Werk & Studie alle pijlers

Hbo opleiding afmaken?

05-12-2017 02:36 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben algelopen sep begonnen aan een hbo opleiding (duur 2 jaar). Ik ben nu 25 jaar en zal op mijn 27ste klaar zijn. Ik heb hiervoor gewerkt als directiesecretaresse. Vond het niks aan. Doe nu de opleiding tot officemanager. Nu twijfel ik dus aan de opleiding omdat ik vrij laat klaar ben. Het liefst zou ik fulltime willen werken. Is er nog mogelijkheid op mijn 27ste werk te vinden?
Tuurlijk wel. Ik ken mensen die op hun 33ste, 34ste en 35ste een hbo opleiding hebben afgerond en gewoon banen hebben gevonden op niveau.
Als je het niet afrondt, ben je over 2 jaar ook 27 hoor. Zonder hbo diploma.
Doorzetten!
En dan? Dan stop je met de opleiding, omdat je jezelf dan te oud vindt?
Je leeftijd is veel minder belangrijk dan die opleiding die je van plan bent om niet af te ronden. De kans met een opleiding een baan te vinden is vele malen groter dan zonder een opleiding.
Geef niet zo snel op. Maak af waar je aan bent begonnen.
Je maakt je zorgen om niets! Ik zou die opleiding afmaken je bent nog jong dan je vindt heus wel werk. Ik studeer ook weer 4 jaar hbo en ben 35 werk er parttime naast ook het risisco genomen geen zorgen.
Als je klaar bent met je studie moet je nog meer dan 40 jaar werken, dus nee, je bent niet te oud.
Je bent nooit te oud om te leren en zeker niet om iets af te maken.

Gewoon doen, goed zo!
Liliana321 schreef:
05-12-2017 02:36
Ik ben nu 25 jaar en zal op mijn 27ste klaar zijn.
Als ik jou was, zou ik maar heel erg snel allerlei anti-verouderingsmiddelen gaan kopen. Op 30-11-2017 was je nog 21 jaar en nu (5 dagen later) plots 25 jaar. De meeste mensen willen alleen in zo'n rap tempo jonger worden en zeker niet ouder. Kortom: als je liegt; doe het dan onopvallend. En als je onder meerdere nicks terugkomt, doe dat dan ook zo dat het niet opvalt.
Dit doet me aan een andere dame denken die zo aan het worstelen was met opleiding en baan als secretaresse.
Eerst vele onderwerpen openen over welke opleiding je na je mbo4 kon gaan doen en of je met 27 niet te oud bent om dan te gaan werken.

Je bent met die hbo gestart, dus gewoon afmaken zou ik zeggen. Negeer dat nichtje en stop met iedere keer dezelfde vraag hier stellen.
anoniem_6363de79f0488 wijzigde dit bericht op 05-12-2017 10:45
0.55% gewijzigd
En nee, je bent met 25 niet te oud om therapie weer op te pakken.
En nee, ook niet te oud om vriendinnen of een vriend te krijgen.
Misschien moet jij je geboortedatum op je profiel even aanpassen. Als je uit 96 komt ben je geen 25..
Ga dan deeltijd doen.. 2 avonden in de week of op zaterdag naar school en verder gewoon werken. Als je net bent begonnen en nu al twijfelt had je naar mijn idee betere research kunnen doen omtrent de mogelijkheden tot duaal of deeltijdonderwijs op het HBO.
Oh my god je bent al 27 en je doet nog een opleiding?
Dan is deze oudere student al klaar voor het bejaarden- en gekkentekehuis.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Je bent natuurlijk niet te oud. Ik zou je aanraden om je HBO studie af te maken. Ik maak in de praktijk mee dat papieren zoals een HBO diploma steeds belangrijker worden. Het zou je in de toekomst wel eens kunnen beperken in je carriere indien je het diploma niet hebt.
Nee, ik ben 26 en heb hopelijk binnenkort mijn HBO afgerond. Ik heb/had studenten in mijn klas die 30 + waren. Het is niet vreemd, en zoals hier al wordt omschreven een investering in jezelf. Werken kan je nog lang genoeg (zo denk ik er ook over namelijk)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven