Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Oh jij ook bijna je nod vievie, aftellen dus. Dan is afleiding erg welkom! Ik zit veel op mijn mobiel en kan dan de achterste kolom met daarin de nod's niet zien.
Ohh bella wat verdrietig! Hopelijk kun je t een plekje geven en volgende ronde met goede moed verder, sterkte.
Rose apart zeg je bloeding. Een innestelingsbloeding komt niet zo vaak voor dacht ik, maar dat t nu al een paar dagen aanhoudt is ook gek. Groot gelijk dat je nog even wacht met testen.
Ggs en vievie, spannend he de komende dagen! Hebben jullie al een voorgevoel? Ik heb vandaag een soort van menstruatieachtige kramp, terwijl m'n nod pas woensdag is. Ik ga er niet vanuit dat t in 1 x raak is, maar hoop er natuurlijk wel op!
@roos ik vind een voorgevoel altijd wel lastig. Let deze dagen altijd meer opijn lijf, maar ik hoop ook dat het in één keer raak is...

Ik ben wel al moeier als normaal. Nu al twee avonden op de bank in slaap gevallen. Maar dat kan dan ook weer zijn omdat de jongste drie kiezen tegelijk krijgt en ons al twee weken wakker houdt.

Maar daarnaast ook tintelingen in de borsten en soms misselijk. Dus het kan nog alle kanten uit.

Wil woensdag gaan testen omdat ik dan nog vrij ben.

@elle, als ik mijn mobiel horizontal hou, kan ik wel de achterste kolom zien van de tabel ;-)
@Bella wat jammer! :hug:
@groenegeitensok, :bonk: hoe suf haha. Thanks voor de tip haha nu kan ik het ook zien!! :yes:

Roos voor jou ook spannend dus! Duim voor jullie allemaal..
Nou de kramp van vanmorgen was direct een voorbode, ongesteld geworden. Cyclus van 25 dagen voor de 1e ronde na t stoppen met de anticonceptie, wel fijn dat t gelijk rond de 28 dagen zit en dat alles dus naar behoren 'werkt'.
nieuwe nod zal rond 5-1 zijn
Balen @roos! Maar wel fijn dat het allemaal weer gelijk werkt. Wat dat betreft is de eerste ronde na het stoppen van anticonceptie altijd extra spannend vind ik
Janmer Roos!
@groenegeitensok spannend nog even! En rot he, die kiezen, kunnen die kleintjes echt veel last van hebben.
Jammer Roos! Maar wel fijn dat je cyclus snel op gang komt en dat er zoveel de volgende NOD rond 5 januari hebben. Dan moet er toch 1 van ons geluk hebben zou je denken..
Jammer Roos!
Vlammetje ik dacht gelijk hetzelfde :-)
@roos, wat balen! Inderdaad wel fijn dat je eerste cyclus rond de 28 dagen zit.

Hier net licht bloedverlies bij het afvegen na de wc. Schrok me kapot en heb er een slecht gevoel bij. Zo bang dat het misgaat.. echt even in de stress nu.
Oh nee Elle! Hoeft niets te betekenen maar ik snap je onzekerheid. Dat is het vervelende van die eerste periode. Eerst zwanger worden en als je dan super blij bent omdat het gelukt is moet je die spannende eerste weken tot de echo nog door. Echt veel onzekerheid en spanning.

Vind het tot nu toe een hele fijne groep hier, kunnen we onze gevoelen en zorgen delen met elkaar. Duim voor je Elle dat het hierbij blijft!
Dankje vlammetje. Nee weet ik, hoeft niks te betekenen. Maar heb al de hele tijd twijfels gehad omdat ik zo weinig voel. Dit lijkt nu haast een bevestiging al hoeft dat inderdaad niet. Net iets minder, meer roze afscheiding. Bah wil de hele tijd naar de wc om te checken. Ga morgen maar even de vk bellen voor de zekerheid al zullen doe er ook niks zinnigs over kunnen zeggen waarschijnlijk..

Vind ik ook vlammetje, zo fijn die steun voel ik ook echt hier. Iedereen leeft met elkaar mee, met de leuke en minder leuke dingen.
Elle, wat vervelend! Het hoeft echt niets te betekenen, maar ik denk dat het goed is om de vk te bellen idd. Hier bij de vk krijg je dan een vervroegde echo (vanaf 6 weken dacht ik). Dus best kans dat ze je dan laten komen voor geruststelling!
Elle, dat is zeker schrikken. Maar ik zou inderdaad ook de vk bellen. Ik had met mijn dochter ook klein beetje bloed verlies en kreeg toen ook een vroege echo. Daarna meerdere keren een beetje bloedverlies gehad. Maar alles was goed. Ik kreeg wel extra echo's en dat was wel fijn. Sterkte en hopelijk blijft het bij dat beetje.

Roos, balen dat je ongesteld bent geworden. Maar inderdaad wel fijn om te weten dat alles gewoon werkt.

Het wordt spannend begin van het neiuwe jaar 😄.

Voor de meiden die bijna rond de nod zitten. Spannend hoor. Hopelijk heeft er 1 van jullie snel een positieve test.

Ik heb de afgelopen flink wat bloedverlies gehad en flinke buikpijn. Gelukkig wordt dat nu weer wat minder. Maar het is goed te voelen dat het geen normale menstruatie is. Ik heb het gelukkig wel al een beetje een plekje kunnen geven. We gaan nu weer vooruit kijken en hopelijk heb ik snel weer een positieve test. En een zwangerschap die gewoon goed gaat 🙂. We zijn gisteren wel bij ons neefje wezen kijken en dat was wel even confronterend. En zo lief om mijn dochter dan te zien. Ze ging steeds op dr tenen bij de box staan 😍 om naar haar neefje te kijken. Dus dat komt wel goed met een broertje of zusje 😊.
@kaatje en Bella, dankjewel! Bedankt voor jullie tips, dat sterkt mij in dat ik toch maar de vk bel. Twijfel dan snel 'is het wel nodig?' 'Straks bel ik voor niks' etc.

En fijn jouw positieve ervaring te horen bij je dochtertje Bella! Wat ontzettend lief van je dochtertje, moet goed komen met een broertje of zusje dan! Kan me voorstellen dat het confronterend is om dan jullie neefje te zien. Knap hoor, hoe je zo vooruit kan kijken en zo positief bent! Hopelijk snel opnieuw een positieve test!
@Elle wat schrikken! Gewoon morgen even bellen inderdaad.

Voorgevoel, nee heb ik niet echt :)
Bella, knap hoe positief je er weer in staat. Respect voor jou :)
Mijn vk heeft toen duidelijk gezet dat je altijd moet bellen als je je zorgen maakt. Dus ik zou zeker bellen.

Ik vind het wel moeilijk hoor. Maar ze zeggen dat er vaak iets mis is met het kindje. Dus daar ga ik dan maar vanuit.
Anders zou ik ook niet zo positief kunnen zijn.
Vlam daar gaan we gewoon voor, op naar een vruchtbaar 2018!
Ohh elle wat spannend, ik zou ook gewoon bellen hoor morgen. Al is t maar voor je eigen geruststelling. Ik duim voor je!
Bella wat lief van je dochtertje, gaat helemaal goed komen tegen die tijd dus!
Hier lekker met een wijntje en all you need is love op de bank. M'n vruchtbare dagen zijn waarschijnlijk precies rond ons jubileum, dus dat komt vast goed hihi
Dankjewel meiden, heel lief jullie steun is echt heel fijn!

@Bella, ja, snap dat die gedachte je helpt en dat is natuurlijk ook zo. Toch knap van je want blijft moeilijk.

@roos, heerlijk wijntje en all you need is love! En mooie timing je vruchtbare dagen, dat wordt gezellig ;)
Ik moet ook eerlijk zeggen dat het echt helpt om hier alles van me af te schrijven. En vooral alle lieve reacties van jullie zijn erg fijn.

Dank jullie wel :hug:
@Roos heerlijk hoor, ik hoop dat je ervan hebt genoten!

@Bella gelukkig vind je hier wat steun.

Pfff ik had gisteravond toen ik onder de douche stond melk uit mijn borst. Mijn zoon krijgt al een hele tijd geen borstvoeding meer dus stond er echt van te kijken. Samen met de misselijkheid die ik de hele tijd voel heb ik in een impulsieve actie een test gedaan. Hartstikke negatief natuurlijk.
Ergens ook wel fijn dat ik dat nu weet, dat wat ik voel echt een griepje is en ik dat niet aan een zwangerschap hoef te linken. Nu nog wachten op mijn menstruatie en dan schuif ik aan bij de wijntafel ;)

Heb trouwens wel besloten dat ik voortaan echt niet meer 4 dagen voor nod ga testen. Ik wacht gewoon geduldig tot mijn nod!
Daarom is dit ook zo fijn Bella. Zo'n groepje bij elkaar. Bij mijn vorige zwangerschap ook veel aan gehad.
Hier is het morgen dan zo ver. Maar we hebben besloten pas de testen als mijn man thuis is van zijn werk. Morgenochtend is hij al heel vroeg weg en als het raak is vind ik er ook niks aan als hij dan meteen de deur uit moet en ik dan alleen achter blijf. Voor negatief geld hetzelfde trouwens. Dan ben ik liever samen.
Neem aan dat als ik zwanger ben ik op mijn nod s avonds ook wel een streepje krijg. Wellicht iets lichter misschien. Maar hcg is hcg, toch?

Ik bloed nog steeds overigens. Maar heel minimaal. Heb nu zelfs niks in daarvoor. Alleen als ik ga plassen valt het mij steeds op.

Precies wat ik dus bij mijn dochter ook had. Ook continue wat bloed al ver voor mijn nod. Ik heb een raar lichaam haha ik hoop dat dit dan ook betekend dat ik zwanger ben. Maar ik hou er maar net zo goed rekening mee dat ik vandaag of morgen echt ongesteld word. Dan is de teleurstelling ook niet zo immens groot.
@vievie, jammer van de negatieve test! Ik ga ook niet meer eerder testen! Dat heb ik ook met mezelf afgesproken. Maximaal 1 dag voor de NOD maar eerder niet..

@Rose, spannend hoor! Wie weet is dat dan jouw zwangerschapskwaaltje wel dat lichte bloedverlies. Duim voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven