Lijf & Lijn alle pijlers

I can, I will. End of story.

20-09-2017 12:46 1139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom, in de volgende post geef ik kort uitleg van mijn afvaldoel en planning, maar dit hoeft van mij niet per se in de beginpost.
Wil je ook wat kilootjes kwijt? Schrijf gezellig mee, we zijn momenteel een klein clubje!
Elke vrijdag update ik de tabel.

I can, I will. End of story!

NaamLengteStartStreefHuidigTotaalBMI
Judith1.69m816566,7-14,123,3
Peach1.58m69,5555,3-12,223,1
Woeffie1.70m97<8085,1-11,829,5
Liis1.72m906871,4-18,624,1
GMS1.69m876370,9-16,124,8
Marda1.67m75,56072,8-2,826,2
Ukkepuk1.62m706067,9-2,125,8
Vietje1.72m90,78087,8-2,929,8
Superduba1.65m62,95859,9-322,1
Peppermint1.62826876,8-5,229,3
Komkommerig1.63675664-323,9
anoniem_303141 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 17:00
58.49% gewijzigd
It's not always easy, but it's worth it.
Vanochtend stiekem even gewogen, en ik zat weer op 65,4kg. Was het afgelopen vrijdag inderdaad iets van gist/vocht dat ik waarschijnlijk heb vastgehouden.

Vandaag weer een half uurtje op de loopband gestaan, weer met een wat hogere helling. Van nu gemiddeld 12,9% (dacht ik, weet het niet meer zeker maar ongeveer zoiets) en een snelheid van 5,9km/uur :D
Ik heb daarna echt wel het idee dat ik flink gesport heb, maar heb de dag erna geen last van mijn spieren en ben ook niet kei moe erna, dus ideaal.
Haha Woeffie, precies, dus dat scheelt wel.

Duizel: Je lijstje ziet er wel goed uit. Ik was dus echt kruidnoot verslaafd tot ik pas uitrekende hoeveel troep (suiker e.d.) er in zit.... Voor dat ene handje kruidnoten kon ik in verhouding 2 stuks fruit eten, of fruit en wat noten, of wat kaas... En bij dat ene handje bleef het dan vaak niet.
Het is lekker, maar... dan eet ik liever meer van iets anders, of gewoon dit niet haha.

Oooh maar Peach, quiche is echt heeeeeeel makkelijk!!!! En zo lekker!!! (haha quiche fan hier :P ) en het is naar verhouding zo weinig werk!
Fijn dat je dat extra gewicht weer kwijt bent.

Ik weet niet hoe ik er voor sta. Ik hou nu door de pijnstilling wel weer enorm veel vocht vast zie ik aan die groeven in m'n huid haha, dus dat is wat minder prettig.

Ik zit nog steeds bij m'n ouders (FML) en vind het vreselijk, zij eten gewoon niet gezond, en gezelligheid = eten, dus kaas, vette snacks, taart, taart, taart, koek, hapje hier, pasta daar, patat...
Ze bedoelen het echt lief, maar snappen het dan ook niet als ik het af wil slaan omdat ik gewoon dat niet meer wil. Vind het echt lastig wat dat betreft haha.
It's not always easy, but it's worth it.
Hoi dames, ik kom even gedag zeggen. Ik heb besloten dat dit echt niet de tijd van het jaar is voor mij om te gaan afvallen, ik word al zo somber van dit weer en als ik dan ook niks lekkers mag, word ik zeer ongezellig ;-)

Ik ga me de komende tijd bezig houden met meer bewegen (van twee naar drie a vier keer per week sporten) en op gewicht blijven, en het gezonder eten komt dan in het voorjaar wel weer.

Voor de dames die zo goed bezig zijn hier: hou vol! Doe het beter dan ik :)
En voor allen: sterkte!
Jammer Molly, hier precies hetzelfde. Mij lukt het ook niet hoor.
Verstandig om het in stapjes te doen, eerst gewoon veel sporten en wie weet verlies je dan vanzelf wel wat kilo`s.
Ik ben ook altijd gemotiveerder rond de tijd dat het voorjaar gaat worden.
Wat goed allemaal, meer sporten. Dat zit er juist voor mij echt niet in dus ik moet mij inhouden met eten. Dat lukt helaas de ene dag beter dan de andere.
Mijn eetlijstje;
O: yoghurt met muesli
T: yoghurtbiscuitje
M: waldkornbrood met kipfilet en 1 boterham met salami
T: beschuit met muisjes en drie chocolademunten die eigenlijk bedoeld waren voor in de schoenen van de kinderen
A: risotto met doperwten en geraspte kaas

En hopelijk verder niets meer, maar dat ja de vraag elke dag weer ;-) vanavond komt de albert heijn dus dat betekent weer lekkere dingen in huis :evil:
Het meetresultaat van vanochtend: 65.4kg, moet hier wel bij zeggen dat ik weer 2 dagen niet naar de wc kon (met dank aan een aantal wijntjes afgelopen weekend, daar raken mijn darmen altijd van in de war). Dus denk dat het eigenlijk iets minder is.

Maar ben tevreden, want ik zit (na de enorme piek van 66,6kg van vorige week donderdag) weer op het gewicht van twee weken geleden :D
Begrijpelijk Molly, maar het is goed dat je wel bewust in beweging blijft!
Ook van jou Evda!

Klinkt als een lekker eetlijstje Gms

Judith, heb je al duidelijkheid over wanneer je weer terug zou kunnen? Hoewel het nu natuurlijk wel 'goed' uitkomt omdat je lichamelijk je niet zo goed voelt. Tenminste, ik ben dan toch het liefst bij mijn ouders haha
Heb ook heel veel zin om die quiche te gaan maken, heb dat nog nooit eerder gedaan, maar het zag er zo lekker en simpel uit!

Merk dat ik inmiddels mijn draai goed gevonden heb op mijn werk. En nu mag ik nog maar 2 maanden :( heb wel gehoord dat ze me gelukkig graag willen houden, maar op dit moment zijn er gewoon na januari geen uren meer voor me (dan gaat de docente die ik vervang langzaam weer haar uren oppakken, dus ben dan nog wel bezig maar niet meer de uren die ik nu heb). Kreeg wel van één klas heel lief te horen dat ze in protest zouden komen wanneer ik weg moest of hun klas niet het langst mocht houden :flirting:
Gelukkig kan ik waarschijnlijk na de zomervakantie sowieso weer op die school terecht, er worden dan wat dingen in de organisatie verschoven en dan komen er uren vrij waar ze mij graag voor willen hebben :D
Geen lijnweek gehad dus had niks verwacht.
82.5 vanmorgen.
Gelijk gebleven, dus valt me alles mee
Herkenbaar Molly. Hier wil gezond eten en afvallen ook niet echt. Mijn stemming is ook niet zo goed en ik heb steeds het gevoel dat ik strenger moet zijn waardoor mijn stemming ook niet beter wordt. De batterijen van de weegschaal zijn ook op maar ik wil er gewoon geen nieuwe in doen. Bang dat ik boos word op mezelf. Ik heb besloten het wat los te laten. Wel te blijven sporten. In ieder geval 2 keer in de week. Waarschijnlijk komt er een derde keer bij.
Ik ga nog wel wat meeschrijven hier maar ook liever zijn voor mezelf (al is zorgen voor een gezond lichaam ook lief zijn voor jezelf).

Peach wat jammer dat het afloopt maar fijn dat je na de zomervakantie terug mag komen. En dat de leerlingen en het team zo tevreden over je zijn. Hopelijk vind je iets voor de rest van het schooljaar.

Judith fijn dat de muizen in ieder geval niet meer in je huis zitten. Hopelijk doen die buren er ook iets tegen...
Vervelend dat je je niet goed voelt. Sterkte... lastig dat je ouders niet echt begrip ervoor hebben dat je gezond wil eten.

Gms: ik denk dat afvallen ook voor 90% of meer door anders eten moet komen. Sporten is goed voor lichaam en conditie maar eten is denk ik het belangrijkste hoor.

Evda: gelijk blijven is ook wat waard hoor. Kom je tenminste niet aan!
Fijn dat je tevreden bent Peach met het resultaat van de week! Wat lief van die klas die je graag willen houden, en fijn om te weten dat je na de zomer wel weer op die school kunt werken ;-)

Netjes, Evda, alles wat er niet bij komt, hoeft er ook niet meer af =D!

Hier even een kort berichtje. Helaas toch niet zo goede week als verwacht: nu 72,9, dus een beetje aangekomen. Dit weekend ga ik ook naar de kerstmarkt in Duitsland, dus mijn tussendoel van < 72 op 1 december ga ik niet halen denk ik.
Liis een andere keer weer beter !

Fijn peach!!

Duizel: zo zie ik het ook, al die druk is niet goed. Vaak gaat het beter als je het wat meer los laat .. gewoon lekker doorgaan met sporten dan ben je al goed bezig!! ..ik heb goede dagen en slechte dagen, maar gewoon geen zin meer in strijd en me schuldig voelen als ik wat lekkers neem...als ik wat lekkers wil dan neem ik het ook gewoon en merk dat ik daar juist steeds minder behoefte aan krijg ..
Gewicht gelijk gebleven. Verdorie heb ook al een lager gewicht gezien.

