Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
S middags :-( ... mag om 5.30uur nog een licht ontbijt, nou laat dat maar zitten, dan slaap ik liever :biggrin: . En om 11.30uur moet ik me pas melden. Dus denk zelf pas rond 15.30uur in de ok. Nog wel de bedoeling dat ik s avonds nog naar huis mag.
Ka14 schreef:
15-11-2017 09:42
S middags :-( ... mag om 5.30uur nog een licht ontbijt, nou laat dat maar zitten, dan slaap ik liever :biggrin: . En om 11.30uur moet ik me pas melden. Dus denk zelf pas rond 15.30uur in de ok. Nog wel de bedoeling dat ik s avonds nog naar huis mag.
Ahhh gatver. En jij krijgt een week later de uitslag he?

Ja dat van mij is niet zo spannend qua wat ze gaan doen. Gewoon een echo en bms meten. Krijg de uitslag ook meteen. En die vind ik dan weer wel spannend. ;-)
Eve, het is nog niet helemaal duidelijk hoeveel pogingen we nog hebben. Ik denk dat het een beetje afhangt van de kwaliteit bij de volgende IUI. Als het boven de miljoen is zal ze wellicht voorstellen om nog een vierde (of zelfs 5de of 6de) poging te doen. Als het weer onder de miljoen is gok ik dat ze IVF of ICSI gaat voorstellen. 4 december weet ik meer :-D Verder nog niks trouwens dus doe morgen weer even testje. Dan is het twee weken geleden. Na IUI 1 was mijn menstruatie 3 dagen later dus reken er maar op dat dat nu ook kan zijn. Ik voel niks dus ik geloof echt niet in een positief resultaat. En je hebt gelijk, ik zit weer goed in mijn vel na even die rotweek van de inseminatie. Ik denk dat het gewoon door de gemaakte afspraak komt. Dat we gelijk kunnen praten als IUI 3 slecht wordt, is gewoon een fijn gevoel.

Fijn, dat je afspraak bijna is! Kan me voorstellen dat je heel hard je best aan het doen bent om het fijn te houden voor het gevoel van je man. Gaat het al iets beter bij jullie?

Sunny, jeej een berichtje! Fijn om weer eventjes te horen dat het goed gaat en dat je lekker in je vel zit. Had natuurlijk gehoopt op een positief berichtje maar dat laat dan nog eventjes op zich wachten. Bij mij gaat het ook echt 2018 worden maar dat lijkt me een heel mooi jaar om zwanger te worden (en te bevallen ;-) ) Al vind ik jouw plan Eve voor 2017 ook wel heel goed :-D
Ik weet dat veel vrouwen een witte test heel heftig vinden maar ik vind het op een of andere manier gewoon echt fijn om te weten waar ik aan toe ben. Ik hoef in ieder geval weer eventjes niet te hopen, niet naar symptomen te zoeken etc.
En geweldig dat je die tabel hebt bijgewerkt, hahaha. Wel blij om te horen dat je mijn administratie wel op orde vond :rofl:

Lalameme, helemaal mee eens! Onze tijd gaat echt komen. Ik doe nog effe een dansje ervoor :jump: En gewoon lekker reageren als je weer tijd hebt. We weten dat je er bij bent :couple:

Ka, bah, snap dat je er geen zin in hebt maandag. :hug: Gelukkig kom je weer wat meer te weten, al duurt de uitslag nog een week.
Sunny, fijn om van je te horen! Blij dat het goed met je gaat. Ik denk aan je!

Klinkt als een heftige dag maandag ka.. Ik hoop dat het snel achter de rug is, dat je snel hersteld en dat er een hele hoop duidelijk word of eventueel opgelost word. En dat je dan inderdaad knallend het nieuwe jaar in gaat!

Lief eve! Voor jou ook spannend maandag, ook voor jou hoop ik op duidelijkheid. Ik ben het ook eens met het testen, lieverd een witte test maar duidelijkheid dan valse hoop. Of zwanger dat is altijd beter natuurlijk.

Ik denk oprecht dat ik me dood schrik als er ineens wel ooit twee streepjes staan.

Puk, voor jou hoop ik morgen op twee dikke donkere strepen! Mocht dat niet zo zijn, inderdaad heel fijn dat jullie na iui3 weer op gesprek kunnen. Ik ga voor je duimen.

Hoe gaat het met jou devenie?

Hier deze maand ook geen goed nieuws. Keurig op 6 dpo zoals elke maand is het eerste bloedverlies er. Ik heb mezelf beloofd dat ik niet meer ga hopen deze ronde, want het slaat nergens op, 11 keer gaat het al zo. Dus ik til mijn voet heel hoog op, en stap alvast over de 12 maanden drempel heen.

Sunny lief van je, van de tabel. Als ik mijn nieuwe nod weet, ga ik het net zo goed bijhouden als puk!
@eve en ka, succes maandag! Hopelijk valt alles mee!

@Sunny, fijn dat het relatief goed met je gaat :-)

@Puk, jij ook succes!

@Lameme, apart hè, wij hebben precies het tegenovergestelde: jij weet precies wanneer wat gaat komen en bij mij is het 1 grote verrassing.. en hopen mag hè, je weet maar nooit!

Verder nog nieuws? Ik zie dat ik een beetje kortaf ben in de antwoorden, maar het is goed bedoeld :mrgreen:
Ik test soms ook voor de zekerheid, ook ivm eten en drinken (alcohol). Dus ik snap je goed @Eve, duidelijkheid geeft volgens mij meer rust!
Het zou toch wat zijn ineens twee strepen... voelt nu nog heel ver weg...

Oh ja: kan ik m'n eigen tabel bijhouden? Wil ik best doen hoor, al valt er weinig bij te houden bij mij :lol:

Fijne dag dames en succes! :bunny:
Hoi allemaal,

Ik had even een vraagje. Hoop dat ik hier goed zit.

Ik heb een iui gehad op maandag en ik heb mijn eisprong gevoeld op dinsdag ochtend om 7:30. Ben ik nou te vroeg met de iui? Het is met donorzaad.. ze zeggen dat dat minder lang leeft..

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes
Vragen staat vrij, maar ik heb geen verstand van/ervaring met IUI... succes met het traject in ieder geval! :-]
Ik neem aan dat het allemaal in het ziekenhuis gebeurd is macito, daar weten ze wat ze doen. Ik zou erop vertrouwen dat het goed gegaan is. zelf geen ervaring met iui, maar ze kijken heel nauwkeurig wanneer het moet gebeuren!
Die lange cyclussen zijn ook niet leuk tara.. hoop dat er snel verbetering in komt!

Ik ga in het nieuwe jaar naar de huisarts heb ik besloten. vond het na het gesprek met vriend erg lastig, nog steeds wel.. Maar ik ga inderdaad dan gewoon naar de huisarts, dat kan iniedergeval geen kwaad.
Dat hoop ik ook lameme, maar zie het somber in..
Naar de huisarts kan zeker geen kwaad, zij komen het natuurlijk regelmatig tegen dat een zwangerschapswens nog niet vervuld is. Ik vond het de eerste keer wel lastig om te gaan, moest wel even een drempel over. Achteraf ben ik er blij mee! Ga er vanuit dat dat ook voor jou/jullie geldt :) komt goed!
Dankje tara, nog steeds vind ik dat als het weer zo lang duurd je gewoon terug moet gaan naar de huisarts hoor, wat hadden jullie ookalweer afgesproken?

wie weet wat je zelf kon slikken of iets wat schijnt te helpen om je of te verlengen? Een of andere olie?
Nog getest puk?
Donderdag niet meer omdat ik al wat bloed zag. Nog niet doorgezet maar dat doet het morgen wel. Op naar poging 3!

En Macito, klinkt als perfecte timing. Liggen ze mooi te wachten tot je eitje er is en ook niet heel lang van te voren.. dus klinkt goed hoor
Ahhh jammer Puck!!
Op naar poging 3 dan maar.
Balen puk. Het is je zo gegunt.. op naar poging 3, hopen dat het gesprek wat daarna eventueel volgt niet nodig is! :hug:

Hier begint het ook goed door te zetten nu.

Hoe gaat het verder met jou eve ?
Tot nu toe alleen wat bruin bloed en nu heb ik een streepje op mijn zwangerschapstest. Whahhh, ik geloof het nog niet en denk daarnaast dat ie morgen weg zal zijn. Hij is namelijk echt heel licht. Maar moet het wel even delen en zit in standje ongeloof dus weet niet wat ik met mezelf aan moet. Ik denk zo nog wat testjes doen...
Puk32 schreef:
19-11-2017 10:21
Tot nu toe alleen wat bruin bloed en nu heb ik een streepje op mijn zwangerschapstest. Whahhh, ik geloof het nog niet en denk daarnaast dat ie morgen weg zal zijn. Hij is namelijk echt heel licht. Maar moet het wel even delen en zit in standje ongeloof dus weet niet wat ik met mezelf aan moet. Ik denk zo nog wat testjes doen...
Wtf Puk dat zou fantastich zijn!
Foto van je test? Misschien vinden wij het minder licht dan dan jij :-)
Puk! Whaaat! Ik hoop voor je dat deze testen keurig gaan oplopen, en het bloedverlies niet erger gaat worden. Ik begrijp volledig dat dit ontzettend verwarrend moet zijn. Ik ga harder duimen dan dat ik ooit heb gedaan! Ik denk aan je. :hug:

Wat ontzettend spannend
Eens met eve!
Hoe kan ik een foto toevoegen?
http://nl.tinypic.com
Daar kan je uploaden
Je kan die link vervolgens kopiëren en hier plaatsen.
http://i67.tinypic.com/20f8has.jpg

Met de koekjeskruimels er nog naast :-D
Hij staat er hoor lieve puk en ik vind het echt geen tuur streepje, maar juist een duidelijk streepje! Was je koekje lekker? Haha.

Ik ben helemaal excited voor je Puk!
gefeliciteerd! :cheer: :cheer2:
lalameme wijzigde dit bericht op 19-11-2017 12:10
18.72% gewijzigd
Lieve lieve lieve lieve Puk dit is overduidelijk hoor!! Je bent zwanger!! :blob: :applause: :cheer2:
Ohh fijn dat jullie even hebben meegekeken. De bevestiging van jullie laat me dan toch weer meer geloven dat het echt is. Wacht nog even tot morgen tot ik echt blij wordt. Heb net een Clear Blue test gekocht die ik dan morgen kan gebruiken. Heb er wel nog een kruidvat testje tegen aan gegooid met mijn tweede plas en ook die was positief dus het begint er toch op te lijken. Kan het nog steeds niet geloven dat het nu dan toch misschien echt raak is geweest! :rolling:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven