Ruzie om kerstboom
woensdag 6 december 2017 om 08:53
Heel kinderachtig maar toch echt zo. Ruzie met partner om wel/geen kerstboom of echt/nep.
Ik ben hoogzwanger en lees dat er in de gemiddelde kerstboom 25.000 insecten zitten als luizen, mijten, springstaarten, motten en spinnen.
Nu heb ik het niet op insecten maar ik ben fobisch voor spinnen. Vorig jaar ook een kerstboom gehad en daar kwamen 2 spinnen uit toen man niet thuis was.
Ik wil het gewoon niet nu ik weet dat er nog veel meer in huist, ik krijg daar echt de kriebels van en ik ben al dagen aan de schoonmaak ( nesteldrang) en wil gewoon een schoon huis voor de baby. Ik heb geen rust als ik weet dat die boom vol insecten zit. Partner vindt het onzin en wil per se een boom want dat hoort en is gezellig. Nep vindt hij helemaal niks.
Hoe komen we hier uit?
Partner vindt mij onredelijk en ik vind dat hij geen rekening houdt met mij.
Ik ben hoogzwanger en lees dat er in de gemiddelde kerstboom 25.000 insecten zitten als luizen, mijten, springstaarten, motten en spinnen.
Nu heb ik het niet op insecten maar ik ben fobisch voor spinnen. Vorig jaar ook een kerstboom gehad en daar kwamen 2 spinnen uit toen man niet thuis was.
Ik wil het gewoon niet nu ik weet dat er nog veel meer in huist, ik krijg daar echt de kriebels van en ik ben al dagen aan de schoonmaak ( nesteldrang) en wil gewoon een schoon huis voor de baby. Ik heb geen rust als ik weet dat die boom vol insecten zit. Partner vindt het onzin en wil per se een boom want dat hoort en is gezellig. Nep vindt hij helemaal niks.
Hoe komen we hier uit?
Partner vindt mij onredelijk en ik vind dat hij geen rekening houdt met mij.
donderdag 7 december 2017 om 07:28
Mijn spinnenfobie is na exposuretherapie, emdr en medicatie nog steeds alive & kicking. Het gaat helaas niet altijd zomaar over.hebjehaarookweer schreef: ↑06-12-2017 10:05De enige manier om over zoiets heen te komen, is exposure. Dat kun je zelf doen, en het kan geleidelijk: eerst wel een tak aanraken, dan insecten observeren, vervolgens een klein spinnetje op je hand laten lopen (desnoods met een handschoen aan, als je het anders niet trekt), en zo steeds verder.
Ik was ooit ook panisch voor spinnen. Tot ik alleen kwam te wonen, en er niemand meer was om ze te vangen terwijl ik twee kamers verderop hysterisch stond te gillenEen paar jaar later stond ik in een Midden-Amerikaans mangrovebos in een wiebelig bootje enthousiast supergiftige spinnen te fotograferen. Het kan dus echt overgaan.
Dus ik snap TO heel goed en ik ben niet zwanger. Gelukkig heeft mijn vriend daar begrip voor en snapt hij heel goed dat er dus geen echte boom komt.
Mijn ouders hebben altijd echte en daar komt regelmatig wat uitgekropen hoor! Pissebedden, wormen, kleine spinnetjes.
donderdag 7 december 2017 om 07:39
TO ik begrijp je ook helemaal! Ook zwanger en ik schrik me sowieso snel rot van insecten en zeker van grote spinnen.
Onze boom staat (en blijft) lekker buiten, al jaren. Hij is zelfs meeverhuisd. Ieder jaar gaan de lampjes er weer in en uit en de rest van het jaar staat ie gewoon mooi boom te wezen.
Ik lees dat jullie al een compromis hebben gesloten. De tip om hem bij AH aan te schaffen vond ik ook nog een goede, voor de gemoedsrust
Onze boom staat (en blijft) lekker buiten, al jaren. Hij is zelfs meeverhuisd. Ieder jaar gaan de lampjes er weer in en uit en de rest van het jaar staat ie gewoon mooi boom te wezen.
Ik lees dat jullie al een compromis hebben gesloten. De tip om hem bij AH aan te schaffen vond ik ook nog een goede, voor de gemoedsrust
donderdag 7 december 2017 om 07:41
donderdag 7 december 2017 om 11:10
Volgens mjj is HET antwoord al meerdere keren gegeven: ga voor een klein boompje dat al binnen heeft gestaan.
Voor alle spinnen-foobs hier nog een tip: de "Bug Buster". Het ding lijkt een beetje op een lichtzwaard uit de sci-fi, maar is eigenlijk een handvat met een motortje dat lucht aanzuigt met een stevig horretje ervoor en een buis die tot 60 cm te verlengen is. Ook met opzetstukje voor in de hoekjes.
Het beest wordt erin gezogen en blijft dan bij het horretje. Er kan een dopje op of je laat de zuiger aan staan. Naar buiten met dat beest, even schudden en weg spin (of wesp, of vlieg, of mug...). Kun je zelf nog over het lot van het beest beslissen: laten lopen of platstampen
Ik ben er iig super blij mee. Het is de enige manier waarop ik zelf een spin durf te vangen en ik merk dat ik (door de controle die ik erover heb?) sindsdien iets minder bang ben.
Voor alle spinnen-foobs hier nog een tip: de "Bug Buster". Het ding lijkt een beetje op een lichtzwaard uit de sci-fi, maar is eigenlijk een handvat met een motortje dat lucht aanzuigt met een stevig horretje ervoor en een buis die tot 60 cm te verlengen is. Ook met opzetstukje voor in de hoekjes.
Het beest wordt erin gezogen en blijft dan bij het horretje. Er kan een dopje op of je laat de zuiger aan staan. Naar buiten met dat beest, even schudden en weg spin (of wesp, of vlieg, of mug...). Kun je zelf nog over het lot van het beest beslissen: laten lopen of platstampen
Ik ben er iig super blij mee. Het is de enige manier waarop ik zelf een spin durf te vangen en ik merk dat ik (door de controle die ik erover heb?) sindsdien iets minder bang ben.
donderdag 7 december 2017 om 11:16
Ach, laat hem gewoon de boom controleren op spinnen of andere beestjes en dan er lekker (van een afstandje) van genieten. Een doorsnee kerstboom zit er echt niet onder de insecten. Wellicht reageer je wat meer vanuit je hormonen (begrijp ik, ik ben zelf ook zwanger) maar het zal allemaal reuze meevallen. En je kindje zal er ook echt geen problemen van ondervinden.
donderdag 7 december 2017 om 11:24
Ja, dat gif is goed als je zwanger bentlabradokus schreef: ↑07-12-2017 07:13Als je een boom haalt, meen gelijk een insectenspray mee. Inspuiten, boom een nachtje in de schuur en vrij van spinnen.
donderdag 7 december 2017 om 12:11
Nou... de boom is uitgeschud en afgespoten en afgestofzuigd en hij staat...
grondig geinspecteert door man en door mij. Man heeft 1 spin er buiten afgehaald, dacht dat ik het niet zag maar toch wel. Hij is voor nu door de keuring gekomen. Nu de lampjes en de ballen er nog in. Ik heb nog steeds een uneasy gevoel maar dat ga ik proberen los te laten. Moet ook wel want hij staat er toch al. Man is in zijn element en dat is schattig, ook zoontje vind het prachtig. Man heeft beloofd elke dag even te checken en te stofzuigen.
grondig geinspecteert door man en door mij. Man heeft 1 spin er buiten afgehaald, dacht dat ik het niet zag maar toch wel. Hij is voor nu door de keuring gekomen. Nu de lampjes en de ballen er nog in. Ik heb nog steeds een uneasy gevoel maar dat ga ik proberen los te laten. Moet ook wel want hij staat er toch al. Man is in zijn element en dat is schattig, ook zoontje vind het prachtig. Man heeft beloofd elke dag even te checken en te stofzuigen.
donderdag 7 december 2017 om 19:55
Zag net een bericht op internet dat er in een gemiddelde kerstboom 25.000 beestjes zittenBloemetjefresia schreef: ↑07-12-2017 12:11Nou... de boom is uitgeschud en afgespoten en afgestofzuigd en hij staat...
Sorry,kon het niet laten
donderdag 7 december 2017 om 23:08
zondag 10 december 2017 om 19:47
[quote=Gate_Keeper post_id=27865915 time=1512547358 user_id=357955]
Ik zit ook in team vriend en vind jou hormonaal. Overigens leven er gemiddeld 1500 spinnen in je huis en die komen echt niet alleen uit je kerstboom.
[/quote
Zsg houden we het een beetje gezellig?
Ik zit ook in team vriend en vind jou hormonaal. Overigens leven er gemiddeld 1500 spinnen in je huis en die komen echt niet alleen uit je kerstboom.
[/quote
Zsg houden we het een beetje gezellig?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf