Na 25 jaar is het over
zaterdag 2 december 2017 om 04:21
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
zaterdag 2 december 2017 om 09:58
zaterdag 2 december 2017 om 09:59
Hij bedondert je al minstens een half jaar. Daar is vandaag niets aan veranderd buiten het feit dat je het nu weet. Wees verstandig, parkeer je emoties zoveel mogelijk. Maak een afspraak met een advocaat en met je boekhouder. Zet voor jezelf op rij hoe je de toekomst zonder hem het best ' in kan richten'. Zet hem daarna in de positie dat hij 'niets kan' zonder jou: wachtwoorden, inlogcodes e.d. wijzigen. Zo heb ik het ooit in een ver verleden gedaan (geen kind, maar wel koophuis met gezamenlijk bedrijf in dat huis) en ik ben er goed uitgekomen omdat ik kalm en praktisch gebleven ben en hem stappen voor was in het proces van uit elkaar gaan.
oudblond wijzigde dit bericht op 02-12-2017 10:08
5.25% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 2 december 2017 om 10:13
Wat een verschrikking !
Realiseer je wel dat jij nu een voorsprong hebt. Jij weet het en dat weet hij niet.
Emotioneel reageren is logisch, maar kan je de rest van je leven duur komen te staan. Hij belazert jou een half jaar, jij houdt nu een week je mond tot je alles voor jezelf binnen de wet zo goed mogelijk hebt geregeld.
Nu je hoofd koel houden kan het verschil betekenen tussen een leven hebben en de rest van je leven moeten sappelen.
Heel veel sterkte...
Realiseer je wel dat jij nu een voorsprong hebt. Jij weet het en dat weet hij niet.
Emotioneel reageren is logisch, maar kan je de rest van je leven duur komen te staan. Hij belazert jou een half jaar, jij houdt nu een week je mond tot je alles voor jezelf binnen de wet zo goed mogelijk hebt geregeld.
Nu je hoofd koel houden kan het verschil betekenen tussen een leven hebben en de rest van je leven moeten sappelen.
Heel veel sterkte...
zaterdag 2 december 2017 om 10:17
Of niet.
Waarom tijd verspillen aan irrelevante fantasietjes? Er moeten zaken geregeld worden
zaterdag 2 december 2017 om 10:25
Dit regel wat je moet regelen zodat jij zelf er niet op achteruit gaat en alles eerlijk verloopt.
Dan gewoon eerlijk zeggen dat je het weet en hem er uit bonjouren kan hij lekker zelf uitzoeken wat hij doet.
zaterdag 2 december 2017 om 10:34
Hopelijk? Wat klink je eng! Je hoopt toch voor deze dochter dat ze niet hoeft te kiezen?! Dat ze met allebei de ouders een goede relatie blijft hebben?
Sommige vrouwen klinken altijd zo eng als er gescheiden wordt. De man moet kapotgemaakt worden, de kinderen moeten de vader gaan haten, spullen moeten kapotgemaakt worden, mensen tegen elkaar uitgespeeld. Doe toch eens normaal. Als het in je bovenkamer werkt, dan zorg je dat je doet wat het allerbeste is voor de kinderen. Niet voor jezelf, maar voor je kinderen. Die hebben daar recht op.
zaterdag 2 december 2017 om 10:42
Wat ik heb geleerd is t volgende.IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑02-12-2017 07:58Ja. Ik dacht echt dat we er samen doorheen waren gekomen, en er sterker van waren geworden. Heb wel vaak mezelf afgevraagd of het de prijs waard was. Want ik heb er echt heel erg veel pijn van gehad. Maar hij had zoveel spijt, en ik geloof er in dat iedereen een tweede kans verdiend. Hij had zoveel verdriet van de pijn die hij mij had aangedaan, dat ik niet dacht dat hij die fout nog een keer willens en wetens zou maken. De eerste keer was misschien een vergissing, de tweede keer was een bewuste keuze. Wetende wat dit met mij zou doen als het uitkwam, en nog veel erger, met onze dochter zou doen. Die was 20jaar geleden niet eens in het spel.
1e keer is een toeval.
2e keer is opmerkelijk.
3e keer is een patroon.
Mijn bijna ex flikte me dit ook.
Aandacht en sensatie.
En ik iedere keer maar vergeven..nu trok zei de stekker eruit.
Ik voel je pijn
zaterdag 2 december 2017 om 10:43
Troost je, uit zeer betrouwbare bron weet ik dat ook mannen massaal aan hun advocaat de opdracht geven: ze moet kapot.sinnombre schreef: ↑02-12-2017 10:34Hopelijk? Wat klink je eng! Je hoopt toch voor deze dochter dat ze niet hoeft te kiezen?! Dat ze met allebei de ouders een goede relatie blijft hebben?
Sommige vrouwen klinken altijd zo eng als er gescheiden wordt. De man moet kapotgemaakt worden, de kinderen moeten de vader gaan haten, spullen moeten kapotgemaakt worden, mensen tegen elkaar uitgespeeld. Doe toch eens normaal. Als het in je bovenkamer werkt, dan zorg je dat je doet wat het allerbeste is voor de kinderen. Niet voor jezelf, maar voor je kinderen. Die hebben daar recht op.
Zakelijkheid is een dingetje in scheidingen. Voor vrouwen en mannen
zaterdag 2 december 2017 om 10:52
Lieve TO
Jouw emoties spatten van het scherm en raken me!
Als ik jouw vriendin was zou ik meteen naar je toe snellen en je willen steunen en bij je zijn, een advies heb ik niet, het is ook maar een paar uur geleden dat je dit ontdekte en je wereld instortte. ik hoop heel erg dat je de rust voor dit moment even terug krijgt en dat je geen dingen doet die uit emoties voortkomen. En ik hoop dat er iemand is die bij je kan zijn.
Sterkte !
Jouw emoties spatten van het scherm en raken me!
Als ik jouw vriendin was zou ik meteen naar je toe snellen en je willen steunen en bij je zijn, een advies heb ik niet, het is ook maar een paar uur geleden dat je dit ontdekte en je wereld instortte. ik hoop heel erg dat je de rust voor dit moment even terug krijgt en dat je geen dingen doet die uit emoties voortkomen. En ik hoop dat er iemand is die bij je kan zijn.
Sterkte !
zaterdag 2 december 2017 om 10:57
Ai.... wat naar!
Maar jij weet het nu en dat weet hij hopelijk nog niet! Hou je hoofd koel, speel voorlopig even mooi weer! Maak een afspraak met een advocaat én met een boekhouder zodat je ongeveer een idee heb van de mogelijkheden.
Pas daarna zou ik gaan praten met je man. En hem confronteren met wat je weet!
En je zal je dochter echt niet kwijt zijn, ook al is ze een papa’s kindje!
Heel veel sterkte!
Maar jij weet het nu en dat weet hij hopelijk nog niet! Hou je hoofd koel, speel voorlopig even mooi weer! Maak een afspraak met een advocaat én met een boekhouder zodat je ongeveer een idee heb van de mogelijkheden.
Pas daarna zou ik gaan praten met je man. En hem confronteren met wat je weet!
En je zal je dochter echt niet kwijt zijn, ook al is ze een papa’s kindje!
Heel veel sterkte!
zaterdag 2 december 2017 om 10:59
Eens met het dik gedrukte.sinnombre schreef: ↑02-12-2017 10:34Sommige vrouwen klinken altijd zo eng als er gescheiden wordt. De man moet kapotgemaakt worden, de kinderen moeten de vader gaan haten, spullen moeten kapotgemaakt worden, mensen tegen elkaar uitgespeeld. Doe toch eens normaal. Als het in je bovenkamer werkt, dan zorg je dat je doet wat het allerbeste is voor de kinderen. Niet voor jezelf, maar voor je kinderen. Die hebben daar recht op.
Maar voor het woord vrouwen kan je beter 'mensen' zetten. Wraakzuchtige mensen heb je in beide soorten.
Dat TO in emotie zaken voelt en hier schrijft stoort me helmaal niet, mag ze even? Haar leven is vannacht ineens kapot geslagen, dan reageren mensen vanuit gevoel dat zegt niet dat ze ook zo handelen. Deze TO komt als een weldenkende vrouw over en zal het belang van haar dochter voorop hebben staan. Dat ze wel heel zakelijk denkt en handelt in geld en goederen lijkt mij in dit geval verstandig en raadzaam. De kans bestaat dat die man misschien al zes maanden voor is in het denken, hij heeft wel meer niet gedeeld.
@TO: Ja, jij komt er echt wel weer, alleen of samen.
Ik hoop dat je nu bij mensen waarbij jij je echt kan ontladen.
Sterkte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 2 december 2017 om 11:08
zaterdag 2 december 2017 om 11:15
Jeetje. Wat een ontdekking. En heel logisch dat er van alles door je hoofd gaat nu. Laat maar even gebeuren. Niemand vertelt je hoe je moet denken of hoe je je moet voelen. Alles mag.
Verstandig dat je moeder komt. Dan is zij even de ratio en heb je steun.
Zelf zou ik hem wel zsm confronteren. Maar in eerste instantie niet laten merken dat ik zoveel info had. Dus: volgens mij moeten wij praten. Jij hebt mij iets te vertellen. En dan kijken wat hij doet. Dan heb je meer zicht op hoe ver hij is, aan de hand van zijn reactie. Blijf aanhouden. Hij heeft iets te vertellen, niet jij. Blijft hij liegen en ontkennen? Dan kan je altijd nog open kaart spelen. Het geeft belangrijke info over de vervolgstappen.
En onthoud: het gras lijkt groener, is het niet. Het zal niet de eerste man zijn die een dame paait met mooie toekomstdromen zodat hij er op mag. Dat troost niet, maar de scenario's die je nu schetst zijn die van hem, niet per se wat er gaat gebeuren. De kans is veel groter dat zowel hij als zij berooid op een appartementje zitten, alleen. Mischien troost dat wat.
Hou je sterk. Behalve hier en bij je moeder. Geld komt later wel. Neem een goede advocaat, dan hoef je niet/minder zelf na te denken.
Jij bent niet dom, onthoud dat. Je bent bedonderd. Dat kan iedereen overkomen helaas. Het zegt niets, nooit iets over jou.
Verstandig dat je moeder komt. Dan is zij even de ratio en heb je steun.
Zelf zou ik hem wel zsm confronteren. Maar in eerste instantie niet laten merken dat ik zoveel info had. Dus: volgens mij moeten wij praten. Jij hebt mij iets te vertellen. En dan kijken wat hij doet. Dan heb je meer zicht op hoe ver hij is, aan de hand van zijn reactie. Blijf aanhouden. Hij heeft iets te vertellen, niet jij. Blijft hij liegen en ontkennen? Dan kan je altijd nog open kaart spelen. Het geeft belangrijke info over de vervolgstappen.
En onthoud: het gras lijkt groener, is het niet. Het zal niet de eerste man zijn die een dame paait met mooie toekomstdromen zodat hij er op mag. Dat troost niet, maar de scenario's die je nu schetst zijn die van hem, niet per se wat er gaat gebeuren. De kans is veel groter dat zowel hij als zij berooid op een appartementje zitten, alleen. Mischien troost dat wat.
Hou je sterk. Behalve hier en bij je moeder. Geld komt later wel. Neem een goede advocaat, dan hoef je niet/minder zelf na te denken.
Jij bent niet dom, onthoud dat. Je bent bedonderd. Dat kan iedereen overkomen helaas. Het zegt niets, nooit iets over jou.
zaterdag 2 december 2017 om 11:22
Man wat een ellende. Ik zou het gesprek wel aangaan maar zo kort mogelijk. In ieder geval dat je het weet, dat je de bewijzen hebt en dat je het gesprek maar voor 1 reden aangaat-jullie dochter.
En in ieder geval de man van die dame in lichten. Het is in ieder geval duidelijk dat de vreemdgangers duidelijk niet hebben nagedacht over de gevolgen. Gevalletje billen en blaren. TO denk rustig na en neem geen overhaaste stappen en idd neem een goede advocaat en laat die het uitpluizen. Hou je taai.
En in ieder geval de man van die dame in lichten. Het is in ieder geval duidelijk dat de vreemdgangers duidelijk niet hebben nagedacht over de gevolgen. Gevalletje billen en blaren. TO denk rustig na en neem geen overhaaste stappen en idd neem een goede advocaat en laat die het uitpluizen. Hou je taai.
zaterdag 2 december 2017 om 11:29
Ik heb zelf als kind een scheiding meegemaakt die er ook niet bepaald rooskleurig aantoe ging. Geloof me, zeker als je dochter middelbare school leeftijd heeft weet ze echt wel ongeveer hoe de vork in de steel zit en zal ze jou zeker niet zomaar aan de kant zetten. En daarnaast zit je op die leeftijd helemaal niet te wachten op stiefmoeders en -vaders en stiefbroertjes en -zusjes. Zolang jij goed handelt en netjes blijft zal zij dat vroeg of laat ook inzien, maar als je zelf ook met modder gaat gooien e.d. ben je in haar ogen net zo fout als haar vader.
Heel veel sterkte hiermee!
Heel veel sterkte hiermee!
zaterdag 2 december 2017 om 11:38
zaterdag 2 december 2017 om 12:08
wat zou ik doen? ik zou NU in deze volgorde:
1. via internet een rekening openen
2. alle papieren naar je ouders of iemand anders brengen
3. het google account een ander wachtwoord geven
4. het spaargeld overboeken
en dan je man bellen en gaan praten, praten en praten!!
dat zou ik doen, is niet perse wat jij moet doen. Ik wens je gewoon heel veel sterkte!
1. via internet een rekening openen
2. alle papieren naar je ouders of iemand anders brengen
3. het google account een ander wachtwoord geven
4. het spaargeld overboeken
en dan je man bellen en gaan praten, praten en praten!!
dat zou ik doen, is niet perse wat jij moet doen. Ik wens je gewoon heel veel sterkte!
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam