Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Haha, grappig om te lezen dat jullie kindjes opeens voedsel gaan weigeren! Hier komen we steeds meer in de fase dat we alles naar binnen mogen schuiven. Van een baby die 2 maanden geleden nog absoluut geen vaste voeding bliefde is ze nu in een baby verandert die de vaste voeding opeist. Wel zitten we nog aan 5 borstvoedingen per dag, een doorn in het oog van het cb. We zien Cathy wel groeien in de lengte maar nauwelijks in de breedte, denk dat ze het dus gewoon nodig heeft. Daarnaast natuurlijk ook warm eten, brood, fruit en af en toe (shoot me) een babyliga of yoghurtje.

's Morgens krijgt ze nog een borstvoeding en eigenlijk is dat voldoende voor haar. Als ik yoghurt (soja) eet krijgt ze ook een paar hapjes, maar als ik met iets anders ontbijt blijft het bij de bv.

Tandenpoetsen is hier nog niet echt aan de orde. Ze speelt met de borstel maar er valt nog niet veel te poetsen aan die 2 puntjes in haar onderkaak. De bovenste snijtanden zie je heel goed door het tandvlees heen schemeren maar ze willen nog niet doorkomen. Stoer dat er al kindjes zijn met 8 tandjes! Mijn tandarts gaf als tip om de baby mee te laten kijken en poetsen als je zelf poetst, dan zien ze het als iets dat erbij hoort. Niet noodzakelijk leuk maar wel als 'normaal'. Ik kan nog niet zeggen of dat bij ons zo is ;-D

De kerstboom staat hier sinds zondag, Cathy vindt hem prachtig om naar te kijken maar ze heeft nog niet echt de neiging om ernaar toe te gaan of eraan te zitten. Ze blijft tot nu toe op een metertje afstand heel geboeid naar de lampjes kijken.

Wat dat lopen betreft... jup, dat gaat vanzelf nu. Nog niet los maar wel aan 1 hand. Vanmorgen zat ik tussen de box en het salontafeltje even snel de krant te lezen, ze liep heel tevreden heen en weer tussen bank, tafel, mij en box. Met de babywalker is ze een gevaar voor de meubels (ding wandelt met haar ipv omgekeerd), maar ze heeft er zoveel plezier mee dat we haar lekker haar gang laten gaan. Ze tijgert sinds een paar dagen ook, kruipen heb ik nog steeds niet gezien. Wel schuift ze op haar billen het hele huis door, ook erg guitig om te zien :P Ik vind het wel vreemd dat ze eerst loopt, dan tijgert en dan schuift, alles is mogelijk in de ontwikkeling schijnbaar!
Hier nog wel vaker borstvoeding binnen 24 uur, maar mijn cb zegt er niks over. Mogen ze officieel ook niet volgens mij omdat ze borstvoedingsvriendelijk horen te zijn en het tot de verjaardag hoofdvoeding is.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook vaker dan 5x per 24 uur, denk zo´n 8 a 9x? Is denk ik ook afhankelijk pp, de 1 zat meer op vv te hameren en degene die ik laatst had zei een paar hapjes en veel bv is prima.

Ik geef normale volle yoghurt, gaat er super goed in.

Ik heb zelf nooit gekropen, alleen billen schuiven.
Wow, zo vaak nog? Jeetje, ik moet er ook niet aan denken om mijn dochter nog zo vaak aan de borst te hebben eerlijk gezegd... Worden jullie het ook niet langzaam beu om elke keer die borst tevoorschijn te halen? Ik ben eerlijk gezegd blij dat we er over 2 maanden vanaf zijn.

Mijn cb is bv-vriendelijk tot 3 maanden, daarna wordt je langzaam wel naar fv geduwd. Ik ben bv vol blijven houden, tot 6 maanden was het oke maar nu merk ik echt wel dat ze het tijd vinden dat ik er echt mee stop. Ik heb er zelf ook echt geen zin meer in dus zodra Cathy 1 wordt maak ik een afspraak met mijn vroedvrouw om een afbouwschema te maken. Ik wil niet dat ze zich afgewezen voelt en daarom wil ik niet van de een op de andere dag stoppen, maar het is dan wel echt gedaan. Ze mag na haar verjaardag aan de sojamelk. Ik wil eerst denk ik wel proberen of het lukt met normale groeimelk, maar aangezien ze nu ook nog wel eens uitslag krijgt als ik iets met koemelk eet heb ik er een hard hoofd in dat normale groeimelk een goed idee is.

Hoe doen jullie dan vanaf de eerste verjaardag? Nog flesvoeding of groeimelk of gewoon normale (half-)volle melk?
Bij mij liep de bv ineens heel hard terug een kleine mnd terug. Om voldoende productie te houden zou ik ook nachts moeten kolven en dat zie ik niet zitten dus zijn we aan de kv 1.
Je moet gewoon doen wat voor jou goed voelt. Elsa accepteerde het gelukkig heel makkelijk.
Ze kreeg 4x de borst per dag en nu 3 a 4x de fles. Op ons cb oordelen ze verder niet, ze zijn pro bv maar laten de keuze bij jou en zeggen alleen iets van de frequentie als ze de lijntjes niet zou volgen of als je er naar vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Cathelyne er is ook groeimelk van bv geitenmelk. Of speciale voor kinderen met een koemelkallergie (en als dat 'bewezen' is kun je ook een deel vergoed krijgen). Misschien heb je er wat aan.
Ik blijf gewoon kV 1 geven, ook na zijn eerste verjaardag. Hij laat ze vanzelf vallen en eet meer andere zaken, vertrouw ik op. Merk ik nu ook. Overdag drinkt hij al veel minder kV. We zitten wel nog op 'teveel' flessen volgens ons kinderdagverblijf, maar ja. Hij krijgt er nu 5 per dag, omdat hij 's nachts nog steeds komt zonder avondkleed. Met kerst gaan we kijken of we die af gaan bouwen. Nu zijn we veel te blij dat we weer kunnen slapen.
Hoewel... nu tandjes, dus ook veel eruit.

Hoe is t bij iedereen met slapen? Hier dus sinds drie weken meer nachten doorslapen dan niet. Maar nog niet volledig dus.
@Jentelente, volgens mij is dat het beste wat je kan doen, gewoon uitgaan van je kindje en dat komt het vanzelf goed. Fijn dat jullie nu wat beter kunnen slapen, niet slapen is echt killing. Twee nachten terug heeft Elsa voor het eerst een hele nacht doorgeslapen zonder om een speen, aai of wat dan ook te vragen!

Verder gaat het slapen hier ook erg goed, gemiddeld zo'n drie keer per nacht eruit voor een speentje, een aai of omdat ze anders wil liggen maar daarna gaat ze eigenlijk direct weer slapen. Ze gaat rond 20.00uur naar bed en wordt dan tussen 05.30 en 07.00uur wakker. We proberen haar er niet voor 06:30uur uit te halen, zo laat gaat normaal ook onze wekker.

Ze wordt nachts wel soms wakker en ligt dan te brabbelen in haar bed, ik slaap er gelukkig best vaak doorheen maar mijn man wordt er eerder wakker van. Herkennen jullie dat ook bij jullie kindjes? Het duurt meestal een half uur en daarna gaat ze weer slapen.
Slapen blijft hier een drama. Hij was vanochtend vanaf half 5 aan het spoken. Daarvoor zat er trouwens wel 2,5 en 3 uur tussen de voedingen. Vanavond gaat hij weer de nacht beginnen op zijm eigen kamer in ieder geval.

Ik probeer kolven onder werktijd langzaam af te bouwen. Wil rond verjaardag op alleen thuis bv zitten en dan verder afbouwen. Ik heb via fb dieet kv1 gekocht en ga binnenkort kijken of hij dat lust. En daarna denk ik plantaardige melken ivm allergie.
Hoeveel slapen jullie kindjes overdag trouwens? Het wisselt hier enorm qua duur maar ze gaat wel elke dag morgens en middags naar bed voor een dutje. Soms is ze er na 45min klaar mee maar ze heeft ook wel eens bijna 3uur achter elkaar geslapen.
Alle reacties Link kopieren
Overdag normaal 2x een uur. Vandaag pas 1x een kwartier...
Het is niet de meest relaxte week ;-)
Aapje, dieetvoeding voor de allergie dan of is het iets anders?
Jentelente schreef:
07-12-2017 14:31
Overdag normaal 2x een uur. Vandaag pas 1x een kwartier...
Het is niet de meest relaxte week ;-)
Aapje, dieetvoeding voor de allergie dan of is het iets anders?
Voor allergie. Hij reageerde op melk en ei.
Bij zoon ging ik na eerste verjaardag over op gewone melk. Hij kreeg ‘s ochtends en ‘d avonds een pap fles. Dochter heb ik geen pap gegeven dus die geef ik straks een boterham erbij.

Dochter slaapt eigenlijk altijd door. Ze is misschien in al die tijd een keer of 6/7 wakker geweest. Ze Heeft geen speen dus hoef er daar al nooit voor uit. Als ze een keertje wakker is dan zet ik alleen haar muziek doosje aan en dan gaat ze weer slapen.

Ze zit sinds vandaag op 2 flessen. ‘S middags mee gestopt. Ze drinkt t altijd op maar krijgt ze het niet vind ze het ook goed. Zoon deed precies hetzelfde. Mijn kinderen lieten niet zomaar n fles staan. Als ik geloof ik nog 5 flessen zou geven drinkt ze ook alles op.
Jentelente: Ik weet dat geitenmelk enzo ook een optie is, maar ik ben een beetje lui op dat gebied. Sojagroeimelk kan ik gewoon in de AH meenemen, geitenmelk moet ik weer ergens speciaal vandaan halen ;-D En stiekem denk ik dan ook, ze heeft een jaar bv gehad, zo erg zal het niet zijn als ze nu op de soja overgaat. Zeker ook niet omdat het nooit in de supermarkt verkocht zou mogen worden als het echt niet goed voor kinderen zou zijn.
Wat betreft het aantal voedingen: lekker naar je zoontje kijken zou ik zeggen! Ik laat hier ook geen voedingen vallen omdat het cb dat wil, zolang dochter tevreden is zijn wij dat ook. Dat is denk ik ook gewoon het belangrijkste bij een baby, en jij als moeder weet het beste wat je kindje nodig heeft. Sterkte met de zware nachten :hug:

Aapje: Welke dieetvoeding had je in gedachten?

Marloes, ik had zoiets gelezen inderdaad. 's Nachts kolven zou ik ook niet zien zitten, dan liever helemaal stoppen met de bv. Hoe kwam het eigenlijk dat je 's nachts zou moeten kolven ipv overdag?

Slapen overdag verschilt hier nogal. Meestal is het ochtendslaapje ongeveer 1 uur en het middagslaapje 1,5, maar soms is het ook minder. Meer komt vrijwel nooit voor. 's Nachts slaapt Cathy nog steeds zelden tot nooit meer dan 3 uur achter elkaar, maar we zijn eraan gewend. Nu ze op haar eigen kamer slaapt slapen wij zelf wel beter, toch positief.
Cathelyne-- schreef:
08-12-2017 20:36

Aapje: Welke dieetvoeding had je in gedachten?
Volgens mij heb ik neocate lgg staan.
@novaya, twee flessen nog maar! Hoe zorg je dan dat ze voldoende vocht binnen krijgt? Drinkt ze veel water overdag?

@cathelyne, ik weet niet hoe het kwam, van de ene op de andere dag had ik minder borstvoeding. Om het weer op te krikken ben ik overdag vaker gaan kolven (3 of 4 keer extra naast de voedingen) maar dat hielp niet voldoende. Volgens de lk zou ik het weer op niveau kunnen brengen door nachts te gaan kolven.
Wat heftig dat Cathy nog steeds maar 3 uur achter elkaar max wil slapen... Trekken jullie het nog wel?
1Aapje schreef:
08-12-2017 21:03
Volgens mij heb ik neocate lgg staan.
Ownee lcp heet het. Hij heeft vandaag trouwens een flesje van 60cc op als test. Hier ook nog niet langer dan 3 uur ertussen in de nacht.
Alle reacties Link kopieren
Fijne kerstdagen allemaal!

Hoe was de eerste kerst? Hier vooral een kindje dat weinig heeft geslapen overdag ivm veel drukte. Hij heeft met zijn nieuwe speelgoedjes gespeeld, maar niet super onder de indruk van cadeaus.

De eerste verjaardag komt nu zo dichtbij, eerste 10 maanden zijn voorbij gevlogen o_o
Kerst ging hier heel goed, heerlijk geslapen (meer dan normaal) en ze heeft genoten van alle aandacht. Ze heeft een paar cadeaus gehad maar is nog net zo blij met een schoen van iemand of een krukje waar ze zich aan kan optrekken. Het boeit haar dus nog niet echt.
Aan de ene kant vind ik dat het heel snel gaat maar aan de andere kant voelt het of ze er al veel langer is dan 10,5mnd. Vind het vooral een gek idee dat ze over 1,5mnd officieel geen bavy meer is.

Hoe gaat het verder met jullie en de baby's?
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk hebben jullie fijne dagen gehad.
Onze kleine baas is nogal een huismus, hij vindt het heel gezellig om bij iedereen langs te gaan maar slapen en het ritme is gewoon prut. Waar hij in eerste instantie vanaf 9 weken de nacht al doorsliep heeft hij nu al een paar nachten achter elkaar pas rond een uur of twee door dat het nacht is. In bed is het brullen, maar eenmaal mee naar de huiskamer is hij perfect tevreden en gaat hij lekker spelen. Vannacht sliep hij van half 2 tot half 9. Dat deed hij de nacht ervoor ook, om het vervolgens gister overdag in te halen, dus ik dacht dat hij dat vandaag weer zou doen, maar hij deed zijn eerste dutje pas om twee uur vanmiddag, een kwartiertje toen we in de auto zaten. En later in het campingbedje op visite nog drie kwartier. Gelukkig ging hij toen we een uurtje geleden thuiskwamen wel zonder krijspartij naar bed. Volgens mij ligt het niet alleen maar door het verschoven ritme door de kerstbezoekjes, maar hij lijkt ook wat last van zijn buik te hebben. Beetje vreemde poep en knalrode billen, misschien dat er eindelijk een tand aankomt (hij heeft er nog steeds geeneen en is ook nagenoeg kaal ;-D ).
Qua eten wordt hij ook kieskeurig. Sinds hij een week of twee een aantal dagen griep en koorts had accepteert hij alleen voor uitzonderlijk lekker eten dat ik het hem met de lepel geef. De rest eet hij met zijn handjes maar veel wordt ook (echt expres) op de grond gesmeten.
Over smijten trouwens... Wij wonen trouwens op een bovenverdieping en hebben een trap die (afgesloten met hekje uiteraard) in de huiskamer uitkomt. Hij vindt het prachtig om vlak voor dat hekje te spelen en te proberen wel speelgoed er allemaal tussen de spijltjes doorpast, zodat het van de trap afstuitert.
Hebben jullie kindjes ook van die vaste “activiteiten”, die ze zelf opzoeken?

Leuk om te lezen dat de cadeautjes jullie kleintjes ook koud laten. Hij vindt de papiertjes leuk, en onderzoekt de nieuwe spulletjes ook wel even. Maar vervolgens is hij toch het meest druk met de spullen van zijn broer, of gewoon met dat wat hij op de vloer tegenkomt.
Sinds een week of twee kan hij kruipen op handen en knieën en sinds een week ook staan. Dus dat moet nu ook de hele tijd.
Ook lijkt hij echt mensen te gaan herkennen en te gaan koppelen aan bepaalde dingen die ze vaak doen. Als hij bij oma op schoot zit begint hij al te stuiteren omdat zij vaak “paardje in galop” met hem doet, als hij opa ziet steekt hij zijn mini tong al uit in de hoop dat opa dat weer terugdoet, enz...
Ik ben er nog niet klaar voor hoor, dat hij 1 wordt, hij mag echt nog een extra jaartje mn baby blijven ;-D
Alle reacties Link kopieren
Nog een ander vraagje. Volgens mij is er hier al wel eerder over gesproken, maar ik kan het even niet terugvinden. Ik heb nu pas mijn eerste menstruatie en het doet me toch pijn. Vooral aan mijn schaambot en bekkenbodem (daar waar hij tijdens het hoogtepunt van de bevalling tegenaan drukte zeg maar) doen veel pijn en het bloeden zelf lijkt wel slagaderlijk (Misschien een beetje overdreven hoor :P ).
Na mijn vorige zwangerschap was het bloeden de eerste keer ook wel heftig. Maar minder pijnlijk dan nu, maar toen had ik een keizersnede gehad dus toch anders. Is dit herkenbaar bij anderen? Of is het net als voorheen?
Ik heb toevallig ook net mijn eerste menstruatie gehad en waarik hoorde dat die vaak vreselijk zijn, had ik nergens last van. Heb wel keizersnede gehad dus wie weet heeft het met elkaar te maken.

Zoon heeft hier een blokkenkar gekregen, en is er dol op. Mijn schoonouders hebben dezelfde en aangezien hij er daar altijd mee speelt, heeft hij er nu 1 voor thuis van ze gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heb ik ook wel, dat het ook gek is dat hij er "pas" 10 maanden is.

Hier is de activiteit: alles achter de bank gooien. En naar de badkamer of keuken als we de deur vergeten dicht te doen.

Caro klinkt wel als tandjes die rode billen, slecht slapen etc.

Nog geen menstruatie.
Menstruatie kwam hier na een half jaar voor het eerst en ik vond de eerste paar keer verschrikkelijk. De eerste keer niet belachelijk veel bloed maar de tweede en derde keer wel en veel krampen... inmiddels gaat het gelukkig veel beter maar heb ik er nog wel iets meer last van als voor de zwangerschap. Soms even een warme kruik of een warm bad hielp hier wel iets.

Vaste activiteit is hier speelgoed uit haar stoffen speelgoeddoos halen en daarna de doos omgooien, bodem eruit en opvouwen. Ze vermaakt zich er al weken lang elke dag mee, enige verandering is dat ze sinds kort ook weer dingen er terug in doet soms.
Alle reacties Link kopieren
Het is alweer een tijd geleden dat ik hier een kijkje heb genomen, dus het is erg leuk om alle verhalen te lezen. Wat gaat het hard he! Over een ruime maand worden onze kleintjes alweer 1 jaar oud!

Menstruatie, die kwam bij mij al heel snel weer op gang en was de eerste 2 keer super heftig. Maar daarna normaliseerde het wel weer. Inmiddels heb ik een spiraaltje en is er geen pijl meer op te trekken.

Qua ontwikkeling gaat het met ons kereltje volgens mij aardig op schema. Hij kruipt nog niet maar tijgert al maanden de kamer door. Hij trekt zich sinds een maand op tot staan en begint inmiddels ook langs de bank/tafel te lopen. Zitten kan ie heel goed.
Hij heeft 2 tandjes en ik blijf maar denken dat er meer doorkomen, maar tot nu toe zie ik nog niks. Hij compenseert zijn vrij lege mondje met een mega bos haar, haha. We gaan het binnenkort laten knippen.
De afgelopen weken was hij nogal snel van slag en is veel ziek geweest, maar sinds een dag of 3 heeft hij zijn zonnige humeur weer terug gelukkig.
En hij slaapt nu sinds 3 weken ongeveer door 's nachts! Zo fijn!
De middagfles hebben we inmiddels laten vallen, omdat hij veel eet. Hij krijgt nu een fles diksap ervoor in de plaats. water blieft ie niet, maar we doen steeds wat minder diksap-siroop in de fles om hem geleidelijk aan water te laten wennen.

Ik kende dat cake-smash helemaal niet moet ik zeggen, maar denk niet dat wij dat gaan doen. Wel een lekkere taart voor hem bakken wanneer hij 1 wordt natuurlijk. En we houden het feestje klein, alleen de opa's/oma's/evt ooms en zijn peetoom/tante. Zit je toch zo weer met 10 man. Vind ik meer dan genoeg.

Hij slaapt zo te lezen trouwens wel veel vergeleken met jullie kleintjes: in de ochtend meestal 2 uur en in de middag 1,5 uur. Maar zoals nu ligt ie al bijna 3 uur te slapen. Heerlijk, kom ik tenminste ook aan van alles toe :-)
Alle reacties Link kopieren
Hee wat een gezelligheid ineens! Leuk!

Hier een prima kerst gehad, alleen allemaal in de lappenmand. Wel wat cadeautjes, maar hier ook hetzelfde verhaal. Geloof dat het papier het leukste was :biggrin:

Menstruatie is hier heftiger sinds de bevalling, maar nog steeds niet zo spannend. Ik ben het altijd maar kort en een beetje geweest, en nu duurt het iets langer.
Ik hoop dat de volgende uitblijft, want ik zit weer op ‘t wachtbankje. Spannend!

De uitnodigingen voor de eerste verjaardag zijn de deur uit. Vind het wel een ding hoor! Hij is echt geen baby meer!

Ook hier nog een kaal koppie :-) maar ineens 8! Tanden. 6 in een maand. Onze nachten zijn hels geweest, maar dat is dus goed te begrijpen. Nu wordt het wat rustiger. Nog maar 1x per nacht een fles.
Het eten lijkt zachtjes aan ook weer wat beter te gaan. Ik ben benieuwd!

Overdag slaapt hij ook nog 2x, maar niet zo lang als bij jou hoor, moondancer! Hoewel hij nu al 2 uur onder zeil is, dus dat komt aardig in de richting.

Hoe vieren jullie oud en nieuw? Wij doen het hier thuis. Fijn voor hond en baby. Er komen wel wat vrienden over en er blijft een stel met baby slapen. Overdag is het inloop voor iedereen die een oliebol wil. Meestal lekker druk. Ik houd nooit zo van drukte in mijn eigen huis, ik ben een beetje vreemd wat dat betreft, maar zo’n aanwaai af en toe vind ik wel heel leuk. Logeren dan weer minder. Heb dan de volgende dag graag om bij te komen.
Maar ach, vakantie, dus dat komt later wel weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven