Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)
zondag 24 september 2017 om 20:20
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...
Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom
.
Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden
. Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden
!
Bezig met behandelingen
Zwanger!
Mama geworden!
Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel
Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 
Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom
Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Gestart | Medisch | Status | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| Puk32 (34/38) |
eerste | 2015 oktober | Verminderde zaadkwaliteit | IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 | Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2 |
| Ka14 (30/34) |
tweede | 2016 januari | Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen | Eerder: BBZ | |
| Sunny_Lady (32/33) |
eerste | 2017 februari | Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH | Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Gestart | UD | Geslacht | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| WildePerzik (29/32) |
Eerste | 2017 oktober | jongetje |
| Naam |
Kindje | Gestart | Bevallen | Geslacht |
|---|---|---|---|---|
| Tara92 | Eerste | 2017 Januari | september 2018 | dochtertje |
| RainIsJustConfetti | Eerste | 2017 Maart | oktober 2018 | dochtertje |
| Lalameme | Eerste | 2016 December | 8 november 2018 | dochtertje |
| Devenie | Eerste | 2017 Maart | 4 december 2018 | zoontje |
| Yellow002 | Eerste | 2016 November | 28 december 2018 | dochtertje |
Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
donderdag 23 november 2017 om 11:35
Devenie jeetje dat schiet al wel lekker op gelijk. Spannend komende periode! Heb nog niet gelezen over vergrootte eierstokken etc. Begrijp dat je dat toch even moet laten bezinken. Wel benieuwd wat eruit gaat komen. Succes!!!
Puk hier nog iemand die graag heeft dat je erbij blijft hoor! Erg benieuwd hoe t nu gaat verlopen. Eerste echo, eenling of meerling, symptomen en alle andere dingen. Tuurlijk willen we allemaal hetzelfde, maar ook leuk om positief mee te kunnen lezen hoor!!!
Eve jammer, dacht dat je weer helemaal terug was. Ik schrijf ondertussen al meer dan een jaar. De ene periode wat meer dan de ander, maar vind juist prettig om alles zo kwijt te kunnen. Hopelijk blijf je toch stiekem nog wat.
Lalameme wat spannend zeg!! Ik ga voor je duimen!! Zou zelf toch maar stiekem een testje ertegenaan gooien! Wil hem best voor je doen, maar hier gaat ie Omo wit zijn haha.
hier gaat t wel. Weinig nieuws. Eisprong is geweest, natuurlijk geen gebruik van gemaakt. Ben t zitten en liggen wel weer beu, maar probeer echt mn gemak wel te houden.
Puk hier nog iemand die graag heeft dat je erbij blijft hoor! Erg benieuwd hoe t nu gaat verlopen. Eerste echo, eenling of meerling, symptomen en alle andere dingen. Tuurlijk willen we allemaal hetzelfde, maar ook leuk om positief mee te kunnen lezen hoor!!!
Eve jammer, dacht dat je weer helemaal terug was. Ik schrijf ondertussen al meer dan een jaar. De ene periode wat meer dan de ander, maar vind juist prettig om alles zo kwijt te kunnen. Hopelijk blijf je toch stiekem nog wat.
Lalameme wat spannend zeg!! Ik ga voor je duimen!! Zou zelf toch maar stiekem een testje ertegenaan gooien! Wil hem best voor je doen, maar hier gaat ie Omo wit zijn haha.
hier gaat t wel. Weinig nieuws. Eisprong is geweest, natuurlijk geen gebruik van gemaakt. Ben t zitten en liggen wel weer beu, maar probeer echt mn gemak wel te houden.
donderdag 23 november 2017 om 15:02
vrijdag 24 november 2017 om 10:23
knuffel voor jou Ka
. Je hebt al zoveel moeten doorstaan.. hoelaat is je afspraak, ik hoop zo dat ze met iets nuttigs komen.. zorg goed voor jezelf, ik hoop dat de mensen om je heen dat ook doen. Hou je van shoppen? Vandaag blackfriday haha, alle tijd om alle deals uit te zoeken haha! Ik ben in gedachte bij je ka!
vrijdag 24 november 2017 om 16:22
Tnx Lalameme! Ik ben vandaag moe, komt vd narcose, vorige keren ook gehad. Heb je tip wel uitgevoerd en net een jurkje voor kerst en oud en nieuw gekocht, nu hopen dat is past haha.
Hoe gaat t met jou?? Jij nog wat leuks gekocht?
Puk, jij al mensen verteld??
Iemand nog leuke plannen dit weekend? Wij sint weekend. Morgen op t werk van mn vriend en zondag vh buurtschap.
Hoe gaat t met jou?? Jij nog wat leuks gekocht?
Puk, jij al mensen verteld??
Iemand nog leuke plannen dit weekend? Wij sint weekend. Morgen op t werk van mn vriend en zondag vh buurtschap.
zaterdag 25 november 2017 om 08:16
Bah Lalameme!
Had zo gehoopt. Het klinkt inderdaad een beetje alsof het misschien toch even raak is geweest. Hoe voel je je nu?
Ka, narcoses zijn ook echt vervelend, hoop dat je je snel weer helemaal top voelt! Gelukkig heb je jezelf al een beetje verwend
Wij hebben het gister tegen de ouders van mijn vriend verteld. Die hadden het al helemaal niet verwacht omdat het natuurlijk zo negatief was met de aantallen en ik vorige week al gezegd had dat het niet raak was omdat ik wat bloedverlies had. Ik had fotolijstjes gemaakt met een blauw en roze geboortekaartje, dus voor ieder 1. En een gedichtje erin. Wat waren de reacties mooi! Ze maakten het echt gelijkertijd open. Zaten er naar te staren, werden allebei helemaal rood en begonnen allebei te huilen. Echt zo lief! Verder ga ik het deze week tegen wat hele goede vrienden vertellen. Het voelt gewoon raar om allerlei verhalen te verzinnen over inseminaties die er niet zijn. We zijn altijd zo open geweest naar een aantal mensen toe. Mocht het nog mis gaan dan mogen zij dat ook weten.
Ondertussen voel ik nog helemaal niks maar blijven de testen wel positief gelukkig dus moet zo langzamerhand maar gaan geloven dat het echt zo is. Kijk zo uit naar 5 december als we gewoon echt zien dat er iets zit.
Fijne dag iedereen!!
Ka, narcoses zijn ook echt vervelend, hoop dat je je snel weer helemaal top voelt! Gelukkig heb je jezelf al een beetje verwend
Wij hebben het gister tegen de ouders van mijn vriend verteld. Die hadden het al helemaal niet verwacht omdat het natuurlijk zo negatief was met de aantallen en ik vorige week al gezegd had dat het niet raak was omdat ik wat bloedverlies had. Ik had fotolijstjes gemaakt met een blauw en roze geboortekaartje, dus voor ieder 1. En een gedichtje erin. Wat waren de reacties mooi! Ze maakten het echt gelijkertijd open. Zaten er naar te staren, werden allebei helemaal rood en begonnen allebei te huilen. Echt zo lief! Verder ga ik het deze week tegen wat hele goede vrienden vertellen. Het voelt gewoon raar om allerlei verhalen te verzinnen over inseminaties die er niet zijn. We zijn altijd zo open geweest naar een aantal mensen toe. Mocht het nog mis gaan dan mogen zij dat ook weten.
Ondertussen voel ik nog helemaal niks maar blijven de testen wel positief gelukkig dus moet zo langzamerhand maar gaan geloven dat het echt zo is. Kijk zo uit naar 5 december als we gewoon echt zien dat er iets zit.
Fijne dag iedereen!!
zondag 26 november 2017 om 14:12
zondag 26 november 2017 om 22:08
Pfffff Lalameme, dat snap ik volledig. Ik zou toch overwegen binnenkort eens met de huisarts te praten. Misschien is een echte behandeling ofzo helemaal niet nodig, misschien kunnen ze helpen met iets kleins ofzo. Er zijn ook vrouwen die alleen clomid slikken voor hun cyclus. De rest dan gewoon natuurlijk. En misschien lucht t gewoon al op om met iemand met verstand er een keer over te kunnen praten en te horen wij zij ervan denken.
Voor nu een hele dikke digi knuf!!!! Ik geloof echt dat t goed komt. Maar weet ook dat t enorm zwaar is als t zolang duurt. En dan helemaal met dingen waaraan je twijfelt. Het komt goed
Voor nu een hele dikke digi knuf!!!! Ik geloof echt dat t goed komt. Maar weet ook dat t enorm zwaar is als t zolang duurt. En dan helemaal met dingen waaraan je twijfelt. Het komt goed
maandag 27 november 2017 om 18:08
maandag 27 november 2017 om 22:36
Jaaaaaaaaaa!! hopen dat het daarna net zo snel gaat als bij puk! Ik ben zo blij voor je Ka! Fijn die vaart erin
wat zijden ze verder allemaal?
Hier ook goed nieuws, niet meer ongesteld!!
Nog bedankt voor jullie lieve berichtjes dames, jullie zijn lief en hebben mij er wederom doorheen geholpen!
Wat lief puk! Wat een prachtige reacties! Ik kan ook niet wachten tot 5 december. Ik hoop op een prachtige echo voor je!
Hoe gaat het met jou tara?
Hier ook goed nieuws, niet meer ongesteld!!
Nog bedankt voor jullie lieve berichtjes dames, jullie zijn lief en hebben mij er wederom doorheen geholpen!
Wat lief puk! Wat een prachtige reacties! Ik kan ook niet wachten tot 5 december. Ik hoop op een prachtige echo voor je!
Hoe gaat het met jou tara?
dinsdag 28 november 2017 om 11:20
Lalameme, fijn dat je niet meer ongesteld bent. Wat een ellende zeg! Hopelijk nu weer een normale cyclus! (en goede kansen!).
En Ka, wat ben ik blij voor je!! Ohhh ik vond het ook zo fijn toen we met IUI begonnen! En wat fijn dat ze niet meer met dat achterlijke wachten aan komt! Inderdaad hopen dat het dan lekker snel gaat! Tot nu toe hebben we een 100% succes score op IUI in dit topic
dus dat gaan we gewoon doorzetten
Devenie, had jij niet gister weer een afspraak? Of zaadcontrole? Even vergeten wat het was.. Ben benieuwd!
En inderdaad, Tara, zelfde vraag als Lalamememe hoe is het met jou?
Hier nog niet helemaal ontspannen. Voel nog steeds niks op misschien een heel klein beetje pijn in mijn borsten na. De test van zaterdag was wel wat donkerder dus besloten daar in ieder geval mee op te houden en nu gewoon te wachten. Er zijn gewoon vrouwen die in het begin niks voelen en zo lang er geen erge krampen zijn of bloedverlies ga ik er vanuit dat het goed zit maar ik merk dat ik echt voorzichtig ben om er echt van te gaan genieten. Twee kanten. Ergens denk ik, we mogen het geluk echt wel hebben na zo lang bezig te zijn. Ergens denk ik, zul je net zien dat we een miskraam er ook nog bij krijgen. Meiden, ik weet dat ik niet moet zeuren want ik mag echt in mijn handjes knijpen dat ik me hier überhaupt druk over mag maken. Maar jullie zijn toch mijn maatjes die al heel veel geluisterd hebben dus hopelijk kan ik hier het stukje onzekerheid nog delen. Nog een week en als ik ons kleine pukje heb gezien dan zal het vast draaien!
En Ka, wat ben ik blij voor je!! Ohhh ik vond het ook zo fijn toen we met IUI begonnen! En wat fijn dat ze niet meer met dat achterlijke wachten aan komt! Inderdaad hopen dat het dan lekker snel gaat! Tot nu toe hebben we een 100% succes score op IUI in dit topic
Devenie, had jij niet gister weer een afspraak? Of zaadcontrole? Even vergeten wat het was.. Ben benieuwd!
En inderdaad, Tara, zelfde vraag als Lalamememe hoe is het met jou?
Hier nog niet helemaal ontspannen. Voel nog steeds niks op misschien een heel klein beetje pijn in mijn borsten na. De test van zaterdag was wel wat donkerder dus besloten daar in ieder geval mee op te houden en nu gewoon te wachten. Er zijn gewoon vrouwen die in het begin niks voelen en zo lang er geen erge krampen zijn of bloedverlies ga ik er vanuit dat het goed zit maar ik merk dat ik echt voorzichtig ben om er echt van te gaan genieten. Twee kanten. Ergens denk ik, we mogen het geluk echt wel hebben na zo lang bezig te zijn. Ergens denk ik, zul je net zien dat we een miskraam er ook nog bij krijgen. Meiden, ik weet dat ik niet moet zeuren want ik mag echt in mijn handjes knijpen dat ik me hier überhaupt druk over mag maken. Maar jullie zijn toch mijn maatjes die al heel veel geluisterd hebben dus hopelijk kan ik hier het stukje onzekerheid nog delen. Nog een week en als ik ons kleine pukje heb gezien dan zal het vast draaien!
dinsdag 28 november 2017 om 11:41
Super Ka! Goed begin van het nieuwe jaar!
Klopt Puk, ik heb een echo gehad en bloed geprikt. bms was 3.5 en het zag er allemaal wel goed uit. Links zat het grootste eitje 10mm.
Maandag mogen we weer terug. Het zaadonderzoek in komende vrijdag
Gelukkig deze menstruatie maar 3 dagen gevloeid en nergens last van gehad kwa krampen. NOD is deze keer 25-12. En ergens vind ik dat heel lastig. want het zou heel speciaal zijn om komende maand dan positief te testen. Maar dat legt mezelf ook weer een bepaalde druk/ spanning op.
Ik zou deze zorgen ook hebben hoor Puk, ik denk dat het toch wel normaal is. Normaal gesproken link je toch wel bij een zwangerschap bepaalde symptomen, en als je die niet hebt maakt je dat onzeker. En vooral bij diegene die al langer bezig zijn dan een ander.
Ik zou zeggen, zie het als een voordeel en probeer er lekker van te genieten!
Klopt Puk, ik heb een echo gehad en bloed geprikt. bms was 3.5 en het zag er allemaal wel goed uit. Links zat het grootste eitje 10mm.
Maandag mogen we weer terug. Het zaadonderzoek in komende vrijdag
Gelukkig deze menstruatie maar 3 dagen gevloeid en nergens last van gehad kwa krampen. NOD is deze keer 25-12. En ergens vind ik dat heel lastig. want het zou heel speciaal zijn om komende maand dan positief te testen. Maar dat legt mezelf ook weer een bepaalde druk/ spanning op.
Ik zou deze zorgen ook hebben hoor Puk, ik denk dat het toch wel normaal is. Normaal gesproken link je toch wel bij een zwangerschap bepaalde symptomen, en als je die niet hebt maakt je dat onzeker. En vooral bij diegene die al langer bezig zijn dan een ander.
Ik zou zeggen, zie het als een voordeel en probeer er lekker van te genieten!
dinsdag 28 november 2017 om 21:54
Lieve Puk, je mag hier zeker nog alles delen wat je wil. Je onzekerheden, angsten, maar ook je geluk, blijdschap, ook al ben je bevallen dan ben je hier nog van harte welkom!
Ik heb een collega die er ook doorheen is gefietst (geen klachten in t begin en ook laterna minimaal ), en daar ook angsten over had, maar er was niets aan de hand! Haar verloskundige had gezegd dat je op basis van de klachten geen conclusies kunt trekken, want het wil niks zeggen.
De menstruatie krampen en het bloedverlies daar ken ik geen verhalen over, maar kan me indenken dat dat nu schrikken is
, dus ik hoop dat Tara's bekende situatie ook op jou van toepassing is en dat er gewoon niets aan de hand is! Ik duim voor je meis....
Ik heb een collega die er ook doorheen is gefietst (geen klachten in t begin en ook laterna minimaal ), en daar ook angsten over had, maar er was niets aan de hand! Haar verloskundige had gezegd dat je op basis van de klachten geen conclusies kunt trekken, want het wil niks zeggen.
De menstruatie krampen en het bloedverlies daar ken ik geen verhalen over, maar kan me indenken dat dat nu schrikken is
woensdag 29 november 2017 om 07:26
Lieve meiden, dankjewel voor jullie woorden! Het zit echt niet goed. Gister was er al bloedverlies met stolsels en nu vanochtend kwam er nog meer bloed uit. Ga zo maar eens naar het ziekenhuis bellen. Vind het zo oneerlijk dat het na meer dan twee jaar eindelijk raak is, dat er dan 10% kans is dat het mis gaat en dat we daar dan ook nog eens even bij zitten. Dat we nu weer opnieuw moeten beginnen met IUI, waar onze kansen überhaupt al klein zijn en dat het nu dus weer een eeuwigheid gaat duren. Ik zie het even niet meer. Oh man, sorry, het is lang geleden dat ik zo verdrietig ben geweest
woensdag 29 november 2017 om 07:38