Werk & Studie alle pijlers

Werk ff klagen

07-12-2017 15:20 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor even klagen. Mijn werkgever lijkt het ook nooit te leren. Afgelopen jaar heb ik een burn out gehad en reintegratie is uitgevochten tot mediaton en advocaten aan toe. Ben ik goed en wel weer voltijd en blij aan het werk krijg ik na 2 maanden een longontsteking en fiks ook. Huisarts zegt 4 weken rust maar ik heb er na 2 weken best wel een beetje genoeg van. Terwijl ik ergens wel weet dat ik er niet aan ontkom wil ik weer goed genezen. Toch even werk gecontact of ik volgende week misschien 2-4 uurtjes administratie kan doen dan ben ik er toch even uit. Ook wel een loopje gedaan voor een boodschap maar dragen was nog wel een uitdaging en vermoeiend

Krijg ik voorstel terug dat ik meteen wel afspraken met klanten kan doen, ...lijkt mij niet zo een goed idee zeker omdat ik soms nog koorts heb. Of dan direct 2 dagen achter elkaar werken...ik heb aangegeven dat het mij geen goed idee lijkt en dat ik al afwijk van de 4 weken rust die de huisarts verstandig vind. Pff....vermoeiend. Ook aangegeven dat wanneer we er verschillend over denken het beter is dat ik langs de bedrijfsarts ga.

Ik heb eigenlijk altijd een pro-actieve houding gehad ook tijdens mijn burnout maar ik begin daar steeds meer spijt van te krijgen. Nu heb ik direct een gesprek op mijn eerste dag om te praten over hoe het is gegaan @( Krijg het er gewoon benauwd en warm van. Welk deel van het woord longontsteking heeft mijn werkgever niet begrepen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik had ooit een aandoening waar 8 weken voor staat, met 6 weken heb ik om aangepast werk gevraagd waar aan tegemoet werd gekomen.

Met 8 weken kreeg ik een brief thuis waarin precies uit de doeken werd gedaan hoe te handelen en o wee als ik me er niet aan hield.

Bij mij kwam dat waarschijnlijk omdat mijn directe werkgever en degene die over de ziekmeldingen gaat 2 verschillende organen waren.

Maar ik voelde me best even in mijn wiek geschoten, kom ik zelf met een voorstel voor aangepast werk, is het weer niet goed...
die ik wilde bestaat al...
LizBakker schreef:
08-12-2017 15:48
Bovendien gaat een re-integratiedossier pas lopen nà 4 weken. Pas dan moet er een dossier worden aangelegd, daarna pas binnen 8 weken een plan van aanpak, om dan uiteindelijk aan de re-integratie te beginnen. Dit geldt dus allemaal nog lang niet.
Jij geeft de uiterste termijnen dat deze dingen geregeld zijn, maar er staat nergens dat het niet eerder mag. Sterker nog, alles moet zo snel mogelijk geregeld worden. TO moet zo snel mogelijk weer de taken oppakken die zij kan doen, werkgever moet haar daartoe in staat stellen, eventueel moet er (tijdelijk) aangepast werk gezocht worden enzovoorts. Wat je de werkgever zou kunnen verwijten is dat die niet via de bedrijfsarts de beperkingen heeft laten vastleggen om TO gedoseerd te laten beginnen.
Wel helemaal eens dat TO eerst goed moet uitzieken. Dat ze nu op eigen verzoek naar de bedrijfsarts gaat om te overleggen hoe die haar inzetbaarheid beoordeelt, lijkt me een heel slimme, nu ze van mening is sneller te kunnen dan de behandelend arts denkt.
Bedrijfsarts moest nogal lachen om de houding van mijn leidinggevende. Hij vond wat mijn leidinggevende voorstelt ook een brug te ver en geeft aan dat het terug krijgen van mijn energie nog wel even kan duren. De bedrijfsarts geeft aan dat in het kader van mijn genezing echte inzet mbt werk niet kan. Wel mag ik enkele uren per dag (2/3) verdeeld over de dag thuis wat administratie doen en voor de contacten en andere zaken 1x per week enkele uren naar kantoor in ieder geval tot het nieuwe jaar daarna kijken naar een geleidelijke opbouw in uren.

Komt wel een beetje neer op waar ik zelf ook naar had gevraagd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven