Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Ik twijfel ook nog wel hoor over die maand overslaan. Mijn man vindt het onzin. Hij zegt, je kan het toch niet plannen. Alleen het lijkt me gewoon niet leuk als ze zo dichtbij elkaar jarig zijn, zelfde week bijvoorbeeld. Of zelfs op dezelfde dag. Die kans zit er dan wel echt in. En ik zou het dan wel lekker vinden met kerst om geen rekening te houden met eten en drinken. Maar goed we zien het nog wel. Eerst deze ronde maar even afwachten.

Zit net even te kijken naar de UD mocht ik volgende maand zwanger worden.. is het gewoon onze trouwdag! Dat is wel heel toevallig. Misschien toch maar doorgaan :-)
@Merlot oooh heftig hoor. Heel veel sterkte en beterschap voor je man.

@Vievie&ongeduldig zijn: Ik kon vorige maand op het wachtbankje echt nergens anders over nadenken, alsof het je helemaal in de greep houdt. Als ik m'n gang ging had ik elke dag 's ochtends en 's avonds een test gedaan :hyper: Zo fijn om te lezen dat ik daar niet alleen in ben. Ik ben nu veel rustiger omdat ik toch op m'n eisprong moet wachten. Dat zal straks misschien weer anders worden terug op het wachtbankje

@wachten: het is niet dat ik altijd al een supersterke kinderwens heb gehad, eerder twijfelachtig. We hebben het prima naar onze zin, lekker reizen, leuke dingen doen, vrij en blij.. Maar nu we de knoop doorgehakt hebben, kan het me niet snel genoeg gaan, en wil ik NU twee streepjes zien. :biggrin:
Ik heb nu ook enorm respect gekregen voor mensen in mijn omgeving die bijvoorbeeld twee jaar lang aan de gang zijn geweest met medische trajecten. Daar zou je toch radeloos van worden... Ik heb er eerder nooit bij stilgestaan.
@theemonster ik heb hetzelfde als jijj, prima naar onze zin en lekker reizen en eten en doen wat we willen, en nu willen we dit haha ;)
Vannacht om het uur naar de wc gegaan. Wat denken jullie, eerste zwangerschapskwaaltje? Nou moet ik sowieso vaak hoor maar vannacht was wel heel extreem. Zit op 8/9 dpo.

Verder, naast de griep geen enkel kwaaltje. Vorige keer merkte ik het aan mijn borsten maar die zijn helemaal niet meer gevoelig. Daarom denk ik dat het niet raak is.

Ik herken dat wel, je begint eraan en dan wil je het eigenlijk direct omdat het vervelende wachten zo vreselijk lang duurt! En dan al helemaal als je bijvoorbeeld een jaar bezig bent! Nu hoeft het van mij ook niet meteen raak te zijn maar dit wachten vind ik echt ellendig.
Merl0t, Beterschap voor je man. Schrikken zeg!

Dag 3 na de eisprong en ik had mij vanmorgen toch een krampachtig gevoel in mijn buik. Ook echt laag. Maar voor zover mijn kennis reikt is een innesteling (als die al plaatsvind deze keer bij mij) pas op dag 8 of 9 na de eisprong. Dus dat kan het niet zijn.
Maar was wel een apart iets. Ik ken dat verder niet op dit moment in mijn cyclus. Darmen waren het volgens mij ook niet. Als die het zijn dan blijven ze krampen tot ik naar het toilet ga. Dit ging vanzelf over na een tijdje.

Toch wel spannend hoor. En ja dat wachtbankje haha. Verdorie nog 11 dagen wachten. Das een eeuwigheid. :-P
@Vlammetje ooeeh 8/9 dpo al! Volgens mij is dat vele plassen wel een symptoom dat je vaak tegenkomt. Wanneer wil je gaan testen, wil je wachten tot je nod? Ik denk altijd, als je al klachten hebt, betekent dat dat je, mocht je zwanger zijn, hcg aanmaakt dus een test positief zal uitslaan. Maar je hoort ook vaak dat je beter kan wachten dus ik zou het echt lastig vinden.

@Rose wat apart! Nou ja, over 11 dagen weet je het ;)

@theemonster, mooi wat je zegt over respect voor mensen die langer moeten wachten. Helemaal mee eens!

Ik zit nu rond mijn eisprong, de afgelopen dagen goed benut :-D Gisteren was mijn meest vruchtbare dag en juist toen waren we allebei zo moe dat we zijn gaan slapen. Heel gek, maar ergens voelde dat ook wel fijn. Geen ‘moetje’, dan doe ik het liever niet. Maakt de kans op een succesvolle maand wel wat kleiner maar we zien het vanzelf wel!
Ik zit vanaf nu ook op het wachtbankje.

@Testen, testen jullie allemaal op nod of erna, of juist ervoor? En waarom kiezen jullie daarvoor?
Fijne dag allemaal!
Ook ik ga zo langzaam aan richting mijn vruchtbare dagen. Poeh spannend hoor!
Merk dat ik er veel mee bezig ben. Vind het leuk om er veel over te lezen op internet. Aan de andere kant wordt ik daar soms ook onzeker van. Want dan lees je zoveel wat je beter wel of niet kunt doen wanneer je zwanger wilt raken...
Mijn vriend was ook al een beetje bezorgd dat ik er zo mee bezig ben. Hij is bang dat het dan juist niet lukt omdat je dan minder ontspannen bent. Daar heeft hij natuurlijk ergens wel gelijk in.
Aan de andere kant geniet ik juist ook weer ontzettend van dit proces. Zoals ik al eerder vertelde, had ik niet durven hopen ooit nog op dit punt te komen.
Nu ik hier ben, ben ik zo dankbaar! Zelf al zou het ons niet mogen lukken, heb ik dit iig wel mee mogen maken en in ieder geval een kans gehad.

Lukt het jullie om het een beetje los te laten? En hoe dan??
@Vievie_abc, ik heb earlytesten in huis. Die beweren dat je tot 5 dagen voor je nod al kan testen. Maar geloof ik dat? Haha
Ik wil ook geen test verpesten door te vroeg te zijn.
@Vievie_abc - ook ik heb early testen in huis maar pas na mijn nod een test gedaan. Pas als ik te laat ben ga ik testen. Alleen al omdat de kans toch een stuk groter is dat de test dan ook positief is mocht je zwanger zijn.

Hier nog altijd geen nieuws. Begin het nu een beetje irritant te vinden omdat ik geen idee heb. Maar ik ben nog geduldig.
Volgende week met een vriendin afgesproken om een hapje te gaan eten en ik heb zin in sushi. Maar als ik niet ongesteld ben en de test nog altijd negatief is dan voor de zekerheid toch ergens anders naartoe.

@Stippeltjesbehang - ik denk nu gewoon we zijn pas net begonnen en mijn lichaam moet nog wennen aan het feit dat ik geen pil meer slik. En dat er een grote kans is dat het in de komende maanden sowieso gaat gebeuren. Het zal mij niet sneller zwanger maken als ik hier de hele tijd over zit na te denken. Ik ga gewoon door met mijn dagelijkse dingen, afspraakjes etc. Enige wat ik dan anders doe is geen sushi, biefstuk doorbakken, geen alcohol etc.
@stippeltjesbehang, precies wat @haoshi zegt. Ik ben er ook wel mee bezig maar merk dat ik ook nog vrij nonchalant denk dat het vast wel een keer gaat lukken en dat ik er geen stress van heb. Ik lees vooral het forum, en niet veel andere sites ;) hier staat voldoende informatie
Ik ga op zijn vroegst as woensdag testen maar ga proberen pas donderdagochtend te testen. Want dan ben ik ook vrij en zijn we met zijn drietjes thuis, vind ik wel zo leuk. Vorige zwangerschap 1 dag voor NOD getest en de uitslag was erg duidelijk. Het kan natuurlijk zijn dat ik ongesteld word voor die tijd, dan is testen niet meer nodig.

Early testen ga ik sowieso niet doen. Teveel verhalen van mensen dat zelfs mannen positief testen met die dingen of dat de test positief is met kraanwater. Dat wil ik niet riskeren.

Mijn gevoel blijft wel zeggen dat het niet raak is. Vorige keer toen ik wel zwanger was had ik dat gevoel ook heel erg. Dus ik denk echt dat wij deze ronde geen geluk hebben. Bereid me daar nu ook echt op voor. Of de symptomen moeten de komende dagen echt beginnen.
Oei Vlammetje die verhalen heb ik niet gehoord-gelezen. Ik heb gewoon de testen van action (staat op dat je al 4 dagen voor nod kan testen). Ik denk dat als ik maandag (dan wil ik weer gaan testen) nog niet ongesteld ben testen van kruidvat ga halen, of clearblue.
Ik heb ook meer het gevoel dat het niet raak is dan dat het wel zo is. Ik zie het wel.
haoshi wijzigde dit bericht op 01-12-2017 13:07
0.42% gewijzigd
@Haoshi, ik ken de action testen verder niet. Had bij mijn eerste zwangerschap ook een Early test gekocht maar op aanraden van andere dames op dit forum heb ik hem niet gedaan.
Ik hoop dat je positief test maandag! Duim voor je!
@stippeltjesbehang wat mooi gezegd. Dit hele proces is ook bijzonder :)
Loslaten lukt hier nog niet erg, vruchtbare dagen net grotendeels gehad, hopelijk kan ik het nu wat meer ‘vergeten’.

@Rose ik snap je helemaal, dat is ook wat ik denk. Vrijdag is mijn nod, ik kan een early kopen en dan maandag testen. Maar zegt dat dan al alles? En kan ik niet gewoon beter geduld hebben?

@Haoshi, hopelijk heb ik jouw geduld dan. De komende weken ben jij hierin even mijn voorbeeld oke? ;) Lastig zeg, dat het bij jou nu nog zo onduidelijk is.

@vlammetje, leuk, testen als je met zijn drietjes thuis bent. Ik heb vandaag over twee weken mijn nod en dan zijn we toevallig ook met zijn drietjes thuis. Eerst dacht ik alleen te testen, maar nu jij dit zo zegt begin ik toch te twijfelen. Het heeft ook wel iets om dat te doen als je met elkaar thuis bent.
Wat je zegt over je gevoel snap ik niet helemaal. Je hebt nu het gevoel dat het niet raak is, maar dat je dat gevoel de vorige keer ook had, toen het wel raak was? Of lees ik het verkeerd, bedoel je juist dat je toen heel erg het gevoel had dat het wel raak was?
@vievie, ik bedoel dat ik bij mijn eerste zwangerschap in de dagen voor mijn NOD echt wel het gevoel had dat het raak was. Borsten zagen er anders uit. En ik voelde me gewoon anders. Ik zei wel tegen mezelf dat het bijna niet kon (omdat het poging 1 was) maar ergens had ik de positieve test echt wel verwacht.

Nu heb ik juist helemaal dat gevoel niet. Enige is dus veel plassen. Maar borsten niet, geen krampen, ik heb gewoon echt het vermoeden dat het niet raak is. Dus als mijn gevoel nu weer klopt dan is het nu niet raak. Dat bedoel ik eigenlijk.
Oh! Dan snap ik je. Nou de komende dagen zullen spannend zijn voor je :)
Ik heb nu ook iets raars zeg! Lig sowieso op de bank met griep dus voel me niet lekker maar ik heb wat raar gevoel in mijn onderbuik, moet vaak plassen en dan is het erg gevoelig wanneer het laatste beetje eruit komt (klinkt gek, I know). Ik heb nog nooit blaasontsteking gehad dus ik weet niet hoe dat voelt. Net wat urine opgevangen en zie geen witte vlokken of gekke dingen. Er komt ook echt wel wat uit, niet een paar druppels. Komt dit iemand bekend voor?
Mannen die positief testen 🤣 mooi verhaal ;)
Vlammetje-1 schreef:
01-12-2017 14:56
Ik heb nu ook iets raars zeg! Lig sowieso op de bank met griep dus voel me niet lekker maar ik heb wat raar gevoel in mijn onderbuik, moet vaak plassen en dan is het erg gevoelig wanneer het laatste beetje eruit komt (klinkt gek, I know). Ik heb nog nooit blaasontsteking gehad dus ik weet niet hoe dat voelt. Net wat urine opgevangen en zie geen witte vlokken of gekke dingen. Er komt ook echt wel wat uit, niet een paar druppels. Komt dit iemand bekend voor?
Dat klinkt wel een beetje als blaasontsteking. Daar kun je ook grieperig van zijn. Misschien even langs de huisarts?
Net toch maar even gebeld en ik kan straks wat ophalen want het klinkt wel als blaasontsteking vindt de huisarts. Bedankt voor het advies!
Succes Vlammetje!
Beterschap vlammetje! Klinkt als een blaasontsteking inderdaad :(
Mag je daar zomaar wat voor ophalen Vlammetje? Zonder urine check? Doen ze hier absoluut niet helaas. Soms zou ik willen van wel want ik heb nogal eens een blaasontsteking.
Beterschap!

Ik word trouwens echt gek. Volgens mij zit er een hoop tussen mijn oren. Dag 3 na de ovulatie dus er kan echt echt echt nog niks ingenesteld zijn maar ik ben al de hele middag weeiig in mijn maag en er komt steeds zuur omhoog. Van die oprispingen.
Of zal ik mijn eisprong eerder gehad hebben? En de buikpijn van die ochtend aangezien hebben voor de eisprong maar dat dat al wat anders was?

Naahhhh haha ik moet mijzelf niet zo gek maken. Dit worden 11 hele lange dagen op deze manier.
Vlammetje, beterschap! Gelukkig krijg je wel gelijk wat van de huisarts. Wel inderdaad bijzonder dat je het zonder controle of check kan ophalen.

@Roffa: dat weeïge gevoel had ik ook een paar dagen na elkaar, rond & vlak na de eisprong (denk ik). Nu is het inmiddels ook weer weg.
Lastig dat je je lichaam niet gewoon kan vragen wat er aan de hand is, het is allemaal zo onduidelijk en dat wachten duurt echt lang.
Ja het verbaasde mij eigenlijk ook wel. Normaal moet je urine inleveren maar omdat het nu weekend is hoefde dat niet. Heb wel vermeld dat ik pril zwanger zou kunnen zijn en heb een speciaal kuurtje dat je veilig kunt gebruiken. Denk ook echt wel dat het blaasontsteking is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven