Vader kerst

03-12-2017 14:49 70 berichten
Ik zie mijn vader niet zo vaak en wou graag kerst met hem vieren.
Toen ik hem belde om dit af te spreken was zijn vriendin er.
Ik wist niet dat hij een relatie had en het leek mij leuk als ze er ook bij zou zijn, als onderdeel van de ' familie'.
Nu blijkt dus, dat ze niet zijn vriendin is, zoals mijn vader in eerste instatie liet geloven, maar een vriendin. En dat ze dus geen relatie hebben.
Nu baal ik van die uitnoding want ik heb geen zin om kerst te vieren met iemand die ik nooit meer ga zien hierna. Ik heb al zo weinig tijd met mijn vader en als het zijn relatie was geweest, was het voor mijn gevoel heel anders geweest.
We hebben ook afgesproken cadeautjes te kopen maar waarom zou ik dat doen voor een wild vreemde, die ik nooit meer ga zien?
Ik baal hier erg van en ik weet niet zo goed hoe ik dit mijn vader kan uitleggen. Hij wordt namelijk snel boos.
Ook vraag ik mij af of ik een zeikerd ben omdat ze geen relatie hebben, ik geen zin meer heb in haar te onmoeten tijdens kerst.
Alle reacties Link kopieren
Roanoke* schreef:
03-12-2017 15:08
Maak je het in je hoofd niet veel mooier dan het waarschijnlijk uiteindelijk zal zijn? Als je de kerstboom en lichtjes weg denkt,is het gewoon een bezoek van je vader. Hij zal niet anders dan anders zijn.
Dit dus. ..Jij gaat hard van je kerstwolkje afvallen...
Lady*Voldemort schreef:
03-12-2017 15:09
Maar hoe kun je nou iemand uitnodigen bij iemand anders thuis?
''Lijkt het leuk als je vriedin er ook bij is?''

Nou zo dus,
whitewolves schreef:
03-12-2017 15:11
''Lijkt het leuk als je vriedin er ook bij is?''

Nou zo dus,
En dat leek je vader en zijn vriendin ook leuk? Nou dan zit je er dus aan vast. Anderen bij je vader uitnodigen is één ding, maar vervolgens die anderen de toegang tot je vaders huis ontzeggen zou helemaal de limit zijn.
MotherEarth schreef:
03-12-2017 15:10
Denk je dat de sfeer niet juist daardoor meer ontspannen zal zijn .
Jij hebt je vriend als steun en je vader een goede vriendin, het zal voor jou en je vader beiden wel wat spannend zijn als jullie elkaar niet zo heel veel zien en de band misschien niet helemaal optimaal is.
Probeer het positief te benaderen.
Mijn vriend is niet mijn steun, maar die van mijn vader.
Lady*Voldemort schreef:
03-12-2017 15:13
En dat leek je vader en zijn vriendin ook leuk? Nou dan zit je er dus aan vast. Anderen bij je vader uitnodigen is één ding, maar vervolgens die anderen de toegang tot je vaders huis ontzeggen zou helemaal de limit zijn.
Geen idee, ze klonk niet enthousaist. Vader ook niet zo.
whitewolves schreef:
03-12-2017 15:14
Geen idee, ze klonk niet enthousaist. Vader ook niet zo.
Jij zelf trouwens ook niet. Weet je zeker dat dit een goed idee is, even afgezien van die vriendin?
whitewolves schreef:
03-12-2017 15:13
Mijn vriend is niet mijn steun, maar die van mijn vader.
Hoe bedoel je ?
Lady*Voldemort schreef:
03-12-2017 15:16
Jij zelf trouwens ook niet. Weet je zeker dat dit een goed idee is, even afgezien van die vriendin?
Die vorige reactie was puur hun reactie op de uitnoding van haar.

Kerst uitnodigen was hij super blij.
Dubbel
MotherEarth schreef:
03-12-2017 15:17
Hoe bedoel je ?
Ik heb het idee dat hij niet alleen met mij wil zijn.
Wanneer ik vraag iets te doen samen, wil hij dat mijn vriend er altijd bij is.
Erg enthousiast komt je vaker niet over.
Hoe meer je schrijft, hoe meer ik denk dat dit hele gedoe een enorme afknapper gaat worden voor je.
Met of zonder een vriendin.
There is always something happening, and it's usually right now
Oh je neemt zelf ook je vriend mee dus hebt toch al geen één op één tijd met je vader. Dan maakt die extra persoon ook niet uit. Zou wel gewoon een keer iets met zn twee afspreken zonder aanhang.
Waarom ga je er trouwens vanuit dat je deze vrouw hierna nooit meer zult zien?
Je vader is toch bevriend met haar?

Mijn vader heeft ook zo'n vriendin en die zie ik heus wel eens.
Waarom zou je alleen investeren in een "romantische" vriendin van je vader en niet in een platonische?
redbulletje schreef:
03-12-2017 15:21
Oh je neemt zelf ook je vriend mee dus hebt toch al geen één op één tijd met je vader. Dan maakt die extra persoon ook niet uit. Zou wel gewoon een keer iets met zn twee afspreken zonder aanhang.
Als je ook even de rest leest, weet je dat hij die mee komt niet mijn idee is maar die van mijn vader.
whitewolves schreef:
03-12-2017 15:17
Die vorige reactie was puur hun reactie op de uitnoding van haar.

Kerst uitnodigen was hij super blij.
Nou dan bel je hem op en dan vertel je wat je hier hebt verteld: dat dat hele voorstel van jou berust op een misverstand dus, en dan laat je het verder aan je vader en zijn vriendin over of ze komt of niet.
Ben je wel in kerststemming of sla je het liever over?
QueenArachnia schreef:
03-12-2017 15:21
Waarom ga je er trouwens vanuit dat je deze vrouw hierna nooit meer zult zien?
Je vader is toch bevriend met haar?

Mijn vader heeft ook zo'n vriendin en die zie ik heus wel eens.
Waarom zou je alleen investeren in een "romantische" vriendin van je vader en niet in een platonische?
Mijn vaders vrouwelijke vrienden duren de vriendschap erg kort. Gemerkt uit het verleden
Relaties net wat langer. Omdat ik hoop dat die romantische vriendschappen langer duren.
Lady*Voldemort schreef:
03-12-2017 15:23
Nou dan bel je hem op en dan vertel je wat je hier hebt verteld: dat dat hele voorstel van jou berust op een misverstand dus, en dan laat je het verder aan je vader en zijn vriendin over of ze komt of niet.
Oke, klinkt als een plan
Grobbekuiken_ schreef:
03-12-2017 15:20
Erg enthousiast komt je vaker niet over.
Hoe meer je schrijft, hoe meer ik denk dat dit hele gedoe een enorme afknapper gaat worden voor je.
Met of zonder een vriendin.
Zou kunnen ja. Misschien te hoge verwachten dat na een bezoek vader-dochter band versterkt
whitewolves schreef:
03-12-2017 15:19
Ik heb het idee dat hij niet alleen met mij wil zijn.
Wanneer ik vraag iets te doen samen, wil hij dat mijn vriend er altijd bij is.
Op de een of andere manier zal hij dat wel prettiger vinden.
Hoe vaak zie jij je vader in een jaar dan ?
En was hij in je jeugdjaren aanwezig ?
whitewolves schreef:
03-12-2017 15:22
Als je ook even de rest leest, weet je dat hij die mee komt niet mijn idee is maar die van mijn vader.
Daar had je ook nee op kunnen zeggen natuurlijk als jij je vader nooit ziet en 'ns echt met 'm wil praten.
MotherEarth schreef:
03-12-2017 15:28
Op de een of andere manier zal hij dat wel prettiger vinden.
Hoe vaak zie jij je vader in een jaar dan ?
En was hij in je jeugdjaren aanwezig ?
Het zal niet meer dan 8x per jaar zijn.

Jeugdjaren, was hij niet echt aanwezig.
whitewolves schreef:
03-12-2017 15:28
Zou kunnen ja. Misschien te hoge verwachten dat na een bezoek vader-dochter band versterkt

Och meid toch, dat redt je toch ook niet met één kerstdag?
Je vader heeft die behoefte kennelijk een stuk minder (sorry maar zo lees ik je).
Dat kan toch alleen maar op jouw teleurstelling uitdraaien?
Juist daarom zou ik de vriendin gewoon laten komen, als een soort bliksemafleider.
There is always something happening, and it's usually right now
whitewolves schreef:
03-12-2017 15:05
Eindelijk kerst vieren met mijn vader.
En wat betekent kerst voor jou? Advies: hecht er niet te veel waarde aan, het zijn gewoon twee dagen in december. Tip: heb geen hoge verwachtingen.
Wat denk je dat er anders wordt als je alleen met hem bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven