Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
---|---|---|---|---|
Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |

anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd

maandag 4 december 2017 om 21:49
Jaaa
gefeliciteerd Bella!!! Super leuk wat een goed nieuws!
Jade fijn dat je zo'n goede echo had. Zo bijzonder om te zien! Leuk, veel plezier met vertellen morgen en overmorgen.
Koekie, vervelend dat je zo misselijk bent. Rustig aan doen! Wel op en top zwanger in ieder geval
Haoshi, wat toevallig dat je er zo achter kwam dat je eisprong nu is. Maar goed gebruik van maken!
Vlammetje, balen van de test. Maar inderdaad nog vroeg dus wie weet donderdag alsnog een positieve test in handen!

Jade fijn dat je zo'n goede echo had. Zo bijzonder om te zien! Leuk, veel plezier met vertellen morgen en overmorgen.
Koekie, vervelend dat je zo misselijk bent. Rustig aan doen! Wel op en top zwanger in ieder geval

Haoshi, wat toevallig dat je er zo achter kwam dat je eisprong nu is. Maar goed gebruik van maken!
Vlammetje, balen van de test. Maar inderdaad nog vroeg dus wie weet donderdag alsnog een positieve test in handen!

maandag 4 december 2017 om 22:20
Wat een goed nieuws allemaal!
Gefeliciteerd Bieno!
Als je nu al een lichte streep test, zal-ie woensdag vast knallen.
En Haoshi, erg toevallig zeg, dat je zo je eisprong vindt en kan benutten. Al had ik je ook nu al een positieve test gegund natuurlijk. Dan krijg je die over twee weken gewoon
Gefeliciteerd Bieno!
Als je nu al een lichte streep test, zal-ie woensdag vast knallen.
En Haoshi, erg toevallig zeg, dat je zo je eisprong vindt en kan benutten. Al had ik je ook nu al een positieve test gegund natuurlijk. Dan krijg je die over twee weken gewoon

Hips, hopsakee en pierlala.
maandag 4 december 2017 om 22:57
Dank jullie wel ☺. Ik vind het wel erg fijn om het gelijk kwijt te kunnen en dan al die leuke reacties te zien. Maar als ik er zo over kan praten kan ik misschien verder mn mond nog even houden. Maar ik wil het wel wat sneller gaan vertellen bij mijn ouders en schoonouders. Voordat ik zwanger werd van mijn dochter heb ik een miskraam gehad. En toen wisten hun het al en konden wij er goed over praten. En daardoor kon ik het beter een plekje geven. Dus daarom zou ik het nu ook wel willen vertellen voordat we een echo hebben gehad. Maar eerst wachten op die vette streep
.
Jade, O leuk. Ben benieuwd of ze de pyjama door hebben
.
Koekje, balen dat je zo misselijk bent. Hopelijk gaat het snel wat beter. Sterkte!
Jade, O leuk. Ben benieuwd of ze de pyjama door hebben
Koekje, balen dat je zo misselijk bent. Hopelijk gaat het snel wat beter. Sterkte!
dinsdag 5 december 2017 om 08:21
Gefeliciteerd bieno en bella!
Ik zit inmiddels ook weer misselijk op de bank met een kopje thee. Krijg toch de neiging om er een vroege test tegenaan te gooien. Ik weet echt niet wanneer ik mijn nod heb, want ik weet niet eens of ik wel echt een menstruatie heb gehad na het verwijderen van de spiraal... Om gek van te worden
Ik zit inmiddels ook weer misselijk op de bank met een kopje thee. Krijg toch de neiging om er een vroege test tegenaan te gooien. Ik weet echt niet wanneer ik mijn nod heb, want ik weet niet eens of ik wel echt een menstruatie heb gehad na het verwijderen van de spiraal... Om gek van te worden
dinsdag 5 december 2017 om 10:51
Gefelicitieerd Bieno!
Merl0t - Ik hoop het ook
Daar kan ik wel op wachten
Vanochtend wakker geworden en wat heb ik gevoelige borsten zeg. Geen pijn gelukkig maar op mijn zij liggen ging niet echt. Heb nu maar een sportbh aan haha, voelt zo veel beter. Las dat dit ook een van de 'klachten' van ovulatie kan zijn.
Merl0t - Ik hoop het ook

Vanochtend wakker geworden en wat heb ik gevoelige borsten zeg. Geen pijn gelukkig maar op mijn zij liggen ging niet echt. Heb nu maar een sportbh aan haha, voelt zo veel beter. Las dat dit ook een van de 'klachten' van ovulatie kan zijn.
dinsdag 5 december 2017 om 11:20
dinsdag 5 december 2017 om 11:39
dinsdag 5 december 2017 om 11:55
Ik hoopte een topic te vinden om wat verhaaltjes in de delen, eerste poging mislukt, 2e poging dan maar:
Hoi
meer dan een week overtijd, na tal van negatieve testen gisteren bloed laten prikken, en vandaag krijg ik de uitslag. Hopelijk. Ikzelf ga kapot van de spanning, en tegelijktijd sluipen er al weer "waaromzouikzwangerzijndatkantochhelemalniet"-gedachtes mijn hoofd in.
Het zou ons eerste kindje worden, ik ben 29, en we zijn gestart in september, NOD was 26-11. Ik moet wachten tot 14:00. STRESS.
Hoi

Het zou ons eerste kindje worden, ik ben 29, en we zijn gestart in september, NOD was 26-11. Ik moet wachten tot 14:00. STRESS.
Vreemd is niet labiel.
dinsdag 5 december 2017 om 12:27
Vlammetje, wie weet was je net te vroeg met testen en heb je donderdag een positieve test!
@gekgezichtje, spannend! Succes met afwachten.
Ik zit nu 4 dagen na mijn eisprong. Zoals wel vaker na mijn eisprong gevoelige borsten, maar nu ook in mijn oksel, doet echt zeer! Merk dat ik het op momenten echt gewoon strontvervelend vind dat ik nog zolang moet wachten met testen!
@gekgezichtje, spannend! Succes met afwachten.
Ik zit nu 4 dagen na mijn eisprong. Zoals wel vaker na mijn eisprong gevoelige borsten, maar nu ook in mijn oksel, doet echt zeer! Merk dat ik het op momenten echt gewoon strontvervelend vind dat ik nog zolang moet wachten met testen!
dinsdag 5 december 2017 om 12:30
Bij een kwantitatieve bloedtest wel, maar voor mijn eigen gemoedsrust (ik slik medicijnen die ik nu niet durf te nemen) wilde ik de dokter er wel bij betrekken en een kwalitatieve hCG bloedanalyse laten doen. Als hij negatief is wil ik alsnog wel graag laten onderzoeken waarom ik niet ongesteld ben geworden namelijk. Ik ben een hypochonder eerste klas, maar als het om mij babymaker gaat wil ik het zekere voor het onzekere nemen. Als ik moet gaan afwachten tot ik weer ongesteld word ga ik een probleem hebben met kerst: GekGezicht zegt nooit nee tegen wijn. Ik wil alleen mijn moeder en schoonmoeder inlichten als ik het 100% zeker weet.Vlammetje-1 schreef: ↑05-12-2017 12:12Spannend gekgezichtje! Ik hoop het voor je! Kunnen ze het in het bloed beter meten ofzo?
Vreemd is niet labiel.
dinsdag 5 december 2017 om 12:35
Vievie, haha ja loop heel de dag te lachen
. Alleen elk dingetje die ik voel maakt me wel alert.
Vlammetje, O spannend. Hopelijk is er donderdag meer te zien op de test.
Gekgezichtje, succes nog met wachten. Hopelijk krijg je vanmiddag goed nieuws.
Bij mij is mijn reuk ook sterker aan het worden
sommige mensen ruiken echt verschrikkelijk
en ik heb wat last van mijn onderrug en af en toe een gevoelige buik. Het blijft nog steeds wel onwerkelijk ☺ had het echt niet meer verwacht. Ik heb voor mijn dochter een miskraam gehad dus ik ben wel een beetje onzeker. Maar na deze maand moet dat wel goed komen
.
Vlammetje, O spannend. Hopelijk is er donderdag meer te zien op de test.
Gekgezichtje, succes nog met wachten. Hopelijk krijg je vanmiddag goed nieuws.
Bij mij is mijn reuk ook sterker aan het worden

dinsdag 5 december 2017 om 12:44
Knuffel voor jou Bella, ik begrijp je spanning maar al te goed, zo’n miskraam hakt er behoorlijk in. Maar je klinkt heeeeel zwanger
en het gaat gewoon helemaal goedkomen!
Leuk om te lezen dat je de hele dag al aan het lachen bent, en een mooie reden heb je.
Haha, hopelijk hebben de meeste mensen om je heen een lekker parfummetje op!

Leuk om te lezen dat je de hele dag al aan het lachen bent, en een mooie reden heb je.
Haha, hopelijk hebben de meeste mensen om je heen een lekker parfummetje op!
dinsdag 5 december 2017 om 13:53
Ik moet even van me af schrijven want volgens mij zit ik mezelf behoorlijk gek te maken...
Ben namelijk al een week een beetje duizelig en sinds gisteren ook een vreemde krampachtige pijn in mijn onderbuik en een beetje misselijk.
Aangezien ik nu ongeveer ovuleer lijkt het mij heel sterk dat dit al verschijnselen zijn toch?
Omdat ik afgelopen maand een beetje slordig was geweest met de pil, heb ik gisteren voor de zekerheid nog even getest. Maar deze was negatief.
Kan iemand mij even terug op aarde brengen dat dit gewoon een griepje is?
Ben namelijk al een week een beetje duizelig en sinds gisteren ook een vreemde krampachtige pijn in mijn onderbuik en een beetje misselijk.
Aangezien ik nu ongeveer ovuleer lijkt het mij heel sterk dat dit al verschijnselen zijn toch?
Omdat ik afgelopen maand een beetje slordig was geweest met de pil, heb ik gisteren voor de zekerheid nog even getest. Maar deze was negatief.
Kan iemand mij even terug op aarde brengen dat dit gewoon een griepje is?

dinsdag 5 december 2017 om 14:00
@Bella yesssss van harte gefeliciteerd!! Wat een goed nieuws! Stellen de symptomen je een beetje gerust?
@Vlammetje niet iedereen bouwt even snel HCG op. Het zou niet onmogelijk zijn dat je pas vanaf je NOD een streepje te zien krijgt. Er zit denk ik niets anders op dan wachten
@Gekgezichtje: nog tien minuten wachten tot je uitslag. Wat spannend zeg! Met bloedonderzoek weet je in ieder geval wel meteen waar je aan toe bent. Niet vijf keer op zoek naar een mogelijk tuurstreepje, is het nu wel of niet positief?
@Haoshie aan mijn borsten merk ik altijd als eerste dat de ovulatie eraan komt. Misschien dat deze pijntjes bij je "nieuwe" cyclus horen sinds het stoppen van de pil.
@Stippeltjes als je nu rond je ovulatie zit, lijkt het me aannemelijk dat je daar wat last van hebt i.p.v. een prille zwangerschap. Dat in combinatie met je zenuwen kunnen voor de misselijkheid zorgen. Maar zeg nooit nooit! Even afwachten en over twee weken een testje?
Volgens de maya-app ga ik nu mijn "misschien vruchtbare dagen" in. Het lijkt mij wat voorbarig bij gebrek aan pijntjes.
@Vlammetje niet iedereen bouwt even snel HCG op. Het zou niet onmogelijk zijn dat je pas vanaf je NOD een streepje te zien krijgt. Er zit denk ik niets anders op dan wachten

@Gekgezichtje: nog tien minuten wachten tot je uitslag. Wat spannend zeg! Met bloedonderzoek weet je in ieder geval wel meteen waar je aan toe bent. Niet vijf keer op zoek naar een mogelijk tuurstreepje, is het nu wel of niet positief?
@Haoshie aan mijn borsten merk ik altijd als eerste dat de ovulatie eraan komt. Misschien dat deze pijntjes bij je "nieuwe" cyclus horen sinds het stoppen van de pil.
@Stippeltjes als je nu rond je ovulatie zit, lijkt het me aannemelijk dat je daar wat last van hebt i.p.v. een prille zwangerschap. Dat in combinatie met je zenuwen kunnen voor de misselijkheid zorgen. Maar zeg nooit nooit! Even afwachten en over twee weken een testje?
Volgens de maya-app ga ik nu mijn "misschien vruchtbare dagen" in. Het lijkt mij wat voorbarig bij gebrek aan pijntjes.
dinsdag 5 december 2017 om 14:11
Klopt mijn NOD is donderdag dus een dag later dan die van jou. Bij mijn eerste zwangerschap testte ik de dag voor de NOD een duidelijk streepje (niet helemaal donker maar duidelijk genoeg). Dus kan best zijn dat ik een dag te vroeg heb getest. Toch had ik op een licht tuurstreepje gehoopt maar er was echt helemaal niets te zien! Dus mijn hoop is daardoor wel wat vervlogen. Alleen die symptomen die ik nu ineens voel komen me zo bekend voor van de eerste keer. Maar misschien is alles in de war van de antibiotica, dat gebruik ik normaal nooit. We wachten (ongeduldig) af tot donderdagochtend, eerder durf ik ook niet te testen. En maar hopen dat ik niet ongesteld word voor die tijd..