Wij roepen weer verder!!

09-09-2017 00:26 3006 berichten
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger :proud:

De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.

Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.

Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?

Ik lees het graag. :proud:
Oudblond schreef:
28-11-2017 20:04
Peekes met patatten :lol: Ik mis het taaltje toch wel. Gelukkig is man ook een Belg en blijft er thuis nog wel Vlaams hangen. Al wordt het steeds minder door de jaren heen.

Ik woon in Zeeland vlak bij België. We komen er regelmatig en nemen vaak dingetjes uit de taal over omdat we het zo leuk vinden klinken.
Er wordt hier ook altijd gevraagd:" jij nog een koffietje?"
Wij ervaren Belgen als beleefder, tactvoller en hoffelijker dan Nederlanders.
Misschien is het een vertekend beeld hoor, we zitten ook niet midden in de Belgische maatschappij natuurlijk. Maar we komen er graag.
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
29-11-2017 08:22
Ik ben vandaag 21 jaar moeder, mijn dochter is jarig. Gisterenavond zaten we al aan de taart, want "ontbijten met taart" is hier traditie, maar dochter had geen zin om zo lang te wachten, de keuken rook zo lekker naar kruidenperentaart en ze had de hele avond in de kou gewerkt, dan gaat er wel wat in.
Gefeliciteerd Aviv. Dat is een bijzondere leeftijd. Wij ontbeten ook altijd met taart. Met kaarsjes! Dat mis ik wel die tradities als je kinderen het huis uit zijn.
Wat heerlijk kruidenperentaart.
Everything you see I owe to spaghetti!
Cateautje schreef:
28-11-2017 20:39
Ja hoor. Ik had toevallig voor een keertje een plastic tas, dus mijn boodschappentas heeft er gelukkig niet onder geleden.
Ik heb alles een sopje gegeven, dus niets ruikt nog.
Gelukkig; altijd lastig als je langs een blinde man loopt en hij direct roept: Goedemorgen mevrouw :hyper:
Gefeliciteerd Aviv! :gift:
Aviv, van harte! Je kind mag nu op tafel staan. Pas maar op, anders krijgt hij/zij nog praatjes. :proud:
Gefeliciteerd Aviv!
Gefeliciteerd Aviv!
aviv_13 schreef:
29-11-2017 08:22
Ik ben vandaag 21 jaar moeder, mijn dochter is jarig. Gisterenavond zaten we al aan de taart, want "ontbijten met taart" is hier traditie, maar dochter had geen zin om zo lang te wachten, de keuken rook zo lekker naar kruidenperentaart en ze had de hele avond in de kou gewerkt, dan gaat er wel wat in.
Van harte met je dochter Aviv. Een hele fijne dag :cheer2: :cheer2: :gift: :cheer2: :cheer2:
:rofl:
Annapicobella schreef:
29-11-2017 09:59
Gelukkig; altijd lastig als je langs een blinde man loopt en hij direct roept: Goedemorgen mevrouw :hyper:
Ik ben echt zo lui vandaag. Ik heb echt nergens zin in. Zometeen eerst de nasi maar eens maken voor vanavond, dan is dat maar gebeurd.
Cateautje schreef:
29-11-2017 11:57
Aviv, van harte! Je kind mag nu op tafel staan. Pas maar op, anders krijgt hij/zij nog praatjes. :proud:
Praatjes heeft ze heel lang gehad, het afnemen van de praatjes en toenemen van het "respect" voor de ouders (mama heeft tòch gelijk) neemt toe, daaraan kan je merken dat ze nu volwassen is. Een paar jaar geleden wilde ze regelmatig niets van me aannemen als ze het niet met mij eens is, tegenwoordig vraagt ze me raad. :heart:
Wat heerlijk is dat toch Aviv. Dat je op een gelijkwaardig niveau met elkaar kunt praten.

Ik heb zoveel nasi gemaakt dat alle Roepers vanavond wel hier kunnen eten :facepalm:
Dat is mijn makke. Eenpansgerechten maak ik altijd voor een weeshuis.
Oh gezellig Prada, ik kom eraan! :proud: Ik ben ook zo trouwens, ik maak ook altijd veel teveel.
Ik ook, haha. Man vraagt vaak of ik niet kleinere porties kan maken maar dan doe ik dat net op een dag dat hij (of ik) veel honger heb maar dan is het eten dus gewoon op na 1 ronde.
Ik maak nu ook expres meer, voor dat, voor onverwachte eters (lol, iets wat ik van mijn moeder heb overgenomen) en voor restjesdag. Lekker makkelijk.
Het is vandaag trouwens, las ik ergens, Sint Pannekoekendag. Dus ik wist meteen dat het mocht; Pannenkoeken ! :) (Volkorenmeel en sojamelk hoor en een snufje griesmeelmeel).
Annapicobella schreef:
29-11-2017 17:02
Het is vandaag trouwens, las ik ergens, Sint Pannekoekendag. Dus ik wist meteen dat het mocht; Pannenkoeken ! :) (Volkorenmeel en sojamelk hoor en een snufje griesmeelmeel).
Oh ja, helemaal vergeten! Nou ja, ik mag toch geen pannenkoeken met mijn dieet, dus zo erg is het niet. Geniet van je pannenkoeken!
Jaaa, sint pannekoek. Weet je dat er ondertussen heel wat mensen zijn die het vieren? Zo leuk en dat dankzij opa Tromp. :)
Geen pannenkoeken voor de verjaardag en St Pannekoek want de jarige koos voor sushi. Lekker van een afhaal laten komen, erg lekker en nog gemakkelijk ook!
aviv_13 schreef:
29-11-2017 21:48
Geen pannenkoeken voor de verjaardag en St Pannekoek want de jarige koos voor sushi. Lekker van een afhaal laten komen, erg lekker en nog gemakkelijk ook!
Ook heel lekker.
Goedemorgen.
Ik moet vandaag de badkamer schoonmaken, maar zie er zo tegen op ofzo? Ik wilde ook al niet uit bed. Beetje off-day? Gelukkig vandaag geen taken buitenshuis, en ga denk ook niet koken. We eten wel een restje of een pizza.

Komt goed als ik straks mijn boek aan het lezen ben!

Fijne dag.
Goedemorgen,
Ik had de neiging om vanmorgen de dekens over mijn hoofd te trekken en verder te gaan slapen, maar helaas, ik had een afspraak. De verdere dag hoef ik niks, dus ik ga cadeautjes inpakken en dat soort dingen, want morgen vieren we pakjesavond!

Fijne dag allemaal!
Hallo allemaal!

Van de week was er geen brood bij de Appie vanwege een brand in de bakkerij, vandaag maar gegaan, want het brood was nog niet op tot vandaag. Ik heb er wel een dagje voor uitgezocht zeg, ik ben verzopen en mijn voorhoofd is bevroren.
Ben nog even doorgereden naar de Action omdat ik iets had gezien dat ik wilde, maar dat was uitverkocht, dus voor niets 10 liter water gekopstoot.
Nou ja, ben weer thuis, straks maar de verwarming aan en verder genieten van de weldadige warmte.

Fijne dag allemaal! :)

Hal en Drackie, het is voor jullie beide een slaapdagje, dus als je er behoefte aan hebt, gewoon doen, lekker dutje kan nooit kwaad.
Hier was ook brand in de bakkerij van AH begin van de week! Zullen de vestigingen wel zelfde bakkerij gebruiken, kan best, gezien we dicht bij elkaar wonen ongeveer.

Ik heb inmiddels badkamer schoongemaakt en een was gedraaid en opgehangen. Ook pakjes aangenomen (konijnenvoer, hup de schuur in) en afdekplaten voor de kookplaat, daar ben ik wel heel blij mee!
Ook zijn mijn ouders even geweest en hebben aantal dozen voor mij naar de milieustraat gebracht. Huis ook wat meer opgeruimd.

Ik ga even kopje koffie zetten en dan wat tv kijken onder dekentje. :)
OMG, het sneeuwt hier. Grote dikke vlokken :jump:
Hier is het regen :(

Morgen is de sleuteloverdracht/tekenen van oude woning. Dan is dat afgehandeld. Dan begint nieuwe hoofdstuk officieel he? :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven