Heartbreak
maandag 27 november 2017 om 22:18
Hoi allemaal,
Ik ben 17 jaar en ben voor het eerst in mijn leven een gebroken hart aan het verwerken van een gokweg 1,5 jaar relatie. It sucks so badly. Mijn ex heeft het uitgemaakt, omdat hij liever vrienden wil zijn. Het is echt een rot situatie, aangezien ik nog steeds erg veel van hem houdt. We zijn inmiddels 5 weken verder. Het ziet er naar uit dat hij er na één week al overheen was, terwijl ik nog nachten lig te janken.
Nu heb ik enorme mixed feelings. Wij zijn 6 maanden geleden door een hele moeilijke periode gegaan. Het liep allemaal niet zo lekker. Later heeft hij mij verteld dat alles weer goed voelde. Nu is er in die afgelopen 6 maanden zoveel gebeurt, onder andere seks. Ik wil niet zeggen dat hij mij heeft gebruikt, maar zo voelt het voor mij. Ik voel me gebruikt. Nu was hij mijn eerste en ik die van hem, dus het was allemaal erg spannend. Om dan achteraf te horen dat hij vanaf die moeilijke periode al niet zo sterk in deze relatie stond en voor de helft verder is gegaan door medelijden - ik maak geen grap, dit heeft hij zelf verteld - is erg vervelend. Ik heb mij erg kwetsbaar opgesteld en ik vind het jammer dat er zo met de situatie is omgegaan. Hij heeft me echt diep gekwetst. Wij praten op het moment niet. Ik heb de behoefte ook niet. Toch hoor ik nog regelmatig dingen over hem, erg vervelend.
Ik heb soms dagen dat ik mij heel goed voel, maar ook dagen dat ik moet huilen. Ik mis hem echt ontzettend erg, ook al ben ik momenteel gekwetst en boos op hem.
Genoeg gebabbel, ik heb een vraag. Hebben jullie tips hoe ik hier zo snel mogelijk overheen kom? Ik voel me ontzettend zwak, terwijl hij er vrij sterk en blij uitziet op het moment. Ik heb geprobeerd afleiding te zoeken. Begrijp me niet verkeerd, het helpt, maar het helpt voor een bepaalde tijd. Zodra ik ook voor maar één seconde even niks doe, focussen mijn gedachtes meteen op hem. Daarnaast sport ik nu vaker dan normaal. Dat voelt erg goed, maar ook dat helpt voor een bepaalde tijd. Ook focus ik mij nu meer op mijn studie, maar helaas helpt ook dat niet. Ik praat er met een aantal mensen over. Hoe raar het ook klinkt, ik vind het fijn om over de situatie te praten. Je zou denken dat je er dan juist niet overheen komt, haha.
Bedankt voor het lezen en/of reageren..
Anoniem
Ik ben 17 jaar en ben voor het eerst in mijn leven een gebroken hart aan het verwerken van een gokweg 1,5 jaar relatie. It sucks so badly. Mijn ex heeft het uitgemaakt, omdat hij liever vrienden wil zijn. Het is echt een rot situatie, aangezien ik nog steeds erg veel van hem houdt. We zijn inmiddels 5 weken verder. Het ziet er naar uit dat hij er na één week al overheen was, terwijl ik nog nachten lig te janken.
Nu heb ik enorme mixed feelings. Wij zijn 6 maanden geleden door een hele moeilijke periode gegaan. Het liep allemaal niet zo lekker. Later heeft hij mij verteld dat alles weer goed voelde. Nu is er in die afgelopen 6 maanden zoveel gebeurt, onder andere seks. Ik wil niet zeggen dat hij mij heeft gebruikt, maar zo voelt het voor mij. Ik voel me gebruikt. Nu was hij mijn eerste en ik die van hem, dus het was allemaal erg spannend. Om dan achteraf te horen dat hij vanaf die moeilijke periode al niet zo sterk in deze relatie stond en voor de helft verder is gegaan door medelijden - ik maak geen grap, dit heeft hij zelf verteld - is erg vervelend. Ik heb mij erg kwetsbaar opgesteld en ik vind het jammer dat er zo met de situatie is omgegaan. Hij heeft me echt diep gekwetst. Wij praten op het moment niet. Ik heb de behoefte ook niet. Toch hoor ik nog regelmatig dingen over hem, erg vervelend.
Ik heb soms dagen dat ik mij heel goed voel, maar ook dagen dat ik moet huilen. Ik mis hem echt ontzettend erg, ook al ben ik momenteel gekwetst en boos op hem.
Genoeg gebabbel, ik heb een vraag. Hebben jullie tips hoe ik hier zo snel mogelijk overheen kom? Ik voel me ontzettend zwak, terwijl hij er vrij sterk en blij uitziet op het moment. Ik heb geprobeerd afleiding te zoeken. Begrijp me niet verkeerd, het helpt, maar het helpt voor een bepaalde tijd. Zodra ik ook voor maar één seconde even niks doe, focussen mijn gedachtes meteen op hem. Daarnaast sport ik nu vaker dan normaal. Dat voelt erg goed, maar ook dat helpt voor een bepaalde tijd. Ook focus ik mij nu meer op mijn studie, maar helaas helpt ook dat niet. Ik praat er met een aantal mensen over. Hoe raar het ook klinkt, ik vind het fijn om over de situatie te praten. Je zou denken dat je er dan juist niet overheen komt, haha.
Bedankt voor het lezen en/of reageren..
Anoniem
maandag 27 november 2017 om 22:22
Heartbreaks zijn enorm kut en duurt wel een tijdje om erover heen te komen.
Ik ben ook net uit mijn liefdesverdriet (relatie van 2 jaar, nu 4 maanden uit), en merk nu toch wel dat alles weer lekker loopt.
Neem de tijd om te rouwen en doe dingen die je blij maken en je energie geven! Je bent jong, je zult wel weer liefde gaan kennen bij een leukere jongen
Ik ben ook net uit mijn liefdesverdriet (relatie van 2 jaar, nu 4 maanden uit), en merk nu toch wel dat alles weer lekker loopt.
Neem de tijd om te rouwen en doe dingen die je blij maken en je energie geven! Je bent jong, je zult wel weer liefde gaan kennen bij een leukere jongen
maandag 27 november 2017 om 22:35
dinsdag 28 november 2017 om 08:08
Dat is vervelend om te horen. Ik begrijp precies wat je voelt. Nee, ik heb geen contact meer met hem. Helaas hebben we dezelfde vriendengroep, dus ik heb hem al een paar keer gezien. Elke keer doet hij net alsof ik niet besta. Dwars door me heen praten, tegen me aan lopen etc. Best wel kinderachtig als je het mij vraagt.Bessa schreef: ↑27-11-2017 22:35Hi! Ik zit op dit moment ook met mega liefdesverdriet, dus ik lees even mee voor tips. Net als bij jou lijkt het met hem zoooo goed te gaan, dat vind ik misschien nog wel het ergste, dat hij het er zo makkelijk mee heeft dat hij mij kwijt is. Ik merk dat veel sporten bij mij wel helpt, ook omdat ik me vaak beter voel als ik 's ochtends heb gesport. Ook heb ik hem geblokkeerd, omdat ik nog dagelijks vertelde hoeveel ik van hem hield en hoeveel ik hem miste, eigenlijk was ik hem wel kwijt maar hij mij niet. heb je nog contact met hem? heel veel sterkte, je bent in ieder geval niet alleen!![]()
Leuk verhaal, een vriend van ons heeft laatst nog een feest gevierd omdat hij 18 werd. Nu was ik door hem basically uitgenodigd, maar mijn ex had hem zo ver gekregen om te zeggen dat het maar beter is als ik niet kom. Hij wil er niet tussen komen.
Het gene wat ik dan nu niet begrijp, we zijn goed uit elkaar gegaan. Hij wilt vrienden blijven, alleen de manier waarop hij nu tegen me doet spreekt me niet echt aan.
Ik wens jou ook heel veel sterkte!
dinsdag 28 november 2017 om 08:08
Dankje, dat zal ik doen.Destroy2 schreef: ↑27-11-2017 22:22Heartbreaks zijn enorm kut en duurt wel een tijdje om erover heen te komen.
Neem de tijd om te rouwen en doe dingen die je blij maken en je energie geven! Je bent jong, je zult wel weer liefde gaan kennen bij een leukere jongen![]()
dinsdag 28 november 2017 om 10:49
Bij mij ook zo, we hebben dezelfde vrienden en ik zie hem overal, zelfs in de sportschool. Wat gemeen dat hij zo kinderachtig doet, ik denk dat dit zo is omdat hij niet weet hoe hij zich moet gedragen en niet kwetsbaar over wil komen. Hier ook het geval van het feestje, maar dan van een vriendin van mij. Zij had hem ook uitgenodigd maar heeft hem later geappt dat het misschien beter is dat hij niet komt, omdat ze weet dat ik dan weer verdrietig word/drama ga maken. Misschien is het bij jouw ex en zijn vriend hetzelfde verhaal, misschien vind hij het wel gewoon naar of pijnlijk om je te zien. (veel) jongens gaan heel anders met hun verdriet om, vergeet dat niet.Anoniem2717 schreef: ↑28-11-2017 08:08Dat is vervelend om te horen. Ik begrijp precies wat je voelt. Nee, ik heb geen contact meer met hem. Helaas hebben we dezelfde vriendengroep, dus ik heb hem al een paar keer gezien. Elke keer doet hij net alsof ik niet besta. Dwars door me heen praten, tegen me aan lopen etc. Best wel kinderachtig als je het mij vraagt.
Leuk verhaal, een vriend van ons heeft laatst nog een feest gevierd omdat hij 18 werd. Nu was ik door hem basically uitgenodigd, maar mijn ex had hem zo ver gekregen om te zeggen dat het maar beter is als ik niet kom. Hij wil er niet tussen komen.
Het gene wat ik dan nu niet begrijp, we zijn goed uit elkaar gegaan. Hij wilt vrienden blijven, alleen de manier waarop hij nu tegen me doet spreekt me niet echt aan.
Ik wens jou ook heel veel sterkte!![]()
dinsdag 28 november 2017 om 10:59
Als hij dat vindt kan hij ook lekker zelf wegblijven.Anoniem2717 schreef: ↑28-11-2017 08:08
dinsdag 28 november 2017 om 11:02
Hij moet ook nog leren omgaan met liefdesverdriet. Alleen omdat hij een 'man' is, mag hij natuurlijk geen emoties tonen en zulk soort onzin. Daardoor ook dat kinderachtige gedrag van hem.
Daarnaast, hij heeft het uitgemaakt, dus hij was sowieso al verder in de verwerking dan jij was.
Voor jou de moeilijke taak om je vooral met jouw eigen leven bezig te houden. Oftewel, jezelf af te leren te denken aan hem en hoe hij zich voelt en gedraagt.
En over een tijdje ook gewoon weer gaan daten, puur voor de afleiding en het ontmoeten van andere mensen. Misschien zit er wel een leuk iemand tussen om daarna ook een beetje mee te flirten en te vozen. Die Ex gaat zich vanzelf ook wel rot voelen zodra hij merkt dat het lijkt alsof jij "verder bent gegaan", zelfs al ben jij nog niet zover.
Daarnaast, hij heeft het uitgemaakt, dus hij was sowieso al verder in de verwerking dan jij was.
Voor jou de moeilijke taak om je vooral met jouw eigen leven bezig te houden. Oftewel, jezelf af te leren te denken aan hem en hoe hij zich voelt en gedraagt.
En over een tijdje ook gewoon weer gaan daten, puur voor de afleiding en het ontmoeten van andere mensen. Misschien zit er wel een leuk iemand tussen om daarna ook een beetje mee te flirten en te vozen. Die Ex gaat zich vanzelf ook wel rot voelen zodra hij merkt dat het lijkt alsof jij "verder bent gegaan", zelfs al ben jij nog niet zover.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 28 november 2017 om 16:41
Dat weet ik! Het is wel fijn dat er mensen zijn die mijn situatie begrijpenBessa schreef: ↑28-11-2017 10:49Bij mij ook zo, we hebben dezelfde vrienden en ik zie hem overal, zelfs in de sportschool. Wat gemeen dat hij zo kinderachtig doet, ik denk dat dit zo is omdat hij niet weet hoe hij zich moet gedragen en niet kwetsbaar over wil komen. Hier ook het geval van het feestje, maar dan van een vriendin van mij. Zij had hem ook uitgenodigd maar heeft hem later geappt dat het misschien beter is dat hij niet komt, omdat ze weet dat ik dan weer verdrietig word/drama ga maken. Misschien is het bij jouw ex en zijn vriend hetzelfde verhaal, misschien vind hij het wel gewoon naar of pijnlijk om je te zien. (veel) jongens gaan heel anders met hun verdriet om, vergeet dat niet.![]()
dinsdag 28 november 2017 om 16:43
Denk je dat echt? Dat hij zich later rot gaat voelen? Vrienden van mij hebben dit ook verteld, maar voor mij lijkt het zo onrealistisch.jaw schreef: ↑28-11-2017 11:02Hij moet ook nog leren omgaan met liefdesverdriet. Alleen omdat hij een 'man' is, mag hij natuurlijk geen emoties tonen en zulk soort onzin. Daardoor ook dat kinderachtige gedrag van hem.
dinsdag 28 november 2017 om 17:00
Dat soort dingen gaat in fases. Vooral de eerste keer dat men een relatiebreuk te verduren krijgt is het nogal chaotisch qua verwerking. Aan zijn gedrag, het contact zoeken met familie/bekenden van jou, zie je al dat hij jou nog niet losgelaten heeft. Dat een relatie tussen jullie er nooit meer in zit, is wel duidelijk, dat is over tussen jullie en zal nooit meer terug komen. Maar pas wanneer jij verder bent gegaan zal hij merken dat ook dat dus verdwenen is en dan ben jij het die dat laatste draadje losmaakt.Anoniem2717 schreef: ↑28-11-2017 16:43Denk je dat echt? Dat hij zich later rot gaat voelen? Vrienden van mij hebben dit ook verteld, maar voor mij lijkt het zo onrealistisch.
Zo gaan zulk soort zaken nu eenmaal. De meeste mensen gaan gemiddeld zo'n 3 keer in hun leven door zo'n situatie, elk anders. En ja, fysiek doet het ook echt daadwerkelijk pijn, het is namelijk gewoon afkicken van een vorm van verslaving.
Maar er is niets mis met een breakup, simpelweg omdat het je dingen leert over jezelf en over het type partner dat bij jou past wat je meeneemt in de zoektocht naar de volgende lange relatie. Intussen kan je ook gewoon korte duur relaties aangaan, om jezelf en de verschillende type mannen te leren kennen en herkennen.
Zit over de seks met hem maar niet in. Dat is iets dat toch een keer ging gebeuren. En het is nu niet zo dat je met zomaar een willekeurig iemand bezig bent geweest, maar met iemand die je op dat moment toch al wel een tijdje kende en waar je op dat moment goede gevoelens bij had. Je had het veel slechter kunnen treffen. Bij een eventuele volgende is alles toch weer anders en nieuw, maar hoef jij je tenminste geen zorgen te maken over of het allemaal wel lukt, want je weet nu dat je de basis nu wel kent.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 28 november 2017 om 18:22
Heel erg bedanktjaw schreef: ↑28-11-2017 17:00Dat soort dingen gaat in fases. Vooral de eerste keer dat men een relatiebreuk te verduren krijgt is het nogal chaotisch qua verwerking. Aan zijn gedrag, het contact zoeken met familie/bekenden van jou, zie je al dat hij jou nog niet losgelaten heeft. Dat een relatie tussen jullie er nooit meer in zit, is wel duidelijk, dat is over tussen jullie en zal nooit meer terug komen. Maar pas wanneer jij verder bent gegaan zal hij merken dat ook dat dus verdwenen is en dan ben jij het die dat laatste draadje losmaakt.
Zo gaan zulk soort zaken nu eenmaal. De meeste mensen gaan gemiddeld zo'n 3 keer in hun leven door zo'n situatie, elk anders. En ja, fysiek doet het ook echt daadwerkelijk pijn, het is namelijk gewoon afkicken van een vorm van verslaving.
Maar er is niets mis met een breakup, simpelweg omdat het je dingen leert over jezelf en over het type partner dat bij jou past wat je meeneemt in de zoektocht naar de volgende lange relatie. Intussen kan je ook gewoon korte duur relaties aangaan, om jezelf en de verschillende type mannen te leren kennen en herkennen.
Zit over de seks met hem maar niet in. Dat is iets dat toch een keer ging gebeuren. En het is nu niet zo dat je met zomaar een willekeurig iemand bezig bent geweest, maar met iemand die je op dat moment toch al wel een tijdje kende en waar je op dat moment goede gevoelens bij had. Je had het veel slechter kunnen treffen. Bij een eventuele volgende is alles toch weer anders en nieuw, maar hoef jij je tenminste geen zorgen te maken over of het allemaal wel lukt, want je weet nu dat je de basis nu wel kent.