Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
@Jade1982, bedankt voor de geruststelling ☺. Je leest op internet zoveel verschillende verhalen. Maar vooral dat 9 dagen te kort is voor een goede innesteling. Dus ik ben blij te lezen dat jij het ook hebt. Spannend morgen je eerste echo. Hopelijk heb je morgen mooi nieuws ☺. En leuk dat je zoontje zo lief reageerd 😊.

@vievie_abc, het kan zeker een goed teken zijn 🙂 maar ga dr nu nog maar niet zo vanuit. Heb wel nog steeds alleen met afvegen beetje bruin verlies.
En heb verder nog nergens last van.

@An9sie, jammer dat je gelijk zo erg ongesteld bent.

@haoshi, nog steeds spannend dus. Ik zou denk ik ook een zwangerschap test doen en als die negatief is kun je morgen evt nog verder gaan met de ovulatie testen. Succes!

Wij gaan vandaag sinterklaas vieren. Met allemaal dingen die je niet mag als je zwanger bent 🙈. Ik ben nu een beetje in dubio omdat ik zeker weet dat mijn zus me in de gaten gaat houden met wat ik wel en niet eet.
Haoshi! Spannend! Heel benieuwd naar de uitslag van een zwangerschapstest. Op dag 35 moet dat duidelijk geven toch?!

Ik heb vanochtend tóch getest. Lag in bed, vroeg wakker, en hield het niet meer. Hartstikke negatief. Zelfs met de beste wil van de wereld niks te ontdekken aan streep.
Ik heb deze ronde een lange cyclus blijkbaar. Vriend vond het ook erg jammer. Verwacht dat ik niet meer ga testen tot er 'gewoon' een menstruatie doorkomt. Nog steeds op het wachtbankje dus.
Hips, hopsakee en pierlala.
Merlot wat klote! En al helemaal omdat je nu een hele gekke ronde hebt. Hopelijk dat het dan maar snel doorzet zodat je op kunt naar een nieuwe ronde!
Jeetje nog steeds geen vierde voor in de tabel. Jullie houden het wel spannend! Wij vieren morgen Sinterklaas maar ik heb het ‘voordeel’ dat ik nu een antibiotica kuur heb dus niet drinken is niet gek.

Verder nu ook hoofdpijn en duizelig. Maar ja komt dat van de griep, kuurtje of toch heel misschien? Nog 3 dagen wachten..
Jullie houden het allemaal spannend, inclusief jij vlammetje! Ben steeds aant F5’en 😂
Haha Jade, bij mij hoef je pas donderdag definitief nieuws te verwachten maar ik vind het wel leuk de symptomen te noemen die ik voel, al zegt het geen bal allemaal...

Sinds vanmiddag krampjes in onderbuik... wat is het toch spannend dit proces..
Jee wat spannend inderdaad dames!!
@Haoshi ben heel benieuwd net als de rest :) hoort het inderdaad wel eens dat een ovulatietest dan positief is. Zou super zijn!

@vlammetje, hoop het zo voor je! Zou goed kunnen.. wel verwarrend met die blaasontsteking en griep klachten erbij. Wel handig excuus inderdaad die ab kuur haha

@an9sie en merlot, wat balen.. las ergens het advies dekentje en chocola, jezelf even verwennen, zou ik ook doen!

@vievie, bij jou dus ook nog afwachten, spannend! Hier gaat het goed. Weinig symptomen eigenlijk. Maakt me ook wel weer onzeker zo van zal alles wel goed zijn/gaan.. Veel spanning dus ook en wachten en aftellen alleen dan naar de eerste echo.

@jade wat super lief van je zoontje. Wat kun je smelten op zulke momenten he!
Nog maar één nachtje slapen, kan me je spanning voorstellen. Geef je morgen nog een update? Geniet ervan!
Oh Jade ik had je berichtje even gemist! Wat spannend, de echo morgen! Veel succes en laat je het ons even weten?

Ik zag ergens de vraag over de NOD, het staat voor Niet Ongesteldheids Datum, dus de dag dat je ongesteld moet worden maar hopelijk niet wordt omdat je zwanger bent.
Ik reageer vanmiddag even uitgebreider, maar jade veel succes en plezier bij je echo vandaag!
Jammer van de witte test merlot, maar ook nog niet ongesteld dus wie weet..

Hier nog steeds giga gevoelige tepels, zelfs afdrogen is niet prettig. Verder symptoomloos dus ik ga nergens vanuit, over 8 dagen weten we meer (duurt laaaaaang ;-))
@Jade heel veel succes en plezier vandaag bij de echo!

@Haoshie ik heb echt plaatsvervangende spanning voor jou! Het zou zomaar raak kunnen zijn :D

@Ansie balen! Glaasje wijn? Chocolaatje? Op naar de volgende ronde :)

@Merlot zo herkenbaar, dat wakker liggen en willen testen. Jammer dat hij zo overduidelijk negatief is. Het hoeft nog niks te betekenen, maar volgens mij zit je voor je gevoel al in de volgende ronde..

@Vlammetje blaasonsteking is echt hels. Ik hoop dat het inmiddels een beetje is opgeklaard met de medicijnen, net als je verkoudheid. Alle ellende komt in eens tegelijk. Wie weet maakt een positieve test het straks allemaal goed.

Hier nog geen eisprong te ontdekken, als ik op mijn lichaam af ga. Voor de zekerheid (en omdat het leuk is ) maken we het vaak gezellig. Mocht er toch een eitje zijn, dan missen we hem (haar?) in ieder geval niet.
Merlot, balen dat de test helemaal wit bleef. Hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid.

Ik heb nog steeds een klein beetje bruin verlies. Zit nu 9 dagen na mn eisprong. Ik had gisteren wel een dip in mijn temperatuur wat ook met innestelen te maken kan hebben. Dus wie weet ☺. Maar durf er toch nog niet op te hopen :facepalm: vooral niet na afgelopen cyclus. We wachten het nog even af. Heb verder weinig symptomen. Wat meer plassen en het is wel een beetje gevoelig onder in mn buik.
@Merl0t balen! Hopelijk snel een menstruatie.

@Elle, ik kan me voorstellen dat je al aan het aftellen bent :)

@Roos hahaha 8 dagen duurt nog echt lang he!

@theemonster, ook geen straf om het zo vaak gezellig te hebben ;) al kan ik me wel voorstellen dat je graag wil weten wanneer je eisprong is. Ik heb er deze maand trouwens ook weinig van gemerkt.

@Bella dat bruinverlies hoor je vaker, klinkt goed!

Hier niet helemaal fit. Heb last van mijn buik en last van maagzuur, last van mijn keel. Het heerst ook erg in mijn omgeving. Verder zit ik nog gewoon ‘geduldig’ (not) op het wachtbankje.
@bella, merl0t en Haoshi, statusupdate graag! Ben benieuwd!

Ik ben nog steeds ziek en aan het wachten tot het eindelijk donderdag is. Voel allerlei dingetjes maar ja komt dat door blaasontsteking, griep of iets anders? Mijn gevoel wisselt ook van niet raak naar twijfel. Want ik voel me wel anders maar ja dat is logisch als je ziek thuis zit. Afwachten dus. Soms denk ik, ik doe gewoon een test maar ik wil eigenlijk echt wachten tot donderdag. Dan zou hij echt goed duidelijk moeten zijn dus is hij dan negatief dan weet ik genoeg. En ondertussen als ik op pad ga maar tampons mee. Blijft spannend!
Je houdt het ook goed spannend Vlammetje!
Ok man komt net thuis en stelt voor vandaag alvast te testen. We zijn met zijn tweeen thuis. Ik weet niet.. straks zie je niets en weet je nog niets. Aan de andere kant, misschien zien we wel een licht streepje. Wat zouden jullie doen? 3 dagen voor NOD. Heb kruidvat testen en die zijn vrij gevoelig heb ik begrepen.
@Merlot, Vlammetje, Haoshi en Bella spannend!! Ik duim voor jullie :cheer2:

Ik zal nu zo ongeveer rond mijn eisprong moeten zitten, maar merk er niet zo veel van. Behalve dat ik heel moe ben en al een week wat licht in mijn hoofd. Maar denk dat dat komt omdat mijn lijf weer even aan het wennen is zonder pil.
Moet zeggen dat ik er ook iets minder mee bezig probeer te zijn. Dit weekend gezellig uitgeweest met vrienden en lekker genoten van wat drankjes. De komende twee zal ik me wel wat meer inhouden met alcohol.
Ik zou testen Vlam!

@stippeltjesbehang, lekker genoten dus, ook wel eens fijn met een drankje :)
Ik zou ook testen :)
Je kunt altijd over een paar dagen nog eens doen mocht het nodig zijn toch? Ik had ook een heeeeeel licht streepje weet je nog? ;)
F5! :) (Leuk eigenlijk hoe je elkaar niet echt kent maar nu al zo meeleeft met elkaar!)
Haha lief hoe jullie meeleven..

Getest en.... spierwit.. ook geen licht streepje. Dus ik weet nog niets helaas. Nu wordt het dus alsnog wachten tot donderdag. Morgen en overmorgen geen tijd om te testen. Blijft nog even spannend.
Jammer vlammetje nu zit er idd niets anders op dan wachten. En dat duurt zoooo lang..
Hai dames, ik heb een vraagje waar ik zelf niet helemaal uitkom.
Wij hebben dus besloten om vanaf kerst de condooms de deur uit te doen.
Mag ik dan met oud en nieuw champagne/andere alcohol?
Ik drink nooit veel (als in ik zou geen hele fles champagne achterover slaan haha) maar wel bijv. een wijntje smiddags met een vriendin en 's avonds een of twee glaasjes champagne om 12.00 uur.

Dit zou dan een week na de eerste keer onbeschermde seks zijn. Dus nog totaal onduidelijk of ik eventueel zwanger zou zijn (zou ook pas 1.5 week na oud en nieuw weer ongesteld moeten worden)
Of is het dan al een enorme no go?

Niet dat ik per se aan de alcohol MOET hoor haha, maar, ik hou het ook nog stil dat we bezig zijn met zwanger worden dus anders weet ik dat ik voor 24.00 uur champagne een excuus moet verzinnen.
Of kan dat dus geen kwaad.

Ik lees overal dat het ook in een beginstadium erg kan zijn maar ik vraag me af wanneer dat beginstadium is, is dat vanaf dat je weet dat je zwanger bent (dus als de ongesteldheid uitblijft en je hebt getest) of ook die week na eerste keer onbeschermde seks al?

Suffe vraag wellicht maar ik word er niet wijs uit.
Jammer Vlammetje. Als je het druk hebt de komende dagen, is het hopelijk snel donderdag!
Ik drink zelf niet meer vanaf vlak voor de eisprong en dan tot de menstruatie. Dus ongeveer de laatste 2 weken van de cyclus niet meer. Dat voelt voor mij het beste. Of dat ene wijntje kwaad kan? Denk het niet maar wil zelf het risico niet nemen.
Hoi allemaal! Ik heb bijgelezen, maar ben zelf laatste dagen echt moe en misselijk dus kom er niet echt aan toe om goed te reageren. Klinkt wel alsof het bij een aantal erg spannend is! Hoop snel op goed nieuws. Misschien ben ik de komende tijd even iets minder hier te vinden, moet echt even m'n rust pakken waar dat lukt. Ik heb trouwens wel de eerste echo gepland op 21 december dus mooi voor de kerst. Kan niet wachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven