Vriendin is zwanger maar wil geen kind
vrijdag 24 november 2017 om 14:12
Een vriendin van mij is er kort geleden achter gekomen dat ze zwanger is terwijl ze een implanon had.
Ze merkte het te laat dus abortus is niet meer mogelijk.
Ze weet niet wat ze moet doen, ze wil absoluut geen kind, haar vriend ook niet.
Ze wil het kind afstaan ter adoptie maar het schijnt dat dat in Nederland nogal lastig gaat.
Wat kan ze doen? Het kind houden is geen optie.
Ze merkte het te laat dus abortus is niet meer mogelijk.
Ze weet niet wat ze moet doen, ze wil absoluut geen kind, haar vriend ook niet.
Ze wil het kind afstaan ter adoptie maar het schijnt dat dat in Nederland nogal lastig gaat.
Wat kan ze doen? Het kind houden is geen optie.
zaterdag 25 november 2017 om 20:02
Tuurlijk heb jij daar recht op, maar je hoeft het niet te ventileren en iedereen te bruuskeren met jouw gevoel.
anoniem_306783 wijzigde dit bericht op 25-11-2017 20:12
9.80% gewijzigd
zaterdag 25 november 2017 om 20:07
Het komt geschreven altijd harder binnen dan t is, maar ja, voor mij is er zelf uit stappen wel gewoon een mogelijke optie in t leven. Op dit moment overigens totaal niet aan de orde omdat ik nu mijn oorzaak weet (autisme) en daar mijn voordeel mee kan doen in de maatschappij. Maar hoewel ik geen enkel risico loop op de situatie van dit topiconderwerp kan ik mij plaatsvervangend heeeeel benauwd voelen bij het idee alleen al.April2018april schreef: ↑25-11-2017 19:58Wat erg om dit te lezen! Ik begrijp nu wel waarom ik niks met jouw reacties kan. Hoe jij in het leven staat, is niks voor mij. Te dramatisch en te zwaar. Er gebeuren zovaak dingen in het leven wat je niet wil en wat super klote is maar zelfmoord als optie? Dacht het niet. Ik zoek naar oplossingen en een mogelijkheid om iets van het leven te maken. Erg zonde om zo in het leven te staan. Je sprak net over metoo. Nou zulke dingen heb ik ook meegemaakt. Zelfs dan moet je een manier vinden om iets van je leven te maken.
zaterdag 25 november 2017 om 20:18
Okay, mijn excuses dat wist ik niet! Ik kan mij dan wel voorstellen dat je het benauwt krijgt van dit onderwerp en dat je iets heftiger erop reageert. Ik weet zelf ook dat het dan juist kracht kost om toch je voordeel te vinden in de maatschappij en kan ik je reacties begrijpen en volgen.redbulletje schreef: ↑25-11-2017 20:07Het komt geschreven altijd harder binnen dan t is, maar ja, voor mij is er zelf uit stappen wel gewoon een mogelijke optie in t leven. Op dit moment overigens totaal niet aan de orde omdat ik nu mijn oorzaak weet (autisme) en daar mijn voordeel mee kan doen in de maatschappij. Maar hoewel ik geen enkel risico loop op de situatie van dit topiconderwerp kan ik mij plaatsvervangend heeeeel benauwd voelen bij het idee alleen al.
zaterdag 25 november 2017 om 20:23
Dankje!April2018april schreef: ↑25-11-2017 20:18Okay, mijn excuses dat wist ik niet! Ik kan mij dan wel voorstellen dat je het benauwt krijgt van dit onderwerp en dat je iets heftiger erop reageert. Ik weet zelf ook dat het dan juist kracht kost om toch je voordeel te vinden in de maatschappij en kan ik je reacties begrijpen en volgen.
zaterdag 25 november 2017 om 20:40
Nou, ik kan me RB's reacties prima voorstellen. Ik zou mezelf, en de ongewenste levensvorm die in me zou groeien, ook saboteren. Zou daarbij de definitieve oplossing dan ook niet schuwen. Zo diep kan het gevoel van binnen zitten dat je je niet wil voortplanten.
Heeft niets met moord van doen. Het is evenmin kinderhaat.
Het is simpelweg het omgekeerde gevoel van rammelende eierstokken.
Heeft niets met moord van doen. Het is evenmin kinderhaat.
Het is simpelweg het omgekeerde gevoel van rammelende eierstokken.
zaterdag 25 november 2017 om 20:58
Een mogelijk gevolg als je seksueel actief bent en je in plaats van je fatsoenlijk te laten steriliseren bij zo'n uitgesproken weerzin voor baby's teruggrijpt op anticonceptie. Geen enkel anticonceptie middel is 100% veilig, had ze in de bijsluiters kunnen lezen.
Zoals al eerder genoemd kan ze met het FIOM gaan praten, zij kunnen haar verder begeleiden bij adoptie. En voor nu is het met de billen op de blaren zitten; het kindje komt er hoe dan ook. Deal with it.
Ik hoop dat je vriendin zich direct na de bevalling laat steriliseren. En haar partner maandag al. En voor het kindje hoop ik dat hij/zij goed terecht komt in een liefdevol gezin en nooit de behoefte zal voelen op zoek te gaan naar de roots. Dat is namelijk een verrotte boom.
Zoals al eerder genoemd kan ze met het FIOM gaan praten, zij kunnen haar verder begeleiden bij adoptie. En voor nu is het met de billen op de blaren zitten; het kindje komt er hoe dan ook. Deal with it.
Ik hoop dat je vriendin zich direct na de bevalling laat steriliseren. En haar partner maandag al. En voor het kindje hoop ik dat hij/zij goed terecht komt in een liefdevol gezin en nooit de behoefte zal voelen op zoek te gaan naar de roots. Dat is namelijk een verrotte boom.
zaterdag 25 november 2017 om 21:04
Dat je jezelf ging saboteren?
zaterdag 25 november 2017 om 21:06
Dat zegt nogal wat over jou.LiveLoveLaugh2 schreef: ↑25-11-2017 20:58Een mogelijk gevolg als je seksueel actief bent en je in plaats van je fatsoenlijk te laten steriliseren bij zo'n uitgesproken weerzin voor baby's teruggrijpt op anticonceptie. Geen enkel anticonceptie middel is 100% veilig, had ze in de bijsluiters kunnen lezen.
zaterdag 25 november 2017 om 22:21
Ik hoop voor het kindje dat ze bij een lief gezin terecht komt, en ook dat je vriendin zich niet laat overhalen door familie.
Ik heb dat van heel dichtbij gezien, vrouw werd elke maand ongesteld, max 5 kg aangekomen, op een dag buikpijn, en aan het bevallen dus. Wilde ook nooit kinderen, deed in 1st instantie afstand, heeft zich toch laten overhalen door familie en is door hele diepe dalen gegaan.
Ik heb vaak medelijden gehad met zowel haar als kind, nu is kind al behoorlijk groot en gaat het goed, maar nog zegt vriendin dat als ze het over kon doen, dat ze zich dan niet had laten overhalen.
Triest voor alle partijen.
Dus ik hoop dat je vriendin goed naar zichzelf luistert en met de jaren een antwoord bedenkt voor als zoon of dochter ooit op de stoel zal staan. Hopelijk houdt ze het dan bij zichzelf; 'ik wist dat ik een slechte moeder zou zijn', ipv 'ik wilde nooit kinderen, ik vond het afschuwelijk' dat zal zo'n kind voor de rest van zijn/haar leven schaden....
Ik heb dat van heel dichtbij gezien, vrouw werd elke maand ongesteld, max 5 kg aangekomen, op een dag buikpijn, en aan het bevallen dus. Wilde ook nooit kinderen, deed in 1st instantie afstand, heeft zich toch laten overhalen door familie en is door hele diepe dalen gegaan.
Ik heb vaak medelijden gehad met zowel haar als kind, nu is kind al behoorlijk groot en gaat het goed, maar nog zegt vriendin dat als ze het over kon doen, dat ze zich dan niet had laten overhalen.
Triest voor alle partijen.
Dus ik hoop dat je vriendin goed naar zichzelf luistert en met de jaren een antwoord bedenkt voor als zoon of dochter ooit op de stoel zal staan. Hopelijk houdt ze het dan bij zichzelf; 'ik wist dat ik een slechte moeder zou zijn', ipv 'ik wilde nooit kinderen, ik vond het afschuwelijk' dat zal zo'n kind voor de rest van zijn/haar leven schaden....
zaterdag 25 november 2017 om 22:37
Er zijn nu eenmaal vrouwen die er niet voor geschapen zijn om moeder te worden en dat die vrouw opdringen en het kind laten opgroeien in een omgeving waar het niet gewenst is, is zeer schadelijk.
Eerder in het topic werd duidelijk hoe lastig het is om je op jonge leeftijd te laten steriliseren als vrouw.
Ter adoptie afstaan is een optie en ik vind ook dat als een vrouw daar voor kiest, haar geen zaken in de weg moeten worden gelegd. Juist op jonge leeftijd adoptieouders krijgen kan gunstig zijn voor de ontwikkeling van het kind.
Geen moedergevoelens hebben is duidelijk een taboe merk ik in dit topic. Mijn moeder gaf ook aan liever geen kinderen gehad te hebben en mij heeft haar gebrek aan affect en ruimschoots aanbod aan afwijzing ernstige schade aangericht. Vandaag is de laatste dag van de week van de kindermishandeling en een moeder die je altijd teveel vindt, die weerzin em walging voelt als je toenadering zoekt is 1 van de naarste en onveiligste dingen om als jong kind mee te moeten maken.
Dat vriendin van TO dat een ander menselijk wezen niet wil aandoen, is een positief iets.
Eerder in het topic werd duidelijk hoe lastig het is om je op jonge leeftijd te laten steriliseren als vrouw.
Ter adoptie afstaan is een optie en ik vind ook dat als een vrouw daar voor kiest, haar geen zaken in de weg moeten worden gelegd. Juist op jonge leeftijd adoptieouders krijgen kan gunstig zijn voor de ontwikkeling van het kind.
Geen moedergevoelens hebben is duidelijk een taboe merk ik in dit topic. Mijn moeder gaf ook aan liever geen kinderen gehad te hebben en mij heeft haar gebrek aan affect en ruimschoots aanbod aan afwijzing ernstige schade aangericht. Vandaag is de laatste dag van de week van de kindermishandeling en een moeder die je altijd teveel vindt, die weerzin em walging voelt als je toenadering zoekt is 1 van de naarste en onveiligste dingen om als jong kind mee te moeten maken.
Dat vriendin van TO dat een ander menselijk wezen niet wil aandoen, is een positief iets.
hanke321 wijzigde dit bericht op 25-11-2017 22:48
0.09% gewijzigd
zondag 26 november 2017 om 01:03
Misschien heel erg Off topic, ik begrijp dat je absoluut geen kinderen wil en als je er al aan denkt het benauwd krijgt, maar waarom is dan 80% van alle topics waar je op reageert Kinder-gerelateerd? Ik zie je zo vaak reageren op de kinder/zwanger etc pijler.. Als ik mezelf na zou gaan en ik vond kinderen en alles wat ermee te maken heeft zo walgelijk/verschrikkelijk niet eens de moeite nemen om deze pijlers aan te klikken.. En dan begrijp ik dit topic nog enigszins maar al gaat het om een gewenste zwangerschap oid dan zie ik je ook vaak genoeg reageren.redbulletje schreef: ↑25-11-2017 20:07Het komt geschreven altijd harder binnen dan t is, maar ja, voor mij is er zelf uit stappen wel gewoon een mogelijke optie in t leven. Op dit moment overigens totaal niet aan de orde omdat ik nu mijn oorzaak weet (autisme) en daar mijn voordeel mee kan doen in de maatschappij. Maar hoewel ik geen enkel risico loop op de situatie van dit topiconderwerp kan ik mij plaatsvervangend heeeeel benauwd voelen bij het idee alleen al.
zondag 26 november 2017 om 07:45
Nouja, ik snap je opmerking ook niet helemaal. Een verrotte boom? Deze vrouw wilde geen kinderen, had anticonceptie, is toch zwanger geraakt en kwam er pas achter toen abortus geen optie is. Nu wil ze kind afstaan. Wat is precies het probleem?
Ja, ik denk dat zowel vrouw als partner zich het beste kunnen laten steriliseren, dan is de kans wel heel erg klein dat er nog iets doorheen piept. En anders naast de implanon nog een condoom gebruiken. Ik vind het niet gek dat ze op de implanon heeft vertrouwd. De kans is dan héél erg klein dat je toch zwanger raakt en mocht dat onverhoopt toch gebeuren is er de abortus. Maar je gaat er niet vanuit dat je ondanks anticonceptie én zwanger raakt én er pas achter komt als de zwangerschap al ver over de helft is, toch? Je moet toch erkennen dat de kans dat je in deze situatie komt echt minuscuul is?
Ze moet nu de zwangerschap uitdragen en bevallen. Dat is al niet niks voor mensen met een sterke kinderwens, laat staan voor iemand die helemaal geen kind wil. En je kan wel zeggen 'deal with it', zeg je dat ook lekker tegen mensen met een kinderwens die geen kinderen kunnen krijgen? 'Zo is het nu eenmaal, deal with it.'
Niks verrotte boom, het is gewoon een kutsituatie. En ze dealt er ook mee, ze wil het kind afstaan ter adoptie.
zondag 26 november 2017 om 07:50
Wat erg dat je zo hard bent naar een ander, maar nu er autisme om de hoek komt kijken heb je opeens begrip. Mensen plegen geen zelfmoord omdat ze zo gelukkig zijn of omdat ze zwak zijn en niet naar een oplossing willen zoeken, zoals jij in je bericht stelde. Bijna altijd ligt er (zoals bij Redbull) iets onder. Depressie, bipolaire stoornis, persoonlijkheidsstoornis, PTSS, angststoornis, schizofrenie, noem maar op.April2018april schreef: ↑25-11-2017 20:18Okay, mijn excuses dat wist ik niet! Ik kan mij dan wel voorstellen dat je het benauwt krijgt van dit onderwerp en dat je iets heftiger erop reageert. Ik weet zelf ook dat het dan juist kracht kost om toch je voordeel te vinden in de maatschappij en kan ik je reacties begrijpen en volgen.
zondag 26 november 2017 om 08:31
Verrotte boom staat voor het ouderlijk nest waar dit kindje uit komt. Hoe denk je dat het kindje zich later zal voelen als hij/zij zich vol goede hoop a la "DNA onbekend" taferelen de zoektocht naar de biologische ouders opzet? Dit heb ik van dichtbij meegemaakt, geloof me: dat wens je niemand toe. Daar is een kind bij krijgen die je niet wil peuleschil bij. Of denk je dat opgroeien in tehuizen en pleeggezinnen, mogelijk seksueel misbruikt worden daarin (ja echt, dat gebeurd!), geen overeenkomsten van jezelf bij je familie terugzien, de hunkering naar je biologische ouders en die niet kunnen bereiken, etc echt zoveel makkelijker is?! En dan als je eindelijk je biologische ouders ontmoet, je roots, te horen krijgen:KeaAlpine schreef: ↑26-11-2017 07:45Nouja, ik snap je opmerking ook niet helemaal. Een verrotte boom? Deze vrouw wilde geen kinderen, had anticonceptie, is toch zwanger geraakt en kwam er pas achter toen abortus geen optie is. Nu wil ze kind afstaan. Wat is precies het probleem?
Ja, ik denk dat zowel vrouw als partner zich het beste kunnen laten steriliseren, dan is de kans wel heel erg klein dat er nog iets doorheen piept. En anders naast de implanon nog een condoom gebruiken. Ik vind het niet gek dat ze op de implanon heeft vertrouwd. De kans is dan héél erg klein dat je toch zwanger raakt en mocht dat onverhoopt toch gebeuren is er de abortus. Maar je gaat er niet vanuit dat je ondanks anticonceptie én zwanger raakt én er pas achter komt als de zwangerschap al ver over de helft is, toch? Je moet toch erkennen dat de kans dat je in deze situatie komt echt minuscuul is?
Ze moet nu de zwangerschap uitdragen en bevallen. Dat is al niet niks voor mensen met een sterke kinderwens, laat staan voor iemand die helemaal geen kind wil. En je kan wel zeggen 'deal with it', zeg je dat ook lekker tegen mensen met een kinderwens die geen kinderen kunnen krijgen? 'Zo is het nu eenmaal, deal with it.'
Niks verrotte boom, het is gewoon een kutsituatie. En ze dealt er ook mee, ze wil het kind afstaan ter adoptie.
- je bent een fout
- je ouders vinden baby's en jou dus destijds walgelijk
- je moeder hoopte in week 28 nog dat je uit jezelf dood zou gaan
- etc.
En deze situatie vergelijken met een waarin iemand niet zwanger kan worden vind ik echt niet chic. Niet zwanger kunnen worden is geen keuze, maar deze situatie had voorkomen kunnen worden. Daarnaast begrijp je toch zelf ook wel dat een abortus na 24 weken geen optie meer is? Dan dus: deal with it. Over 12 weken (3 maanden) is al deze misère weer voorbij. Voor het kindje begint het dan pas en duurt het levenslang.
zondag 26 november 2017 om 08:50
peaches100 schreef: ↑26-11-2017 01:03Misschien heel erg Off topic, ik begrijp dat je absoluut geen kinderen wil en als je er al aan denkt het benauwd krijgt, maar waarom is dan 80% van alle topics waar je op reageert Kinder-gerelateerd? Ik zie je zo vaak reageren op de kinder/zwanger etc pijler.. Als ik mezelf na zou gaan en ik vond kinderen en alles wat ermee te maken heeft zo walgelijk/verschrikkelijk niet eens de moeite nemen om deze pijlers aan te klikken.. En dan begrijp ik dit topic nog enigszins maar al gaat het om een gewenste zwangerschap oid dan zie ik je ook vaak genoeg reageren.
Echt heel bizar gedrag is dat inderdaad. Gelukkig heeft ze tegenwoordig haar autisme stempeltje om haar rot karakter goed te praten..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zondag 26 november 2017 om 08:55
Dit ja. Als het verhaal waar is dan werd er toch ook enkel gevraagd naar tips voor haar, wat ze kon doen? Lijkt me een logische vraag.KeaAlpine schreef: ↑26-11-2017 07:45Nouja, ik snap je opmerking ook niet helemaal. Een verrotte boom? Deze vrouw wilde geen kinderen, had anticonceptie, is toch zwanger geraakt en kwam er pas achter toen abortus geen optie is. Nu wil ze kind afstaan. Wat is precies het probleem?
Het is sneu voor alle betrokkenen, ook voor het kind. Maar als het ter adoptie wordt af gestaan is de kans groot dat het een ouderpaar krijgt dat met alle liefde een kind wil op voeden. Beter dan dat het blijft bij ouders die het kind echt niet willen, zie het verhaal van Hanke. Want ongewenst zijn door je bio ouders is een ding, ongewenst zijn door je bio ouders en ook nog op groeien bij je bio ouders is nog veel erger. Laat het alsjeblieft terecht komen bij ouders die heel graag een kind willen, dan wordt het iig met liefde omringd.
zondag 26 november 2017 om 09:14
Dit dusMwTheelepel schreef: ↑26-11-2017 08:50Echt heel bizar gedrag is dat inderdaad. Gelukkig heeft ze tegenwoordig haar autisme stempeltje om haar rot karakter goed te praten..Het opzoeken van zaken die je niet aanstaan om vervolgens opzettelijk kwetsende dingen neer te zetten heeft echt helemaal niets met autisme te maken. Al kan een autist niet invoelen hoe een reactie overkomt een normaal begaafde autist leert wel van de feedback die hij/zij krijgt. Na zoveel reacties over hoe kwetsend haar manier van doen is al jarenlang mag je verwachten dat ze weet dat dat dus niet hoort. Dat ze het toch doet zegt dus vooral iets over haar karakter, blijkbaar haalt zij iets uit dit soort opmerkingen maken en de reacties die het oplevert. Hoewel het vreselijk irritant is, is het eigenlijk vooral ook zielig.
Autisme is een verklaring voor gedrag, geen excuus. Rb zoekt deze topics op en komt m.i. opzettelijk rellen bij de kinderpijler. Klinkt voor mij trouwens niet als een autisme stempeltje... maar goed, iedereen geeft Google tegenwoordig.
zondag 26 november 2017 om 09:17
Er zijn genoeg mensen die zeggen 'als je niet zwanger kan worden heeft de natuur dat zo bepaald' zeggen we dan 'deal with it'? Shit happens joh.LiveLoveLaugh2 schreef: ↑26-11-2017 08:31Verrotte boom staat voor het ouderlijk nest waar dit kindje uit komt. Hoe denk je dat het kindje zich later zal voelen als hij/zij zich vol goede hoop a la "DNA onbekend" taferelen de zoektocht naar de biologische ouders opzet? Dit heb ik van dichtbij meegemaakt, geloof me: dat wens je niemand toe. Daar is een kind bij krijgen die je niet wil peuleschil bij. Of denk je dat opgroeien in tehuizen en pleeggezinnen, mogelijk seksueel misbruikt worden daarin (ja echt, dat gebeurd!), geen overeenkomsten van jezelf bij je familie terugzien, de hunkering naar je biologische ouders en die niet kunnen bereiken, etc echt zoveel makkelijker is?! En dan als je eindelijk je biologische ouders ontmoet, je roots, te horen krijgen:
- je bent een fout
- je ouders vinden baby's en jou dus destijds walgelijk
- je moeder hoopte in week 28 nog dat je uit jezelf dood zou gaan
- etc.
En deze situatie vergelijken met een waarin iemand niet zwanger kan worden vind ik echt niet chic. Niet zwanger kunnen worden is geen keuze, maar deze situatie had voorkomen kunnen worden. Daarnaast begrijp je toch zelf ook wel dat een abortus na 24 weken geen optie meer is? Dan dus: deal with it. Over 12 weken (3 maanden) is al deze misère weer voorbij. Voor het kindje begint het dan pas en duurt het levenslang.
Wat is de kans dat je ondanks implanon zwanger raakt én er pas achter komt als het te laat is voor abortus? Ik denk <1%.
En deze mensen dealen er ook mee, door een goede plek voor het kind te zoeken. Véél en véél liever dat dit kindje bij ouders opgroeit die niet kunnen wachten tot hij/zij komt dan bij twee ouders die geen kinderen wilden. En nee, je gaat niet tegen het kind zeggen 'hé, je ouders hoefden je niet dus hebben je gedumpt bij een ander' of 'je ouders hoopten dat je met 28 weken dood zou gaan'. Je haalt er ook allemaal dingen bij die hier totaal niet aan de orde zijn en plakt uitspraken van mensen die hier niks mee te maken hebben op mensen uit de OP.
Maar ik snap wel inmiddels waarom jij zo fel bent, je hebt zoiets in je nabije omgeving meegemaakt warbij mensen het niet goed hebben aangepakt en dat kleurt blijkbaar je beeld van alle andere mensen. Ik kan je vertellen dat ik vanuit mijn beroep veel te vaak kinderen heb zien opgroeien bij ouders die niet wilden of niet konden en dat richt óók enorme schade aan. En die kinderen die van pleeggezin naar behandelgroep naar gezinshuis naar leefgroep gaan heb ik natuurlijk ook tig keer meegemaakt. Maar dat is niet de situatie die in dit topic werd geschetst. Adoptie (en ook pleegouderschap) vanaf de geboorte kan heel erg goed lopen. (Overigens kan pleegouderschap vanaf latere leeftijd ook goed gaan, maar is vaak wat gecompliceerder.) En als je als ouders niet weet wat je en kind moet vertellen over de adoptie of hoe je om moet gaan met het (gebrek aan) contact met de bio-ouders kan je prima een kinderpsycholoog inschakelen om je gezin daarin te begeleiden.
Een kind krijgen als je écht geen kinderen wil een peuleschil noemen? Echt, wat is jouw blik éénzijdig. Juist dát zal schade aanrichten bij het kind en de ouders.
zondag 26 november 2017 om 09:36
Nou Inderdaad!!! Te walgelijk voor woorden, bah!karin12345 schreef: ↑24-11-2017 17:12Dus jij wil een kindje met kunstmatig ingrijpen op 28 weken geboren laten worden en dan dood laten gaan?
Serieus?
Das gewoon moord hoor!
zondag 26 november 2017 om 09:42
Eens met je tekst.hanke321 schreef: ↑25-11-2017 22:37Er zijn nu eenmaal vrouwen die er niet voor geschapen zijn om moeder te worden en dat die vrouw opdringen en het kind laten opgroeien in een omgeving waar het niet gewenst is, is zeer schadelijk.
En vetgedrukte tekst: wat erg zeg.