Wie herkent dit: seksmoe

08-12-2017 17:29 369 berichten
Wat ik ook doe en waar ik ook ben....nergens kan ik eromheen...overal is seks. Zo ook hier: met een van pijn vertrokken gezicht las ik net (vrijwillig!) iets over standjes voor wanneer de man een grote piemel heeft en ook iets over squirten. Steeds zie ik hier vruchten die penissen of vagina's moeten voorstellen....ach, natuurlijk, ik moet er niet over miepen, ik hoef het ook niet te lezen, maar naarmate mijn omgeving meer en meer doordrenkt raakt van seks verdwijnt zelfs de herinnering aan dat beetje lol dat ik er ooit ook wel aan beleefde volkomen.
Lang geleden vond ik Katja Schuurman nog een toffe griet met een warme uitstraling, maar sinds ze met die Freek is en ons continu wil laten weten hoe ze samen soppend door het leven gaan zie ik haar liever gaan dan komen.

Seks moet, seks is gezond, seks is leuk, spannend en lekker en wie niet regelmatig seks heeft is eigenlijk maar een zielepoot. Beklagenswaardig, rijp voor therapie.
Lang geleden, toen ik nog een puber was moest seks ook al. Onze leraar Nederlands las ons brugpiepers vieze verhaaltjes voor over vingerende meisjes en spuitende jongetjes. Ik wilde dat allemaal niet weten, ik had de neiging mijn handen tegen mijn oren te drukken. Verder was de docent okay hoor, maar hij vond blijkbaar dat je met seks niet vroeg genoeg kon beginnen. "Seks is toch alleen maar mooi..." zwijmelde mijn vriendin met wie ik samen verliefd was op dezelfde jongen. "Ja nou zeg, heel mooi..." kraaide ik haar na terwijl ik het eigenlijk maar een smerige boel vond.

Als studente verliet ik jankend tot orgies verworden verjaardagsfuifjes, ik sloeg triootjes af en ik trapte handtastelijke jongens mijn studentenkamer uit.
Men begreep er niets van...

Lieve mensen, ik ben ZO, ZO, ZOOOOOOO seksmoe en dat is al heel lang zo, maar ik heb dat eerder nauwelijks durven bekennen omdat er zo'n groot taboe op rust. En nee, ik hoef niet naar de huisarts, want het zijn NIET de hormonen. En in therapie biedt ook geen soelaas, want ik ben gewoon zoals ik ben: al nooit een echt seksbeest zoals Katja Schuurman en Anna Nooshin en weet ik veel wie allemaal nog meer, en inmiddels al jaren volledig seksmoe. De zogenaamde "verzuurde muts", de "frigide trut".
De wereld ademt seks en ik ben seksmoe.
Ik vind seks stom.
Ik vind seks vermoeiend.
Ik vind seks pijnlijk.
Ik vind seks potsierlijk.
Ik vind seks vies.
Ik heb geen behoefte aan seks.

Maar het ergste is: het geeft me een eenzaam gevoel omdat het net is alsof ik er niet echt bij hoor.

Wie herkent dit?
anoniem_181204 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 19:57
1.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-12-2017 08:40
Plezier jij jezelf wel Retrostar, of dat ookniet?
Nou, daar stel je me een vraag op een openbaar forum. :rofl:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
We zijn toch incognito hier ;-D
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-12-2017 08:43
We zijn toch incognito hier ;-D
Dat is waar. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
08-12-2017 20:44
Figuren zoals ik echter, die helemaal geen zin hebben in al dat seksgedoe vallen toch een beetje buiten de boot, zeker op relationeel vlak.
Dat frustreert.
Deze begreep ik niet zo goed.
Zolang je geen relatie hebt, speelt de vraag wel/geen seks toch helemaal niet.
Of bedoel je dat juist dat hoofdstuk 'seks', maakt dat je alles wat eventueel met een relatie te maken heeft/krijgt, uit de weg gaat?
Ik zou daar idd relaties voor uit de weg gaan omdat ik geen zin heb in dat lichamelijke gedoe wat er dan weer verplicht bij komt kijken.
Hoi Francieneke, ik herken wel zulke periodes hoor. Sex is in onze maatschappij zoiets vreemds geworden, Sex sells en wie niet koopt die is al snel raar.
En hier op de sexpijler schrijft men vaak over Sex alsof het een doel op zich is, heb je sex dan moet het altijd meer, beter, extremer..alsof je sex MOET hebben en het leuk MOET vinden..zo niet dan mankeer je iets en heb je hulp nodig..

Ik vind sex om de sex is helemaal niks, heb liever een leuke avond met goed gezelschap, maar ik vraag mij wel bij jou af..waar stopt jouw interesse dan? Vind je knuffelen of zoenen ook niet fijn? ook geen zin in?

Voor mij is dat het natuurlijke trajctect, iemand leuk, aantrekkelijk en goed gezelschap vinden, knuffelen, zoenen, en in het verlengde daarvan komt de zin in sex.
Alle reacties Link kopieren
Maar misschien geldt dat voor mannen ook wel?
Die ervaren de druk vanuit de reclame etc. toch ook, en hebben daardoor misschien het idee dat ze tot op hoge leeftijd hijgerig rond moeten lopen (weet het niet hoor, nooit nagevraagd of een onderzoek over gelezen of zo).

Alleen, ik kan mij zo voorstellen dat juist eventuele misverstanden hierin voor onnodige hindernissen zorgen.... zou zomaar een 'verborgen taboe' kunnen zijn wat we hier spontaan ontdekken: dat mannen eigenlijk ook heel graag van die eeuwige druk af willen?
Bij die britse kostuumdrama's hebben de echtgenoten tenminste eigen slaapkamers. Vind het sowieso al niets om samen in één kamer te moeten slapen. Dan rust ik niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik trouwens tegenwoordig altijd een beetje genant vind, zijn die TV-vrouwen op leeftijd die dan de hele tijd hinten dat ze een (vooral jongere) man seksueel zo ontzettend aantrekkelijk vinden.

Maar goed, wat oudere mannen die seks zo overdreven belangrijk vinden, worden daar ook niet bepaald aantrekkelijker door.
tonkje schreef:
09-12-2017 07:57
Ik heb geen TV, lees brave kranten en de weinige seks die ik met een half oog zie zijn eigenlijk alleen de 'lees ook' banners hier op het Viva-forum.
Het kan best zijn dat ik nog meer zou kunnen zien, maar dat het me uit desinteresse totaal niet opvalt.

Die idiote banner bijvoorbeeld over de week van het leven heb ik tig keer gezien, maar dacht dat het over een gezinsauto ging die extra veilig was voor kleine kinderen of zo. Pas toen ik op het topic klikte dat daarover ging ("week van het leven? Wat is dat nu weer?") kwam ik erachter wat het eigenlijk was. @(
Ik kijk ook bijna geen tv, alleen wat npo programma's. Helaas krijg ik de tv niet volledig de deur uit ivm mijn huisgenoten. Ik beperk mezelf dus ook al aan al die commerciele meuk die maar naar binnenkomt.
tomcat schreef:
09-12-2017 09:48
Hoi Francieneke, ik herken wel zulke periodes hoor. Sex is in onze maatschappij zoiets vreemds geworden, Sex sells en wie niet koopt die is al snel raar.
En hier op de sexpijler schrijft men vaak over Sex alsof het een doel op zich is, heb je sex dan moet het altijd meer, beter, extremer..alsof je sex MOET hebben en het leuk MOET vinden..zo niet dan mankeer je iets en heb je hulp nodig..

Ik vind sex om de sex is helemaal niks, heb liever een leuke avond met goed gezelschap, maar ik vraag mij wel bij jou af..waar stopt jouw interesse dan? Vind je knuffelen of zoenen ook niet fijn? ook geen zin in?

Voor mij is dat het natuurlijke trajctect, iemand leuk, aantrekkelijk en goed gezelschap vinden, knuffelen, zoenen, en in het verlengde daarvan komt de zin in sex.

Tomcat, fijn om dit nu ook eens van een man te lezen. Bij mij werkt het een beetje zoals jij beschrijft, alleen de seks is voor mij geen logisch gevolg van knuffelen en zoenen. Daar zit voor mij nog een flinke barriere. Nou heb ik vaak genoeg gewoon "meegedaan" hoor, en dan speelde ik dat ik het leuk vond omdat ik graag normaal wilde lijken, maar daar werd ik ongelukkig van.
Wanneer ik iemand heel lief en aantrekkelijk vind kan ik als ik hem goed ken en me vertrouwd bij hem voel ook wel seks hebben, maar de zin erin stopt bij mij vaak na verloop van tijd. Het is niet dat ik de man in kwestie dan onaantrekkelijk ben gaan vinden....misschien respecteer ik hem dan juist zoveel dat ik die rare seks niet kan verenigen met onze band.
Ik baal daar best van!
Gebruna schreef:
09-12-2017 10:12
Wat ik trouwens tegenwoordig altijd een beetje genant vind, zijn die TV-vrouwen op leeftijd die dan de hele tijd hinten dat ze een (vooral jongere) man seksueel zo ontzettend aantrekkelijk vinden.

Maar goed, wat oudere mannen die seks zo overdreven belangrijk vinden, worden daar ook niet bepaald aantrekkelijker door.

Ja, dat men op tv zo gillerig kan doen vanwege iets als een aantrekkelijke man of vrouw.
Ik wil helemaal niet weten wat anderen seksueel graag willen, fantaseren of doen.
Ik vind het iets intiems (en ook nog eens iets potsierlijks...ik bedoel: het verdient de schoonheidsprijs toch niet?) en dat het er is dat weet ik nu wel. En dat het belangrijk is voor veel mensen ook.
Maar ik wil niet weten wat Fuckjah Lourens en Kutja Schuurmans met hun lovers uitvreten.
Ik snap het een beetje, ik vond sex in het verleden ook wel eens niet in lijn met lief zijn voor iemand, sex lijkt soms vrij grof en hard en soms zelfs bijna agressief, solo, de een die de ander gebruikt ofzo. Al dat harde mechanische gebonk..waarom zou je dat in hemelsnaam willen...slaat nergens op...

Maar daar ben je zelf bij, je kan jezelf toch aan leren (en van je partner verwachten) om sex ook op een lievere, zachtere manier aan te pakken, knuffelsex zo je wilt..het hoeft niet allemaal hard en snel en doelgericht en afstandelijk.
Zo kan je de verbinding houden met lief zijn voor elkaar en op die manier "wennen" aan iemand om vanaf daar de andere vormen van sex ontdekken die je samen als fijn ervaart zonder die connectie te verliezen.

Als je er echt mee zit misschien eens met een psycholoog/sexuoloog over hebben?
anoniem_3997 wijzigde dit bericht op 09-12-2017 14:23
0.18% gewijzigd
Niets kan 'n goeie vibrator evenaren vind ik. Dat gehijg boven me vind ik helemaal niet aantrekkelijk.
redbulletje schreef:
09-12-2017 14:22
Niets kan 'n goeie vibrator evenaren vind ik. Dat gehijg boven me vind ik helemaal niet aantrekkelijk.
Dat gezoem is ook niet echt aantrekkelijk :mrgreen:
tomcat schreef:
09-12-2017 14:24
Dat gezoem is ook niet echt aantrekkelijk :mrgreen:
daarom investeren in 'n fluisterstille ;-D

Afbeelding
redbulletje schreef:
09-12-2017 14:24
daarom investeren in 'n fluisterstille ;-D
Die is wel chique zeg....lijkt een beetje een spacepistool...kom ik aan in mijn smoking en dan trek ik die uit mijn binnenzak..

My name is Cat......Tom Cat 8-)
tomcat schreef:
09-12-2017 14:29
Die is wel chique zeg....lijkt een beetje een spacepistool...kom ik aan in mijn smoking en dan trek ik die uit mijn binnenzak..

My name is Cat......Tom Cat 8-)
:rofl:
Je plaat blijft hangen Redbulletje. Ik kan zo onderhand in elk topic precies uittekenen wat je gaat posten.
@Tomcat: nee, met een therapie schiet ik niks op. Ik ben gewoon zo: laten we het "verminderd seksueel" noemen.
Inmiddels begrijp ik wel dat ik, wanneer ik een partner zou willen, iemand moet tegenkomen die ook zo in elkaar zit. Anders ontstaan er vervelende spanningen en de relatie gaat het dan ook niet redden, zo is mijn ervaring ook.
tomcat schreef:
09-12-2017 14:29
Die is wel chique zeg....lijkt een beetje een spacepistool...kom ik aan in mijn smoking en dan trek ik die uit mijn binnenzak..