Wat is het trouwens stil hier.
Ik weeg mij liever op zaterdag ivm drukke vrijdagochtend; 75,1 was het vanochtend. Niet aangekomen maar ook niet afgevallen helaas. Komende week er maar weer hard tegenaan!
Wat is het stil hier zeg. Iedereen druk met voorbereidingen voor sinterklaas ofzo?
Yes vandaag uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Met een beetje geluk kan ik zo de banen heel mooi in elkaar over laten lopen :D

Ik ben zelf momenteel vooral druk met leerlingvergaderingen en toetsen. Het enige dat ik aan sinterklaas doe dit jaar heb ik al gehad haha

Afgelopen vrijdag was ik bij mijn ouders en toen vroeg mijn moeder ook al of ik was afgevallen :D terwijl ze helemaal niet wist dat ik daar mee bezig ben.

Met afvallen gaat het hier na een enorm cheat weekend goed. Heb vanmorgen even gewogen om de schade van afgelopen weekend te bekijken, maar ik woog 65,3kg dus dat is heel erg beperkt gebleven :o Dat had ik niet verwacht.
Op de planning staat weer vier keer sporten deze week. Alleen wat betreft eten ben ik momenteel een beetje inspiratieloos helaas.
Ik zal voor je duimen Peach! En weer lekker bezig na een cheatweekend dus!

Hier Vanmorgen weer een halve kilo zwaarder dan vrijdag dus ga ook weer even mijn best doen.. zondag wezen wandelen/hardlopen en vanavond ook 4 km.

Hopelijk ben ik vrijdag die halve kilo weer kwijt en hopelijk nog wat extra's
Peach succes met je sollicitatie gesprek. Helemaal mooi als het in elkaar kan over lopen.

Hier ook wat meer de teugels laten vieren. Maar moet er wel even weer opletten. Ik moet zo wachten op iemand die wat dingen komt na meten. En ga in tussentijd havermout kruidnoot muffins maken. Zitten maar 113kcal in dus dat is positief. Ben benieuwd.

Verder ben ik druk aan het solliciteren. Moet wel he alleen gaat het helaas nog niet zo snel.
Ik ken het probleem, Evda :-$ .Ik moet deze week even heel hard mijn best doen om de gluhwein en het lekkere eten van de kerstmarkt er weer af te werken voor vrijdagochtend :-$ .

Succes met je sollicitatiegesprek Peach! Misschien kun je eens op chickslovefood.com kijken voor recepten? Zij hebben veel recepten met maar 5 of 6 ingredienten, zodat je geen ellenlang boodschappenlijstje krijgt. De gezonde recepten met 6 dingen noemen ze "skinny six" recepten, en er zitten vaak echt lekkere dingen tussen ;-) Vier keer sporten is wel lekker fanatiek =D

Klinkt lekker die muffins Woeffie! Kun je er dan ook afblijven als je ze gebakken hebt? Ik zou dan echt op mn handen moeten gaan zitten om ze niet allemaal meteen op te eten :rofl:
Liis ik ga mn best doen. Al weet ik alleen mezelf er mee heb als ik alles meteen op eet. Gister een hele rol rolo's op. Dat valt toch niet zo goed. Dus dat weerhoud me om het maar niet te doen.

Met het herfst weer vind ik het wel lastig extra beweging te krijgen.
Herkenbaar, als ik eenmaal iets in huis heb gaat het in 1x op. Die muffins klinken wel heel lekker, heb je een recept? Ook leuke tip van die chickalovefood, ben ook erg inspiratieloos. Succes met je sollicitatie Peach.

Hebben jullie ook meer honger door de kou? Lijkt wel alsof mijn lichaam een laagje wintervet wil opbouwen. Mijn week is goed begonnen, Afgelopen drie dagen flinke stukken gewandeld.in beweging geweest en mij tot nu toe best goed aan mijn aantal calorieen gehouden. Hopelijk ga ik snel richting de 70 kilo. Dat is mijn eerste doel, als ik weer moet werken onder de 70 wegen. Ga in de kerstvakantie ook shoppen, heb de afgelopen 4 jaar zo’n beetje in zwangerschapskleding geleefd, tijd voor iets nieuws!
Zet me op Liis

Mooi doel GMS, wanneer ga je weer werken?
We gaan toch weer voor een derde .. in de tussentijd even de kilo's eraf krijgen .. verwacht dat het wel even gaat duren
Na de kerstvakantie mag ik weer aan de slag!

Spannend Eva, waarom verwacht je dat het wel even gaat duren? Heb je een regelmatige cyclus?
Gms http://www.optimavita.nl/recepten/gez ... snoepgoed/ dit is het recept. Is sowieso een site waar ik meer recepten van af haal.
Dankjewel!
De laatste keer duurde het 7 maanden (eerste en tweede wel binnen ronde 1 en 2) maar ben bijna 35 dus zal wel schelen ..en we gaan het beetje aan lot overlaten, dus alleen als we zin hebben :) .. hoe gaat het met jouw kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven