Vader kerst
zondag 3 december 2017 om 14:49
Ik zie mijn vader niet zo vaak en wou graag kerst met hem vieren.
Toen ik hem belde om dit af te spreken was zijn vriendin er.
Ik wist niet dat hij een relatie had en het leek mij leuk als ze er ook bij zou zijn, als onderdeel van de ' familie'.
Nu blijkt dus, dat ze niet zijn vriendin is, zoals mijn vader in eerste instatie liet geloven, maar een vriendin. En dat ze dus geen relatie hebben.
Nu baal ik van die uitnoding want ik heb geen zin om kerst te vieren met iemand die ik nooit meer ga zien hierna. Ik heb al zo weinig tijd met mijn vader en als het zijn relatie was geweest, was het voor mijn gevoel heel anders geweest.
We hebben ook afgesproken cadeautjes te kopen maar waarom zou ik dat doen voor een wild vreemde, die ik nooit meer ga zien?
Ik baal hier erg van en ik weet niet zo goed hoe ik dit mijn vader kan uitleggen. Hij wordt namelijk snel boos.
Ook vraag ik mij af of ik een zeikerd ben omdat ze geen relatie hebben, ik geen zin meer heb in haar te onmoeten tijdens kerst.
Toen ik hem belde om dit af te spreken was zijn vriendin er.
Ik wist niet dat hij een relatie had en het leek mij leuk als ze er ook bij zou zijn, als onderdeel van de ' familie'.
Nu blijkt dus, dat ze niet zijn vriendin is, zoals mijn vader in eerste instatie liet geloven, maar een vriendin. En dat ze dus geen relatie hebben.
Nu baal ik van die uitnoding want ik heb geen zin om kerst te vieren met iemand die ik nooit meer ga zien hierna. Ik heb al zo weinig tijd met mijn vader en als het zijn relatie was geweest, was het voor mijn gevoel heel anders geweest.
We hebben ook afgesproken cadeautjes te kopen maar waarom zou ik dat doen voor een wild vreemde, die ik nooit meer ga zien?
Ik baal hier erg van en ik weet niet zo goed hoe ik dit mijn vader kan uitleggen. Hij wordt namelijk snel boos.
Ook vraag ik mij af of ik een zeikerd ben omdat ze geen relatie hebben, ik geen zin meer heb in haar te onmoeten tijdens kerst.
zondag 3 december 2017 om 14:52
Doet er niet toe, ga ik ook niet helemaal uitleggen.
Maar kan idd een tip zijn voor de volgende keer.
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 03-12-2017 14:53
Reden: zin vergeten
Reden: zin vergeten
11.63% gewijzigd
zondag 3 december 2017 om 14:59
Bel je vader en vraag of jullie met z'n 2 iets kunnen gaan doen, al dan niet met de kerst zelf. Omdat je tijd met hem wil en niet met 'n vriendin van hem. Ik zou dat afspraakje met die vriendin erbij gewoon cancelen. Had die er in de eerste plaats ook niet bij uitgenodigd al zouden ze met elkaar gaan trouwen.
zondag 3 december 2017 om 15:02
gizzmo-returns schreef: ↑03-12-2017 14:58Maar met die gewone vriendin kan hij wel een hele hechte relatie hebben.
Als hij het leuk vind als ze meekomt, is het toch prima?
Er zijn toch vast ook nog wel meer mensen?
Of is het anders alleen je vader en jij?
Ja dat zou kunnen inderdaad, ik weet niet zo veel ervan af hoe hech hun relatie is.
Ik ga naar hem toe mijn vriend.
zondag 3 december 2017 om 15:05
Maar dan heeft je vader jou dus in zijn huis uitgenodigd. Dan mag hij natuurlijk helemaal zelf weten wie hij nog meer uitnodigt.whitewolves schreef: ↑03-12-2017 15:02Ja dat zou kunnen inderdaad, ik weet niet zo veel ervan af hoe hech hun relatie is.
Ik ga naar hem toe mijn vriend.
Jij hebt toch ook je vriend bij je?
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 03-12-2017 15:06
0.14% gewijzigd
zondag 3 december 2017 om 15:06
dan moet je je vriend ook thuislaten....
zondag 3 december 2017 om 15:08
Maak je het in je hoofd niet veel mooier dan het waarschijnlijk uiteindelijk zal zijn? Als je de kerstboom en lichtjes weg denkt,is het gewoon een bezoek van je vader. Hij zal niet anders dan anders zijn.
zondag 3 december 2017 om 15:08
Nee hij zou mij nooit bellen om ons uit te nodigen voor kerst of vragen kerst te vieren. Dit is dus ook de eerste keer dat we kerst samen gaan vieren.gizzmo-returns schreef: ↑03-12-2017 15:05Maar dan heeft je vader jouw dus in zijn huis uitgenodigd. Dan mag hij natuurlijk helemaal zelf weten wie hij nog meer uitnodigt.
Jij hebt toch ook je vriend bij je?
Ik heb hem gebelt en het voorgesteld. Hij had geen zin naar mij toe tekomen dus heb ik aangeboden naar hem toe te gaan. Hij heeft haar niet uitgenodigt! Ik heb haar uitgenodigt met het idee dat ze een relatie hadden!
zondag 3 december 2017 om 15:09
Vind ik ook helemaal prima, maar mijn vader wilde dolgraag hem erbij hebben.
zondag 3 december 2017 om 15:10
Denk je dat de sfeer niet juist daardoor meer ontspannen zal zijn .
Jij hebt je vriend als steun en je vader een goede vriendin, het zal voor jou en je vader beiden wel wat spannend zijn als jullie elkaar niet zo heel veel zien en de band misschien niet helemaal optimaal is.
Probeer het positief te benaderen.