Na 25 jaar is het over
zaterdag 2 december 2017 om 04:21
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
zaterdag 2 december 2017 om 08:13
Fijn dat je moeder naar je toekomt. Voor die tijd even geen actie ondernemen. Praat eerst met haar, zij kent je al je hele leven.IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑02-12-2017 08:08Klopt helemaal en ik benijd ze ook niet. Ik snap alleen niet hoe iemand die je zo lief is je zo kan bedonderen. 25 jaar, dat is meer dan de helft van mijn leven.
Ik heb net mijn moeder gebeld en die komt hierheen.
En het waarom? Dat weet hij waarschijnlijk niet eens. Die antwoorden zou ik niet verwachten. Want het wordt of venijnig (“jij was er niet voor me en zij wel”) of huilie (“ik weet het niet ik ben een lul met een midlifecrisis”). Je kunt er sowieso helemaal niets mee. Mensen zijn egoïstisch als ze denken dat ze ergens mee wegkomen.
zaterdag 2 december 2017 om 08:31
Wat apart dat je via Google het hele leven van je man kan natrekken.
Hoezo bewaart hij al die teksten?
Raar verhaal dat je via een handige tip zomaar het hele leven van je man kunt natrekken...
Is zijn minnares trouwens een tienermoeder geweest dat ze de helft van jouw leeftijd heeft én al 4 kinderen heeft? Je bent toch rond de 50/55?
Die was dan op zoek naar een vaderfiguur blijkbaar.
Ik zou eerst maar eens met je man gaan praten. Logisch dat je hysterisch bent, maar zo nutteloos om nu de toekomst al te gaan plannen zonder dat je ook maar één woord hebt gesproken hierover.
Raar verhaal dat je via een handige tip zomaar het hele leven van je man kunt natrekken...
Is zijn minnares trouwens een tienermoeder geweest dat ze de helft van jouw leeftijd heeft én al 4 kinderen heeft? Je bent toch rond de 50/55?
Ik zou eerst maar eens met je man gaan praten. Logisch dat je hysterisch bent, maar zo nutteloos om nu de toekomst al te gaan plannen zonder dat je ook maar één woord hebt gesproken hierover.
zaterdag 2 december 2017 om 08:38
zaterdag 2 december 2017 om 08:39
Dit lijkt me onmogelijk, hoe wl je nog op oude voet doorgaan nadat dit is gebeurd?Plaus schreef: ↑02-12-2017 08:10Heb nog niet alles gelezen maar voor nu... Ben zelf net gescheiden en wat voor mij achteraf gezien het beste is geweest is dat ik mij tegenover hun dom heb gehouden, ze niet wijzer heb gemaakt over datgene wat ik wist, kalm ben gebleven en constant mijn eigenwaarde heb bewaakt...En van die laatste heb je je hele leven profijt.
Heel, heel veel sterkte.. je mag me een pb sturen.
Heel veel sterkte TO, keep your chin up.
zaterdag 2 december 2017 om 08:41
Dit inderdaad.forumdame2011 schreef: ↑02-12-2017 08:38Er wordt van aaaaaaalles ingevuld en TO heeft nog niet eens met haar man gesproken.
Je hoort mij niet zeggen dat er geen stront aan de knikker is maar praaaaaat eerst eens met elkaar!
Er wordt nu al gesproken over wat hij zou kunnen zeggen en hoe hij zal reageren.
Ga
Het
Gesprek
Aan
zaterdag 2 december 2017 om 08:41
Een van de eerste verstandige reacties die ik lees en ergens bekruipt mij ook het gevoel dat dit niet echt zou kunnen zijn?sinnombre schreef: ↑02-12-2017 08:31Wat apart dat je via Google het hele leven van je man kan natrekken.
En hij bewaart die teksten niet, het zijn gesproken berichten. Aldus TO.
zaterdag 2 december 2017 om 08:43
zaterdag 2 december 2017 om 08:44
Het is niet Google de zoekmachine he, maar een Google-account. G-mail is een mailaccount.sinnombre schreef: ↑02-12-2017 08:31Wat apart dat je via Google het hele leven van je man kan natrekken.
zaterdag 2 december 2017 om 08:46
Was uitzending bij Vice gisteravond. Kijk maar eens op https://myactivity.google.com/myactivity hij gebruikte een spraakherkenningssoftware om berichten in de auto te versturen zonder te typen. Blijkbaar slaat Google die spraakberichten op.sinnombre schreef: ↑02-12-2017 08:31Wat apart dat je via Google het hele leven van je man kan natrekken.
Ik ben 46. Zij is begin 30 schat ik. Haar kindjes zijn nog heel erg jong. Mijn man is 49.
zaterdag 2 december 2017 om 08:52
En was het maar allemaal verzonnen. Mijn God zelfs ik hoop dat ik een grote fantast ben en het allemaal een boze nachtmerrie was. Helaas. Als je zelf een Google account hebt op een Android telefoon, gebruik dan eens je spraaksoftware om een bericht in te spreken in plaats van te typen. De software zet het dan om in tekst. Log daarna in op de dite en kijk bij historische/audio. Daar staat het spraakbericht plus de tekst die hij er van gemaakt heeft. Ik heb dit nooit geweten, mijn man blijkbaar ook niet anders had hij het echt wel uitgezet. De Google tijdlijn staat uit zodat ik niet kon zien waar hij was. Hadden we eerst altijd aanstaan, was handig met planning voor avondeten enzo. Moest toen opeens uit en geschiedenis gewist. Stond blijkbaar ook iets in wat ik niet mocht weten.
zaterdag 2 december 2017 om 08:56
Voor wie het exact wil weten zie https://tinyurl.com/ydx9b9o5
In dat artikel zie je de link (helemaal onderaan, de zin begint met als je Android gebruikt enz). Daar klikte ik op. En boem
Wil wel een printscreen sturen hoor als je me niet geloofd...
In dat artikel zie je de link (helemaal onderaan, de zin begint met als je Android gebruikt enz). Daar klikte ik op. En boem
Wil wel een printscreen sturen hoor als je me niet geloofd...
zaterdag 2 december 2017 om 08:58
Oh wat naar voor je.
Het enige goeie aan het verhaal is dat je er nu zelf achtergekomen bent, voordat hij zaken heeft kunnen regelen. Dat is je voordeel:gebruik dat. Dus inderdaad zo snel mogelijk eigen bankrekening en naar de advocaat. Die gaat je verder helpen.
En in de tussentijd met een smoesje bij je ouders logeren?
Wat ik niet snap is het Google-verhaal. Hoezo slaat Google gesproken app teksten op? Waar dan? En hoe kom je daar dan bij? Zoiets heb ik nog nooit gehoord.
Het enige goeie aan het verhaal is dat je er nu zelf achtergekomen bent, voordat hij zaken heeft kunnen regelen. Dat is je voordeel:gebruik dat. Dus inderdaad zo snel mogelijk eigen bankrekening en naar de advocaat. Die gaat je verder helpen.
En in de tussentijd met een smoesje bij je ouders logeren?
Wat ik niet snap is het Google-verhaal. Hoezo slaat Google gesproken app teksten op? Waar dan? En hoe kom je daar dan bij? Zoiets heb ik nog nooit gehoord.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.