Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
---|---|---|---|---|
Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |

anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
dinsdag 5 december 2017 om 14:25
theemonster - Ik denk het ook dat het nu gewoon bij mijn cyclus hoort.
Stippeltjesbehang - afgelopen maand was je dus nog aan de pil?
Als je nu je ovulatie hebt dan kan ik mij niet voorstellen dat je nu al positief zou testen. Afwachten en over een paar weken een test?
Kom ik weer met mijn rare cyclus verhalen...
Is hier iemand die eerder tijdens ovulatie (rood) bloedverlies heeft gehad? Vanmiddag weer binnen 2 minuten een duidelijke (wel een lichte) streep op mijn ovulatietest maar gelijk daarna zag ik dat ik een beetje bloedverlies had. Menstruatie kan het dus zeker niet zijn, weet ik dat tenminste.
Vlammetje - sterkte met wachten, nog maar even
Stippeltjesbehang - afgelopen maand was je dus nog aan de pil?
Als je nu je ovulatie hebt dan kan ik mij niet voorstellen dat je nu al positief zou testen. Afwachten en over een paar weken een test?
Kom ik weer met mijn rare cyclus verhalen...

Vlammetje - sterkte met wachten, nog maar even

dinsdag 5 december 2017 om 14:39
Afgelopen maand was ik inderdaad nog aan de pil. Maar deze wel twee dagen achter elkaar vergeten. Al weet ik niet meer of dat aan het begin of het einde van de strip was.
Ik denk dat ik nu rond mijn ovulatie zit. Maar zeker weten doe ik het niet want ik gebruik geen testen.
Aan de ene kant hoop ik dat ik mij snel beter ga voelen want ik voel mij knap beroerd. Aan de andere kant hoop ik stiekem dat dit tekenen zijn van een zwangerschap. We zullen het zien over twee weken. Pfffff wachten duurt lang
Ik denk dat ik nu rond mijn ovulatie zit. Maar zeker weten doe ik het niet want ik gebruik geen testen.
Aan de ene kant hoop ik dat ik mij snel beter ga voelen want ik voel mij knap beroerd. Aan de andere kant hoop ik stiekem dat dit tekenen zijn van een zwangerschap. We zullen het zien over twee weken. Pfffff wachten duurt lang

dinsdag 5 december 2017 om 15:00
@Stippeltjesbehang: begrijp ik goed dat je deze maand dus voor het eerst van de pil af bent? Dan is er een kansje dat je nu voor het eerst ovuleert (de pil onderdrukt dat hele proces). Of je vorige cyclus 1 of 2 pillen vergeten bent, doet dan niet meer ter zake, want je bent pilloos een hele nieuwe cyclus begonnen.
Klinkt alsof je lichaam z'n weg in een natuurlijk ritme probeert te vinden. Zo vlak na de pil is het allemaal rommelig en onregelmatig, dus ik zou er niet teveel mee bezig zijn en het op z'n beloop laten. (Makkelijker gezegd dan gedaan).
Klinkt alsof je lichaam z'n weg in een natuurlijk ritme probeert te vinden. Zo vlak na de pil is het allemaal rommelig en onregelmatig, dus ik zou er niet teveel mee bezig zijn en het op z'n beloop laten. (Makkelijker gezegd dan gedaan).
dinsdag 5 december 2017 om 15:34
dinsdag 5 december 2017 om 17:16
Progesteron wordt inderdaad gemaakt door je gele lichaam (en daarna de placenta) aangemaakt waar je dezelfde klachten van kan krijgen. Maar ik denk dat een hoop ook tussen je oren zit, wat natuurlijk heel logisch is want je wil graag dat t zo is. Van spanning kan je ook buikpijn krijgen, t is gewoon 1 grote mindfuck 
Er komen een hoop nod's aan zie ik, super spannend!!
Ik vind de tijd tussen je ovulatie en je nod maar stom. De tijd tussen menstruatie en je ovulatie lijkt veel korter, hebben jullie dat ook?

Er komen een hoop nod's aan zie ik, super spannend!!
Ik vind de tijd tussen je ovulatie en je nod maar stom. De tijd tussen menstruatie en je ovulatie lijkt veel korter, hebben jullie dat ook?

dinsdag 5 december 2017 om 18:20
dinsdag 5 december 2017 om 18:39
Bah
De eerste keer is wel het meest teleurstellend zeg. En in mijn hoofd had ik er ook een heel ding van gemaakt... je gaat toch stiekem fantaseren he...
Maargoed. Niet zwanger.. Dus ik neem een lekker glaasje wijn na 2 weken afzien.
Heb wel nog steeds pijnscheutjes in mn onderbuik, en moet aldoor plassen. Blaasontsteking dan maar

Maargoed. Niet zwanger.. Dus ik neem een lekker glaasje wijn na 2 weken afzien.
Heb wel nog steeds pijnscheutjes in mn onderbuik, en moet aldoor plassen. Blaasontsteking dan maar

Vreemd is niet labiel.
dinsdag 5 december 2017 om 19:32
Nou.. Waar ik zondag een dag te vroeg heel heftig ongesteld werd, heb ik vanaf gisteren bijna geen bloedverlies meer.. Dus alleen zondag had ik heftig bloed verlies. Van zondag op maandag nacht had ik maar een klein beetje bloed en bruinverlies aan 1 kant van de tampon. Maandag en vandaag precies hetzelfde als ik mezelf verschoon. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen, of dit ook wel eens gehad?
dinsdag 5 december 2017 om 23:21
@ cactuss, schrijf gezellig mee! Spannend allemaal he.. klinkt als bijna dezelfde situatie als die van mij begin 2015. Toen werd ik zwanger van onze mooie dochter die nu alweer 2 is!
Jammer @gekgezichtje! Dat is trouwens ook het eerste wat ik doe donderdag bij een negatieve test. Lekker een wijntje pakken. Nou ja niet in de ochtend natuurlijk. Geniet van je wijntje en je mag best even teleurgesteld zijn!
@An9sie, vreemd zo’n rare ongesteldheid. Ik herken het niet. Misschien even aankijken en anders toch een testje wagen?
Jammer @gekgezichtje! Dat is trouwens ook het eerste wat ik doe donderdag bij een negatieve test. Lekker een wijntje pakken. Nou ja niet in de ochtend natuurlijk. Geniet van je wijntje en je mag best even teleurgesteld zijn!
@An9sie, vreemd zo’n rare ongesteldheid. Ik herken het niet. Misschien even aankijken en anders toch een testje wagen?
woensdag 6 december 2017 om 05:02
woensdag 6 december 2017 om 05:55
Bella en Bieno gefeliciteerd!! Wat gaaf!
En verder heb ik ook echt alles gelezen lieve meiden maar ik weet eenmaal bij dit tekstvak gekomen niet meer precies wie wat schreef sorry. Dit topic gaat als een tierelier.
Hier nu 6 dagen voor nod. Dus kan nog niet testen.
Weet ook niet of het tussen mijn oren zit maar heb vannacht al 2x uit bed kunnen gaan om te plassen. Niks meer gedronken gisteravond dan normaal.
Maar vaak plassen is toch meestal later pas door een springende baby op je blaas? Of is dat ook een hormonen symptoompje?
En verder heb ik ook echt alles gelezen lieve meiden maar ik weet eenmaal bij dit tekstvak gekomen niet meer precies wie wat schreef sorry. Dit topic gaat als een tierelier.
Hier nu 6 dagen voor nod. Dus kan nog niet testen.
Weet ook niet of het tussen mijn oren zit maar heb vannacht al 2x uit bed kunnen gaan om te plassen. Niks meer gedronken gisteravond dan normaal.
Maar vaak plassen is toch meestal later pas door een springende baby op je blaas? Of is dat ook een hormonen symptoompje?
woensdag 6 december 2017 om 09:10
Kaatje - dat was ik, dankjewel! Als ik geen 2e streep had gezien op mijn ovulatietest zou ik denken dat ik nu ongesteld ben... Ik heb geen krampen etc maar de hoeveelheid bloed lijkt meer op een ongesteldheid. Is ook niet ontzettend veel maar ongeveer de hoeveelheid wat ik eerder ook had tijdens mijn ongesteldheid. Ik hou het vandaag in de gaten, als het minder wordt/stopt dan ga ik ervan uit dat het gewoon bij mijn ovulatie hoort en anders... toch een menstruatie met een positieve ovulatietest??
Besloten dat als ik blijf bloeden ik gewoon stop met testen en dan over ongeveer 2 weken maar weer beginnen.
Rose-87 voor jou wordt het ook binnenkort spannend!
Vlammetje - voel je je al beter of heb je nog last van de blaasontsteking?
Besloten dat als ik blijf bloeden ik gewoon stop met testen en dan over ongeveer 2 weken maar weer beginnen.
Rose-87 voor jou wordt het ook binnenkort spannend!

Vlammetje - voel je je al beter of heb je nog last van de blaasontsteking?
woensdag 6 december 2017 om 09:32
Ik reageer later op jullie want dat gaat zo onhandig op telefoon haha.
Maar ik ben ongesteld geworden vandaag. Niet raar want nog alleen seks gehad met condooms haha. Maar gek idee dat het de laatste keer de normaalste zaak van de wereld is en dat volgende ongesteldheid als ik heeeeeel veel geluk heb er niet eens meer is.
Dat bedacht ik ineens en zit met een bigsmile in de bus dus moest dit even delen hahaha.
Maar ik ben ongesteld geworden vandaag. Niet raar want nog alleen seks gehad met condooms haha. Maar gek idee dat het de laatste keer de normaalste zaak van de wereld is en dat volgende ongesteldheid als ik heeeeeel veel geluk heb er niet eens meer is.
Dat bedacht ik ineens en zit met een bigsmile in de bus dus moest dit even delen hahaha.
woensdag 6 december 2017 om 09:44
@Haoshi verwarrend zeg, dat bloed!
@Cactus welkom! Leuk dat je meeschrijft
@gekgezichtje jammer zeg, kan me je teleurstelling voorstellen. Genoten van je wijntje?
@An9sie ik herken het niet! Hoe is het nu?
@Vlammetje, dat is ook mijn plan als ik ongesteld zou worden: een heerlijk wijntje! Hou jij het wachten nog een beetje vol?
@Rose vaak plassen is inderdaad ook een teken in het begin. Spannend, je kan de dagen aftellen
@eneriirene leuk idee is dat he, wie weet voorlopig niet meer ongesteld, jee!
Wat een nacht... gisteravond sinterklaas gevierd (deze keer met mijn familie) en net voor het bezoek binnen kwam werd zoontje ziek, hoge koorts, hangerig. Hij heeft gelukkig nog wel kunnen genieten van pakjesavond en zich erg vermaakt. Maar vannacht ben ik lekker bij hem op de kamer gaan liggen. Nu nog steeds koorts en niet fit. Ik heb zelf ontzettende buikpijn dus denk dat er echt iets heerst hier. Man gelukkig nergens last van!
Fijne dag gewenst meiden!
@Cactus welkom! Leuk dat je meeschrijft

@gekgezichtje jammer zeg, kan me je teleurstelling voorstellen. Genoten van je wijntje?
@An9sie ik herken het niet! Hoe is het nu?
@Vlammetje, dat is ook mijn plan als ik ongesteld zou worden: een heerlijk wijntje! Hou jij het wachten nog een beetje vol?
@Rose vaak plassen is inderdaad ook een teken in het begin. Spannend, je kan de dagen aftellen

@eneriirene leuk idee is dat he, wie weet voorlopig niet meer ongesteld, jee!
Wat een nacht... gisteravond sinterklaas gevierd (deze keer met mijn familie) en net voor het bezoek binnen kwam werd zoontje ziek, hoge koorts, hangerig. Hij heeft gelukkig nog wel kunnen genieten van pakjesavond en zich erg vermaakt. Maar vannacht ben ik lekker bij hem op de kamer gaan liggen. Nu nog steeds koorts en niet fit. Ik heb zelf ontzettende buikpijn dus denk dat er echt iets heerst hier. Man gelukkig nergens last van!
Fijne dag gewenst meiden!
woensdag 6 december 2017 om 09:44
@vlammetje, ik wacht het inderdaad even af..
Ik ben nu nog minder ongesteld dan dat ik tijdens mijn pil periode was, terwijl ik overal las dat dit veel erger wordt wanneer je stopt.. Dat klopt ook met mijn vorige ongesteldheid. Morgen zou het als het goed is over moeten zijn dus dat het vandaag minder wordt is niet gek.
Ik ben nu nog minder ongesteld dan dat ik tijdens mijn pil periode was, terwijl ik overal las dat dit veel erger wordt wanneer je stopt.. Dat klopt ook met mijn vorige ongesteldheid. Morgen zou het als het goed is over moeten zijn dus dat het vandaag minder wordt is niet gek.
woensdag 6 december 2017 om 10:32
Ik voel me wat beter, blaasontsteking lijkt ook minder te worden. Vandaag de laatste pil van de kuur.
Verder enorme jeuk aan mijn borsten, veel blauwe aders en gespannen gevoel in buik, lijkt wel op menstruatie pijn. Exact dezelfde symptomen als bij mijn eerste zwangerschap. Nog geen bloed te bekennen. Als ik puur naar mijn lijf en gevoel nu kijk moet het bijna wel raak zijn. Maar de negatieve test maandag en die blaasontsteking/griep maakt dat ik toch twijfel. Gelukkig nog maar 1 dag doorkomen en dan weet ik meer.. wachten duurt zo ontzettend lang terwijl normaal de tijd vliegt!
Verder enorme jeuk aan mijn borsten, veel blauwe aders en gespannen gevoel in buik, lijkt wel op menstruatie pijn. Exact dezelfde symptomen als bij mijn eerste zwangerschap. Nog geen bloed te bekennen. Als ik puur naar mijn lijf en gevoel nu kijk moet het bijna wel raak zijn. Maar de negatieve test maandag en die blaasontsteking/griep maakt dat ik toch twijfel. Gelukkig nog maar 1 dag doorkomen en dan weet ik meer.. wachten duurt zo ontzettend lang terwijl normaal de tijd vliegt!
woensdag 6 december 2017 om 11:45
Oooh vlammetje dat met die aders en jeuk is wel echt zo'n typisch zwangerschapskwaaltje! Duim voor je!
Welkom @Cactus
@Ansie: niet dat ik Janneke Modaal ben, maar bij mij was het juist andersom. Tijdens de pil gewoon 6 dagen voluit ongesteld. Sinds de pil is het na drie dagen wel zo'n beetje voorbij..
@Vievie wat naar! En dan ook op sinterklaasavond. Beterschap voor jullie tweetjes.
@Rose87 ik las laatst dat helemaal in het begin van een zwangerschap de aandrang/prikkel sterker binnenkomt, en dat je daardoor dus sneller het gevoel hebt te moeten plassen. Geen idee of het waar is..
@Irene hihi spannend he, er officieel aan beginnen..
@gekgezichtje jammer dat het niet raak is... Ik herken de teleurstelling na ronde 1. Toch die hoop dat je ubervruchtbaar bent ofzo.
Ik weet niet helemaal waar ik nu zit in m'n cyclus. Ik heb opgeblazen gevoel, hormoonhoofdpijntje, kleine krampjes... Klinkt als eisprong, alleen mis ik nog het bekende borstengevoel. Ik vermoed dat het de komende dagen komt. Ik wacht dus nog heel even met mijn NOD roepen.
Welkom @Cactus
@Ansie: niet dat ik Janneke Modaal ben, maar bij mij was het juist andersom. Tijdens de pil gewoon 6 dagen voluit ongesteld. Sinds de pil is het na drie dagen wel zo'n beetje voorbij..
@Vievie wat naar! En dan ook op sinterklaasavond. Beterschap voor jullie tweetjes.
@Rose87 ik las laatst dat helemaal in het begin van een zwangerschap de aandrang/prikkel sterker binnenkomt, en dat je daardoor dus sneller het gevoel hebt te moeten plassen. Geen idee of het waar is..
@Irene hihi spannend he, er officieel aan beginnen..
@gekgezichtje jammer dat het niet raak is... Ik herken de teleurstelling na ronde 1. Toch die hoop dat je ubervruchtbaar bent ofzo.
Ik weet niet helemaal waar ik nu zit in m'n cyclus. Ik heb opgeblazen gevoel, hormoonhoofdpijntje, kleine krampjes... Klinkt als eisprong, alleen mis ik nog het bekende borstengevoel. Ik vermoed dat het de komende dagen komt. Ik wacht dus nog heel even met mijn NOD roepen.
woensdag 6 december 2017 om 20:17
Pff ik weet weer waarom ik geen fan ben van testen met streepjes. Geef mij die duidelijke testen van cb maar. Ik dacht net. Doe nog even een testje om te kijken of de streep al duidelijker wordt. Maar de streep is nog hetzelfde als maandagavond. En dan gaan de raderen weer draaien
Gaat alles wel goed. Maak ik me druk om niks.
ik ben wat dat betreft zo onzeker.
Ik heb wel nog steeds aardig wat symptomen maar toch blijft de twijfel
.
Vlammetje welke test van de Kruidvat had jij? De early test of die 2 voor 5 euro?

Ik heb wel nog steeds aardig wat symptomen maar toch blijft de twijfel
Vlammetje welke test van de Kruidvat had jij? De early test of die 2 voor 5 euro?
anoniem_348970 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 20:32
8.15% gewijzigd
woensdag 6 december 2017 om 20:26
woensdag 6 december 2017 om 20:40
Ja was ook stom van me. Maar heb op de foto gekeken en hij is wel iets duidelijker dan die van maandag. Niet veel maar dat kan ook nog niet. Ik hou me vanaf nu lekker vast aan de symptomen en dan zien we het wel
.
Jade, hoe reageerde je familie op de pyjama van je zoontje?
Vievie, Vervelend dat je zoontje precies ziek werd. Beterschap voor jullie allebei.
Vlammetje, hopelijk kloppen de symptomen en heb je morgen toch een positieve test.
Haoshi, ook vreemd van die bloeding. Ik had er ook nog nooit van gehoord. Is het nu wel over?
Iedereen op het wachtbankje veel sterkte.
Jade, hoe reageerde je familie op de pyjama van je zoontje?
Vievie, Vervelend dat je zoontje precies ziek werd. Beterschap voor jullie allebei.
Vlammetje, hopelijk kloppen de symptomen en heb je morgen toch een positieve test.
Haoshi, ook vreemd van die bloeding. Ik had er ook nog nooit van gehoord. Is het nu wel over?
Iedereen op het wachtbankje veel sterkte.
woensdag 6 december 2017 om 20:54
Bedankt voor de beterschapswensen, hij ligt gelukkig te slapen en ik ga vannacht weer naast hem liggen, extra oogje in het zeil houden doe ik altijd bij hoge koorts. Zelf heb ik nog steeds zo’n last van mijn onderbuik dat ik als het vrijdag niet over is even de dokter wil bellen. Dacht opeens aan Vlammetje haar verhaal en het zal wat zijn als ik ook een blaasontsteking blijk te hebben...
@Bella, volgens mij reageren die testen ook weer anders als je op een ander moment test, of net wat meer heb gedronken. Komt goed!!!
@vlammetje succes morgen met testen!
@Bella, volgens mij reageren die testen ook weer anders als je op een ander moment test, of net wat meer heb gedronken. Komt goed!!!
@vlammetje succes morgen met testen!