Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Jammer Vlammetje! Afwachten tot donderdag...

@eneriirene ik zou zelf niet meer drinken vanaf een dag of 5 voor mijn eisprong tot aan menstruatie.

@Koekie groot gelijk, lekker veel rust nemen! En wat leuk, echo voor de kerst!
eneriirene schreef:
04-12-2017 12:49
Hai dames, ik heb een vraagje waar ik zelf niet helemaal uitkom.
Wij hebben dus besloten om vanaf kerst de condooms de deur uit te doen.
Mag ik dan met oud en nieuw champagne/andere alcohol?
Ik drink nooit veel (als in ik zou geen hele fles champagne achterover slaan haha) maar wel bijv. een wijntje smiddags met een vriendin en 's avonds een of twee glaasjes champagne om 12.00 uur.

Dit zou dan een week na de eerste keer onbeschermde seks zijn. Dus nog totaal onduidelijk of ik eventueel zwanger zou zijn (zou ook pas 1.5 week na oud en nieuw weer ongesteld moeten worden)
Of is het dan al een enorme no go?

Niet dat ik per se aan de alcohol MOET hoor haha, maar, ik hou het ook nog stil dat we bezig zijn met zwanger worden dus anders weet ik dat ik voor 24.00 uur champagne een excuus moet verzinnen.
Of kan dat dus geen kwaad.

Ik lees overal dat het ook in een beginstadium erg kan zijn maar ik vraag me af wanneer dat beginstadium is, is dat vanaf dat je weet dat je zwanger bent (dus als de ongesteldheid uitblijft en je hebt getest) of ook die week na eerste keer onbeschermde seks al?

Suffe vraag wellicht maar ik word er niet wijs uit.
Ik probeer vanaf mijn eisprong tot aan mijn menstruatie niets te drinken. Daarvoor drink ik met mate. Alcohol kan je vruchtbaarheidsproblemen negatief beïnvloeden. Daarom drink ik dus liever niet zoveel. Maar zoals afgelopen weekend ben ik uitgeweest en heb toch wat meer gedronken dan ik van plan was. Vijf drankjes in totaal.
Ik ben op dit moment nog niet zwanger en vind het ook belangrijk om af en toe even te kunnen genieten van zo'n avond. Wie weet hoe lang dat straks niet meer kan 😉
Ik zit ook in de buurt van de eisprong en heb niet gedronken terwijl we een weekend weg waren. Ovu testen negatief dus had net zo goed een biertje kunnen pakken!
Sterkte op het wachtbankje voor wie daar zit ;)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-12-2017 14:36
Reden: trollen
97.20% gewijzigd
@Irene ik laat de alcohol staan vanaf eisprong tot menstruatie, en voor de zekerheid ook geen rauwe vis, zachte kaas, koffie e.d.

Tussen ongesteld en eisprong doe ik dit niet, maar ik minder wel met alcohol en cafeïne omdat het slecht zou zijn voor je vruchtbaarheid. Etenswaar laat ik er in ieder geval niet voor staan.
Wat betekent “trollen” waardoor een bericht verwijderd wordt?
#nieuwsgierig wat er dan zoal staat
Sorry dat ik jullie heb laten wachten. Ik had geen zwangerschapstesten meer en pas vanmiddag kon ik er eentje gaan halen. En het is negatief! Geen twijfel aan.
Teleurgesteld niet echt (ook omdat ik een tweede streepje zie op de ovulatietest) maar ergens vind ik het ook wel irritant dat het nu zo lang duurt, dag 36. Ben wel blij dat ik nu per toeval erachter ben gekomen dat ik nu pas mijn vruchtbare dagen heb. Wat gek dit.. Goed gebruik van maken dus! Iemand nog zoiets gehad?
Ik zit dan nog altijd in mijn eerste ronde toch haha.

Vlammetje wat jammer - succes met het wachten tot donderdag! Hopelijk toch gelukt :)

Over alcohol etc dan laat ik nu al helemaal zeker staan. Drink sowieso bijna nooit maar als ik niet ongesteld ben dan ga ik er ook niet mee beginnen. Koffie vind ik niet zo lekker, af en toe een latte maar laatste weken alleen thee gedronken. Gisteren liet ik sushi ook maar liggen. Dus wat mij betreft tussen ovulatie en mensturatie geen "gekke" dingen.
@haoshi,

Was dit je ronde na het stoppen van de pil of ben je al langer gestopt? Mijn cyclus was na het stoppen 55 dagen voordat ik ongesteld werd. Maar deze cyclus zit bij mij ook heel raar in elkaar. Alleen maar negatieve ovu testen. Toen beetje positief maar niet duidelijk. Maar ik temperatuur ook dus daaraan kon ik zien dat ik vorige week zaterdag eindelijk mn eisprong heb gehad. Zit nu op dag 39 van mn cyclus. En kan morgen eindelijk testen.
Gelukkig kun je er nu wel goed gebruik van maken 😊.

@ Vlammetje-1, Jammer maar hopelijk over een paar dagen wel een positieve test.

Ik kan me niet meer inhouden 😂 voel nu zoveel. Dus ik wil vanavond na mn werk gaan testen. Spannend!
Bella15 dit is mijn eerste ronde na het stoppen met de pil. EInd oktober was ik laatst ongesteld. Dus zo gek is het natuurlijk niet. Ik had alleen niet verwacht dat het meer dan zeg 30 dagen zou duren. Ga ik nog uberhaupt ongesteld worden of niet... spannend spannend maar ik vind het zo leuk allemaal!

Voor jou ook zo spannend, ik hoop op een positieve test!!
Ik duim voor je Bella! Hopelijk meer geluk dan ik!
Wooow Bella ben benieuwd! :)

@Haoshi, wel fijn dat je weet dat je nu je vruchtbare dagen hebt!
Balen zeg Ansie, gelijk zo heftig ongesteld. Had je dat ook al toen je nog aan de pil was?
Bella bruinig verlies klinkt wel hoopvol! Lastig he die symptomen, soms kan je lichaam zulke rare dingen doen. Heeft je zus nog iets door gehad dat jullie bezig zijn met zwanger worden? Lees nu dat je gaat testen vanavond, spannend!!
Vievie wij hebben dit jaar ook geen kerstboom, met katten in huis al niet zo handig en rond de kerst ook veel weg dus alleen wat andere versiering opgehangen. Wat fijn dat jullie een leuke Sinterklaas hebben gehad! Snapt je zoontje al waarom hij cadeautjes krijgt?
Haoshi ben benieuwd of je verder nog getest hebt vandaag, lastig dat je nu niet precies weet waar in je cyclus je zit. Lees nu verderop dat ie negatief was, jammer!
Jammer vlammetje, nu maar rustig afwachten tot donderdag..
Theemonster gewoon gezellig maken samen wanneer jullie er zin in hebben, t moet geen verplichting worden natuurlijk.
Irene ik drink zo nu en dan gewoon nog een glaasje wijn en eet ook alles nog. Je moet straks toch al 9 maanden alles laten staan en wie weet duurt t nog even voordat t raak is. Zo te lezen ben ik daar hier een van de weinigen in, maar ik wil t niet te krampachtig voor mezelf maken. Ik zal niet meer zwaar de kroeg in gaan als er een kans zou zijn dat ik zwanger ben, maar dat doe ik toch al bijna nooit.
Koekie wat fijn nog een echo voor de kerst! Lekker rustig aan doen hoor je gezondheid is belangrijker.

Zo ik ben weer bij ;-) hier dus nog steeds gevoelige tepels, maar verder geen kramp of wat dan ook. Innesteling zou ergens komende week moeten zijn als t raak is, dus verwacht dan ook pas meer symptomen. Ik zei gister nog tegen manlief dat t wel heel bijzonder zou zijn om met de kerst de familie in te lichten. Toen zei hij ga nou maar nergens van uit dan kan t alleen maar meevallen (fijn he die Hollandse nuchterheid haha), maar vanavond vertelde hij ineens dat ie ergens had gelezen dat pijnlijke borsten het meest voorkomende symptoom bij zwangerschap is. Kennelijk is ie er dus toch ook wel mee bezig, schatje is t.
Bella F5 F5 F5 help!! 😂

Wij hebben de eerste echo gehad en alles was goed, het hartje klopt!
Ongelooflijk zo mooi weer en ontroerend. Er viel zoveel van me af, ik was er erg zenuwachtig voor.
Morgen en overmorgen gaan we het aan de ouders vertelllen, dan wordt het meer echt denk ik.
Blijft nog even onwerkelijk
Wow meiden, een paar dagen ziek en druk en er is meteen weer zoveel geschreven! Haha. Ik ga de laatste berichten teruglezen!

@roos, haha geweldig he, die mannen die op het oog nuchter zijn, maar er stiekem toch veel mee bezig zijn!
@Bella, Spannend….!!!!
@Haoshi, wat een lastige cyclus! Gelukkig dan wel bij toeval een streepje op de ovulatietest.
@Irene, toen ik vorige keer zwanger wilde worden, ben ik gestopt met drinken op het moment dat we gestart zijn. Momenteel geef ik nog steeds borstvoeding en drink ik dus al niets…alles bij elkaar al bijna 4 jaar bijna geen alcohol dus……….
@Koekie, spannend!! Ik vond het zo aftellen naar de eerste echo! Vervelend dat je zo misselijk bent.. Belangrijk om je rust te pakken als dat nodig is inderdaad!
@Vlammetje, balen een negatieve test! Nu maar afwachten tot donderdag of misschien zelfs het weekend…?
@Jade, zo bijzonder he die eerste echo! Ineens wordt het echt!
Hier als het goed is vandaag of morgen m’n eisprong… Het hele weekend grieperig geweest, vandaag gelukkig weer wat beter. Dus hopelijk wordt m’n vriend niet weggeroepen voor z’n werk en kunnen we het vanavond nog even gezellig maken :D
Ik heb net een testje gedaan en ondanks dat ik wel goed licht moet hebben om hem te zien staat er echt een lichte 2de streep :hyper:
Ik vind het nog wel erg spannend en ik hoop dat alles goed gaat. Ik ben natuurlijk best vroeg met testen dus er kan nog van alles gebeuren. Maar zo stom, ik dacht echt dat het deze maand niet meer zou gebeuren :)

Jade_1982, fijn dat alles goed is. Geloof wel dat er dan weer wat van je af valt. Weten jullie al hoe jullie het gaan vertellen?
Jade wat een mooi nieuws, ik kan me zo goed indenken dat je dan echt even helemaal blij en opgelucht bent :) veel plezier met het vertellen.

@Roos, oh nee met katten lijkt me dat ook een gedoe inderdaad. Die van vrienden van ons hangen altijd in de planten dus kan me voorstellen dat zo’n boom hetzelfde effect heeft.
Ons zoontje had geen idee waarom hij cadeaus kreeg haha, maar vond alle mensen veel interessanter dan zijn speelgoed, echt lief. Vandaag wel lekker gespeeld ermee.
Succes nog even met afwachten!

Enne Bella, wat Jade zegt: F5! ;)
Oh fijn Jade! Goed nieuws!

@kaatje, ik test donderdagochtend weer. Als hij dan negatief is dan weet ik genoeg. Maar misschien wordt ik eerder al ongesteld natuurlijk.

Bella, al nieuws??
Geen F5 meer nodig zie ik! Wooohooo! Gefeliciteerd!
Wauw Bella! Toch nog goed nieuws vandaag, gefeliciteerd!
Jaaa Bella wat leuk! :-D :-D :-D
Jeeeej Bella!! Gefeliciteerd!!
Bella een voorzichtige gefeliciteerd!
Jade wat fijn een goede echo! Hoe ver ben je nu?
Bella! Wat een geweldig nieuws, een streep! Gefeliciteerd :)

Jade, superfijn dat jullie echo goed was! Elke keer een stapje vooruit. Wat lijkt me dat leuk, aan je geliefden vertellen dat je een kindje verwacht. Geniet ervan!
Hips, hopsakee en pierlala.
Jaaaaaa bella dat kon ook bijna niet anders, gefeliciteerd!!
Super leuk :)
En merlot het is ook heel leuk om het te vertellen, de voorpret is minstens zo leuk!
We gaan het morgen en woensdag vertellen tijdens sinterklaas :)
Dan verwachten ze het niet (denk ik)
M’n zoontje krijgt een pyjama aan met “grote broer” erop en onze ouders een echofoto in een lijstje als ze de pyjama niet eerder opmerken Haha
En O ja, volgens de cyclus ben ik nu precies 7 weken. Volgende afspraak is op 22 dec dan kijken ze verder naar verwachte UD maar zal er niet ver naast zitten denk ik, aangezien ik met testen werkte en alles bijhield
Vlammetje, ik zou je nog even op de hoogte houden, eigenlijk is woensdag pas de dag dat ik kan testen maar ik kon het niet laten natuurlijk, en net een licht 2e streepje op de test O_O
Hopelijk is ie bij jou (en de andere dames natuurlijk!) ook deze week nog te zien, dat 2e streepje!
bieno wijzigde dit bericht op 04-12-2017 21:49
1.40% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven