Wat te doen?
maandag 4 december 2017 om 11:34
Goedemorgen.
Ik en mijn vriendin hebben een relatie gehad van 3 jaar. We zijn laatst 3 maanden uit elkaar geweest. Maar het gemis was van 2 kanten te erg. We hebben besloten om het nog eens te proberen. Onze relatie was liefde op het eerste gezicht. En zijn mekaar maatjes door dik en dun. Onze relatie is uitgegaan omdat mijn vriendin in een depressie en burn-out kwam te zitten. Ik heb me destijds nergens in verdiept en had oogkleppen op. Nu ga ik ook na een psycholoog en ben laatst met haar samen een keer meegeweest. Ik luister naar haar problemen ben een steun voor haar. Maar ze zit nog midden in het proces. Ze gaat niet snel genoeg vooruit voor haar gevoel. Nu komen we op een punt dat ze weer twijffelt. Ze zegt dat ik beter verdien. Dat ze op het moment gewoon niet vrolijk lief en zorgzaam kan zijn. Ik heb haar vaak duidelijk gemaakt dat ze voor mij alles betekend. En dat we samen ervoor moeten knokken. Maar op 1 of ander manier begint ze me af te stoten heb ik het idee. Ik kom niet binnen bij haar. Mag haar geen knuffel of kus geven. Om haar moed in te praten en steunen. Laatst zei ze. Ik heb het gevoel niet op het moment van liefde. Maar hou wel superveel van je!!
Wat kan ik het beste doen? Nogmaals ik heb voor haar gekozen en zij voor mij. En zou haar niet laten vallen Want ze is meer voor me dan wie dan ook. Bedankt hoor graag tips of reacties.
Ik en mijn vriendin hebben een relatie gehad van 3 jaar. We zijn laatst 3 maanden uit elkaar geweest. Maar het gemis was van 2 kanten te erg. We hebben besloten om het nog eens te proberen. Onze relatie was liefde op het eerste gezicht. En zijn mekaar maatjes door dik en dun. Onze relatie is uitgegaan omdat mijn vriendin in een depressie en burn-out kwam te zitten. Ik heb me destijds nergens in verdiept en had oogkleppen op. Nu ga ik ook na een psycholoog en ben laatst met haar samen een keer meegeweest. Ik luister naar haar problemen ben een steun voor haar. Maar ze zit nog midden in het proces. Ze gaat niet snel genoeg vooruit voor haar gevoel. Nu komen we op een punt dat ze weer twijffelt. Ze zegt dat ik beter verdien. Dat ze op het moment gewoon niet vrolijk lief en zorgzaam kan zijn. Ik heb haar vaak duidelijk gemaakt dat ze voor mij alles betekend. En dat we samen ervoor moeten knokken. Maar op 1 of ander manier begint ze me af te stoten heb ik het idee. Ik kom niet binnen bij haar. Mag haar geen knuffel of kus geven. Om haar moed in te praten en steunen. Laatst zei ze. Ik heb het gevoel niet op het moment van liefde. Maar hou wel superveel van je!!
Wat kan ik het beste doen? Nogmaals ik heb voor haar gekozen en zij voor mij. En zou haar niet laten vallen Want ze is meer voor me dan wie dan ook. Bedankt hoor graag tips of reacties.
maandag 4 december 2017 om 11:38
Je kunt iemand niet dwingen om in een relatie te blijven. Het enige wat je kan doen is jouw gevoelens uitspreken voor haar en de geruststelling dat je haar tijd wilt geven om hier doorheen te komen. Forceer het niet, laat haar ruimte nemen als ze dat nodig heeft.
Het kan ook zijn dat ze toch te veel gekwetst is door jou, doordat je in eerste instantie te weinig rekening hield met haar. Soms komt het daarna niet meer goed, ook al wil je dat heel graag. Dan is er gewoon te weinig vertrouwen meer.
Het kan ook zijn dat ze toch te veel gekwetst is door jou, doordat je in eerste instantie te weinig rekening hield met haar. Soms komt het daarna niet meer goed, ook al wil je dat heel graag. Dan is er gewoon te weinig vertrouwen meer.
maandag 4 december 2017 om 11:39
Zij heeft voor jou gekozen en toch heb je het idee dat ze je niet 'binnenlaat'?
Ga na wat je nou echt voor haar betekent. Het is logisch dat zij denkt dat ze jou niet alles kan geven, want dat is ook zo. Geef haar ruimte en steun haar. Zoiets heeft tijd nodig.
Ga na wat je nou echt voor haar betekent. Het is logisch dat zij denkt dat ze jou niet alles kan geven, want dat is ook zo. Geef haar ruimte en steun haar. Zoiets heeft tijd nodig.
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
maandag 4 december 2017 om 11:41
Ok, dus nu doe je je best en dan is het nog steeds lastig
Vervelend voor je, afwachten maar denk ik.
Aandringen klinkt als een minder goed idee. Ze komt vaag over dus redeneren heeft niet veel zin dan. (Ik voel geen liefde maar ik hou wel veel van je)
Kijk naar wie je bent en wie je zou willen zijn in een relatie, beetje zelfreflectie kan geen kwaad. Maaaaar....kijk ook naar wat voor eigenschappen je graag zou zien in een partner en staar je niet blind op haar eigenschappen daarbij.
Vervelend voor je, afwachten maar denk ik.
Aandringen klinkt als een minder goed idee. Ze komt vaag over dus redeneren heeft niet veel zin dan. (Ik voel geen liefde maar ik hou wel veel van je)
Kijk naar wie je bent en wie je zou willen zijn in een relatie, beetje zelfreflectie kan geen kwaad. Maaaaar....kijk ook naar wat voor eigenschappen je graag zou zien in een partner en staar je niet blind op haar eigenschappen daarbij.
Lorem Ipsum
maandag 4 december 2017 om 11:42
Jullie relatie is bij lange na niet stabiel genoeg om zoiets te doorstaan. Je moet niet samen knokken voor een relatie (is sowieso een slecht idee, om ergens voor te moeten knokken). Zij is de enige die stappen moet/kan zetten in haar proces. Je kunt haar steunen, maar niet door aan te dringen dat je wilt knuffelen of kussen.
Het is ontzettend zwaar om partner van iemand met depressie/burnout te zijn. De beste relaties kunnen er een flinke knauw van krijgen. Het feit dat je je nu pas in haar problematiek hebt verdiept, zegt al heel veel. Maatjes door dik en dun... maar wel een knipperlichtrelatie. Lang niet voldoende om echt een stabiele omgeving te vormen voor haar herstel.
Het is ontzettend zwaar om partner van iemand met depressie/burnout te zijn. De beste relaties kunnen er een flinke knauw van krijgen. Het feit dat je je nu pas in haar problematiek hebt verdiept, zegt al heel veel. Maatjes door dik en dun... maar wel een knipperlichtrelatie. Lang niet voldoende om echt een stabiele omgeving te vormen voor haar herstel.
maandag 4 december 2017 om 11:49
Zij heeft het gevoel dat er dingen van haar verwacht worden. Dus ook dat jij dus iets van haar verwacht. Dat jij blijkbaar onbewust toch druk op haar uitoefent naar haar gevoel.
Hoe dan ook, het is haar gevoel, hoeft niet de realiteit te zijn, maar nog steeds is dat gevoel van haar en er is niets dat jij kunt doen om dat te veranderen.
Voor jou zijn er twee dingen mogelijk, of accepteren hoe de situatie werkelijk is, wat inhoudt dat jij haar wensen opvolgt, of de relatie verbreken om zelf verder te gaan. Helaas komt het beide op hetzelfde neer, met het enige verschil dat wanneer je het volgens haar wensen doet, het geleidelijker gaat en het voor jou een stuk zwaarder gaat worden maar voor haar een stuk soepeler. Omdat jij dan namelijk op afroep nog steeds benaderd gaat worden.
Hoe dan ook, het is haar gevoel, hoeft niet de realiteit te zijn, maar nog steeds is dat gevoel van haar en er is niets dat jij kunt doen om dat te veranderen.
Voor jou zijn er twee dingen mogelijk, of accepteren hoe de situatie werkelijk is, wat inhoudt dat jij haar wensen opvolgt, of de relatie verbreken om zelf verder te gaan. Helaas komt het beide op hetzelfde neer, met het enige verschil dat wanneer je het volgens haar wensen doet, het geleidelijker gaat en het voor jou een stuk zwaarder gaat worden maar voor haar een stuk soepeler. Omdat jij dan namelijk op afroep nog steeds benaderd gaat worden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
maandag 4 december 2017 om 11:57
Bedankt voor de reacties. Ik zeg eerlijk. Ik hou van haar... en ik ben een jongen die niet geloofd in het stoppen van een relatie. Als je echt van iemand houd dan ga ik ervoor. En zet ik ze niet zomaar aan de kant. Ze heeft die maanden veel verdriet gehad en kon me niet missen. Ik eveneens niet. Maar nu komen we weer in een ongebalanceerd project. Ik wil er voor haar zijn. Ik push niks naar mijn mening. Maar wil haar laten zien dat mijn liefde meer is dan een relatie hebben. Maar ze gaat me steeds meer afstoten omdat ze mij niet kan bieden wat ze hoort te bieden zegt ze op het moment. Ik wacht al duurt het een 5 jaar. Maar wil haar niet kwijt. Omdat dit meer dan een relatie voor me is... ik wil dat ze de moeder van mijn kinderen word. Omdat ze meer dan mijn alles is. Maar maak me druk en zorgen. Dat ze weer een keer komt met een beslissing die ik niet aankan. Omdat ik weet (denk ik) dat ze het eigenlijk ook totaal niet wil.
maandag 4 december 2017 om 12:09
Pffft... door bovenstaande regels zou ik ook een buren-oud krijgen en afstand nemen.JVR2017 schreef: ↑04-12-2017 11:57. Maar wil haar niet kwijt. Omdat dit meer dan een relatie voor me is... ik wil dat ze de moeder van mijn kinderen word. Omdat ze meer dan mijn alles is. Maar maak me druk en zorgen. Dat ze weer een keer komt met een beslissing die ik niet aankan. Omdat ik weet (denk ik) dat ze het eigenlijk ook totaal niet wil.
je pusht niet zei je? Lees dit dan nog eens goed door.
En wie ben jij dat jij weet wat ze wel of niet wil? Wie ben jij om dat te bepalen?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
maandag 4 december 2017 om 12:17
In dit geval heel erg van toepassing. Jij klampt je nu aan haar vast, zo komt het over, want jij wil haar niet kwijt, koste wat kost. Dat is het laatste dat ze nu nodig heeft, zo'n wielklem. Dit is niet iets dat morgen, over een week of over een maand over is. Wil je echt nog jaren wachten?yourlocalhero schreef: ↑04-12-2017 12:11Soms is houden van elkaar ook los kunnen laten. Ze zal zichzelf nu eerst moeten hervinden voor ze een relatie weer kan plaatsen.
maandag 4 december 2017 om 13:29