Vader kerst

03-12-2017 14:49 70 berichten
Ik zie mijn vader niet zo vaak en wou graag kerst met hem vieren.
Toen ik hem belde om dit af te spreken was zijn vriendin er.
Ik wist niet dat hij een relatie had en het leek mij leuk als ze er ook bij zou zijn, als onderdeel van de ' familie'.
Nu blijkt dus, dat ze niet zijn vriendin is, zoals mijn vader in eerste instatie liet geloven, maar een vriendin. En dat ze dus geen relatie hebben.
Nu baal ik van die uitnoding want ik heb geen zin om kerst te vieren met iemand die ik nooit meer ga zien hierna. Ik heb al zo weinig tijd met mijn vader en als het zijn relatie was geweest, was het voor mijn gevoel heel anders geweest.
We hebben ook afgesproken cadeautjes te kopen maar waarom zou ik dat doen voor een wild vreemde, die ik nooit meer ga zien?
Ik baal hier erg van en ik weet niet zo goed hoe ik dit mijn vader kan uitleggen. Hij wordt namelijk snel boos.
Ook vraag ik mij af of ik een zeikerd ben omdat ze geen relatie hebben, ik geen zin meer heb in haar te onmoeten tijdens kerst.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij en mn vader is het juist hoe meer zielen hoe meer vreugd. Omdat we ons gewoon heel ongemakkelijk voelen in elkaars gezelschap.

Hebben jullie wel een klik samen of ook niet?

Ik vind trouwens dat je je vader nog redelijk vaak ziet. Ik zat eerder aan 2 of 3x per jaar te denken.
Dus een echte hechte band is er ook ( nog ) niet.
Verwacht dan ook niet teveel ineens want dan kom je bedrogen uit.
Als je graag wil dat jullie band hechter wordt, laat het dan langzaam groeien.
Het is toch al leuk dat hij zo blij was om Kerst samen te vieren.

Bel hem op en leg hem uit hoe het zo kwam dat je die vriendin uitnodigde en zeg tegen hem dat je de keuze aan hem laat of hij haar er graag bij wil of niet.
Zeg dat ze wat jou betreft van harte welkom is maar dat je het ook wel begrijpt als je vader er misschien geen zin in heeft en dat het niet jou bedoeling was om voor hem die beslissing te maken.
Grobbekuiken_ schreef:
03-12-2017 15:33
Och meid toch, dat redt je toch ook niet met één kerstdag?
Je vader heeft die behoefte kennelijk een stuk minder (sorry maar zo lees ik je).
Dat kan toch alleen maar op jouw teleurstelling uitdraaien?
Juist daarom zou ik de vriendin gewoon laten komen, als een soort bliksemafleider.
Ja dat is waar. Ik wil gewoon zo graag zo'n band met hem hebben en ik vind het lastig om het te laten groeien.
Met haar erbij is het waarschijnlijk luchtiger.
MotherEarth schreef:
03-12-2017 15:42
Dus een echte hechte band is er ook ( nog ) niet.
Verwacht dan ook niet teveel ineens want dan kom je bedrogen uit.
Als je graag wil dat jullie band hechter wordt, laat het dan langzaam groeien.
Het is toch al leuk dat hij zo blij was om Kerst samen te vieren.

Bel hem op en leg hem uit hoe het zo kwam dat je die vriendin uitnodigde en zeg tegen hem dat je de keuze aan hem laat of hij haar er graag bij wil of niet.
Zeg dat ze wat jou betreft van harte welkom is maar dat je het ook wel begrijpt als je vader er misschien geen zin in heeft en dat het niet jou bedoeling was om voor hem die beslissing te maken.
Bedankt voor die laatste zin! Dat is inderdaad goed om tegen hem te zeggen.
Hannie85 schreef:
03-12-2017 15:40
Bij mij en mn vader is het juist hoe meer zielen hoe meer vreugd. Omdat we ons gewoon heel ongemakkelijk voelen in elkaars gezelschap.

Hebben jullie wel een klik samen of ook niet?

Ik vind trouwens dat je je vader nog redelijk vaak ziet. Ik zat eerder aan 2 of 3x per jaar te denken.
Ja we zijn de laatste tijd naar begrafenissen geweest waar we allebij bij waren. Daarom komt het dit jaar hoog uit.

'Leuke' bezoekjes zal 3 a 4 x zijn geweest denk ik ?
Laatste keer dat ik hem zag was volgens mij direct na de zomervakantie
whitewolves schreef:
Ja dat is waar. Ik wil gewoon zo graag zo'n band met hem hebben en ik vind het lastig om het te laten groeien.
Met haar erbij is het waarschijnlijk luchtiger.
Heb je het wel eens echt verteld dat je dat graag zou willen? Dat je hem mist als vader? Misschien is het voor hem iets waarvan hij geen idee heeft hoe dan, want het is al jaren maar half.

En over dat luchtige, dat denk ik dus ook.
There is always something happening, and it's usually right now
Nou hup bellen dan :-D
whitewolves schreef:
03-12-2017 15:09
Vind ik ook helemaal prima, maar mijn vader wilde dolgraag hem erbij hebben.
Als je vader je vriend er dolgraag bij wil hebben, dan is het toch ook geen probleem dat die vriendin er bij is?? Iets van kerstgedachte enzo.... Praten jou vriend en zijn vriendin met elkaar heb jij ook tijd om met je vader te praten.....

Niet zo moeilijk doen! Het is maar kerst.....
Love2hike schreef:
03-12-2017 16:01
Als je vader je vriend er dolgraag bij wil hebben, dan is het toch ook geen probleem dat die vriendin er bij is?? Iets van kerstgedachte enzo.... Praten jou vriend en zijn vriendin met elkaar heb jij ook tijd om met je vader te praten.....

Niet zo moeilijk doen! Het is maar kerst.....
Er zit volgens mij veel meer achter dan kerst met een voor to onbekende vriendin.
Denk dat daar het 'moeilijk doen' vandaan komt.
elske1975 schreef:
03-12-2017 15:34
En wat betekent kerst voor jou? Advies: hecht er niet te veel waarde aan, het zijn gewoon twee dagen in december. Tip: heb geen hoge verwachtingen.
Eens!
Dit is een hele goeie tip voor het gros van de wereldburgers!
De december feestmaand is zo overgewaardeerd.
Als iedereen hier zo over dacht, dan was er veel minder gezeik over en weer tussen mensen betreft de december feestmaand.
Niet teveel verwachtingen en wees tevreden met wat je wel hebt. Maak er het beste van.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Jaja007 schreef:
03-12-2017 16:48
Eens!
Dit is een hele goeie tip voor het gros van de wereldburgers!
De december feestmaand is zo overgewaardeerd.
Als iedereen hier zo over dacht, dan was er veel minder gezeik over en weer tussen mensen betreft de december feestmaand.
Niet teveel verwachtingen en wees tevreden met wat je wel hebt. Maak er het beste van.
Best cliché, maar wel erg waar.
Heb er ook jaren over gedaan om dat te erkennen, en mensen, wat een rust geeft dat....
whitewolves schreef:
03-12-2017 15:45
Bedankt voor die laatste zin! Dat is inderdaad goed om tegen hem te zeggen.
Dus ga je gewoon liegen?
Ik begrijp wel waarom je vader je vriend er steeds bij wil.
Hadewychh schreef:
03-12-2017 17:11
Dus ga je gewoon liegen?
Ik begrijp wel waarom je vader je vriend er steeds bij wil.
Mijn hemel, wat is jouw probleem? Waarom denk je in godsnaam dat het liegen is?
whitewolves schreef:
03-12-2017 17:31
Mijn hemel, wat is jouw probleem? Waarom denk je in godsnaam dat het liegen is?
Die zie ik ook niet.
Lullige opmerking ook als je de rest leest.
Grobbekuiken_ schreef:
03-12-2017 17:38
Die zie ik ook niet.
Lullige opmerking ook als je de rest leest.
Ja, en ook pijnlijk om te lezen dat iemand dat denkt.
whitewolves schreef:
03-12-2017 17:40
Ja, en ook pijnlijk om te lezen dat iemand dat denkt.
Probeer het je niet aan te trekken :hug:
Grobbekuiken_ schreef:
03-12-2017 17:44
Probeer het je niet aan te trekken :hug:
Dank je :hug:
:hug:

MotherEarth schreef:

Zou goed kunnen zijn dat het op een misverstand berust.

Klinkt als een goed idee om het zo naar je vader te brengen.

Wat een rot opmerking Hadwychh :wtf: .
Ik snap je gevoel en je wens wel, maar probeer het rationeel te bekijken.
Deze dag wordt misschien wel een stuk minder lastig doordat je vriend en die vriendin erbij zijn. Ze kunnen fungeren als afleider zeg maar. Het klinkt nou niet alsof de band met je vader zo goed is en dat verandert ook echt niet door een bezoekje met kerst. Maak er gewoon een leuke dag van met elkaar.
Door dit topic realiseer ik mij dat ik niet in een dag een band kan hertellen. Uiteindelijk vind ik het wel fijn dat ze erbij is.

Bedankt (bijna) allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven