In de war
zondag 26 november 2017 om 14:38
Even kort een situatieschets:
Een paar maanden geleden leerde ik iemand kennen bij wie de vonken zijn overgesprongen en met wie ik nu een mooie relatie heb. We kunnen heel goed praten met elkaar, hij brengt me aan het lachen, we hebben veel gemeenschappelijke interesses, dromen,..kortom het zit over het algemeen goed.
MAAR hij is nog niet lang uit elkaar met zijn ex met wie hij twee dochters heeft en is nog volop bezig met het proces van verwerking.
Kort voor ik hem leerde kennen, had ik besloten om de procedure om alleenstaande mama via donorschap te worden, op te starten. Ik had reeds een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt en ben ook effectief gegaan vorige week. Uiteraard ga ik de procedure niet opstarten. De gynaecoloog raadde aan mijn eitjes te laten invriezen en zo de druk op de relatie weg te nemen (ik ben 35) en als het ware tijd te kopen. Hij weet hiervan, we hebben er van in het begin openlijk over gesproken, waarbij hij aangaf mij geen antwoord te kunnen geven of hij nog een kind wil, hetgeen ik gezien de situatie en de korte tijd dat we elkaar kennen zeker begrijp.
Ik heb enorm veel schrik dat hij op een bepaald moment gaat zeggen dat hij geen kinderen meer wil. Mijn vorige relatie is ook afgesprongen toen hij na 1,5 jaar aangaf geen kinderen meer te willen en ook bleek dat hij zijn vorige relatie nog niet verwerkt had. En alweer zit ik in een beetje een gelijkaardige situatie, met het grote verschil dat ik met mijn nieuwe vriend nu er wel heel open over kan praten en hij echt een toekomst wil met mij.
Sorry voor mijn warrig verhaal, maar heeft iemand advies hoe met deze situatie om te gaan? Ik weet dat het tijd geven heel belangrijk is en dat druk op hem leggen zeker niet goed is.
Mensen met gelijkaardige ervaringen, nieuwe relatie starten met iemand die al kinderen heeft en er misschien geen meer wil en zelf met een grote kinderwens zitten en hoe hier mee om te gaan?
Een paar maanden geleden leerde ik iemand kennen bij wie de vonken zijn overgesprongen en met wie ik nu een mooie relatie heb. We kunnen heel goed praten met elkaar, hij brengt me aan het lachen, we hebben veel gemeenschappelijke interesses, dromen,..kortom het zit over het algemeen goed.
MAAR hij is nog niet lang uit elkaar met zijn ex met wie hij twee dochters heeft en is nog volop bezig met het proces van verwerking.
Kort voor ik hem leerde kennen, had ik besloten om de procedure om alleenstaande mama via donorschap te worden, op te starten. Ik had reeds een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt en ben ook effectief gegaan vorige week. Uiteraard ga ik de procedure niet opstarten. De gynaecoloog raadde aan mijn eitjes te laten invriezen en zo de druk op de relatie weg te nemen (ik ben 35) en als het ware tijd te kopen. Hij weet hiervan, we hebben er van in het begin openlijk over gesproken, waarbij hij aangaf mij geen antwoord te kunnen geven of hij nog een kind wil, hetgeen ik gezien de situatie en de korte tijd dat we elkaar kennen zeker begrijp.
Ik heb enorm veel schrik dat hij op een bepaald moment gaat zeggen dat hij geen kinderen meer wil. Mijn vorige relatie is ook afgesprongen toen hij na 1,5 jaar aangaf geen kinderen meer te willen en ook bleek dat hij zijn vorige relatie nog niet verwerkt had. En alweer zit ik in een beetje een gelijkaardige situatie, met het grote verschil dat ik met mijn nieuwe vriend nu er wel heel open over kan praten en hij echt een toekomst wil met mij.
Sorry voor mijn warrig verhaal, maar heeft iemand advies hoe met deze situatie om te gaan? Ik weet dat het tijd geven heel belangrijk is en dat druk op hem leggen zeker niet goed is.
Mensen met gelijkaardige ervaringen, nieuwe relatie starten met iemand die al kinderen heeft en er misschien geen meer wil en zelf met een grote kinderwens zitten en hoe hier mee om te gaan?
zondag 26 november 2017 om 14:50
Ik heb zelf geen ervaring, maar wel vriendinnen in een soortgelijke situatie. Ik denk dat er open over praten de meest kansrijke oplossing is. Aangezien jullie elkaar nog niet zolang kennen kan ik me voorstellen dat hij nog niet kan zeggen of hij kinderen specifiek met jou wil, maar wat hij misschien wel kan zeggen is of hij in een nieuwe relatie open staat voor kinderen. Wil hij dat niet en heb je een grote kinderwens dan moet je je er misschien bij neerleggen dat dit niet de man is die jij zoekt. Ik ben het ergens met je eens dat dit niet het meest geschikte moment is om het over zoiets te hebben, maar als het voor jou anders te laat is is dit wel het enige moment. Als je 21 bent kan je zo'n relatie rustig door laten borrelen, maar als je halverwege de 30 bent en de klok begint toch wel steeds harder te tikken dan moet je soms moeilijke keuzes maken.
zondag 26 november 2017 om 14:51
Wat sanna zegtSannaU schreef: ↑26-11-2017 14:50Ik heb zelf geen ervaring, maar wel vriendinnen in een soortgelijke situatie. Ik denk dat er open over praten de meest kansrijke oplossing is. Aangezien jullie elkaar nog niet zolang kennen kan ik me voorstellen dat hij nog niet kan zeggen of hij kinderen specifiek met jou wil, maar wat hij misschien wel kan zeggen is of hij in een nieuwe relatie open staat voor kinderen. Wil hij dat niet en heb je een grote kinderwens dan moet je je er misschien bij neerleggen dat dit niet de man is die jij zoekt. Ik ben het ergens met je eens dat dit niet het meest geschikte moment is om het over zoiets te hebben, maar als het voor jou anders te laat is is dit wel het enige moment. Als je 21 bent kan je zo'n relatie rustig door laten borrelen, maar als je halverwege de 30 bent en de klok begint toch wel steeds harder te tikken dan moet je soms moeilijke keuzes maken.
zondag 26 november 2017 om 14:56
Het feit dat jij de procedure hebt gestopt geeft aan hoe jij je voelt bij deze man. Niemand kan jou garanties geven, hij ook niet. Aan jou om beide gevolgen (wel/geen kind) te accepteren. Zodra je dit niet kunt het advies van SannaU ter harte nemen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 26 november 2017 om 14:58
zondag 26 november 2017 om 15:01
zondag 26 november 2017 om 15:34
Toen je alleen een kind wilde nemen heb je toen nagedacht over een eventuele nieuwe man in je leven en hoe die hier idealiter mee om zou gaan?
Ik neem toch aan dat proberen om zwanger te raken zonder partner dus danig belangrijk voor jou was dat je er over na hebt gedacht over hoe een eventuele nieuwe date en partner daar in staat?
Waarom stel je deze man boven jouw kinderwens?
Ik neem toch aan dat proberen om zwanger te raken zonder partner dus danig belangrijk voor jou was dat je er over na hebt gedacht over hoe een eventuele nieuwe date en partner daar in staat?
Waarom stel je deze man boven jouw kinderwens?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 26 november 2017 om 17:04
Alles voor de 'maar' is bull shit.
En hoezo heb je 'uiteraard' de procedure stop gezet? Je richt je leven vanaf nu dus in op iemand die je een paar maand kent?
Ik denk dat dat niet goed kan gaan.
Maar goed, het begint met erover praten. Ik hoop dat je wel goed nadenkt over het feit dat het niet verstandig is op zeer korte termijn met een nieuwe relatie aan kinderen te beginnen. Welke man dan ook.
En hoezo heb je 'uiteraard' de procedure stop gezet? Je richt je leven vanaf nu dus in op iemand die je een paar maand kent?
Ik denk dat dat niet goed kan gaan.
Maar goed, het begint met erover praten. Ik hoop dat je wel goed nadenkt over het feit dat het niet verstandig is op zeer korte termijn met een nieuwe relatie aan kinderen te beginnen. Welke man dan ook.
dinsdag 28 november 2017 om 16:09
Hoe kan je een relatie hebben, terwijl je via een anonieme donor een kind met iemand anders probeert te krijgen? Vandaar dat ik de procedure niet ben opgestart. Dat kan volgens mij alleen als ik de relatie stop zet. Of mensen met andere ervaringen?
Ik dacht er inderdaad aan het een half jaar tot een jaar te geven om te zien waar we naartoe gaan. Staat hij er voor open, maar is het nog veel te vroeg, kan ik mijn eitjes laten invriezen. Staat hij er echt niet voor open, dan moet ik een zeer moeilijke beslissing maken. Een leven zonder kinderen zie ik niet voor mij.
Pfff...
Ik dacht er inderdaad aan het een half jaar tot een jaar te geven om te zien waar we naartoe gaan. Staat hij er voor open, maar is het nog veel te vroeg, kan ik mijn eitjes laten invriezen. Staat hij er echt niet voor open, dan moet ik een zeer moeilijke beslissing maken. Een leven zonder kinderen zie ik niet voor mij.
Pfff...
dinsdag 28 november 2017 om 16:23
Ik denk dat je een hele grote denkfout maakt! Ik zou in jouw situatie zeker doorgaan met de procedure en dit niet on-hold zetten voor een man die pas net in je leven is en sowieso niet zeker is van jullie. Hij geeft aan nog niet klaar te zijn om jou een eerlijk antwoord te geven, maar jij zet wél jouw leven en wensen on-hold voor hem? Wil je een kind of niet? Jouw tijd dringt, hoe erg ook, mannen zijn er voldoende!bolleke82 schreef: ↑28-11-2017 16:09Hoe kan je een relatie hebben, terwijl je via een anonieme donor een kind met iemand anders probeert te krijgen? Vandaar dat ik de procedure niet ben opgestart. Dat kan volgens mij alleen als ik de relatie stop zet. Of mensen met andere ervaringen?
Pfff...
Ga voor je eigen wensen en behoeftes, hij doet dit ook, straks krijg je spijt en deze vruchtbare tijd kun je helaas nooit terugkrijgen.
dinsdag 28 november 2017 om 17:07
Als jij al een kind had gehad uit een vorige relatie, was deze man dan weggebleven?
Kijk, er zijn genoeg mannen met een kinderwens, welke single zijn en die niet de mogelijkheid hebben om van zichzelf zwanger te worden. Jouw keuze is echter geweest om op een man te vallen waarvan je wist dat deze al kinderen had. Dus je wist dat de kans klein was dat hij nog meer kinderen zou willen.
Dan kies je dus voor je eigen toekomst en ga je door met de jouw gegeven optie om voor jouzelf een kind te krijgen. Want hoe het ook loopt, hij heeft sowieso al kinderen, die afhankelijk van de scheidingsregeling, deel gaan uitmaken van jullie samen, dan kan hij evengoed die opoffering maken om jouw kind deel te laten uitmaken van jullie samen.
Kijk, er zijn genoeg mannen met een kinderwens, welke single zijn en die niet de mogelijkheid hebben om van zichzelf zwanger te worden. Jouw keuze is echter geweest om op een man te vallen waarvan je wist dat deze al kinderen had. Dus je wist dat de kans klein was dat hij nog meer kinderen zou willen.
Dan kies je dus voor je eigen toekomst en ga je door met de jouw gegeven optie om voor jouzelf een kind te krijgen. Want hoe het ook loopt, hij heeft sowieso al kinderen, die afhankelijk van de scheidingsregeling, deel gaan uitmaken van jullie samen, dan kan hij evengoed die opoffering maken om jouw kind deel te laten uitmaken van jullie samen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 28 november 2017 om 17:33
hoe kan je kiezen voor een kind als de eerste de beste kerel die voorbijkomt, na vier maanden, ineens alle prioriteit krijgtbolleke82 schreef: ↑28-11-2017 16:09Hoe kan je een relatie hebben, terwijl je via een anonieme donor een kind met iemand anders probeert te krijgen? Vandaar dat ik de procedure niet ben opgestart. Dat kan volgens mij alleen als ik de relatie stop zet. Of mensen met andere ervaringen?
Pfff...
dinsdag 28 november 2017 om 17:58
Ook ik zou je adviseren om 'gewoon' door te gaan met de procedure. Het kost sowieso vaak veel tijd, je bent niet ineens morgen zwanger. In de tussentijd kan je met hem in gesprek blijven. Als hij voor jou wil gaan, moet hij jou met kinderwens accepteren. Net als jij hem met kinderen moet accepteren als je tenminste een relatie wil met elkaar. Blijkt hij als bijna puntje bij paaltje komt toch wel een kind te willen van jou dan kan dat nog.
Ik zou nooit de behoeften en wensen van een ander die ik zo kort ken boven die van mijzelf stellen.
Ik zou nooit de behoeften en wensen van een ander die ik zo kort ken boven die van mijzelf stellen.
dinsdag 28 november 2017 om 18:12
Ik zou zo'n belangrijke beslissing die voor de rest van je leven bepalend is niet af laten hangen van een date van een paar maanden.
Wat als hij over 1 jaar je nog geen antwoord kan geven? Ga je hem dan alsnog onder druk zetten? En wat als hij het dan na een anderhalf jaar nog niet weet, waar ligt dan de grens? Of als hij dadelijk onvruchtbaar blijkt te zijn? Of wat als jij door het wachten of überhaupt nu al met moeite zwanger kan worden?
Kortom, dan word een leven met een kind van jezelf meteen weer een stuk onzekerder terwijl je nu al zo ver in het traject bent. Waarom heb je je in de eerste plaats aangemeld voor een anonieme donor? Je had destijds ook kunnen wachten op een partner.
Waarom wil je nu dan alsnog wel op een man wachten? Heb je koudwatervrees? Was je aanmelding impulsief?
En daarnaast. Ooit ga je een keer dood, als je dadelijk 1,5 jaar tevergeefs op deze man wacht en je moet alsnog voor de anonieme donor gaan. Dat is ruim 2 jaar minder dat je kindje zijn of haar enige bekende ouder om zich heen heeft. Veel wijsheid gewenst, het is een moeilijke keuze.
Wat als hij over 1 jaar je nog geen antwoord kan geven? Ga je hem dan alsnog onder druk zetten? En wat als hij het dan na een anderhalf jaar nog niet weet, waar ligt dan de grens? Of als hij dadelijk onvruchtbaar blijkt te zijn? Of wat als jij door het wachten of überhaupt nu al met moeite zwanger kan worden?
Kortom, dan word een leven met een kind van jezelf meteen weer een stuk onzekerder terwijl je nu al zo ver in het traject bent. Waarom heb je je in de eerste plaats aangemeld voor een anonieme donor? Je had destijds ook kunnen wachten op een partner.
Waarom wil je nu dan alsnog wel op een man wachten? Heb je koudwatervrees? Was je aanmelding impulsief?
En daarnaast. Ooit ga je een keer dood, als je dadelijk 1,5 jaar tevergeefs op deze man wacht en je moet alsnog voor de anonieme donor gaan. Dat is ruim 2 jaar minder dat je kindje zijn of haar enige bekende ouder om zich heen heeft. Veel wijsheid gewenst, het is een moeilijke keuze.
dinsdag 28 november 2017 om 18:39
Daar ben ik het mee eens hoor. Ik vind het vreemd dat veel mensen hier aanraden om de procedure door te zetten. dan zit je straks met een kind, en -hopelijk- met een goedlopende relatie met een man die niet de vader van dat kind is. En waarvan je dan wel zou willen dat hij over dat kind zou vaderen.bolleke82 schreef: ↑28-11-2017 16:09Hoe kan je een relatie hebben, terwijl je via een anonieme donor een kind met iemand anders probeert te krijgen? Vandaar dat ik de procedure niet ben opgestart. Dat kan volgens mij alleen als ik de relatie stop zet. Of mensen met andere ervaringen?
Pfff...
Het verwerken van een scheiding is niet niks, zeker als het een problematische scheiding is. Geef het inderdaad een half jaar tot een jaar, en neem dan pas je besluit.