats ergernissen, dus tijd voor een openbaarvervoer ergernissen topic.
To trapt af:
Dit gebeurde in de trein: Man komt naast mij zitten in de stilte coupe terwijl hij druk aan het bellen is. Ik zeg tegen hem:"goh meneer, misschien is het u niet opgevallen maar het is een stilte coupe."
"Kind, maak je niet druk, ik ben al bijna klaar met mijn telefoon gesprek."
Telefoon gesprek duurde nog 5 minuten.
Dikke koffers in het gangpad, en eigenaar die geïrriteerd opkijkt als ik vraag of ik er langs mag.
To trapt af:
Dit gebeurde in de trein: Man komt naast mij zitten in de stilte coupe terwijl hij druk aan het bellen is. Ik zeg tegen hem:"goh meneer, misschien is het u niet opgevallen maar het is een stilte coupe."
"Kind, maak je niet druk, ik ben al bijna klaar met mijn telefoon gesprek."
Telefoon gesprek duurde nog 5 minuten.
Dikke koffers in het gangpad, en eigenaar die geïrriteerd opkijkt als ik vraag of ik er langs mag.
donderdag 23 november 2017 om 18:47
nina1966 schreef: ↑23-11-2017 17:46
Wat me een tijd geleden gebeurde.. Zat op mijn rollator (combi ding) en het was druk. Staat er een "dame" te mopperen dat ze ook wel ff wil zitten. Mevrouw naast haar probeerde nog sssjjjjj maar ze bleef doorgaan. Toen nog een kribbig "jij heb het goed voor elkaar hé" met boze blik. Heb gevraagd of ze als ze mijn plek zo graag wilde of ze mijn kapotte rug er dan gratis bij wilde.
Echt..... Verder dan een ow sorry dacht dat het een stoel was mét kribbig gezicht en stem, kon er niet vanaf.
Don't cry, buy a bag and move on.
donderdag 23 november 2017 om 18:51
Vertragingen, afschaffingen en de "schitterende" communicatie daarrond.
Not.
Treinen die zogezegd op 't perron moeten staan en over 2 minuten moeten vertrekken (of al vertrokken moeten zijn) die in geen velden of wegen te zien zijn.
Mensen die zowat op mijn schoot moeten kruipen als de halve bus of de hele wagon leeg is.
Bussen die ineens omleidingen beginnen te rijden die nergens staan aangegeven. Daar gaat mijn halte.
Not.
Treinen die zogezegd op 't perron moeten staan en over 2 minuten moeten vertrekken (of al vertrokken moeten zijn) die in geen velden of wegen te zien zijn.
Mensen die zowat op mijn schoot moeten kruipen als de halve bus of de hele wagon leeg is.
Bussen die ineens omleidingen beginnen te rijden die nergens staan aangegeven. Daar gaat mijn halte.
vrijdag 24 november 2017 om 21:49
Soms heb je geen keus.aatjuhh123 schreef: ↑24-11-2017 21:44Ik erger me aan al die zeikerds die zich ergeren aan het OV.
"Ga lekker lopen" denk ik dan
vrijdag 24 november 2017 om 22:16
Dat begrijp ik en uiteraard is het niet fijn als je overlast ervaart in de vorm van intimidatie/agressie of forse vertragingen e.d.
En een mega zweetlucht om je heen kan ik ook nog wel als niet prettig begrijpen.
Maar dat andere kleinschalige gezeik wat ik hier veel lees gaat nergens over.
Ik zit dagelijks meerdere keren in het OV ( vnl de trein ) en vind al dat volk ( jong en oud )met hun telefoons, muziek, oortjes, gesprekken, grote tassen, lezend/append/laptoppend, etend/drinkend/smakkend, rustig zittend of druk aanwezig, zeer vermakelijk.
En beter te verteren dan al die zuurpruimen die misnoegd kijkend vanwege al die "ergernissen", niet kunnen wachten totdat ze de trein weer kunnen verlaten.
Die kunnen beter gaan lopen.
vrijdag 24 november 2017 om 22:26
aatjuhh123 schreef: ↑24-11-2017 22:16Dat begrijp ik en uiteraard is het niet fijn als je overlast ervaart in de vorm van intimidatie/agressie of forse vertragingen e.d.
En een mega zweetlucht om je heen kan ik ook nog wel als niet prettig begrijpen.
Maar dat andere kleinschalige gezeik wat ik hier veel lees gaat nergens over.
Ik zit dagelijks meerdere keren in het OV ( vnl de trein ) en vind al dat volk ( jong en oud )met hun telefoons, muziek, oortjes, gesprekken, grote tassen, lezend/append/laptoppend, etend/drinkend/smakkend, rustig zittend of druk aanwezig, zeer vermakelijk.
En beter te verteren dan al die zuurpruimen die misnoegd kijkend vanwege al die "ergernissen", niet kunnen wachten totdat ze de trein weer kunnen verlaten.
Op die manierDaar geef ik je wel gelijk in.
Die kunnen beter gaan lopen.
vrijdag 24 november 2017 om 22:30
Kolere, als ik me daar allemaal aan moest ergeren had ik overal en altijd dagwerk. Laat het toch los joh.Hugh-Jazz schreef: ↑23-11-2017 17:17
- Mensen die 's ochtends al naar oud zweet ruiken. HOE!DAN!
- geluid in de stiltegeluid
- geknaag op hard fruit en/of groente
- kinderen die opgevoed worden volgens de methode: "niet doen hoor, want anders wordt die mevrouw boos." Regel dat zelf, denk ik dan.
- mensen die de godganse tijd hun neus zitten op te halen en duidelijk productie hebben
- pubermeisjes met hun eindeloze, monotone :"en toen zei zij dit en toen dacht ik van dit en toen zei ik zus en toen had ik zoiets van enz.enz.
- mensen die in elke zin minimaal 5x 'Vet Chill' zeggen
vrijdag 24 november 2017 om 22:56
Bij de bushalte staat een electronisch bord met vertrektijden van de bussen. De bus die ik moest hebben zou over 8 minuten komen, dat telde keurig in de tijd af naar twee minuten, vervolgens stond er bus vertrekt, en daarna ineens stond er 30 minuten. Bus niet geweest en ik kon gewoon een half uur wachten op de volgende.
vrijdag 24 november 2017 om 22:58
Inderdaad de naar oud zweet stinkende mensen en mensen die al willen opstappen als er nog tientallen mensen van de trein moeten.
Toeristen die met te grote koffers hun reis zo hebben gepland dat ze tijdens de spits te veel zitplaatsen blokkeren (in België hebben treinen bij mijn weten niet/nauwelijks bagagerekken).
Maar mijn grootste ergenissen:
- De virtuele 0 minuten op een groot station in de ochtendspits om 3/4 van de reizigers te laten opstappen en vervolgens 3/4 nieuwe reizigers in te laten stappen.
- Vrijwel elke dag zeker 15 minuten vertraging op diezelfde lijn, tenzij je ervoor kiest om voor 8u00 op je werk te willen zijn. Dan heb je 'maar' 5 minuten vertraging. Op de terugweg hetzelfde liedje, met als gevolg gemakkelijk een half uur vertraging per dag en dus vaak stress om m'n aansluiting te halen die 11 perrons verderop vertrekt - ondanks dat de trein die ik neem 25 minuten voor de vertrektijd zou moeten aankomen.
Moest ik kunnen, zou ik zeker met de auto gaan. Maar er zijn geen permanente parkeerplaatsen op mijn werk, ze vergoeden alleen fiets/bus + OV en het verkeer in m'n werkstad is zo druk dat je enorm vroeg moet vertrekken of tijd verdoet in de file.
Toeristen die met te grote koffers hun reis zo hebben gepland dat ze tijdens de spits te veel zitplaatsen blokkeren (in België hebben treinen bij mijn weten niet/nauwelijks bagagerekken).
Maar mijn grootste ergenissen:
- De virtuele 0 minuten op een groot station in de ochtendspits om 3/4 van de reizigers te laten opstappen en vervolgens 3/4 nieuwe reizigers in te laten stappen.
- Vrijwel elke dag zeker 15 minuten vertraging op diezelfde lijn, tenzij je ervoor kiest om voor 8u00 op je werk te willen zijn. Dan heb je 'maar' 5 minuten vertraging. Op de terugweg hetzelfde liedje, met als gevolg gemakkelijk een half uur vertraging per dag en dus vaak stress om m'n aansluiting te halen die 11 perrons verderop vertrekt - ondanks dat de trein die ik neem 25 minuten voor de vertrektijd zou moeten aankomen.
Moest ik kunnen, zou ik zeker met de auto gaan. Maar er zijn geen permanente parkeerplaatsen op mijn werk, ze vergoeden alleen fiets/bus + OV en het verkeer in m'n werkstad is zo druk dat je enorm vroeg moet vertrekken of tijd verdoet in de file.
vrijdag 24 november 2017 om 23:04
Grootste ergernissen:
- Mensen die hun zooi (etenresten e.d.) gewoon laten liggen. Ga je ergens zitten, ligt het hele tafeltje vol met lege flesjes Cola en halfopgegeten broodjes. Echt serieus, zo vies en zo aso!
- Blije moeders die hardop met hun kinderen zitten te kleppen en perse aandacht willen. Dan proberen ze via het kind je aandacht te trekken en als je niet reageert, dan is het van ‘Doe maar niet Thomas, dat vindt die mevrouw niet zo leuk koetsiekoetsie’. Pffff laat me gewoon met rust
- Mensen die hun zooi (etenresten e.d.) gewoon laten liggen. Ga je ergens zitten, ligt het hele tafeltje vol met lege flesjes Cola en halfopgegeten broodjes. Echt serieus, zo vies en zo aso!
- Blije moeders die hardop met hun kinderen zitten te kleppen en perse aandacht willen. Dan proberen ze via het kind je aandacht te trekken en als je niet reageert, dan is het van ‘Doe maar niet Thomas, dat vindt die mevrouw niet zo leuk koetsiekoetsie’. Pffff laat me gewoon met rust
vrijdag 24 november 2017 om 23:06
O en dit heb ik ook meegemaakt: ik zat in de trein naar Amsterdam en er werd omgeroepen dat hij bij het volgende station niet verder zou rijden en we allemaal uit moesten stappen. Op het bomvolle perron was alleen omgeroepen dat deze trein in tegenstelling tot wat op de borden stond toch naar Amsterdam zou gaan. Lekkere chaos was dat.
vrijdag 24 november 2017 om 23:13
* Mensen die een enorme zweetlucht met zich meebrengen.
* Mensen die vis, patat e.d. eten in het OV. Stinkt enorm.
* Mensen die hun nagels gaan lakken, kat meenemen of flink parfum spuiten in het OV; heb astma en krijg het daar stikbenauwd van en moet noodgedwongen dan een andere coupé opzoeken (en dus maar hopen dat daar plaats is). Ik probeer me altijd maar voor te houden dat deze mensen zich totaal niet realiseren dat dergelijke acties voor mij een stootkuur Prednisolon en antibioticakuur tot gevolg hebben, als ik er niet snel genoeg aan kan ontsnappen en dat het voor mij dan direct maanden terugvallen in conditie tot gevolg heeft.
Maar moet eerlijk zeggen: ook genoeg voordelen:
* eens kunnen lezen in plaats van auto rijden.
* regelmatig leuke mensen ontmoeten.
* handig dat je in het centrum uitstapt.
* Mensen die vis, patat e.d. eten in het OV. Stinkt enorm.
* Mensen die hun nagels gaan lakken, kat meenemen of flink parfum spuiten in het OV; heb astma en krijg het daar stikbenauwd van en moet noodgedwongen dan een andere coupé opzoeken (en dus maar hopen dat daar plaats is). Ik probeer me altijd maar voor te houden dat deze mensen zich totaal niet realiseren dat dergelijke acties voor mij een stootkuur Prednisolon en antibioticakuur tot gevolg hebben, als ik er niet snel genoeg aan kan ontsnappen en dat het voor mij dan direct maanden terugvallen in conditie tot gevolg heeft.
Maar moet eerlijk zeggen: ook genoeg voordelen:
* eens kunnen lezen in plaats van auto rijden.
* regelmatig leuke mensen ontmoeten.
* handig dat je in het centrum uitstapt.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 23:35
32.11% gewijzigd
vrijdag 24 november 2017 om 23:15
Vrouwen - bijna altijd vrouwen ja - die de hele treinrit van begin tot eind luidkeels aan het bellen zijn. Ook in een volle trein. Halve treinstel kan 'live' meeluisteren. Vaak ook nog eens hele persoonlijke verhalen, roddels over sollicitanten/ collega's, etc.. Alsof je in een slechte film zit. Tijd om ergens anders te gaan zitten.
vrijdag 24 november 2017 om 23:22
Dat is toch juist de bedoeling? Denk dat je bedoelt dat iedereen weigerde stil te zijn? Dat zou wel echt aso zijn en erg vervelend als je migraine hebt.Koffiehagedis schreef: ↑23-11-2017 15:34Mensen die de stiltecoupé niet snappen. Het is geen fluistercoupé, geen 'ik doe echt wel zacht, stel je niet aan'-coupé, 'het is druk en ik wil zitten dus vind stilte niet relevant'-coupé, of 'ik vind het concept stiltecoupé onzin dus houd me er niet aan'-coupé, maar een STILTECOUPÉ. Donder lekker op als je wilt praten, in welke vorm dan ook. Je hoeft het niet te snappen of het ermee eens te zijn, je moet je gewoon netjes aan regels houden.
Ergernis nummer 1 geworden nadat ik ooit met migraine daar was gaan zitten, niet wist waar ik het zoeken moest van ellende en niemand weigerde stil te zijn. Zó asociaal, ik snap het niet.
vrijdag 24 november 2017 om 23:25
nina1966 schreef: ↑23-11-2017 17:46
Wat me een tijd geleden gebeurde.. Zat op mijn rollator (combi ding) en het was druk. Staat er een "dame" te mopperen dat ze ook wel ff wil zitten. Mevrouw naast haar probeerde nog sssjjjjj maar ze bleef doorgaan. Toen nog een kribbig "jij heb het goed voor elkaar hé" met boze blik. Heb gevraagd of ze als ze mijn plek zo graag wilde of ze mijn kapotte rug er dan gratis bij wilde.
Echt..... Verder dan een ow sorry dacht dat het een stoel was mét kribbig gezicht en stem, kon er niet vanaf.
zaterdag 25 november 2017 om 00:32
Ik heb afgelopen week overwogen om iets te op Twitter of FB van de NS te zetten. Volgens mij kunnen ze enorm besparen als ze het in sprinters niet meer 25 graden maken. Daar zit niemand op te wachten want de reizigers houden elkaar wel warm, met hun dampende winterjassen, die toch niemand uitdoet omdat je maar kort in zo'n sprinter zit (of staat) en je bovendien geen ruimte hebt om een jas aan of uit te doen.
Nog een ergernis die mijn dochter precies andersom heeft. Ik zit graag op zo'n klapstoeltje bij de deuren omdat je dan tenminste nog af en toe (ik zes keer in 30 minuten) een beetje frisse lucht krijgt. Het is echter altijd ook het allerdrukst met staande mensen op dat tussenstuk, dus je moet uitkijken dat je geen tas in je gezicht krijgt. Mijn dochter heeft juist een bloedhekel aan mensen die in een drukke trein op zo'n klapstoeltje zitten, aso's die meer ruimte innemen dan nodig is.
Nog een ergernis die mijn dochter precies andersom heeft. Ik zit graag op zo'n klapstoeltje bij de deuren omdat je dan tenminste nog af en toe (ik zes keer in 30 minuten) een beetje frisse lucht krijgt. Het is echter altijd ook het allerdrukst met staande mensen op dat tussenstuk, dus je moet uitkijken dat je geen tas in je gezicht krijgt. Mijn dochter heeft juist een bloedhekel aan mensen die in een drukke trein op zo'n klapstoeltje zitten, aso's die meer ruimte innemen dan nodig is.