My name is Cat......Tom Cat 8-)
:-D
francieneke schreef:
09-12-2017 16:19
@Tomcat: nee, met een therapie schiet ik niks op. Ik ben gewoon zo: laten we het "verminderd seksueel" noemen.
Inmiddels begrijp ik wel dat ik, wanneer ik een partner zou willen, iemand moet tegenkomen die ook zo in elkaar zit. Anders ontstaan er vervelende spanningen en de relatie gaat het dan ook niet redden, zo is mijn ervaring ook.
Ik ken je misschien een klein beetje Francieneke en ik denk dat je een hele leuke lieve slimme en grappige partner voor iemand zou zijn. En zoals jij tegen seks aankijkt zo zijn er ontzettend veel en je moet jezelf geen diagnose aanpraten omdat jij de dingen ziet zoals jij ze ziet. Daar is helemaal niks mis mee en er zijn genoeg mensen die bij jou zouden passen, ook in dit opzicht.
1 keer een goede, lieve, geduldige partner die je door het emotionele pierenbadje heen helpt en er gaat een wereld voor je open.

Mijn eerste vriendinnetje voor langere tijd vond het altijd geweldig als ik gewoon naakt op bed ging liggen en verder niks deed..zij deed alles mocht overal kijken en aanzitten mocht vragen wat ze wilde..best gek als een vrouw een niet erecte penis bestudeerd en onderzoekt op hoeveel manieren ze hem wel erect kan krijgen..hoe lang het duurt tot hij weer wegzakt en hoe dat eruit ziet dat krimpen en groeien....dat leidde soms tot geweldige zoenpartijen, soms tot alleen maar tegen elkaar aanliggen en soms tot hele lieve voorzichtige sex..na verloop van tijd werd dat vanzelf minder lief en op een gegeven moment vond ze het eigenlijk niet leuk meer als ik daar willoos bleef liggen..ze was er overheen

Nu had ze niet jouw probleem, niet dat ik weet tenminste, maar wel andere issue's met sex, die ze daarna niet meer had :)
Alle reacties Link kopieren
Uomo schreef:
09-12-2017 17:15
1 keer een goede, lieve, geduldige partner die je door het emotionele pierenbadje heen helpt en er gaat een wereld voor je open.
Voor sommigen zal dat werken, maar er zijn ook gewoon mensen die niet zoveel hebben met seks. Geen emotioneel pierenbadje of wat dan ook, maar gewoon mensen die niet zo van seks houden. Zoals je ook mensen hebt die sporten maar niks vinden of gezelschapsspelletjes.

Ik hou wel van gezelschapsspelletjes, totaal niet van sport en seks kan me niet boeien. Prima toch?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Antoon69 schreef:
09-12-2017 17:03
Ik ken je misschien een klein beetje Francieneke en ik denk dat je een hele leuke lieve slimme en grappige partner voor iemand zou zijn. En zoals jij tegen seks aankijkt zo zijn er ontzettend veel en je moet jezelf geen diagnose aanpraten omdat jij de dingen ziet zoals jij ze ziet. Daar is helemaal niks mis mee en er zijn genoeg mensen die bij jou zouden passen, ook in dit opzicht.


Dank je wel Antoon! Het is heel positief en ook best grappig om in dit draadje te lezen dat er veel meer mensen zijn die seks ook niet op een eerste plaats hebben staan. En dat er nog meer mensen zijn die zich kapot ergeren aan al die seks in de media, al die seksverhalen in de Viva enz. Dat geeft me beetje bij beetje het gevoel dat het helemaal niet zo vreemd is om niet idolaat van seks te zijn.

Dit typend bedenk ik me dat ik de Viva door de jaren heen een leuk blad heb gevonden, maar dat ik me altijd wel ergerde aan al die seks. Maar goed....ik moet het maar gewoon overslaan. Net als het financiële gedeelte van de krant, daar kijk ik niet eens naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven