Zwanger na je 40e?

25-09-2017 09:17 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier vrouwen die zwanger willen worden en 40+ zijn?
aikidoka schreef:
28-11-2017 15:17
Sara, met ivf worden je kansen niet beter volgens mij. Eventueel kan je man wel zijn zaadkwaliteit al laten controleren, maar in principe is het grootste probleem de kwaliteit van jouw eicellen. Die wordt niet beter van IVF. Er zijn alleen dan meer eicellen en ze kunnen er dan 1 terugzetten die in ieder geval de eerste paar delingen goed heeft gedaan. Maar dan kan er ook nog een boel misgaan daarna en dat voorkom je niet met ivf. Dus ik zou elke eisprong op proberen te sporen en ‘gebruiken’ en dan hard hopen dat je bij die 44% hoort.
Aikidoka, volgens mij bedoelde de gynaecoloog ook zoiets idd. Dank je wel.
Precies wat Aikidoka zegt, is de reden dat ivf geen meerwaarde heeft. Eigenlijk is ivf ook niet voor oudere vrouwen met verminderde eicelkwaliteit, maar is het er om wat meer mechanische problemen op te lossen. Bijvoorbeeld omdat je geen eileiders meer hebt. Of wanneer het zaad niet beweeglijk is.

Dat gezegd hebbende, ook bij ons wilde de gynaecoloog niet behandelen. Het heeft twee jaar geduurd voor er een blijvende zwangerschap ontstond. Wel met drie miskramen en heel veel positieve tests waarna toch menstruatie. Het enige dat je kunt doen is blijven proberen. Lees ook eens wat literatuur over het verbeteren van de eicelkwaliteit bijvoorbeeld 'It all starts with The egg' Van Rebecca Fett. Dit staat vol wetenschappelijk onderbouwde informatie over wat je kunt doen om je kansen te vergroten. Ik nam de maanden voor het raak was 600 mg coq10 en 50 mh dhea.
Verder denk ik ook wel dat je je verwachtingen zal moeten bijstellen, een kind op deze leeftijd is wel echt meer een 'wonder' dan wanneer je jonger zou zijn geweest. Het zal een bonus zijn, de kers op de taart zoals iemand al zei.
Sara75 schreef:
28-11-2017 16:41
Hoi Karin, jij ook van harte gefeliciteerd.

Waarmee?
elninjaa schreef:
29-11-2017 12:12
Precies wat Aikidoka zegt, is de reden dat ivf geen meerwaarde heeft. Eigenlijk is ivf ook niet voor oudere vrouwen met verminderde eicelkwaliteit, maar is het er om wat meer mechanische problemen op te lossen. Bijvoorbeeld omdat je geen eileiders meer hebt. Of wanneer het zaad niet beweeglijk is.

Dat gezegd hebbende, ook bij ons wilde de gynaecoloog niet behandelen. Het heeft twee jaar geduurd voor er een blijvende zwangerschap ontstond. Wel met drie miskramen en heel veel positieve tests waarna toch menstruatie. Het enige dat je kunt doen is blijven proberen. Lees ook eens wat literatuur over het verbeteren van de eicelkwaliteit bijvoorbeeld 'It all starts with The egg' Van Rebecca Fett. Dit staat vol wetenschappelijk onderbouwde informatie over wat je kunt doen om je kansen te vergroten. Ik nam de maanden voor het raak was 600 mg coq10 en 50 mh dhea.
Het lukte mij jaren lang niet om zwanger te worden, maar vlak na mijn 40e verjaardag is het gelukt.
Ik was er al niet meer mee bezig.

Maar ik nam in die periode dat ik ineens toch zwanger raakte vitamine b3/niacine, dagelijks in zeer hoge doseringen van 500 tot 1500 mg.
Ik zal nooit weten of het hier mee te maken had of dat het ineens wel lukte.
Een andere mogelijkheid is namelijk dat het aan de man lag.
Ik had namelijk een andere vriend...misschien was zijn zaad beter?

Ik zal het dus nooit zeker weten omdat het nooit is onderzocht.
Toen ik ontdekte dat ik zwanger was ben ik gestopt met die hoge doseringen, eerst helemaal en later toch weer een beetje gaan innemen met de gedachte dat als ik er zwanger bij werd het niet heel veel kwaad zal kunnen en sindsdien neem ik ongeveer om de dag maximaal 100 mg b3.
Ik heb het idee dat ik dan meer energie heb en dat mijn huid dan beter is.

Ik heb gelezen dat er onderzoek loopt naar de effecten van b3 in hoge doseringen op zwangerschap.
Ik ben benieuwd naar de resultaten van dat onderzoek.

Tot nu toe verloopt de zwangerschap goed.
Ik heb een maand lang bloedingen gehad, ongeveer van week 12 tot en met week 16.
In week 16 ben ik dus lage doseringen b3 weer in gaan nemen.
Ik weet niet of het stoppen van de bloedingen daar ook maar iets mee te maken heeft gehad.
Kan goed helemaal geen verband houden, maar het blijft dus de vraag voor mij.

Eind januari ben ik uitgerekend.
Momenteel ben ik heel erg moe.
Verder alles oke.
Zijn er nog meer vrouwen erg moe, die 40+ zijn en zwanger?
Ik ben echt niet vooruit te branden...nu in week 31.
Ik.. Ik ben bijna 40 jaar en 24 weken zwanger. Heel moe. De energiepiek die je moet hebben in je tweede trimester kwam niet...
karin12345 schreef:
29-11-2017 12:17
Waarmee?
Sorry, foutje.
redbulletje schreef:
28-11-2017 08:24
Had je maar niet tot middelbare leeftijd moeten wachten. Tijd dat de verzekering stopt dat soort behandelingen te vergoeden.
Helemaal mee eens. 40+ is meer een leeftijd om opa en oma te worden. Tussen 20 en 30 prima leeftijd om kinderen te krijgen, tot 35 kan nog net. Maar daarna echt te oud.
Nadiaah79 schreef:
02-12-2017 23:23
Helemaal mee eens. 40+ is meer een leeftijd om opa en oma te worden. Tussen 20 en 30 prima leeftijd om kinderen te krijgen, tot 35 kan nog net. Maar daarna echt te oud.

Zo lang je lichaam eitjes aanmaakt, ben je niet te oud om een kind op de wereld te zetten.
karin12345 schreef:
02-12-2017 23:46
Zo lang je lichaam eitjes aanmaakt, ben je niet te oud om een kind op de wereld te zetten.
Tijd voor jou om weer eens de biologieboeken in te duiken :idee:
Zalmsnipper schreef:
02-12-2017 23:51
Tijd voor jou om weer eens de biologieboeken in te duiken :idee:
Nee hoor, de gemiddelde leeftijd waarop een vrouw nog vruchtbaar is , ligt tussen de 43 en 47 jaar.
Nadiaah79 schreef:
Waarvan akte
elninjaa schreef:
29-11-2017 13:07
Ik.. Ik ben bijna 40 jaar en 24 weken zwanger. Heel moe. De energiepiek die je moet hebben in je tweede trimester kwam niet...
Had ik ook niet... bij de eerste wel toen ik 30 was.
Nadiaah79 schreef:

Een domme mening moet je niet verpakken als feit.
karin12345 schreef:
02-12-2017 23:57
Nee hoor, de gemiddelde leeftijd waarop een vrouw nog vruchtbaar is , ligt tussen de 43 en 47 jaar.
Ik zeg niets over wanneer een vrouw wel of niet vruchtbaar is. Ik reageerde op je stelling ' zolang een vrouwenlichaam nog eitjes aanmaakt'.
Zalmsnipper schreef:
03-12-2017 12:04
Ik zeg niets over wanneer een vrouw wel of niet vruchtbaar is. Ik reageerde op je stelling ' zolang een vrouwenlichaam nog eitjes aanmaakt'.
Yep, omdat het eitjes aanmaken al gebeurt voordat je überhaupt geboren wordt en je het met die voorraad de rest van je leven moet doen. Er komen geen nieuwe bij.
Foodb schreef:
03-12-2017 12:09
Yep, omdat het eitjes aanmaken al gebeurt voordat je überhaupt geboren wordt en je het met die voorraad de rest van je leven moet doen. Er komen geen nieuwe bij.
Dus: zolang je nog ovuleert.
Alle zwangeren gefeliciteerd!!
En voor de negatieve reacties; laat iedereen in zijn waarde, er zit vaak een verhaal aan vast waarvan je niks weet!!
itsme16 schreef:
16-12-2017 18:31
Alle zwangeren gefeliciteerd!!
En voor de negatieve reacties; laat iedereen in zijn waarde, er zit vaak een verhaal aan vast waarvan je niks weet!!
Kan wel een verhaal achter zitten maar dan nog blijft het sneu voor een kind om een een vader en moeder te hebben die qua leeftijd zijn/haar opa en oma hadden kunnen zijn.

De opa's en oma's zullen dan waarschijnlijk ook al oud zijn. Overgrootouders zijn misschien wel al dood dus die leren ze nooit kennen.
karin12345 schreef:
02-12-2017 23:46
Dan kun je ook op je 12e al 'n kind op de wereld zetten, maar dat lijkt me evenmin gewenst.
Ik ben een maand 40 en 31 weken zwanger, het heeft een paar jaar geduurd voor ik zwanger werd. Ik was net beginnen met Supplementen Dhea om de eicelkwaliteit wat op te vijzelen toen het lukte. Of het ermee te maken had, geen idee.
Ik heb nooit mijn overgrootouders gekend en ook mijn opa’s niet dus die redenering slaat nergens op!!
Schorpioentje gefeliciteerd is dit jouw eerste zwangerschap?
O
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 19-02-2018 12:06
99.75% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven