Met de camper door west usa

21-11-2017 13:21 130 berichten
Na een geweldige reis door Maleisie met ons gezin hebben we de smaak te pakken en willen graag als volgende verre reis met de camper door het westen van de VS reizen.
Route heb ik al min of meer uitgestippeld, nu ben ik aan het kijken naar camperprijzen. Maar jeetje, wat een verschillen en wat een enorm verschil tussen bijvoorbeeld april en juli.
Als we in de meivakantie zouden gaan betaal je nog niet de helft voor de camperhuur dan in juli, maar dan zouden we maar 2 weken kunnen, in de zomer 3. Ik ben benieuwd naar ervaringen en of ik verkeerd zoek....ik kom namelijk op dik 3000 euro aan camperhuur voor 18 nachten in de zomervakantie.
Als dit een normale prijs is dan is dat zo maar ik ben benieuwd naar ervaringen en waar jullie dan geboekt hebben. Vertrek kan zijn vanaf LA, Las Vegas of San Fransisco.
Dank!
Alle reacties Link kopieren
Alcatraz is inderdaad ook gaaf! Wij begonnen in SF en hebben onze jetlag gebruikt om de allereerste boot te pakken. Als je meteen doorloopt richting het gebouw zelf (de meeste mensen blijven treuzelen bij de acteurs en de tuinen) zodra je van boord bent dan loop je door een heel rustig Alcatraz. Heel bijzonder om te zien want toen we aan het einde van de route weer terug door de zalen liepen was het veel voller. Wij hebben zulke foto's:

Afbeelding

In plaats van zulke foto's:

Afbeelding
LA: voor ons niet geweldig, file, file nog meer file. man vond het wel leuk maar dat is ene muziekliefhebber. de kinderen vonden naar venice beach fietsen wel leuk maar verder, nee kan ik niet zeggen dat ik warm loop voor LA
Pacific Coast (highway 1): mooi, druk maar mooi. helaas lag bij ons de halve weg plat maar zeker weten de moeite waard
SF: Alcatraz zeker doen. zo gaaf. onze kinderen vonden het ook echt leuk. verder werd bij ons SF een beetje verpest door bagageperikelen. maar SF is alleen om doorheen te wandelen al leuk
Yosemite: mooi maar druk. ik zou er nooit meer in het hoogseizoen naar toe gaan. ik had vaak het voel op een camping in spanje te zitten. overal auto's overal mensen. panoramatrail is wel echt de mpoeite waard. wel een flinke wandeling. neem ook echt genoeg water mee maar dat is 1 van de weinige plekken waar je nog even een beetje alleen kunt zijn.,
Sequoia/Kings Canyon: een van onze hoogte punten. Als ik moest kiezen tussen yosemite en sequoia zou ik meteen voor sequoia gaan. Veel rustiger, diverser, overnachtingsplekken zijn prettiger. Beren gezien (een mama met jonkies). We vonden sequoia zo leuk dat het komende zomer in de herhaling gaat.
Death Valley (met camper niet): absoluut daar slapen. Ik schreef al eerder waarom. Het is warm maar dat maakt het jhuist een hele bijzondere ervaring. Om tot 12 uur middernacht te zwemmen en het is nog steeds 40 graden buiten
Las Vegas; verschrikkelijk, vrschrikkelijk, heb ik al eens gezegd verschrikkelijk. Je struikelt over de mensen, overal muziek, auto’s. hotel van ons viel zwaar tegen. Komende zomer gaan we met een grote bocht om las vegas heen. Nu moet ik dus wel aangeven, wij zijn allemaal vrij snel overprikkeld en houden niet van drukte. De kinderen werden dus echt ongelukkig van Las Vegas. Het zwembad was in de middag zo druk dat mijn oudste er nog niet eens naar toe wilde. Wel grappig om een drankje te bestellen bij de poolbar
Zion: doen doen doen. Wij gaan komende zomer voor de tweede keer naar het zion park motel. Prima motel, centrum springdale. Restaurantjes loopafstand. Must do’s narrows of angels landing of observation point. Afhankelijk ervan hoe oud en fit jullie kinderen zijn. Afgelopen zomer waren mijn kinderen 10 en 13 en angels landing durfde ik nog niet aan. The narrows ging niet vanwege floods. Komende zomer gaan we terug en wil ik een poging voor angels landing gaan doen. Maar doe het vroeg, echt vroeg, dus 7 uur in de ochtend gaan wandelen.
Bryce: paardrijden, echt een aanrader. wij hebben de tour van 3 uur gedaan afgelopen zomer en mijn jongste huilde toen hij weg moest. Het was het meest angstaanjagende maar ook het meest gave van de hele vakantie. met een paard langs de canyonranden.
Lake Powel (Antelope Canyon): vonden wij tegenvallen. Wij hebben die met de trappen gedaan. We hadden een vroege ochtendtrip maar toen was het al zo druk dat we nog bijna een uur voor de ingang moesten wachten voordat we naar binnen konden. Het is mooi ja maar ik heb inb de vakantie mooiere dingen gezien en je werd er een beetje als een kudde doorheen geleidt. Ik hoorde van andere nederlanders die een middagafspraak hadden dat die meer dan 2 uur hebben moeten wachten en toen zijn vertrokken. 2 uur buiten in de zon wordt je niet blij van. Horseshoe bend, ook de moiete waard
Grand Canyon: boek zeker een hotel bij de canyon! Sta doen vroeg op. Ga om 8 uur met de shuttlebus mee en dan heb je de canyon even voor je alleen. Overweldigend mooi.
Palm Springs: koemnde zomer onze eerste stop hier.
LA

Extra tip: neem tussen LV en zion zeker valley of fire mee. Een prachtig park. Niet heel groot maar je kijkt je ogen uit
Wow dat dat zoveel uitmaakt Lisbeth: met de trappen is volgens mij wel de Lower Canyon en bij ons was het echt heel rustig. Er was één groep die een stuk voor ons liep maar die hebben we maar een paar keer gezien. De groep na ons hebben we nooit gezien. Ook nam de gids alle tijd en had ik totaal geen kudde gevoel (bij de Upper dus wel).
Misschien hoogseizoen vs. april/mei...?
ik denk het, er werd steeds geduwd, doorlopen niet daar gaan staan want daar waren fotografiegroepen foto's maken.
lisbeth schreef:
28-11-2017 12:21
ik denk het, er werd steeds geduwd, doorlopen niet daar gaan staan want daar waren fotografiegroepen foto's maken.
Weet je zeker dat dit niet de Upper Canyon was? Waar je met jeepjes naartoe moest?
Die drukte in de zomer maakt dat ik de meivakantie overweeg. Maar dan kunnen we 2 weken, misschien 2,5.
Lastig allemaal!
Wij zijn de eerste keer in mei gegaan, is ons heel erg goed bevallen. Overal vrij rustig, inderdaad, en Death Valley niet zo bloedheet als in de zomer (maar nog wel heet zat). Twee weken is wel erg kort voor zo'n rondit, dat is dan weer het nadeel (wij hadden toen nog geen kinderen, zijn vijf weken geweest)
Ik heb ook gelezen dat de drukte de laatste jaren enorm toegenomen is. In veel parken, dat zagen we bv in Yosemite en Zion maar we zagen het ook in Page

Bloesem, het gaat in de zomer als je vooral vroeg in de ochtend dingen gaat doen.
ik vvond de 3,5 week die wij hebben doorgebracht perfect qua lengte, ik zou het niet graag voor minder doen
Wij zijn ook kinderloos en wij zijn 4 weken gegaan. Buiten het rondje van TO hebben we nog een stuk Utah meegepakt met Monument Valley, Arches, Canyonlands en Capitol Reef.
Voor het stuk dat TO voorstelt zou ik wel 3 weken uittrekken.

Ik ben trouwens vorig jaar voorjaar geweest dus ook nog recent.
Komende zomer gaan wij het volgende rondje doen

La
Sequioa
Death valley
Zion
Capitol reef
Moab
Mesa verde
Monument valley
Kingman
Palm springs
LA

Alles is eigenlijk al geboekt. Het worden hotels/motels met een incidentele cabin en huurauto. Tickets zijn ook geregeld.
Ohhh als je in Arches bent moet je Fiery Furnace doen :heart:
ja die staat op de planning, net als paardrijden in monument valley. the narrows of angels landing in zion. ik zou graag observation point doen maar ik denk dat die te heftig is
Wij hebben hem gewoon zonder gids gedaan, ging prima mits je wat onderzoek doet en er genoeg tijd voor uit trekt.
even kijken, ik heb kinderen bij me dus een gids is misschien ook wel leuk voor het extra verhaal
lisbeth schreef:
28-11-2017 15:55
even kijken, ik heb kinderen bij me dus een gids is misschien ook wel leuk voor het extra verhaal
Dat is waar, wij waren te laat met reserveren voor een gids maar achteraf ben ik er blij om. Ik voelde me daar zo klein en weg van de wereld. Heel bijzonder om met z'n tweeën de cracks in de stenen te ontdekken en ineens op rare plaatsen te staan. Maar we hebben ook momenten gehad dat we totaal de weg kwijt waren en we aan het discusseren waren hoe we de nacht door zouden komen (semi-serieus). Dat is misschien iets te spannend voor de kinderen als de ouders het ook niet meer weten.
Hamsterweken schreef:
28-11-2017 16:00
Daar is het 's zomers echt teringwarm hè....
Death valley hebben we afgelopen zomer ook al gedaan en ja het is warm. Maar zolang je daar rekening mee houdt is het goed te doen. Veel water, vroeg in de ochtend dingen gaan doen en niet verwachten dat je kilometers kunt wandelen.
Hetzelfde geld voor moab denk ik
Factory delivery is in het voorjaar daar heb je in de zomer weinig aan
Hamsterweken schreef:
28-11-2017 16:00
Daar is het 's zomers echt teringwarm hè....
En toch voelde de droge hitte in Death Valley (ca. 45 gr begin sept) minder warm aan dan de klamme 30 gr. In Florida.
vonden wij ook, man kan absoluut niet goed tegen hitte maar death valley vond hij goed te doen (49 graden toen wij er waren)
Maar paardrijden langs de canyon afgrond is hoop ik een grapje?? Dat zou ik echt nooit durven.

Ja, denk inderdaad dat we toch die 3 weken nodig hebben en de drukte dan maar op de koop toe nemen en inderdaad vroeg op pad.
Man wil na alle verhalen hier nog steeds met de camper....heb nu voorgesteld dat we hier in NL eens een proefritje gaan maken, misschien is hij dan genezen😅
Camper in NL is zo anders! Ik ben echt geen top chauffeur maar die wegen zijn zo breed en recht dat ik er makkelijk kon rijden.
Winkelcentra hebben camper parkeerplaatsen en alles is erop ingericht. Alleen inparkeren op de campingplaatsen mocht vriend altijd doen.
AnAppleADay schreef:
28-11-2017 13:25
Weet je zeker dat dit niet de Upper Canyon was? Waar je met jeepjes naartoe moest?
Heel zeker, we konden zo naar de ingang lopen. Maar bij de ingang van de canyon stond al een mega rij. Daar moesten we dus bijna een uur wachten en toen ging groep na groep naar binnen.
bloesem1977 schreef:
28-11-2017 17:41
Maar paardrijden langs de canyon afgrond is hoop ik een grapje?? Dat zou ik echt nooit durven.

Ja, denk inderdaad dat we toch die 3 weken nodig hebben en de drukte dan maar op de koop toe nemen en inderdaad vroeg op pad.
Man wil na alle verhalen hier nog steeds met de camper....heb nu voorgesteld dat we hier in NL eens een proefritje gaan maken, misschien is hij dan genezen😅
Hoogtevrees?

Ooh het was zo gaaf. Eng, ik geef het meteen toe, ik heb in mijn broek ***** vande angste de eerste meters maar erna.... het paard loopt gewoon en het enige wat je moet doen is vasthouden.
[/quote]

Vergeet niet dat vrijwel iedereen hier die negatief is over een camper er zelf geen ervaring mee heeft.
Wij hebben al vaak met een camper in de US rond gereisd en voor ons is het de meest ideale manier van hier rondreizen.
prinses30 schreef:
03-12-2017 16:58
Vergeet niet dat vrijwel iedereen hier die negatief is over een camper er zelf geen ervaring mee heeft.
Wij hebben al vaak met een camper in de US rond gereisd en voor ons is het de meest ideale manier van hier rondreizen.
[/quote]

Dat is ook zo inderdaad. Man blijft bij de camper, dus dat wordt het dan ook voor het grootste deel.. Ik wil proberen te vliegen op SF en dan de eerste dagen daar de stad bekijken en dan via de kustweg naar LA en vanaf daar een camper. Dan hebben we de twee grote steden met de auto en de parken met de camper. Lijkt me prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven